Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Daar ben ik dan weer...... In 2010/2011 hier actief geweest vanwege onze ICSI-PGD behandeling die we gehad hebben in Brussel. Deze behandeling had als resultaat in augustus 2011 een prachtige dochter, uit de eerste poging!!

Uit deze poging hebben we 2 cryo's overgehouden en nu onze dochter bijna 2 jaar wordt, begint het weer erg te kriebelen! We gaan een cryo terug laten plaatsen! In juli mogen we beginnen als mijn menstruatie begint. De terugplaatsing gebeurd in mijn natuurlijke cyclus met ondersteuning van pregnyl en utrogestan.

Ik verwacht rond 10 juli ongesteld te worden en dus eind juli de terugplaatsing te krijgen, als de ontdooiing tenminste goed gaat.....!Ik merk dat veel aspecten rondom de MMM alweer 'vergeten' zijn dus ben weer veel aan het rondneuzen hier. Welke vitaminepreparaten gebruikte ik toen, welke leefregels heb ik gevolgd? Ik weet het niet meer....zo stom! En omdat het toen in een keer gelukt is wil ik nu alles hetzelfde doen. Fijn dus om hier weer ervaringen uit te wisselen met lotgenoten!

Liefs Miekske

• Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Miekske,

Ik meld me ook al vast op het wachtbankje van juli. Wij hebben in maart 2011 onze dochter gekregen uit de 2e IVF poging. Nu zijn we al weer anderhalf jaar zelf aan het proberen zonder resultaat. Wij hadden helaas geen cryo's. Ik ben nu weer bezig met de eerste IVF poging. Komende donderdag heb ik de uitgangsecho om te kijken of ik mag gaan stimuleren. Waarschijnlijk heb ik dan begin juli ergens de punctie en hopelijk terugplaatsing. En dan zou ik eind juli weten of het gelukt is of niet.

Ik ben ook wel het een en ander vergeten van toen. Vind het ook fijn om hier dingen van me af te kunnen schrijven. De vorige keren wisten heel veel mensen dat we bezig waren met IVF, maar nu maar heel weinig. Daar heb ik bewust voor gekozen.

Heel veel succes met je cryo poging.

Posted

Hoi Miekse en Kim,

Ik kom ook gezellig meeklesten bij het wachtbankje juli. Morgen zet ik mijn eeste decaspuit weer en donderdag de laatste pil en dan vrijdag 3 juli de uitgangsecho om te kijken of we kunnen beginnen met de gonal.

Meiden ik wens jullie al vast veel succes!!!

Posted

Vanmiddag de echo gehad en alles zag er rustig uit. Vanavond dus de eerste spuit Gonal-F en dan volgende week donderdag weer voor een echo.

Posted

Hoi meiden!

Ik sluit me ook even bij jullie aan! Ik heb vandaag de punctie gehad. We hebben 13 eicellen! Dit is onze tweede poging. Wij zijn ook bezig met pgd vanwege het erfelijke brca-gen. De vorige keer hadden we maar 1 embryo over.

Ik heb deze keer wel meer last van de punctie. Morgen horen we hoeveel er bevrucht zijn. Maandag vertellen ze ons van hoeveel embryo's ze een biopt hebben kunnen afnemen. Dinsdag zal de terugplaatsing zijn. Spannend allemaal!

Goed om te horen dat een aantal van jullie al kindjes hebben gekregen dmv IVF! Ik hoop dat het deze keer weer lukt bij jullie!

bezig met PGD vanwege erfelijk brca-gen.

Posted

Kim spannend weer beginnen met de stimulatie! Gelukkig voor mij deze keer geen spuitjes, alhoewel ik er bij onze eerdere behandeling weinig last van heb gehad gelukkig... Hopelijk valt het voor jou ook mee? Of heb je er veel last van?

Melis25 klopt! Haha

e82 hoe gaat het? Ook weer bezig met de deca spuitjes... Zie in je handtekening dat je ook al veel hebt meegemaakt! Wat is eigenlijk een niche operatie?

Welkom hier Maart! Ook wij hebben ICSI-PGD gedaan en uit de eerste poging een dochter gekregen. Waar zijn jullie onder behandeling? Maastricht? Wij konden niet in Nederland terecht omdat bij mijn man ook een TESE uitgevoerd moest worden en dat doen ze niet in Maastricht... Dus uitgeweken naar België!

Spannend nu wachten op dat telefoontje! Maar 13 eicellen is een goede opbrengst! Ook al kan het soms echt een afvalrace zijn, goede hoop dat er wat overblijft! Duimen!!

Posted

Maart welkom op het wachtbankje. Jij dus al de punctie gehad. Spannend wat de uitslag is maandag. PGD is toch om embryo's te selecteren, zodat die de afwijking niet hebben? Of zit ik er dan naast?

Fijn Miekske dat je nog cryo's over hebt en geen hormonen nodig hebt. Ik heb veel last van de Gonal deze keer. Steeds hoofdpijn en gisteren een bloedvaatje geraakt met prikken en nu dus een dikke blauwe plek.

Posted

Hallo!

Ik ben vandaag gebeld, er zijn 6 eicellen bevrucht.

@miekske: Ik zit inderdaad in Maastricht. Ze hebben een heel fijn team daar. Ik kom zelf uit tilburg dus ik moet steeds wel een eindje rijden. Donderdag op vrijdag hebben we in een hotel overnacht.

@kim: klopt inderdaad dat ze de embryo's selecteren. Iedere embryo heeft 50% kans op het brca-gen. Ik hoop dus dat we wat overhouden. Vaak valt er weer wat af bij het afnemen van het biopt.

Ik heb nog steeds wel last van 'gekneusde eierstokjes'. Ik hou mijn gemak maar tot en met dinsdag.

Hoe gaat het met jullie?

Posted

Hoi maart,

goed om te lezen dat er zes bevruchte eicellen zijn. Ik duim dat je nu meer brcagenvrije embryos hebt!

pxxx

Lalena

Posted

Kim vervelend dat je zo'n last hebt van het spuiten! Binnenkort weer een echo?

Maart 6 eicellen bevrucht! Fijn dat je dat al eerder hoort... In Brussel was het na de punctie absolute radiostilte tot de dag van een eventuele TP! Dat zijn dus 5 heeele lange dagen....killing!

Spannend morgen! Hopelijk blijft er iets over, ik ga duimen!!

Posted

En Maart weet je al of er goede embryo's zijn?

Ik heb 4 juli weer een echo. Heb ook nog steeds hoofdpijn, ben niet echt gezellig thuis. Maar ja het is voor een goed doel.

Posted

Hoi meiden!

Vandaag ben ik weer gebeld door het AZM, ze hebben van alle 6 de embryo's een biopt kunnen afnemen! Morgen om 2 uur de tp,dan horen we hoeveel embryo's er over zijn. 5 dagen wachten lijkt me killing miekske! Ik ben blij dat we zo goed op de hoogte worden gehouden.

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van de hormonen Kim! ! Is gonal-f te vergelijken met fostimon en puregon? Heb je al een idee wanneer je punctie zal zijn?

Posted

Spannend Maart. Ik ga hard duimen voor veel goede embryo's.

Ik weet nog niet wanneer de punctie is, maar als ik hetzelfde reageer op de hormonen als bij de vorige twee pogingen dan denk ik begin volgende week. Ik heb toen volgens mij 10 tot 12 dagen moeten stimuleren.Ziekenhuis waar ik onder behandeling ben heeft nu op woensdag en zaterdag in principe geen puncties meer. Vind ik wel een beetje vreemd maar ja ze zullen echt wel weten wat ze doen.

Volgens mij zijn Gonal en puregon gemaakt in een laboratorium en wordt fostimon uit urine gewonnen. De werking is volgens mij gelijk.

Posted

Vannacht ziek geworden, buikgriep met 38.5 graden koorts. Net ziekenhuis gebeld of dit van invloed kan zijn op mijn eicellen. Ik moet proberen met paracetamol de koorts onder de 38 graden te houden. Anders kan het de kwaliteit van de eicellen wellicht beïnvloeden. Donderdag kijken ze dan of we verder gaan of moeten cancelen.

Posted

Aah dat meen je niet! Wat ontzettend rot! Ik hoop dat de paracetamol snel gaat helpen en dat je gewoon door kunt gaan. Heel veel beterschap Kim!

Posted

Ja echt balen.... Gelukkig nu geen koorts meer door de paracetamol. Voel me alleen zo slap als een vaatdoek.

En Maart hoe was de uitslag bij jou?

Posted

Oh Kim wat een slechte timing! Idd temperatuur onder controle houden met paracetamol! Onder de 38 graden kan er geen schade optreden. Rot dat je je zo slap voelt, aan de andere kant.... met een lage weerstand heb je wel meer kans dat je emmy blijft zitten! Hoever ben je met stimuleren?

Maart! Hoe is het? Bijna TP? Mag je zowiezo komen of wordt je vantevoren nog gebeld??

Posted

Hoi hoi! Ik ben op dit moment in het azm. Moet zo plassen en dan beginnen met het drinken van 1 liter water. Ik heb om 2 uur dr tp, Nog geen idee hoeveel embryo's we hebben. Spannend!

Hoe gaat het nu kim? Is de koorts al wat gezakt?

Posted

Nou mijn koorts komt en gaat. Krijg het niet echt onder controle gehouden. Miekske hoezo blijft een Emmy beter zitten bij lage weerstand? Ik ben nu op stimulatiedag 6.

Maart hoe is het jou vergaan?

Posted

Jeetje wat vervelend kim! Wanneer hoor je of je door kunt of niet?

Wij hadden 3 embryo's over. De andere 3 hadden het gen. Ze hebben een embryo terug geplaatst van 12 cellen groot! De vorige keer was hij maar 7 cellen. De andere 2 worden ingevroren. Ik ben ontzettend blij! Nu maar hopen dat hij blijft plakken! :)

Posted

Kim je hoort best vaak dat vrouwen die niet lekker bleken tijdens de TP/ wachtweken toch wel zwanger waren! Een verklaring kan zijn dat als je weerstand laag is, je lichaam dus minder afweer heeft tegen 'vreemde' cellen. Je lichaam stoot een Emmy dus minder snel af....Heb ik gelezen.... En ik ben dol op theorieën en verklaringen! Haha

Ach het is maar een theorie, er worden ook genoeg meiden zwanger die zich wel kiplekker voelen hoor dus niet teveel

op afgaan!

Wel balen dat je je zo rot voelt! En koorts is ook niet fijn. Hopelijk knap je snel op!

Maart wij zijn nieuwsgierig! Hopelijk is de TP doorgegaan en ben je lekker aan het broeden!

Posted

Super nieuws Maart! Dus ook nog 2 in de vriezer, maar hopelijk heb je die niet nodig en is deze gewoon raak.

ik voelde me vanmorgen zo mogelijk nog beroerder als gisteren. Nu heb ik geen koorts meer en alleen nog darmkrampen en diarree. Heb net wel weer wat gegeten. Heb mijn afspraak van morgen verplaatst van 9.00 naar 10.30. Mocht ik me morgen toch niet genoeg voelen dan kan ik morgenochtend nog afbellen en dan wordt de echo verplaatst naar vrijdag. Heb nu op zich wel weer een positief gevoel, omdat ik niet heel lang koorts boven 38 graden heb gehad.