Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Juutje, 30 weken, gefeliciteerd!

Vandaag nog 100 dagen, ik ga ook aftellen. Al is het deze keer een genot om zwanger te zijn (en tevens delaatste keer).

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Juutje, 30 weken, gefeliciteerd!Vandaag nog 100 dagen, ik ga ook aftellen. Al is het deze keer een genot om zwanger te zijn (en tevens delaatste keer).
Haha... Jij ook gefeliciteerd Melis met de laatste 100 dagen! Bij mij is het precies andersom... Pfff!! ;-)
Geplaatst

Heb gelukkig een ochtendje alleen. Linck stond om 5.30 naast mijn bed! Nog wel lekker samen in bed gelegen en een beetje geslapen. Pat brengt hem nu naar zijn ouders, kan ik even lekker rustig aan doen.Lijkt wel of de baby overdwars ligt... Voelt best raar.Babykamer is trouwens zo goed als klaar, foto volgt straks!

Geplaatst

Juut, ben erg benieuwd naar je vogelhuis, en uiteraard de babykamer!

Wat lekker dat Linck even bij opa & oma aan het spelen is. Ik vind dagen alleen met V.ince best pittig en ben dan ook blij als manlief weer thuis is.

Ik wil best foto's van de babykamer maken, no problem, maar het is zo'n gedoe om die op de Mac te krijgen en vervolgens op de site. Mocht iemand ze willen zien, kan dat via FB.

Ben lekker bezig de babykamer schoon te maken en wasjes te draaien.

Geplaatst

Ik hoop dat het gelukt is, heb het via mobiel gedaan.Het is verder een eenvoudig kamertje, maar voor mij heel fijn ook omdat het Linck zijn kamer is geweest. De bruine muur was toen babyblauw. We hebben hem helemaal kaal gemaakt en een beetje opnieuw aangekleed.

Geplaatst

Aan de plank boven de commode komen nog steigerhouten letters te hangen met zijn naam en ik weet nog niet of het uiltje aan het vogelhuis laat hangen of iets anders... Dat moet ik nog even bedenken!

Geplaatst

Aan de plank boven de commode komen nog steigerhouten letters te hangen met zijn naam en ik weet nog niet of het uiltje aan het vogelhuis laat hangen of iets anders... Dat moet ik nog even bedenken!

Geplaatst

wauw wat leuk!!!

Jullie bink heeft een super kamertje....mag je trots op zijn!

hier is het bijna maar dan ook bijna klaar.

zit nog op een gedicht te wachten wat in een muursticker wordt geleverd 50x50 cm dit komt boven het raam een eyecatcher voor het kamertje.

volgende week woensdag eindelijk de gordijnen en het hemeltje pfffff ben zo ongeduldig....

en dan nog de Nijntje lamp van 80 cm hoog deze komt volgende maand is erruggg prijzig.

in november kopen we de box.

Freggel jullie hebben ook een poes hoe doe jij dit met de box? poezepluis wil hier natuurlijk in liggen......maar is niet erg fris voor de kleine met alle haren...... tegen dit probleem loop ik een beetje aan aangezien wij 2 poezepluizen hebben....

morgen hebben we een verjaardag van een neef....en krijgen wij een kadootje een boxkleed of een boxmobiel.....ben nu al stik nieuwschierig...haha

Melis lekker aan de poets......hier ook hoor heerlijk die nesteldrang....

Eve succes voor vandaag met de controle....

gaat ff bammetje eten.....

toedels

Geplaatst

Kamertje ziet er erg mooi/warm uit Judith, well done! Ik herken wel wat je schrijft, de baby gaat ook in de 'oude' babykamer van V.ince, die voelt dus erg vertrouwd.

Geplaatst

Even snel over de katten (zit al de hele tijd op.mijn mobiel te tikken en dat ben ik nu wel beu)Wij hebben/hadden er 3... We gingen samenwonen en hebben het hele zooitje maar bij.elkaar gezet incl een hond en dat ging supergoed!Helaas hebben de katten sinds mijn zwangerschap van Linck helemaal af gedaan... Echt zo erg!! Maar ik vind ze zo enorm vies! Ik schaam me er wel een beetje voor, heb een beetje smetvrees naar huisdieren dr.aan over gehouden denk ik.Ze.mochten eerst al niet.meer boven (in de huiskamer.komen) en later ook.niet meer beneden, lagen ze met zijn 3en de hele dag in de keuken te.meuren!Ik kon er niet tegenop met schoonmaken.Nu.komen ze nog in de bijkeuken en buiten (we hebben twee overdekte parkeerplaatsen)En het enige vrouwtje is een blok verderop bij een bejaard stel ingetrokken... Krijgt ze.biefstuk en mag ze binnen op de bank liggen.enzo!Erg he?

Geplaatst

Môgguh!

Juud, nice kamertje!! Dat staat er helemaal klaar voor!!! Vogelhuis is super gelukt, jij crea bea! Uiltje is erg lief vind ik!!!!

mooie kleuren, lekker rustig.

Dat met de letters/naam, daar ga ik ook nog wat mee doen. Niet in de kamer zelf, maar op de deur aan de overloop zijde.

Linda, leuk! Gedicht, gordijnen en je box straks. En knalroze, super cool! Hihi! Ik zal zo wat foto's nog plaatsen van hier, ook vd box. Onze poes (queen herself) gaat gelukkig niet de box in! Valt me echt mee. Ik denk dat ze er niet makkelijk in kan komen door de spijlen. En het is een gemak-poes. Hoe meer moeite, hoe minder zin madame heeft!

ik zou, als jouw katten het wel doen, het boxkleed eruit halen savonds. Dat maakt het een stuk minder aantrekkelijk. Of, als ze erin gaan, de mobiel aanzetten. Dat is dan flink schrikken voor ze, hihihi.

Zou het inderdaad wel even testen voordat jullie meisje er is.

Spannend wat het kado zal zijn!!!! Waar hoop je zelf op? :-))

Eve, jij je controle vandaag? Succes meis!!!

Melis, poets ze! Knap hoor, ik kan me er niet toe zetten....ik vraag mijn moeder, of ze wil komen helpen een ochtend. Al 100 keer aangeboden. normaliter zou ik dat noooooit doen, maar nu toch stiekem wel lekker.....

Geplaatst

Haha, ik wil wel komen schoonmaken hoor Freggel, ik poets namelijkde hele dag!

Ik weet het, gestoord, maar ik hou van een schoon/opgeruimd huis. En met een peuter die alles overhoop trekt, hier en daar knoeit, manlief die alles laat slingeren, heb ik er een dagtaak aan. Dat is dus mijn dagbesteding, haha.

Na lang twijfelen heb ik besloten om niet onder de zonnebank te gaan, maar de gezichtsbruiner. Ik ben zo wit als een A4tje en dat staat meteen zo ziek/vermoeid, terwijk ik me kiplekker voel. Elke dag plamuren en stucen heb ik ook geen zin in.

Geplaatst

Juud! Cool! Is dat kalkverf? Mooi hoor!!! (My favorite!) daar zal hij vast super trots op zijn!!!

Meis, ooh kom maar op! Genoeg werk hier hihi. Kijk je wel uit met die bruiners? Straks blijvende pigmentvlekken. Of heb je ervaring mee?

Geplaatst

wat ziet het er allemaal leuk zeg....wauwie!!!! mooi werk lady's.....ben trots op jullie hihi....

Kan zo'n gezichtbruiner geen kwaad melis?

Geplaatst

Prachtig, al die kamertjes voor jullie wondertjes!

Gezichtsbruiner kan minder kwaad, in die zin dat de baby geen licht ziet en mijn lichaamstemperatuur niet oploopt. Nadeel kan zijn dat er pigmentvlekken in je gezicht komen. Maar ik moet ff wat 'zon' zien, ben zo wit :-(

En ik hou niet van een gepoederd gezicht, dus weinig keuze.

Geplaatst

Jij hebt anders ook super lief kamertje Linda! Iedereen heeft een topkamer. Die van Melis hebben we hier niet gzien, maar daar heb ik ook alle vertrouwen in ;)

ohja, de hik bij je kleintje. Je voelt een redelijk constante tik, onderin je buik. Als je je hand vervolgens op je buik legt, voel je dat je kleintje zachtjes mee 'schokt'. Hihihi....vind het echt te lief! Ook wel wat zielig hihi!

edit; ja Melis, oppassen met de pigment vlekken hoor. (Zoals ik hierboven al zei net) Want die zijn blijvend, al kunnen ze wel wat vervagen.

Geplaatst

Fijn aftellen Melis, en lekker beetje bijkleuren. Hier kan ik lekker even in de tuin met dit gezellige herfstzonnetje!

Joepei 30 weken Judith, super! En heel lief kamertje. Mooi die rustige kleurtjes. En erg crea, dat vogelhuis. Goed gelukt.

Linda, hoe is het met de pijn in je borst? Wat een gaaf kamertje ook, ben benieuwd naar het gedicht op de muur.

Heb jij behang op de muur naast het bedje Freggel? En is dat een vintage bedje of nieuw gekocht?

Ik herken die onzekerheid ook Elmo. Sommige dagen gaat het best goed en heb ik er niet zoveel last van, maar ik kan ook opeens in een paniek schieten als ik haar even niet zo goed voel. Of zoals vannacht, toen ik op mijn buik in slaap was gevallen en met pijn in mijn buik wakker werd van die onmogelijke houding.

Vandaag gelukkig prima controle gehad en even kunnen kijken naar onze mini. Heerlijk, dat het er allemaal goed uitziet. En ik krijg extra echo's met 26,28,29 en 32 weken. Heel erg prettig.

En vandaag de knoop doorgehakt en de zwarte Joolz met zwart frame gekocht. Heb tot het het laatste moment getwijfeld over merk, kleur etc. Maar nu heel blij met deze.

Geplaatst

Nog even snel via mobiel: Melis ik had bij Linck nirt veel in de zon gezeten en een enorm zwangerschapsmasker... Nu bij deze zwangerschap pigmentvlekken creme van biodermal gesmeerd en maximaal zon gehad op mijn gezicht.Ik heb zomersproeten en gewone sproeten, dus je ziet wel pigment in mijn gezicht maar bij lange na niet de vlekken die ik bij Linck had!Gek toch?Ik reageer later uitgebreider via de ipad.

Geplaatst

Hier ook ff op foon.

Eef, leuk!! Nog een Joolz mama! Via internet besteld of in winkel? Zag dat ze bij Prenatal ook frames en bakken los verkopen met de kortingsdagen. Ik heb echt zin in een wandeling straks!!

Achter (of naast) het bedje heb ik inderdaad behang. Houtmotief. Bedje heb ik een tijd geleden via mp gekocht, was er meteen weg van. Paar tientjes!

Ben benieuwd naar jouw vintage kamer!!

Wat fijn dat je controle weer goed was, heerlijk! Begrijp dat je schrok van het wakker worden op je buik! Ik denk dat ons lichaam dat idd wel laat merken. Ik vind het ook creepy als ik op mn rug wakker word. Ben meteen bang voor zuurstof tekort.....we zijn ook zo zuinig en voorzichtig!

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal lekker weekend gehad?

Hier rustig, lekker filmpje (Curse of Chucky!) gekeken net, nu ff salade eten (warm eten vind ik echt niet lekker momenteel) en daarna nog een filmpje denk ik. Niets gedaan. Komt morgen wel weer!

Fijne zondagavond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden