Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elmo, jij ook wat angst voor over tijd lopen, of andere reden?

Inderdaad is de kans groot dat we over de 40 wkn gaan lopen.

Bij een SUA is het tevens vaak zo dat kindjes wat stagneren in groei, tijdens de laatste weken (bij ons het geval) of zelfs kunnen stoppen met groeien. Dat samen met mijn medicijngebruik, placenta gaat nu ook verouderen, en ons verleden, durf ik echt geen extra risico te lopen.

En misschien is dat risico er niet hoor, maar krijg het niet uit mijn koppie.

Wat mij betreft word ik ingeleid (na of met 38 wkn) Kan ons kindje ook nog eens beter groeien. Hij is immers voldragen vanaf volgende week. Denk dat ze er niet warm voor zullen lopen..........

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even kort want we gaan zo eten: ze zijn in het zkh idd niet happig om in te leiden met 37 weken tenzij medisch erg noodzakelijk voor de baby. Ik heb moet lullen als brugman tijdens mij HELLP om aub ingeleid te worden.

Geloof zelfs dat de grens voor inleiden is verhoogd naar 37 of zelfs 38 weken. Met 37 weken gedragen baby's zich nog vaak prematuur en ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet wenselijk is.

Liever een weekje langer laten zitten zodat ze zichzelf goed op temperatuur kunnen houden en goed kunnen drinken. Omdat zoonlief met 37 weken is geboren had hij de kracht/energie niet om aan de borst te drinken en moest wij hem met onze vinger en een spuitje voeden.

Vergis je niet, een ingeleide bevalling is veel heftiger dan een natuurlijke bevalling. Je breekt in op een natuurlijk proces en dat kan voor veel stress zorgen bij de baby.

Ik ben in 4 uur tijd van potdicht naar de geboorte gegaan, het was onwijs zwaar qua weeënstorm en pijn.

Geplaatst

Ha melis, dank voor je verhaal.

Is ook niet mijn wens hoor, om met 37 wkn te worden ingeleid, veel te vroeg. Dat schreef ik ook niet; ik schreef dat hij dan voldragen is. 38 of 39 leken me beter.

Eerst maar eens kijken hoe meneer groeit.

Fijne avond!

Geplaatst

Wilde alleen even delen hoe ik eea op die termijn heb ervaren. Wat je ermee doet (of niet) moet je natuurlijk zelf weten ;-))

Wordt de groei nu goed in de gaten gehouden? Krijg je elke week een echo tot aan de bevalling?

Geplaatst

Ff opgezocht..

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

5 november - Zjoediezzz - controle gyn ivm zh bevalling (35w4d)

5 november - Freggel - tel afspraak diabetes vpk (36wkn)

6 november - Elmo80 - controle vp

7 november - Freggel - controle en groeiecho eigen gyn (36w2d)

14 november - Melis25 - groeiecho (32w4d)

18 november - Elmo80 - groeiecho (33w5d)

18 november - Melis25 - controle vk (bevalling bespreken) (33w1d)

19 november - Eve1980 - groeiecho gyn (31w5d)

28 november - Melis25 - groeiecho (34w4d)

5 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Oh je verhaal delen is prima hoor! Het leek er, door je manier van schrijven, op dat ik met 37 wkn (of eerder) al ingeleid zou willen worden. Omdat je de risico's etc beschrijft die met deze termijnn voorkomen en dat een zh dat niet zal doen. Hihi dat begrijp ik ;-)

En inleiden is zeker niet niets....dat weet ik. Ook dat er meer kunstvetlossingen etc kunnen zijn en hogere kans op ks.

Ik denk nu aan mijn kind natuurlijk. (Want het zwanger zijn ben ik iig niet zat, vind t heerlijk!)

Als hij niet meer goed groeit straks, zal hij vast beter buiten mijn buik groeien. Zeker als de achterstand op gaat lopen. Dan is het beleid bij een SUA: inleiden met 38 wkn, als hij niet zwaarder dan 2500 wordt geschat. Hij loopt nu ongeveer 14 dgn achter. Moet niet meer worden.

Kortom: echt per week afwachten nu. Omdat ik nu 36 weken ben (morgen) kom je sowieso elke week bij de gyn of vk. Of ze moet me nog meer willen zien ;-)

Ik heb altijd echo gehad bij elke controle, ook dat veranderd dus niet. Ze houden het idd goed in de gaten!

Fijne avond!!

Lfs

Geplaatst

Bij ons in het ziekenhuis leiden ze sowieso niet in voor 39 weken of er moet een spoedindicatie zijn. ( en dat is dus dus bijvoorbeeld niet bekkenklachten, blaasontsteking etc) het is inderdaad zo volgens ons gyn dat het dan vaker voorkomt dat baby's prematuur gedrag hebben. Een kind dat eigenlijk had willen blijven zitten tot 42 weken en met 37 al gehaald wordt is eigenlijk vijf weken te vroeg..

En nee hoor inleiden is hier geen wens hoor, ben alleen nogal ongeduldig!! En ik zou haar zo graag voor de kerst willen krijgen :) maar ik laat het komen zoals het komt.. Loslaten is toch wel mijn sleutelwoord en dat zegt deze control freak......

In jouw geval Freggel snap ik dat je niet over tijd wil lopen, denk vooral aan je kleine vent! Hier ook strakke controle op groei ivm placenta billobata maar tot nu toe nog geen reden tot zorg!

Pffffffff Melis in 4 uur, hoe voelde je daarna? Als door een tram overreden.. .? ;-)

Vanaf wanneer daalden jullie baby's in? Hier volgens mij nog een sprake van, gebruikt nog alle ruimte op alle mogelijke manieren zo fijn al die beweging!!

Slaap lekker voor straks!

Geplaatst

Het was heftig, kort maar zéér krachtig ;-))

Een douche na de bevalling deed bij mij wonderen, ik ben er zonder scheuren of knip vanaf gekomen. Ik vond de weeënstorm het heftigst, ondanks de pijnstilling remifentanil (neemt alleen de scherpe randjes van de pijn af).

Eenmaal groen licht om te mogen persen is een verademing!

Laat get op je afkomen, het gaat nooit zoals je van tevoren verwacht!

Fijne avond, trusten

Geplaatst

Echt belachelijk melis dat joyw HELLP geen serieuze indicatie voor inleiding was! Echt zot!

Begrijpelijk als je vertrouwen in gynes wat verminderd zou zijn hierdoor....

elmo ik ga ff googlen op je placenta billobata. Geen idee wat dat is? Fijn hè dat je meisje het zogoed doet!!

Indalen dat kan nu ong beginnen. Maar ook veel later of niet! Ik kreeg rommelende buik met harde buiken en scherpe steken in mijn vagina. Begon met 32 wkn. Met 34 wkn lag hij al laag en met 35.3 lag hij vast! Velen zeiden met 32 wkn dat dat veeeeel te vroeg was, niet dus haha. Heb t goed gdvoeld.

Ook hier beweegt beeb volop. Hij heeft idd minder ruimte maar gaat hier effectief mee om. Dasraan merk je geen indaling. Als je moeilijker gast lopen (kokosnoot gevoel en druk beneden) dan kan t best ongedaald zijn.

Ben benieuwd!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Elmo, ik las op internet dat jouw placenta de vorm van een 8 heeft, en geen ovale/ronde? Had er nog nooit van gehoord zeg.

Zijn ze daar met een echo achter gekomen? En wat houdt dat voor jou en je kindje in?

Pff wat een typefouten in mijn vorige post. Tja...op foon is toch lastiger typen ;-)

Hoe gaat het met de rest meiden? Tis echt herfst geworden buiten. Had net een nieuwe geur uitgetest van ScentChips.

Sinaasappel en een stukje kruidnagel. (Heb nog meer wintergeuren)

Zijn geurbranders waar je met speciale chips (wassen blaadjes) hele lekkere geuren mee kan branden. Google maar eens.

ik kan nl niet tegen die vieze, synthetische zepige geuren.

Verder weinig gedaan vandaag. Zo ff suiker prikken en als deze goed is een bord havermout maken. Hmmmmm

lfs

Geplaatst

Ff snel ego, controle goed! Wordt echt tijd dat ik met verlof ga ben bekaf! Nog negen dagen :)

hoop dat het met jullie allemaal goed is lieve meiden!

Lfs

Geplaatst

Elmo wat heerlijk!!! Fijn meid! En nog even, dan heb je lekker alle tijd!!

Ik mag vanmiddag weer voor controle. Deze worden elke keer spannender.....

Geplaatst

Ola Meiden!!

Havermoutpap.... Dat eet ik de laatste tijd ook, zo'n enorme trek in!

Elmo fijn dat je controle goed was... Nu op naar je verlof!

melis hoe is je haar geworden? En nog een beetje kunnen relaxen?

freggel ben je al geweest? En hoe voel je je verder?

Hier al helemaal ingedaald, mijn buik is flink naar beneden. Ik heb zelfs het idee gehad dat mijn ks litteken wat pijnscheuten heeft gegeven bij het indalen, heel naar gevoel.

ik merk ook dat ik het wel echt beu ben... Ik wil me graag weer sterk voelen ipv hoe ik me nu voel. Ik ben ook een enorme controlfreak en ik ben nu vaak erg bang om de baby te verliezen.

ik heb hier gewoon geen controle over en door wat er met Linck gebeurde met die dalende hartslag maakt dat ik echt een bange poeperd ben op dit moment. Laat het allemaal maar achter de rug zijn en een levende baby in mijn armen... Pffff....

Geplaatst

Ha meiden,

Freggel hoe was je controle?? Hopelijk alles ok! Lijkt me erg lekker die scent chips, zulk soort dingen ga ik groot inslaan als ik met verlof ben, heb toch wel een beetje hamster neigingen. Die placenta bij mij komt wrs omdat er twee cryo's zijn teruggeplaatst en die andere heeft ook een aantal weken geleefd. In aanleg zijn er dus twee placenta's gevormd. Bij de 20 wk echo leek het alsof onze uk de navelstreng heeft op het kleine stuk aan de voorkant, waardoor er een groei achterstand zou kunnen ontstaan, tot nu toe gelukkig nog niet en bij de laatste echo leek de navelstreng toch weer op de achterkant te zitten, Het betekent in iedere geval actief nageboorte beleid wat inhoudt dat ik na de bevalling meteen naar de ok zal moeten omdat de placenta wrs niet in 1 stuk loskomt. Ook hier probeer ik maar niet teveel over te googlen, zolang de placenta niet voor de baarmoedermond ligt is er weinig gevaar..

Zjoediezzzzz hou vol, het schiet al op! Wordt je angst erger naarmate je verder komt? Ook erg balen dat je litteken weer zeer doet, het betekent niet automatisch dat de tweede ook een ks wordt?

Gisteren dus bij VK voorlichting gehad over de bevalling, gaan jullie voor pijnstilling en zo ja welke? Vond het verhaal van de ruggespraak nogal heftig, met name het risico op koorts achteraf.

Melis, Faye, Eve hoe is het met jullie?

Melis nieuw kapsel of nieuwe kleur?

Hier ff een mindere dag, goede zakelijke relatie is pas haar pasgeboren dochtertje verloren, ga hier ff niet in op details omdat ik jullie niet angstig wil maken, maar hakt er nu bij mij wel ff extra in.. De kans is minimaal uiteraard maar je kan je opeens zo levendig voorstellen hoe het moet zijn.. Als we half januari allemaal bevallen zijn van een gezond kindje dan ben ik in elk geval heel dankbaar, voor nu brand ik voor ons allemaal extra kaarsjes :)

Fijne avond!!

Geplaatst

Hoi lieve Judith...

Zal ik je zeggen dat ik dat bang voor verliezen pas ook erg heb gehad? Ik durfde het alleen niet zo neer te schrijven. Mèn heftig dat gevoel...voelde me vreselijk.

In jouw geval met Linck nog meer begrijpelijk. Zou je een doppler onderzoek fijn vinden? Geeft mij persoonlijk wat rust. Dan weet je iig dat placenta het goed doet.

Nog even meid. Ik hoop dat je man zich na 37 wkn snrl mag melden. Knuffel voor jou!

Fijn dat hij ingedaald is! Alleen de druk, steekjes etc zijn minder ja.

Ik ben net thuis. Onze knul is goed gegroeid! (De havermoutpap? Hihi;-)) en ligt weer op schema! Zooooo blij...pffff

Hoofdje was niet meer te meten omdat dat voor de helft al onder schaambeen ligt. Doppler was prima. Bloeddruk 130/80 en gewicht 400 gr lichter dan vorige week. Ijzer was 8.6 (heul netjes)

De 18e weer terug. Ietsje later omdat artsen komende week uit huis zijn. Heb dan waarnemende gyn.

Geplaatst

Freggel, fijn dat de controle goed was!

Elmo, wat een vreselijk verdrietig nieuws van je zakenrelatie, dat zijn echt nare gebeurtenissen. Tijdens mijn zwangerschap van V.ince verloor de buurvrouw van m'n vader haar kindje tijdens de zwangerschap en in december 2012 gebeurde het bij mijn collega. Verschrikkelijk, voor zover mogelijk maar niet te lang bij stil staan.

Pijnstilling laat ik afhangen van de soort bevalling, een die natuurlijk opgang komt of die wordt ingeleid. Bij een inleiding kies ik voor het pompje remifentanil, erg prettig. Bij een bevalling die natuurlijk op gang komt probeer ik het zo lang mogelijk zonder te doen.

Een ruggeprik zal ik niet zo snel voor kiezen ondanks dat die vrijwel alle pijn weg neemt. Het geeft veel meer kans op een kunstverlossing en de persweeen kunnen qua kracht afnemen.

Heb jij er al over nagedacht?

Lieve lieve Judith, ik herken je angst. Bij even iets minder of anders leven voelen slaat de onzekerheid toe. Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik me onzeker voel, ik max. een uurtje op bed ga liggen en contact probeer te maken met de baby. Lukt dit niet, dan bel ik de verloskundige om aan het ctg te gaan in het zkh. Wellicht kan jij dit ook doen? Misschien stelt het je enigzins gerust?

Ik heb over een week weer een groeiecho, kan niet wachten. Na die afspraak zal ik gelukkig vrijwel wekelijks controle hebben, zij het in het zkh danwel bij de vk.

Fijne avond dames!!

Geplaatst

Hey Elmo, zie nu dat we zowat tegelijk gepost hebben. Ik reageer later even! Nu geer en goor aan t kijken!!

Geplaatst

Wie is wie?

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

12 december - Melis25 - groeiecho (36w4d)

5 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Judith, yes! 36 weken! Ook bij jou serieus aftellen! Nog even meis!

Elmo, wat bijzonder zeg, je placenta. Goed dat ze het in de gaten houden. Zeker mbt de nageboorte. Wel shit dat dat waarschijnlijk niet spontaan gaat komen....

En hamsteren, goed idee! Hihi

Die chips zijn erg lekker. Ik heb nu ook o.a kaneel, dennenboom, open haard geur, en mabelsirop geur.

Vorig jaar met kerst had ik de keuken een brander met kaneel en crumble staan en in de woonkamer de dennenboom met hout geur.

iedereen dacht dat ik een appeltaart had gebakken toen ze binnenkwamen. En binnen rook het weer knus en heel erg kerst! met de open haard die aan stond. Kijk er nu ook weer naar uit!!

Mijn pa en ma zijn zojuist weer geweest en hebben ons hele huis weer aan kant gemaakt en mn pa heeft wat dingen die op mijn lijstje stonden gefixt. Zooo gezegend met mijn ouders! Ik kan nog heel weinig. Snel harde buiken en pijn onderin. Ook het feit dat ons mannetje al is ingedaald maakt dat niet alles meer kan. Gaat echt pijn doen, daar onderin...echt de laatste loodjes!

meiden geniet van het weekend! Lfs

Geplaatst

Wie is wie?

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

18 november - Freggel - wekelijkse controle gyne (37w6d)

05 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken ,+/- 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Wie is wie?

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

12 november - Zjoediezzz - controle gyn (36w4d)

18 november - Freggel - wekelijkse controle gyne (37w6d)

05 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken ,+/- 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Hallo ladies!

Jeetje Elmo... Wat een ellende bij je zakenrelatie! Tijdens mijn zwangerschap van Linck gebeurde dat bij een goede zakenrelatie van Pat, op de een of andere manier was ik toen heel erg gewapend en voelde me niet zo geraakt als ik had verwacht! Zo gek terwijl ik wel heel erg met haar mee heb geleefd liet ik het mij niet persoonlijk toe, een soort zelfbescherming denk ik.

Helaas is er idd een kans... Dat besef maakt ook dat ik nu best wel angstig ben. Ik moet echt proberen me te gaan ontspannen, we hebben er geen invloed op en kunnen alleen maar hopen en vertrouwen dat alles goed gaat. Brrr...

Melis qua pijnstilling denk ik er het zelfde over als jij... Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan bij ons allemaal!

Bedankt voor je whatsappsteun vandaag! Wat een kl*te dag zeg!

nu lig meneertje weer heerlijk te trappelen en te hikken in mijn buik. Ik ben blij dat Pat van het weekend thuis is, dan ben ik minder snel onzeker... HoebedoelliedoosJudith???

Freggel wat super dat de groei is bijgetrokken!! Laat het ajb die havermoutpap zijn! Dan heb ik er waarschijnlijk niet voor niets ineens trek in!

toch kreeg een vriendin van mij een kind van 58 cm zonder dat dat was opgevallen bij de groeiecho's en dat kwam doordat zijn bovenlijf heel lang was... En die lengte meten ze niet!

Mijn ouders zijn woensdag onze voortuin komen doen.... Ik heb net zulke toppertjes als jij!! Zo lief!

Hoe is t met de andere meiden?

Fjne avond, ik ga deze dag heel gauw afsluiten en vergeten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden