Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis gefeliciteerd met je 32 weken!

Zjoediezzz hoe is het met je? Hopelijk beter nu Pat lekker thuis is?

Eve en Freggel hoe is het met jullie?

Ik lekker ff naar de stal hier even aantutten, is altijd lekker zo s ochtends heel vroeg dan lijkt het net of je de enige bent die wakker is!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Alweer 32 weken, de mijlpaal dat je niet meer in een academisch ziekenhuis hoeft te bevallen!

Thanks Elmo! Veel plezier in de stallen en geniet even van de rust.

Hoe is het op je werk? Hou je het nog een beetje vol?

Zjoediezzz, hoe gaat het met jou? Voel je de baby al wat beter/vaker? Zou je angsten zeker even met de gyn bespreken tijdens de controle.

Eve, Faye, Freggel, hoe is het?

Geplaatst

Hallo meiden,

Melis gefeliciteerd met je 32 weekjes! Heb je een lekker weekend gehad?

Elmo hoe was het bij de stal? Wij zijn vandaag ook even naar vrienden van ons geweest die stallen hebben... Linck is dol op paarden. Het was direct alsof hij thuis was, alsof hij er wekelijks komt.

ze zouden vandaag eigenlijk 2 nieuwe veulens krijgen, maar dat werd a.s. maandag pas dus we moeten gauw weer terug om op kraamvisite te gaan! Hihihi

er was een paar weken geleden een paard overleden aan koliek terwijl de eigenaresse op vakantie was en vandaag hadden die meiden een schilderij voor haar laten maken van het paard. Ik ben zo emo dat ik met een enorme brok in mijn keel stond, zo zielig!

Gister de baby weer enorm veel gevoeld vergeleken met vrijdag, zo gek... Zal wel zo horen, maar ik word er gewoon enorm onzeker van. Bij Linck ging het onverklaard en zonder dat ik er zelf iets van merkte niet goed met hem... Daar komt een groot deel van mijn angst vandaan. Ik zit echt de tijd een beetje uit... Van de sept/okt/nov 2011 mama's is er vandaag een bevallen en een onderweg, spannend hoor en was het bij ons ook maar zover (al wil ik natuurlijk dat mijn baby nog even doorgroeit)

Hahaha....lekker warrig!

Silletjes bij de andere meiden! Alles goed?

Geplaatst

Hee Dames,

Zjoediezzz, fijn om te lezen dat je de baby weer goed gevoeld hebt. Wellicht was het nog een laatste groeispurt waardoor hij wat stiller was? Wat leuk dat er iemand van sept/okt/nov is bevallen, heb hier niks over gelezen op het forum, klopt dat?

Hoe was mijn weekend? Oh ja, het is vandaag maandag, hihi. Ik heb echt een geheugen als een zeef, ik moest gewoon in m'n agenda op m'n telefoon kijken wat ik had gedaan. Gisteren naar een verjaardag geweest en 's avonds met m'n grote liefde sushi gegeten!

Hoe was jouw weekend?

Hoe is het met de andere dames? Freggel, al tekenen van een naderende bevalling?

Ik heb vorige week, helemaal vergeten te vertellen, de laatste uitslag van m'n glucose gehad. Hij was niet nuchter (na een groot glas warme chocomel) 6,3. Ik maak me hier zorgen om, zeker icm de grote baby en het vele vruchtwater. Ik heb net de huisarts gebeld met de vraag of ik morgenochtend langs mag komen om mijn glucose nuchter te prikken. Was even lullen als brugman, ik moest het maar met de vk bespreken, maar heb uiteindelijk een afspraak kunnen krijgen.

A.s. donderdag weer een groeiecho en als de baby nog steeds zo extreem voorloopt, dan wil ik niet meer naar de vk.

Ik ben die afwachtende, laat-de-natuur-z'n-werk-maar-doen, mentaliteit meer dan zat! Ik wil de koe bij de hoorns vatten en niet wachten tot het verder uit de hand loopt (qua groei of erger).

Wellicht reageer ik nogal paranoide, maar een vriendin van mij is haar baby verloren met 36 weken door schommelende glucosewaarden en niet ontdekte zwangerschapsdiabetes. Vandaar mijn pitbull gedrag ;-)

Oh ja Juut, succes morgen!

Geplaatst

Hoi dames!

lieve Melis, tip van oma Flip: prik niet meer nuchter...dat zegt niets.

Je mocht toch de GTT doen? Al gedaan inmiddels?

Zw diabetes ontdek je pas als je zo'n test gedaan hebt. Ik heb geen zw diabetes, maar wel een verstoorde werking. Nuchter zit ik op 4.3. Netjes zou je zeggen. Totdat ik wat eet waar te snelle suikers inzitten.

Echt....doe de GTT en wacht dat af. Uitslag is snel binnen. ;-)

tot die tijd niet teveel koolhydraten/ suikers eten. Geen chocomel meer (wel erggg lekker!) koekjes, wit brood, pasta's, snoep en teveel fruit. Kies liever bruin brood met bv smeerkaas of vleeswaren. Melk, thee, yoghurt, gewoon potje avond eten zonder aardappel of heel weinig. 2 stuks fruit, stukje kaas of worst.

Kan me je pitbull reactie erg goed voorstellen! Ik zou exact zo gereageerd hebben.

Kom maar voor jezelf en je kindje op!! There you go girl!

Judith, wat fijn dat je beeb zo mooi beweegt! Oooh ik hoop dat hij straks niet te lang blijft zitten voor je. Kun je hem eindelijk in je armen sluiten. Ondanks dat ik geen ervaring heb zoals jij met Linck, zou ik ook mega opgelucht zijn als hij geboren is. Blijft na zo'n lange weg toch moeilijk. Maar gelukkig overheerst de positiviteit.

knuffel voor jou! En eet jij maar lekker je havermoutje!! Is super goed voor onze kiddies. Ben wel extra benieuwd naar je groeiecho. Hoe was deze de laatste keer? Kan dat niet terug vinden.

hoe gaat het met de andere meiden?

Hier alles ok. Het voorwerk is wel al begonnen hier. Harde buiken, menstruatie-gevoel en soms pijnlijk onderin de buik.

Morgen 37 weken. Weer een mijlpaal, onze knul is volgroeid en af! Wordt echt spannend.

Buik is mega, kan niet veel meer doen zonder harde buik te krijgen. Zitten kan ook niet lang. Lig dus vooral op de bank en doe kleine dingen in huis.

Ga zo nog even de laatste enveloppen voor de geboortekaartjes schrijven.

lfs

Geplaatst

Thanks Freggel, ik word zo langzamerhand leip van dat gezeik met die glucose.

Al vanaf f*cking week 14 vraag ik, met als achterliggende reden mijn overgewicht en het verlies van m'n vriendin haar baby, om die verrekte GTT. Maar nee hoor, de vk wil daar een indicatie voor hebben, zonder indicatie kan ze het niet aanvragen. Ik zit tegen polyhydramnion aan en draag een extreem groot kind. Wat wil je dan nog meer?

Tijdens de laatste controle heb ik weer gevraagd om een GTT, maar dat wilde ze mij op deze termijn niet meer aan doen???

Ze geeft als reden dat ik verder wordt onderzocht als mijn glucose (niet nuchter) een te hoge waarde krijgt. En laat mijn waarde (niet nuchter) nou net binnen de marge vallen.

Dus ja, zeg 't maar... Heb contact gehad met een forumgenootje die diabetesverpleegkundige is en die zegt dat het nog goed is, dus daar vertrouw ik o.a. op. Mocht ik de baby binnen een uur niet voelen als ik contact probeer te krijgen, ben ik de eerste die naar het zkh rijdt voor een CTG.

Ben ook zeer benieuwd naar de groeiecho van a.s. donderdag...

Spannend, het rommelt dus al! Hopelijk blijft hij nog een paar daagjes zitten en komt jullie dan verrassen ;-))

Geplaatst

Pfff zo mega frustrerend Melis.....begrijp dat je hier idd allerminst vrolijk van wordt.....

vind het echt vervelend dat het zo moet gaan, ook met je vk.

ieder ziekenhuis gaat ook nog eens anders met zw diabetes om. Hier zijn ze dus vrij streng in de waardes.

Zelf wet ik ook erg veel van voeding en de werking daarvan in ons lichaam. Vanwege mijn werk, maar ook persoonlijke interesse. Dat alles bij elkaar scheelt ook weer.

in principe heb je idd een indicatie om de GTT te doen. Ook omdat zware babies familiair voorkomen bij jullie.

begrijp ook totaal niet, eerlijk gezegd, waarom jouw vk niet het zekere voor het onzekere neemt. Wat zegt ze als bv blijkt dat je glucose verstoord is (of erger, echte zw diabetes)

Lekker mosterd na de maaltijd. Jij en je beeb zitten met de gebakken peren.

Mensen met echte zw diabetes zitten nuchter vaak al te hoog. Boven de 5. Dan wordt de GTT niet meer gedaan en gaan ze meteen door naar de diabetes vpk en internist.

alles onder de 5 is een mooie uitgangswaarde om de GTT te doen. Dat is ook de maximale waarde om de test af te mogen nemen(!)

Want je kunt diabetes meten enkel na een test met suikers. Want dat is juist verstoord, de glucosetransport! Daarom is nuchter prikken gewoon niet voldoende om het uit te sluiten.

ik had een waarde van 8.8 , 2 uur na de test. Nuchter had ik 4.2

dus pas na de test kwam dit aan het licht. Je voelt er niets van.

nu moet ik, niet nuchter, onder de 7 blijven. Lukt nog gelukkig.

Ik vind het daarom bijzonder stom dat jij niet even die test mag doen! Zeker met de gegevens die er liggen. (Al denk en hoop ik ook niet dat je het hebt hoor ;-)) en dat ze je dat niet aan wil doen. Right...juist rond 32 weken verergerd het...juist extra reden!

ik zou het gaan eisen! Alleen maar omdat je dan een grote zorg minder hebt.

knuffel voor jou!!

Geplaatst

Bedankt voor je lieve woorden Freggel, thanks!!

Even zelf dokteren adhv jouw berichtje.. Je schrijft dat je niet nuchter onder de 7 moet blijven. Kan ik die richtlijn ook hanteren voor mezelf? Mijn hoogste, niet nuchtere, waarde was 6,3. De vorige metingen allemaal, niet nuchter, eronder.

Gyn vond mijn waardes keurig.

Ik kijk erg uit naar de groeiecho, en ben heeeeel benieuwd wat hij weegt.

Spannende dagen voor jou Freggel, vanaf morgen 'mag' je gewoon al bevallen zeg! Voor zover je dat kan beoordelen vooraf, ben je er klaar voor denk je?

Geplaatst

:-)

Ik weet niet of ze de niet- nuchtere grens voor iedereen gelijk stellen, maar 1,5 tot 2 uur na de maaltijd wordt bij mij alles onder de 7 als keurig gezien. Dus echt na een complete maaltijd; na wat boterhammen met beleg en glas melk ( in mijn geval)

Ik zit dan meestal op 6.4

Als je mag gaan prikken zou ik een goede maaltijd nemen incl glas drinken. En dan na 1,5 uur prikken. Dan ben je echt niet nuchter meer. Das betrouwbaarder dan een glas lekkere chocomel ;-)

Op naar je groeiecho! Ben ook erg benieuwd.

Wel merk ik goed dat ik nu veel minder kan hebben, dan een paar weken geleden. De waarde ligt vaak net onder 7 en dan eet ik niets bijzonders.

Maar het duurt ook niet lang meer ;-)

Ja echt bizar dat ik vanaf morgen 'mag' bevallen!! Heel vreemd hoor! Maar idd, ben er klaar voor! Mijn man ook trouwens, haha!

En jij je 32 weken alweer, ook mooie mijlpaal!!

Lfs!

Geplaatst

Ff snel voor de yoga...

Freggel wat een mijlpaal bijna 37 weken ik ben benieuwd naar die enorme buik, foto ;)

Eve hoe is het met je? Je bent heel stil gaat alles wel goed?

Melis luister naar dokter Freggel ( hihi) en op je strepen gaan staan, je hebt nu gewoon recht op goed onderzoek en een geruststelling, je verzint niets en stelt je ook niet aan! Hele dikke knuffel voor jou!

Zoediezz bij mij wisselt de beweging ook echt van dag tot dag, vrijdag heel weinig maar toen had ik ook heel veel steken en krampen in mijn buik richting het schaambeen, de rest van het weekend was het weer feest gelukkig! Ik heb natuurlijk ook niet de historie die jij hebt met Linck, volg ook daarin je gevoel en anders af en toe de doppler erbij?

Eind van deze week gewoon al twee van onze kleine groepje 37 weken, vind het nog steeds fantastisch en ongelofelijk dat wij daar straks ook bijhoren!

Ik moet rennen nu later meer!!

Geplaatst

He getver meiden... Ik heb pas weer over 2 weken een controle afspraak! Ik snap het niet... Controles zijn op het einde toch iedere week?

ik zit daar nog te vertellen dat ik snel onzeker ben en snel gestresst... Dat ik moeite heb met vertrouwen hebben in mijn eigen lichaam enzo. Ben ik dan niet duidelijk? Of ben ik dan zo'n aansteller? We hebben ook nog over de icsi gesproken en dat het vorige keer helemaal niet goed ging zonder dat ik dat in de gaten had...

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

14 november - Melis25 - groeiecho (32w4d)

18 november - Freggel - wekelijkse controle gyne (37w6d)

18 november - Elmo80 - groeiecho (33w5d)

18 november - Melis25 - controle vk (bevalling bespreken) (33w1d)

19 november - Eve1980 - groeiecho gyn (31w5d)

25 november - Zjoediezzz - controle gyn (38w3d)

28 november - Melis25 - groeiecho (34w4d)

12 december - Melis25 - groeiecho (36w4d)

05 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken ,+/- 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Wat vreemd dat je nu twee weken moet wachten op de volgende controle. Vanaf 36 weken ga je toch wekelijks op controle? Of heeft de gyn daarin een ander beleid? Hoop dat je inmiddels contact hebt gehad met het zkh voor een afspraak eerder.

Fijn trouwens dat alles verder goed was, altijd goed om te lezen!

Freggel, 37 weken, ik zeg laat maar komen! ;-))

Ik was net boodschappen aan het doen en wat kwam ik tegen... Kerstkransjes!! Oh my god, ik ben zoooooo verslaafd aan die krengen, ze roepen me gewoon als ik langs het schap loop.

Donderdag groeiecho, ben beetje ongeduldig!!

Geplaatst

Judith, wat vreemd; 2 weken! Inderdaad vanaf 36 wkn kom je elke week.

ik zou idd ook terugbellen en verzetten die afspraak. Hoe was de groei?

bij mij zit er nu 1,5 week tussen bij uitzondering, omdat gynes uit huis waren.

Melis hihi probeer die kransjes te laten staan! Niet goed die suiker ;-)

zo langzamerhand heb ik ook zooooo'n behoefte aan een keer wat zoetigheid.....sta al 14 weken compleet droog!

Ik kwijl de bank onder als ik naar Rudolph's Bakery kijk...met al die lekkere taarten,merengue enzo....ooooooooh!

verder voel ik me niet lekker vandaag. Vreemd gevoel. Snel draaïerig, harde buik, hartkloppingen en vaag pijnlijke liezen en zijkant buik. Ook dunne ontlasting.

Blijf maar op de bank liggen. Ook erg slecht geslapen weer, 2e nacht op rij.

Zo maar DVD kijken. Midsummer murders ofzo....

Geplaatst

Ik heb een kransje gegeten en hij was zó lekker!! :-)

War vervelend dat je je niet lekker voelt, blegh! Maar... dunne ontlasting? Voorbereiding op aankomende bevalling? Heb me laten vertellen dat je darmen zichzelf reinigen bij een aankomende bevalling. Who knows??

Geplaatst

Yep heb gebeld en nu a.s. Maandag een afspraak bij de 2elijns vk in het zh. Ik wil gewoon iedere week een controle, ik was nu ook echt blij dat ik een afspraak had... Ik heb die bevestiging wel een beetje nodig!

Maar goed...

Freggel is het bij jou aan de rommel?? Heerlijk gevoel die 37weken mijlpaal! Zijn jullie dr klaar voor verder?

Melis kerstkransjesssss..... Hmmmm.... Ik heb die musketkransjes ooit eens heel mooi in de boom gehangen (jaren geleden) nou ik kan je wel vertellen da dat zonde van de moeite was!! Hihihihahaha.... Gewoon TE lekker!

ik ben momenteel helemaal verslingerd aan speltbrood met sandwichspread! Jaja.... Dat spul uit de jaren '80! Ik kan het liedje van de reclame nog steeds zo voor je zingen.... Hihihi

is het al donderdag hihihi??

Geplaatst

Ff snel buikfoto.

Goed zo judith!! Fijn dat je eerder kan komen!![ATTACH=CONFIG]5496[/ATTACH]

Geplaatst

Wauwie Freggel! Flinke buik en al lekker ingedaald!

hoe voel je je? Rommelt het nog?

ik heb vanmiddag ook een paar flinke harde buiken gehad en wat steken onderin. Ik ben zo benieuwd wanneer we gaan! ;-)

Nou heb verder flinke maagzuur en ga nu lekker naar bed. Truste!

Geplaatst

Hoi meiden,

ff ego vanuit een verloskamer.

Mijn vliezen zijn vanmorgen rond 6.45 uur gebroken!!!

zh gebeld en lig er nu. CTG gehad (was goed) en nog geen noemenswaardige weeën.

Bacterie kweek afgenomen (GBS) en straks opnieuw CTG.

binnen 24 uur moet t op gang komen, anders wordt ik morgenvroeg ingeleid. (Als de gyne dit advies overneemt)

onze man komt eraan!! wauw!!! Mijn man is stervens zenuwachtig en ik net ook vreselijk....nu gaat t wel......

to be continued!!!!

Geplaatst

Wauw Freggel hele mooie buik! En wat spannend dat voorwerk, kan me er nog niets bij voorstellen maar dat komt hoop ik snel genoeg!

Melis succes morgen!

Judith hier ook iedere week controle vanaf week 36, goed dat je het nu weer voor maandag geregeld hebt!

Ik ben ff niet zo gezellig hier, lees en leef wel mee! echt laatste loodjes van mijn week, nog vijf dagen halleluja.... Weekend met manlief naar Antwerpen, beetje als ons laatste weekend weg met zijn 2-en voorlopig :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden