Ga naar inhoud

Diana is zwanger

Aanbevolen Berichten

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Nou danny is gisterenavond om 8 uur toch naar huis gestuurd.

Opzich hartstikke lekker, maar voor mij eigenlijk te zwaar, dus ik ga proberen hulp via de thuiszorg te krijgen.

Om het even duidelijk te maken wat er nu precies aan de hand is, hier een kleine uitleg:

Het Ramsy-Hunt Syndroom is een infectie van de gehoorzenuw. Deze wordt veroorzaakt door het herpes-zoster-virus (hetzelfde virus dat verantwoordelijk is voor waterpokken en gordelroos). Dit virus kan oorpijn, (tijdelijk of blijvend) gehoorverlies, (tijdelijke of blijvende) verlamming van de aangezichtszenuw en duizeligheid veroorzaken. Er vormen zich kleine, met vocht gevulde blaasjes in de oorschelp en in de gehoorgang. Er kunnen zich ook blaasjes vormen op de huid van het gezicht of de nek.

Veders over 2 weken controle, en de prognose is dat tussen de 6 weken en 6 maanden de verlamming geheel of gedeeltelijk verdwijnt, we wachten in spanning af!

Verders ben ik vanochtend wat vruchtwater verloren en klein beetje bloed, maar er zet niks door, dus ik hou mij rustig en ik wacht even af.

Heb wel enorm pijnlijk krampen (voorweeën?) dus ik lig voornamelijk op bed.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Diana,

Wat fijn dat Danny thuis is, al lijkt het met toch een moeilijke tijd gezien zijn gezichtsverlamming. Erg onzeker allemaal. En jij, de bevalling gaat beginnen meisje. Dat duurt geen weken meer. Spannend allemaal zeg. Hou je rustig, luister goed naar je lichaam en als de (voor)weeen met regelmaat komen gewoon bellen hoor. Niet wachten tot ze om de 4 min. komen heb ik toen ook niet gedaan. Hou ons maar op de hoogte.

Esther

Geplaatst

Jeetje, het is wel wat allemaal.

Volgens mij hebben wij allemaal iets van het herpes virus in ons lijf en wordt het actief bij een verminderde weerstand? Staat mij iets van bij.

Van harte beterschap voor je mannetje gewenst. Alsof jullie nog niet genoeg op jullie bordje hadden!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Het zit je niet altijd mee, he, Diaan. Wat een gedoe allemaal weer. Maar wel fijn dat Danny thuis is. Hoop dat je snel hulp erbij krijgt, want jij hebt ook alle aandacht nodig voor jezelf nu. Heel veel succes met de weeen en op naar de geboorte van een prachtig meisje!!! Houd ons op de hoogte (als het mogelijk is ;-) )

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Diana, wel fijn dat Danny thuis is, en ja vraag maar thuis zorg aan.

ooo spannend ook bij jou, misschien dat 1 deze dagen de bevalling ook wel begint.

Ik denk aan je.

succes meis

Liefs Renaat

Geplaatst

Wow, Diana, het klinkt mij ook in de oren alsof het niet lang meer gaat duren!!!

Hebben jullie nog geinformeerd hoe dat straks zit als de kleine geboren wordt? Herpes is geloof ik voor de kleine ook gevaarlijk? Tjonge, dat dit elkaar nu net moet kruisen zeg!!!

Sterkte, en we horen nog wel!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Diane, wat een verhaal seg. Ik vind het knap hoe rustig jullie erbij blijven maar je moet wel hé.

Heel veel sterkte want ik kan me inbeelden dat het erg onzeker is allemaal en vreselijk voor je man ook.

Probeer je nu te focussen op het prachtige wonder dat helemaal niet veraf meer is... dat gaat jullie zo ontzettend gelukkig maken en dan kan je niet anders doen dan duimen en afwachten wat de verlamming betreft.

Heel veel sterkte hé

Geplaatst

Hey meiden,

Vanmiddag toch maar even met de poli gebeld om te vragen of ik ergens op moest gaan letten omdat het vochtverlies maar doorging.

Moest even naar de verloskamers bellen, dus dat gedaan, en uitgelegd dat ik kleine beetjes vocht verlies (niet veel) en of ik nu iets moest doen of juist niet.

Nou ik moest wat opvangen en langskomen, dus ik nog gezegd, nou dat opvangen zal niet meevallen want het is niet veel. Moest het evengoed proberen en komen, dus dat heb ik ook gedaan.

Na binnenkomst bakje ingeleverd en weer een hartfilmpje gemaakt (geen idee waarom trouwens). Na 10 minuten kwam er een co de amnese opnemen, moest alles van begin van zwangerschap af vertellen, dus heb een paar keer gezegd dat het allemaal toch wel in mijn dossier zou staan.

Uiteindelijk 2 uur later kwam er een verpleegster binnen die schrok dat ik er zat, dus die kwam gauw met een arts. Hartfilmpje was goed. Maar ik kreeg mij toch een uitbrander van de verpleegster! Ze wilde kijken naar het vocht, want het gene in het bakje was te weinig ofzo, geen idee.

Die verpleegster vond dat ik wel erg weinig vocht verloor voor vruchtwater, dus ze ging mij toch tekeer daar. Ik ben nog nooit zo nijdig geweest, want ik had aan de telefoon al gezegd dat het heel weinig was!

Arts heeft even gekeken, en het was waterdunne afscheiding wat ik verlies, en verders moest ik het maar tot 40 weken uitzingen volgens hun, want dat was veel beter.

Ben dus heel pissig weggelopen, ben er even helemaal klaar mee!:icon_salut:

Danny wil dat ik maandag naar de afspraak ga, en het verhaal uitleg over hoe ik behandeld ben, en dan even kijken wat mijn eigen gyno zegt, maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig trek in, vind het zo onterecht allemaal!

Geplaatst

Pffft, Diana, dat was een heftig dagje vandaag zeg!!!

En vervelend, dat ze je het kwalijk nemen dat het weinig vruchtwater was, terwijl je ze er al voor had gewaarschuwd!

Hopelijk houd je wel een beetje vertrouwen in ze!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Pfoe nou ja zeg, wat een manier om met je om te gaan. Gewoon zeggen joh maandag tegen de gyn want normaal is t niet als zij niet goed naar je luisteren aan de telefoon. En buiten dat, wij zijn toch geen profesionals,dus daar zijn zij voor om het verschil te zien tussen vruchtwater en afscheiding. Probeer je zelf niet te druk te maken, is t niet waard. Je man, jezelf en de kleine gaan voor alles en extra stress heb je niet nodig! ZO, dokter pipi heeft gesproken.... :worthy:

Heel veel succes Diana!

GR Cindy

Geplaatst

Hey Diana, wat een @#$#@ mens in het ziekenhuis zeg.

Hoe kunnen wij nou het verschil zien tussen dunne afscheiding en vruchtwater.

Ik zou sowieso vertellen aan je eigen gyn hoe je behandeld bent, en hij is ook degene die jou wel of niet laat inleiden met 38 weken, daar heeft die arts gister niets over te zeggen.

Ik begrijp heel goed dat je boos bent, maar toch naar die afspraak gaan hoor maandag, je eigen gyn heb je afspraken mee gemaakt en niet met die piep van gister.

Liefs Renaat

Geplaatst

hallo Diana,

wat een vrschrikkelijke verpleegster zeg

o ga je niet met klanten om, en zeker geen hoogzwangere

ik zou me beklagen bij de Gyn maandag, want dat is geen styl en service van haar.

Jij heb ook ook wel wat anders aan je hoofd dan dit gezever allemaal.

Je man is net thuis uit het ziekenhuis en je bent in afwachting van je bevalling.

Ik hoop dat je wel je rust kan vinden meid!

want da tkan je wel gebruiken nu, denk ik zo!

Sterkte en succes met alles!

Toi Toi.

liefs claudia

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana, wat is dat nou weer zeg.

Gewoon maandag naar je gyn gaan en zeggen hoe schofterig je behandeld bent. Hij is je vertrouwens persoon en niet die mensen die je gisteren hebben behandeld.

Succes meid en ik hoor het graag hoe het maandag was.

Geplaatst

Pff wat een gedoe allemaal! Eerst je mannetje, grote schrik, en dan dat ziekenhuis. Bah. Ik zou ook zeker gaan maandag en bij je eigen gyn je verhaal doen. Volgens mij wil geen enkel ziekenhuis dat haar klanten zo behandeld worden, zeker niet als ze zwanger zijn en zeker niet als ze al zovèr zijn in de zwangerschap. Kom op zeg. Ksnap dat je er niet op zit te wachten misschien om je verhaal te doen, en dat je misschien moet huilen, maar zie het maar als een mooie oefening assertiviteit. En hopelijk kun je voorkomen dat anderen ook weer zo behandeld worden. Want wat vervelend!

En verder keep your cool girl. Al lijkt me dat wel heel moeilijk met al die toestanden om je heen. Ja eigenlijk willen we allemaal een beetje rust, toeleven naar de bevalling en geen gekke dingen meer. Maar helaas, de voorweeën, voorpijnen, herpes-infecties, lekkages, vliegen ons om de oren!

groetjes, niki

Geplaatst

Haha niki, het blijkt maar weer, het gaat bij niemand over rozen! Maar we slaan ons overal doorheen.

Morgen dus toch maar naar de gyno, en we zien wel wat zij te zeggen heeft.

Het meest balngrijke vind ik om te weten of mijn baarmoedermond week is en ik ingeleid kan worden. Ik hoop het zo, ik vind het mooi geweest.

Slaap al een paar nachten niet meer, heb zo'n pijn als ik lig, mja zittend slapen lukt maar niet.

Nja het zijn ook niet voor niets de laatste zware loodjes, hihihi.

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana,

Laat je het gelijk even weten als je geweest ben en ik hoop voor je dat er al wat activiteit is in je baarmoeder.

Geplaatst

tjemig lees nu pas hier een en ander mee.

wat naar dat hele herpes verhaal. bah. hoop dat het met je mannetje langzaam beter gaat.

tis heel erg naar. mijn broer heeft het ook gehad. niet in zijn oor maar mee boven op zijn hoofd en we waren nog bang dat het naar zijn oog zou gaan. bahbahbah.

gelukkig alles goed gekomen.

ik ga duimen dat het bij jou man ook allemaal goed komt!!

en ja herpes virus en babys is oppassen geblazen

VK zei het nog tegen mij want mijn man heeft wel eens koortslip .......( ik mijd hem dan echt als de duvel als ie het heeft LOL hahaha)

en dan het ziekenhuis verhaal.

tjemig zeg uit welke krochten komt die verpleegster gekropen ????

pffffff achterlijke gladiool zou ik zeggen

hoop dat je nu lekker aan het klagen bent bij je gyno!!!

sterkte, rust en op naar een bevalling!!!

suc6 meid!

Geplaatst

Hoi Diana, en... hoe was t in het ziekenhuis? Ben erg benieuwd en ik hoop echt voor jullie dat jullie met een goed gevoel thuis komen!!!!!

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hey meiden,

Nou in het ziekenhuis ging het hartstikke goed!~

Gyno had alle begrip voor mijn situatie, en vond het heel goed dat ik langs was geweest. Dat was erg fijn om te horen.

Voor de rest is de kleine meid helemaal ingedaald, en ligt vast. Dat was dus super nieuws, ik verlies vrij veel waterdunne afscheiding, en soms wat roze gekleurd, dus volgens de gyno kan het elk moment gebeuren.

Was voor haar ook een reden om het nog 1 week af te wachten, zij denkt dat het dan wel gebeurd, en zoniet, word er maandag gekeken wat ze kunnen doen. Maar dat is dus wellicht niet eens nodig.

Ik ben dus erg blij! Kom maar op met die bevalling, wat mij betreft, ik ben er klaar voor.:binkybaby:

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Spannend hoor. Duimen maar dat ze lekker vanzelf wilt komen.

Geplaatst

Hi Diana, dat is fantastisch hé, ik ben blij voor je !!!

Nu maar duimen dat alles vlot verloopt, ik wens het je toe.

Heel veel succes en geniet ervan, !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden