Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eve, al Floradix geprobeerd? Dat helpt mij altijd goed om mijn HB gehalte op peil te houden. Vervelend dat je je zo beroerd voelt :-(

Wist ik maar wie mijn behandelend arts is, op wat aardige meiden van de verpleging en een lulletje rozenwater van een arts assistent heb ik geen arts gezien. Dus...

Als het goed is, lopen de artsen zo visites en dan krijg ik te horen hoe of wat. Mijn man en ik gaan straks een gesprek aanvragen met de dienstdoende gynaecoloog, de onduidelijkheid is killing en we willen weten waar we aan toe zijn!

Elmo, heerlijk, verlof! Geniet ervan en pak lekker je rust nu het nog kan!

Freggel, hoe gaat het? En met R.uben?

Judith, hoe is het met jou?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Eve, al Floradix geprobeerd? Dat helpt mij altijd goed om mijn HB gehalte op peil te houden. Vervelend dat je je zo beroerd voelt :-(

Wist ik maar wie mijn behandelend arts is, op wat aardige meiden van de verpleging en een lulletje rozenwater van een arts assistent heb ik geen arts gezien. Dus...

Als het goed is, lopen de artsen zo visites en dan krijg ik te horen hoe of wat. Mijn man en ik gaan straks een gesprek aanvragen met de dienstdoende gynaecoloog, de onduidelijkheid is killing en we willen weten waar we aan toe zijn!

Elmo, heerlijk, verlof! Geniet ervan en pak lekker je rust nu het nog kan!

Freggel, hoe gaat het? En met R.uben?

Judith, hoe is het met jou?

Al iemand gesproken?andeers flink kabaal maken en zeggen dat als e nu geen duidelijkheid krijgt bijv voor morgenmiddag 1200 , je inpakt en weggaat. Vindt een zkh echt niet leuk.

Geplaatst

Advies is om te blijen ivm de afwijkende leverwaarden voor het geval ik niet lekker kan worden. Als,als,als...

Mijn man komt zo en dan gaan we ff gesprek aanvragen met de gyn. Vragen binnen welke termijn je na het niet lekker worden geholpen moet worden. Op basis van die info zullen we samen beslissen of ik naar huis zal gaan en dagelijks terug zal komen voor controle.

Wees maar eerlijk hoor, maak ik nou stampij om niks of zie ik het helemaal verkeerd?

Geplaatst

zeker niet! Ik vind dat je slecht wordt geinformeerd en als je na 2 dagen nog geen arts gesproken hebt dan is dat ronduit slecht.

ik snap wel dat ze met jouw geschiedenis van HELPP geen risico's nemen maar dan moeten ze wel duidelijk zijn; wat is niet lekker voelen? Woon je ve van zkh af bijvoorbeeld zodat je kan komen als je bapaalde symptomen hebt of erger worden?

Geplaatst

Lastig hoor Melis... ik ben zelf zo'n chicken dat ik veel te bang zou zijn datber iets mis zou kunnen gaan met de baby, dus persoonlijk zou ik willen blijven.Maar als jij er nou helemaal van in de stress schiet dan is het ook niet goed...Heb je inmiddels al een arts gesproken? Succes...

Geplaatst

Na lang, heel erg lang zeuren, mocht ik naar huis om thuis te slapen. Halleluja! Morgenochtend weer om 9 uur melden en dan de hele dag daar doorbrengen voor controles.

Er is een hoop emotie uitgekomen vandaag, ben door 2x HELLP enorm angstig geworden mbt vertrouwen hebben in mijn lichaam.

Voor nu, kroelen als een malle met mijn kerels!!

Geplaatst

Thanks lieve meiden!!

Ik ben alweer in het ziekenhuis. Ctg was keurig en urine ook. Laat er vandaag nou een slimme verpleegkundige zijn die mijn bloeddruk met een brede band heeft gemeten. Bloeddruk is nu 125/80. #$&@*@) verdorie! Nu wachten op bloeduitslagen.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Met een smalle band... Maakt kennelijk nogal een groot verschil!

Bloeduitslagen zijn niet goed, bloedplaatjes nemen af. Gyn komt zo met verdere beleid.

Geplaatst
Met een smalle band... Maakt kennelijk nogal een groot verschil!Bloeduitslagen zijn niet goed, bloedplaatjes nemen af. Gyn komt zo met verdere beleid.
Wat apart joh... ben denk ik nog nooit een smalle band tegen gekomen.Balen dat je bloedwaardes niet goed zijn... sterkte!Pffff.... loop met plaatsvervangende zenuwen voor jou!
Geplaatst

Mag vandaag weer naar huis, morgenochtend nuchter weer melden voor controles.

Glucose is gestegen naar 6,8. HELLP op een laag pitje, bloedplaatjes nemen wel af.

Ze gaan me uiterlijk met 37 weken inleiden, bij verslechtering eerder.

Geplaatst

Mlis, fijn dat je naar huis mag, maar jeetje, wat een gedoe weer zeg! Sterkte! Het positieve is dat je dan over maximaal 3, 5 week je ventje al vast hebt!

Geplaatst

Bedankt voor je lieve woorden Ink!

Ik weet nu iig waar ik aan toe ben en dat geeft me rust. Thuis nog de laatste dingen voorbereiden voor de komst van de baby, want dat duurt idd nog maximaal 3,5 week.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

25 november - Zjoediezzz - controle gyn (38w3d)

26 november- Elmo80- controle gyn ( 35 wk)

28 november - Melis25 - groeiecho (34w4d)

04 december - Melis25 - controle vk (35w3d)

10 december- Elmo80- groeiecho ( 37 wk)

12 december - Melis25 - groeiecho (36w4d)

05 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken ,+/- 2 mnd na geboorte

Bevallen

14 november - Freggel - zoon R_uben (37,2 weken)

Geplaatst

Melis, wat een heftig nieuws: wat betekende die verminderde bloedplaatjes precies voor jou en je baby? Wel heel goed dat je van de week aan de bel getrokken hebt, zo zie je maar weer, je gevoel volgen! Gaat dan nu wel echt opschieten voor jou, pak nog even je rust en probeer te ontspannen, hoe moeilijk ook! Nou jouw baby wordt in elk geval nog mooi in 2013 geboren! Zie je op tegen het inleiden?

Zjoediezzz hoe is het bij jou? Nog rustig aan het "front?" Voel je je wel alweer wat meer relaxed? Morgen weer CTG he? Veel succes!

Eve balen dat je je nog steeds niet lekker voelt, die roze wolk komt bij jou ook niet echt he? Die hik heeft die van mij ook vaak, met name 's avonds raar gevoel is dat he? Ben je al wel helemaal klaar met het kamertje enzo?

Faye nog 1 dagje werken.. en dan jij ook verlof!

Lindaaaah als je nog meeleest, hoe is het met je?

Hoe is het in huize Freggel? Ik ben erg benieuwd hoe het met jou en R gaat? Hoop dat alles goed met jullie gaat, zal wel even hectisch zijn!

Hier ff een mindere dag, vannacht wakker gelegen van half twee tot half zeven, alles vloog me opeens weer eens aan.. Mijn hoofd zit dan zo vol met gedachtes.. Met als gevolg dat ik vandaag een soort van zombie ben, beetje jankerig, misselijk, buikkramp nou ja zo'n dag dus. Komt nu denk ik ook opeens wel ff alle stress eruit van het werken, de gedachte dat het nu echt gaat gebeuren en wat ik allemaal nog "moet". En dan moeten gaat echt helemaal nergens over, ben gewoon een stomme perfectionist en control freak.. Zo! Sorry voor mijn gezeik maar het lucht wel op het even neer te schrijven.. Nu maar eens een bak pepernoten en op de bank!

Geplaatst

Jee Melis, da's ook schrikken! Wat houdt dat tekort precies in? Inderdaad, kan me wel voorstellen dat weten waar je aan toe bent je wel iets van rust geeft. Max 3,5 week wachten gaat echt heel snel! Sterkte meis!

Ik herken zo wat je in je laatste stuk schrijft Elmo. Ik kan ook overvallen worden door een soort paniek/stress/angst/onzekerheid waardoor ik hartstikke van slag raak. Ik lijk het niet te beseffen dat ik echt een baby krijg, en het lukt me ook niet om te 'ontsnappen' aan alle prikkels (vriendinnen, werk etc) die ik vanuit mijn omgeving krijg. Terwijl mijn hoofd ook eigenlijk om rust schreeuwt. (en nee helaas, kamertje is nog niet geheel klaar)

Dus ik hoop dat die lekkere bak pepernoten je even blij hebben gemaakt Elmo!

Hoe is het met de andere meiden? Judith morgen weer controle toch? En Faye, je hebt verlof!! Ik ben super benieuwd hoe het met jullie gaat mama Freggel!

Geplaatst

De afbraak van bloedplaatjes zorgt ervoor dat je bloed niet meer stolt. Dit betekent dat als er bloedingen ontstaan, deze niet te stoppen zijn. Het grootste gevaar zijn inwendige bloedingen en het mogelijk loslaten van de placenta met alle gevolgen van dien.

Bloedplaatjes nemen langzaam aan af bij mij, maar zijn voor nu nog op een acceptabele waarde. Vooralsnog word ik dagelijks geprikt op de waarde van de bloedplaatjes. Mocht de waarde teveel dalen, word ik weer opgenomen.

Het brengt een hoop stress en angst met zich mee, ik mag niet alleen zijn omdat ik elk moment een insult kan krijgen. Maar het duurt nog maximaal 3,3 weken, dus dat is wel te overzien!

Pepernoten, jammie!! Doe een beetje rustig aan Elmo, verlof is om tot rust te komen en te genieten!

Geplaatst

Elmo en Eve, ik heb die angsten en stress ook. Ik kan dingen heel moeilijk loslaten en zie overal beren op de weg. Heb vorige keer een postnatale depressie gehad en wil er nu alles aan doen om dat te voorkomen. Daarom heb ik een kennismakingsgesprek aangevraagd met een psych, wellicht heeft hij/zij tips om met angstige gedachten om te gaan. Weet dat je hierin niet de enige bent! Sterkte, het kan allemaal best beangstigend zijn! Knuffel

Geplaatst

Hoi dames,

ik heb alles gelezen hoor, maar even weinig tijd voor uitgebreide reactie naar iedereen.

Melis, sterkte! Nog eventjes!

hier gaat het op zich goed. Ons zoontje was 2 dagen thuis, toen hij te geel en sloom werd, en niet goed dronk.

Hij is toen helaas terug naar het ziekenhuis gemoeten. Daar heeft hij lichttherapie gehad voor 24 uur. Zijn waardes waren toen weer goed.

toen het tweede 'obstakel'; de voedingen.

hij dronk te weinig. Hij heeft toen een sonde gekregen om zijn maag te laten wennen aan grotere voedingen.

en vandaag mocht hij, na 4 dagen, weer mee naar huis! Zo blij!heerlijk om hem weer thuis te hebben.

We zijn nog wel onzeker over de voedingen....maar moet goed komen.

tis zo heerlijk om mama te zijn. Nog even, first-mama's-to-be!!!! Tis fantastisch!!!!

Geplaatst

Hier alles goed, ik heb geen klachten.

Vandaag weer de hele dag in het zkh gezeten; bloeddruk is 130/75, CTG was keurig, baby weegt nu 3+ kg en de leverwaarden en bloedplaatjes waren minimaal verbeterd.

Morgen een dagje rust qua ziekenhuisbezoek en zondagochtend om 8 uur weer melden. Afhankelijk of de uitslagen negatief of positief zijn, moet ik vaker/minder vaak langskomen.

Bedankt voor het medeleven en interesse!

Hoe gaat het met jou Faye? Ook al verlof?

Elmo, kan je een beetje tot rust komen en genieten van je verlof?

Judith & Eve, hoe is het met jullie?

Geplaatst

Lieve Melis, wat een gedoe zeg. Ook deze zwangerschap eindigt in, alles, behalve die blauwe wolk.

gelukkig houden ze je goed in de gaten en nemen ze geen enkel risico. Fijn is anders, maar alles voor jou en de kleine man. Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden