Ga naar inhoud

ivf lis

Aanbevolen Berichten

• Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vraagje aan Lis en Sab, ik las dat jullie nog wat allergisch zijn voor zwangere vrouwen. Nu snap ik dat helemaal net na een mislukte poging... En als het niet lukt enzo... Ik had dat ook heel erg, maar blijft dat dus ook als je al een kindje hebt gekregen. Ik had gehoopt dat het dan weer over zou zijn namelijk... hihi...

groetjes, niki

Geplaatst

hoi niki,

tja, erg he?

t is ook heel lang weggeweest hoor. toen ik pas bevallen was dacht ik alleen maar bij een zwangere buik: ai die moet nog... haha

en t is ook lang niet zo erg als dat ik nog geen kindje had. T is anders. een beetje het gevoel dat t niet meer gaat lukken en dat zo'n buik en een baby zooooooo ver weg lijken, dat t lijkt of dat zoooooo moeilijk en onbereikbaar is en iemand anders het zomaar krijgt... dat gaat gewoon niet echt weg en komt, bij mij dan, weer terug.

maar goed, ik gun het andere mensen natuurlijk ook, en vooral hier op de site! en t is ook vooral vlak na een mislukte poging hoor!

groetjes!

lis

Geplaatst

Ik snap het. Ja het ziet er bij een ander altijd uit alsof het zomaar is gegaan hè, je weet het achterliggende verhaal dan niet. Ik kwam vaak in het ziekenhuis voor IUI en toen zag ik al die dikke buiken en dacht, jullie wel. Maar later bedacht ik me, hmm, nee, als alles goed zou gaan, zonder problemen of extra aandacht, zouden ze hier niet eens hoeven zijn... Dus dat hielp een beetje.

Ik hoop ook echt dat het de komende keer wel gaat lukken met je brusje voor Ebbe. Je kan het al, dus dat moet goedkomen! groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Niki, nou allergisch is een groot woord. Maar t is zoals Lis zegt, net na de bevalling, denk je: haha jij moet nog, bij wijze van... Dat heb ik nu trouwens nog steeds bij mensen die hun eerste gaan krijgen, stom he? haha. Maar bij mensen met een kindje ongeveer zo oud als Carolijn en alweer zwanger vind ik het best moeilijk ja...ook bij de meisjes van de gym, die gaan in de zomervakantie stoppen met de pil en zijn dan in de herfst natuurlijk "lekker" zwanger, want ja ze waren vorige keer ook ZO zwanger...best moeilijk vind ik dat dan ja.... En aan de andere kant, mijn vriendin is in juni uitgerekend en daar heb ik t niet zo erg mee. Hoewel ik dan wel stiekem zit te tellen van: hmm als wij tussen de 1ste en de 2de zoveel tijd willen hebben zitten, dan moet ik dan en dan wel zwanger zijn..snap je me nog? Maaaaaaaaaaaaaaaaaar en nu komt t allerbelangrijkste: HET BEHEERST MIJN LEVEN NIET MEER ZO.. ALS VROEGER!!! Das wel fijn om te lezen voor je niet? hihi.

Geplaatst

Daar sluit ik me bij aan hoor! het is echt een groot verschil...

ik vind zwanger zijn ook zo mooi! zucht, ik wil weer!!! maar dat geldt voor meer mensen hier...

vinden jullie het niet ook zo megalang duren tot het juli is? ik denk zo rond de 10e... maar sab jij gaat nog langer wachten of niet? kan je niet tegelijkertijd met mij? of misschien maar niet, ik heb altijd het idee dat er dan wel eentje in ieder geval niet lukt, stom he... doe maar na mij, dan worden we allebei zwanger, haha;)

lis

Geplaatst

Lis, ik moet eerst echt die kilo's eraf. En er zit ook een heel klein stukje in mij die het stiekem wel goed vindt zo...rare ben ik he? Die gedachte is trouwens niet overheersend maar een 2de en soms een 3de wel hahaha.

Na de zomer ben ik er hopelijk klaar voor, zucht...word jij eerst maar zwanger! en dan doe ik je na!

Geplaatst

p.s ik vond zwanger zijn ook zoooo leuk, t zou alleen leuk zijn geweest als ik ook een leuke zwangerschap had gehad...

Geplaatst

Hey Lis, voor je het weet is het 10 juli. Nog maar 2 maandjes en dan mag je weer!

Ik heb totaal geen jaloers gevoel bij zwangere vrouwen. Dat komt natuurlijk door mijn luxe positie, dat besef ik me heel erg goed. En inderdaad, ik denk ook vaak als ik een toeter zie lopen.... jij moet nog.....brrrr

Maar Lis, Ebbe kwam toch ook na poging 2? Dan is het vast voorbestemd dat kindje 2 ook na de 2e poging komt.

Kus

Geplaatst

ja lis...juli is heeeeeeelllllll dichtbij...hahahaha...nee hoor meis...kan me voorstellen dat het voor jou lang is nog!

Hier ook helemaal niet jaloers...nee hoor...wil niet meer zwanger worden.

Ik denk dat je dat wel hebt als je nog een kindje wilt...maar als je er klaar mee bent dan kijk je er anders tegenaan.( denk ik)

Gast Amanda
Geplaatst

Lis, het is al bijna juli! Nee hoor, voor jouw kan het niet snel genoeg gaan.. maar met dit weer vliegt de tijd toch!

Ik vind het een beetje dubbel, zwanger zijn is heerlijk, dat gevoel in je buik, die buik zelf, heeerlijk, maar ook ik had geen fijne zwangerschap, ziek en hoge bloeddruk, dus ook veel zorgen.

Wij willen ook geen tweede, dus ik mis het niet, al vond ik dat gevoel van een wezentje in je buik geweldig, dat kan ik me niet meer voorstellen en zou ik nog wel eens willen meemaken. En als ik een zwangere zie, denk ik, ja.. die weet weer hoe het voelt, een kindje in je buik!

Ik denk dat ik een volgende bevalling ook bewuster zou meemaken, maar nee, ik hoef niet meer.

Toch blijft het nare gevoel bij mij, bij sommige vrouwen, die dan wel makkelijk, snel, zwanger zijn, van de eerste, tweede, derde......

Volgens mij kom ik van die frustratie nooit meer af, al is het wel minder...

Geplaatst

leuk om te lezen hoe dat bij jullie is...fijn als het helemaal goed is hoor, een kindje of twee (ling).

ik ben ook wel heel blij dat dat echt superjaloerse gevoel weg is, en nu begint het ook alweer een beetje te zakken gelukkig.

ja juli, dat duurt echt nog lang!!!!

maar met dit weer en al die feestdagen vliegt het om.

ik heb vandaag ook nog een belafspraak gemist, dus moet nog weer achter de zoladex aan, stom he... zal je zien dat ik straks te laat ben, hoezo omvliegen.

en effe lekker een paar maandjes geen duivels, haha. (of zijn opvliegers ook een soort duivels...)

lis

Geplaatst

Ik snap het wel hoor allemaal... Vooral die vrouwen die zomaar zwanger worden.. En als je weer een tweede wil... Ik ga trouwens morgen vragen hoe dat zit? Of ik als dit allemaal goed blijft gaan daarna nog voor een 2e mag gaan via IVF.. Want ik ben nu nl. al 41.... En dat vindt men oud.. Ik ook trouwens inmiddels door het hele gebeuren....

Maar ik begin nu wel een beetje de kriebels te krijgen als ik jullie zie schrijven... die moeten nog.... Oeps... Bevallen waarschijnlijk? Vreselijk dus?

groetjes, niki

Geplaatst

haha niki, ja bevallen... bij mijn wens voor een tweede doe ik even net of ik dat niet meer weet... gek is dat met die kinderwens he, als je er verstandelijk over na gaat denken... eerst de zwangerschap (ik zei ns vol overtuiging tegen hub ben je niet een beetje jaloers dat jij dat niet meemaakt. hij lachte me keihard uit...) en dan de bevalling en de gebroken nachten etc etc. maar we hebben gewoon alles er voor over en bij ons begint het zelfs met oneindig lange en vervelende behandelingen. maakt me allemaal niks uit! eigenlijk gek toch moeder natuur...

Ik heb me trouwens niet zo heel erg druk gemaakt om de bevalling (ja, je knijpt m natuurlijk wel een beetje) omdat je toch niet weet hoe t bij jou gaat. dus lekker laten komen, het is ook natuurlijk heel bijzonder en op t laatst ben je zoooooooo benieuwd naar dat babietje dat je al zo lang aan t schoppen is.

straks echo, spannend weer, en leuk. geniet er lekker van!

lis

Geplaatst

over je leeftijd, is 43 niet de bovenste grens? ik weet t niet precies. ik werd zelf na jarenlange infertiliteit zwanger 6 maanden na de bevalling.(mk) dat zou bij jou ook een superwonder zijn he, dan ben je ook niet afhankelijk van t ziekenhuis. ik denk dat de artsen snel reageren met dat zien we dan wel weer, ga eerst maar ns bevallen en van je kleintje genieten. maar goed, je wilt ook weten waaar je aan toe bent...

lis

Geplaatst

Ja vandaag hebben we gehoord dat het ws niet meer mag. Ik ben dan als ik eenmaal uitgezwangerd ben (wat ik hoop want dan is alles goed gegaan) ws 42 en daar ligt op dit moment de grens, zowel bij de politiek als bij mijn ziekenhuis. Maar ze zijn er wel mee bezig om meer te gaan kijken naar de biologische leeftijd ipv de kalenderleeftijd... Dus zei ze, kom als je borstvoeding aan het geven bent, maar weer eens praten kijken we dan verder. En dat is eigenlijk wel goed voor nu. Misschien mag ik al heel blij zijn als dit allemaal goed gaat. Ik bedoel tuurlijk ben ik blij!! Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel... Het lijkt me zo leuk voor het kindje (dat er nog niet eens is!!! dus waar praten we over :waiting: hihihi) om een brusje te hebben... vandaar... Luxe problemen??? Hoogmoed?? Maar voetjes op de grond, eerst maar eens heel blij zijn en hopen dat alles hierbij goed blijft gaan.

groetjes, niki

Geplaatst

Hallo lis,allemaal,

Dit is mijn eerste keer dat ik mij meld op een forum dus ik hoop maar dat alles goed gaat. Even wat kennismakingsinfo: Ik ben 37 jaar, heb 1 zoon van 5 jaar (op de spontane manier zwanger van geworden) en weet sinds anderhalf jaar dat ik endometriose heb. Vandaar dat een brusje zoals jullie dat zo mooi noemen alleen nog via ivf kan gebeuren. Na mijn 1e ivf poging die gisteren jammer genoeg is afgelopen (ongi) heb ik vanochtend gelijk weer een zoladex gekregen. Dat is wel even omschakelen. Ook ik ben onder behandeling bij het erasmus mc. Hoe zijn jouw ervaringen daar tot nu toe????

lieve groetjes Marjon1

Geplaatst

Hey wat grappig...

Ik was even aan het lezen en zag de naam Marjon staan.

Zo heet ik ook :laugh: en die naam kom je niet zo vaak tegen.

Groetjes Marjon

Geplaatst

oh jee, ik heb mn topic helemaal niet meer gezien!

sorry niki...

ik lees dus nu pas dat je antwoord hebt gehad. wat jammer is dat. gek idee, dat je nu zwanger bent maar dat je t straks niet meer kan proberen. dat is ook heel hard hoor, ook al heb je nu een beeb in je buik! ik kan t me helemaal voorstellen. andere mensen willen toch ook een tweede kindje? ik hoop dat je t een beetje van je af kan zetten of er langzaamaan aan went.

of ga je misschien nog 'shoppen' in t buitenland straks?

maar eerst een hele fijne zwangerschap hoor!

marjon, jij zit dus nu in t zelfde schuitje. weer zoladex.

mijn ervaringen zijn wel goed. ze zijn allemaal erg aardig.

alleen telefonisch is t lastig. ik had laatst pijnklachten en kreeg echt niemand aan de lijn. maar goed, ik had misschien niet het goede nummer bij de hand, maar daar word je ook niet goed doorgeschakeld enz.

beetje log is t soms, maar als je geen bijzonderheden hebt is het goed te doen.

welke arts heb jij t meeste?

wanneer is je volgende poging? ik heb uitgerekend dat ik waarschijnlijk 10 juli weer aan de slag kan.

ik moet wel nog eerst receptjes voor de zoladex regelen. heb jij thuiszorg of zelf bij de apotheek gehaad? heb vrijdag een belafspraak hiervoor...

groetjes!

lis

Geplaatst

Geeft niet hoor, ik ben ook even niet meer op de site geweest, druk druk druk. Eerlijk gezegd, valt het me heel erg mee. Ik heb ook niet echt het gevoel dat het waar is, dat het echt niet meer mag. En heb ook het nog naïeve idee, dat het daarna misschien wel heel snel zomaar lukt, er is bij ons nog nooit een oorzaak gevonden. Maar daarnaast wil ik me ook concentreren op wat er nu in mij leeft, en dat lukt gelukkig heel makkelijk... Ik ben al zo blij dat ik dit mag meemaken....

groetjes, niki

Geplaatst

He niki, je hebt helemaal gelijk. eerst dit maar ns! Geniet er lekker van hoor!

José, lief dat je even komt kijken. Tja, t duurt nog wel erg lang. Ik word er wel een beetje kriebelig van hoor. Op deze manier gaat t wel erg hard qua tijd... is zo balen en zo tussendoor ook helemaal geen spontane kans natuurlijk. straks is dat (ik zwanger was) alweer bijna een jaar geleden, dat gevoel krijg ik een beetje. Pfff, nou ja, ik vind het wel fijn hoor even niks, geen gedoe en heen en weer. En morgen weer een prik zoladex, ik begin t weer te voelen en de bijwerkingen met buikpijn zijn gelukkig weg, dus dat gaat weer de goeie kant op...

Nog 7 weken en dan weer spuiten! (ongeveer)

Lis

Geplaatst

Lis, het is inderdaad frustrerend dat de tijd gewoon doortikt....

Nog even en dan kan je weer beginnen. (makkelijk gezegd van mijn kant "even" maar elke dag duurt gewoon te lang, snap ik goed).

Hopenlijk komt jullie wens dan uit voor een lief brusje voor jullie lieve Ebbe!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden