Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Wennn: Ik heb dus de 19e mijn eerste echo gepland staan en dat is bij 6+3! In het ZH denken ze dat je dan zeker wat moet kunnen zien.

Zien kan je dan zeker wat. Als het goed is gaat aan het begin van week 6 het hartje kloppen (volgens mijn zwangerschaps app op de telefoon hihi) Dus wie weet kan je dan ook al wat horen. Zou wel geweldig zijn!!! Daphne is 8+2 als we de echo krijgen. Over 3 weken hebben we ons wondertje gewoon kunnen zien :D

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi dames,@patrician: wat leuk dat bij het bloedprikken alles goed was - geeft zeker rust:) Ik ben zo zenuwachtig en maak alle paar dagen een test om me ietsjes gerust te stellen:) Vanochtend weer een cb digitaa test gedaan in de hoop dat die van 2-3 weken zwanger op 3+ zou springen, maar helaas (nog) niet. Kan misschien wat vroeg zijn - ik ben vandaag 5 + 1. Ik maak zondag nog weer eentje:)@Wennn: hoe ver ben je dan maandag a.s.? Misschien kunnen ze idd al wat zien!! Spannend!@Mandy: nou 8 wk is toch ook normaal voor het eerste echo? Bij mij doen ze het zelf al met 6 + - vrijdag over een week (19e ) Hier nog weinig verschijnselen - soms was brandende tepels en vooral heel moe in de loop van de dag. Verder moet ik 's nachts altijd 1-2 keer uit om te plassen en vandaag bleek dat ik last van aambeien zou kunnen krijgen - daar ben ik wel benauwd voor. Had ineens wat bloed bij de ontlasting... (sorry niet zo smakelijk:) . Ik las dat dit een vrij vaak voorkomend verschijnsel is..
Ja 8 wk is ook normaal maar ik heb vervroegd echo aangevraagd voor aankomende vrijdag dan ben ik precies 6 weken..Wenn denk dat je maandag wel wat ziet hoor.. ze zeiden tegen mij met 6 wj zie ja vrucht met hartje al...Vandaar...Liefs
Geplaatst
Helaas...

Het heeft niet zo mogen zijn.....

Gisteren een miskraam op gang gekomen....

Dag lieve meiden......

Succes en hou je vast aan elkaar...

Zorg dat je er niet afvalt....

De grond is erg hard heb ik gemerkt...

Simba, wat verschrikkelijk!!

Ik schrok al n beetje toen ik je 2e hcg zag, maar ja, de ene keer stijgt het sneller dan de andere keer.

Ik had het zo gehoopt voor je.

Heel veel sterkte toegewenst!!

Knuffel, mees

Geplaatst

Sorry voor even niet op t forum zijn. Ben heel erg misselijk en aan t overgeven. Eten en drinken wil ook niet.

Maar niet geklaagd hoor....ben heel blij want het zijn goede tekenen.

Ik heb niet de puf alles na te lezen maar komt wel weer.

Vrijdag heeft iemand de 1e echo. Succes alvast!

xxx, mees

Geplaatst

Ik vond de tweede hcg ook al niet denderend.. maar ze gaven aan dat het binnen de norm was.... dus aan die strohalm heb ik me vast gehouden....

23 juli nog wel een afspraak bij de gyn.. geen eerste echo, maar vervolggesprek, en waarschijnlijk echo om te kijken of alles weg is.

Geplaatst
Ik vond de tweede hcg ook al niet denderend.. maar ze gaven aan dat het binnen de norm was.... dus aan die strohalm heb ik me vast gehouden....23 juli nog wel een afspraak bij de gyn.. geen eerste echo, maar vervolggesprek, en waarschijnlijk echo om te kijken of alles weg is.
Simba heel veel sterkte!!! Ik hoop dat je het allemaal plekje kan geven en de moed niet opgeeft. ..Liefs
Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst:

@Simba, heel veel sterkte en ontzettend jammer dat het mis is gegaan.

Ik wil ben al een tijd niet op het forum actief, maar wil me nu graag aansluiten bij jullie in dit topic "uitgerekend in maart 2014". Ik heb ergens een lijstje voorbij zien schieten, maar ik geloof dat mijn zwangerschap de meest prille is, wij verwachten ons 2e kindje rond 19 maart. Ik heb vandaag bloed geprikt 15 dagen na de punctie en mijn HCG is "keurig" (zoals zij dat zeiden) 117. Zaterdag nog eens prikken voor de stijging, maar dat is slechts een formaliteit. Wij gaan van het positieve uit :-D.

Maandag zullen we daarvan de uitslag horen en ook een datum voor de eerste echo. Wij zijn in de wolken, net als jullie uiteraard met jullie zwangerschap! Allemaal van harte gefeliciteerd en ik denk dat we (weer) heel wat praatjes zullen delen de aankomende maanden. Ik heb anderhalve week rust moeten houden i.v.m. dreigende overstimulatie. Ik heb al wat meiden hier voorbij zien schuiven die dat ook hadden of nog hebben. Sterkte daarmee.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@Simba, wat ontzettend balen zeg! Het lijkt wel als of degene van de D&D die starten voor een brusje eerst allemaal een VMK moeten doormaken. Bahhh, hoop voor je dat je straks schoon bent en niet ook nog daar mee bezig moet zijn...

Geplaatst

@Nienke: gefeliciteerd en welkom! Wat mooi, he? Ik hoop ook dat we de komende maanden leuke praatjes met elkaar kunnen uitwisselen!

@Mees: jakkes, zo misselijk. Maar ja het is idd een goed teken. Ik hoop je kan het een beetje volhouden. Sterkte en goed blijven voor jezelf zorgen.

@Simba: nogmaals heel veel sterkte.

@Patrician: Ja met "kunnen ze wat zien" bedoelde ik ook een hartslag:)) De gyn heeft gezegd dat het zou moeten kunnen. Ik hoop het anders zou ik het zeker heel erg beangstigend vinden omdat je dan niet zeker weet of het misschien nog eventjes te vroeg was of echt niet goed zit.

Hier vandaag gelukkig een vrije dag. Ik had gisteren een heel lange dag. Eerst werken op ons kantoor in het midden van het land en daarna nog met collega's een bbq. Om 1u lag ik eindelijk op bed pfff. ik merk dat ik dat nu even niet aan kaan... Dus vandaag maar rustig aan.

Geplaatst

@Mandy: Wat fijn!!! Geniet ervan!!! Lijkt me zo bijzonder om voor het eerst je kindje te zien en het hartje te zien kloppen... Nog 19 dagen, dan mogen wij ook kijken... :D

Geplaatst

GEFELICITEERD!!! Wat geweldig nieuws Mandy! Geniet er maar van en zorg goed voor jezelf:)!

Nienke gefeliciteerd!!!

Ik heb vandaag echo gehad was nog zo klein maar mooi kloppend hartje gezien!!!

Zo blij!!!

Liefs

Gast Nienke79
Geplaatst

@Mandy, gefeliciteerd! Wat lekker dat je zo'n mooie echo had.

Ik ben geen held met afkortingen, wat is D&D?

Duurt nog een tijdje he Patrician? Ik ben ook erg benieuwd maandag wanneer wij onze eerste echo gepland krijgen.

Daarna weer door naar de reguliere verloskundige. Dat is ook wel prettig :-)

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@nienke: ja duurt inderdaad nog een tijdje...

@mandy: had je trouwens ook een foto ofzo meegekregen?

Ben benieuwd of wij een foto krijgen...

Carpe Diem!

Gast Nienke79
Geplaatst

Tweede keer bloedprikken vandaag en toch de uitslag (ondanks weekend): HCG 271. Heel mooie waarde :-D.

maandag 5 augustus de eerste echo, dus ik moet nu officieel het langste wachten ;-).

Gast Nienke79
Geplaatst

Even benieuwd hoe streng jullie zijn met het letten op "gezond leven" nu jullie zwanger zijn?

Tijdens mijn vorige zwangerschap was is echt wel behoorlijk streng. Ik lette op het niet eten van rauw vlees, te veel vitamine A (paté en honing bv), niet gewassen groente/fruit, rauwe eieren etc. Maar ook lette ik op de inname van geen cafeïne (cola, theïne in thee etc). Nu ben ik daar wel iets makkelijker in merk ik. Ik drink geen alcohol, rookte al niet, eet geen rauw vlees of eieren hoor, maar een theelepeltje honing in mijn thee soms of een glaasje cola op een dag vind ik nu geen probleem. Hoe is dat bij jullie?

En hoe zit het met sporten? Voordat ik zwanger was sportte ik (fitness en cardio) 3 x in de week. Nu sta ik in verband met de punctie en mijn dreigende overstimulatie op verzoek van de arts als voor de derde week stil. Vanaf morgen ga ik er weer aan geloven, maar ik vind het wel spannend, haha. Ik denk niet dat ik nog hard de buikspieroefeningen in wil/kan. Zeker niet met al die spiersteekjes onderin mijn buik telkens.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Voor mij is het de eerste zwangerschap en ik leer nog elke dag iets nieuws over de does and dont's - zo net bij jouw bericht ook alweer - honing! Dat wist ik niet dat die ook niet goed is. Ik neem wel zo'n 1-3 tl per dag in mijn rooibosthee. Verder let ik idd op geen rauw vlees, eieren, drink bijna geen koffie - maar meer omdat ik hem momenteel ook niet lus. Frisdrank neem ik sowieso bijna nooit - als toch dan meestal een glas rivella. Ik probeer verder meer vis te eten en verder eet ik volgens mij vrij uitgewogen en gezond.

Wat betreft sporten: ik heb den laatste 3 maanden helaas heel weinig energie gehad door de vele behandelingen en heb al weinig gesport. Normaal sport ik ook 3x week fitness. Ik wil nu wel weer regelmatig sporten/bewegen. Vandaag maar met 45km fietsen begonnen:) Ik heb ergens gelezen dat vooral fietsen en zwemmen heel goed zijn, maar alle andere sport m.u.v. echt strakke buikspieroefeningen goed zijn zolang je maar goed erbij voelt.

Hoe gaat het verder met jullie? Hebben jullie al last van kwaaltjes? Ik vind het heel vreemd, maar ik voel bijna niets behalve dat ik vaker moe ben. Ik wordt er echt soms gek van, altijd die gedachte da het niet goed zit... Dat wil ik helemaal niet, in tegendeel , ik wil blij zijn:(

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Happinez, ja honing heeft ook weer te maken met die vitamine A uit mijn hoofd hoor. Koffie lust ik gelukkig sowieso niet :-)

Wat betreft je "geen zwangerschapsverschijnselen", probeer je daar niet druk over te maken. Ik ben door mijn zwangerschap van Julian echt heen gefietst zonder rarigheden en in het begin voelde ik ook helemaal niets. Ik had alleen last van verstopping vanaf het begin, maar daar ben ik sowieso gevoelig voor. Nu ook niet trouwens. Afgezien van die verstopping wederom en wat spier oprekkingen in mijn onderbuik af en toe (steekjes). Als je je straks wat zekerder voelt in je zwangerschap door de echo's dan ben je juist superblij dat je nergens last van hebt :-D.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, maar ik heb mezelf ook even op het lijstje gezet, maar er staan al een aantal dames niet op. Misschien leuk als iedereen zich even bijvoegd?

Eerstvolgende afspraak:

5 augustus - Nienke79 - 1e echo

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

7 maart 2104 - Mees

19 maart - Nienke79

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Hoi Nienke,

Bedankt voor je woorden. Mijn hoofd weet het eigenlijk ook, maar het is toch echt killing..:) Ik kijk nu eerst uit naar de eerste mijlpaal en dan weer een stapje verder.

Goed plan het lijstje aan te vullen:

Eerstvolgende afspraak:

19 juli - happinez 1e echo

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

7 maart 2104 - Mees

11 maart 2014 - happinez

19 maart - Nienke79

Geplaatst

@nienke: wij zijn wel wat bewuster met eten en drinken. Roken deed Daphne gelukkig al een tijdje niet meer, drinken zelden. Wel let ze nu op de hoeveelheid koffie per dag en die kleine dingetjes wat wel en niet gegeten mag worden.

Sporten doet ze niet dus dat is makkelijk haha.

@happinez: probeer je niet gek te maken als je niet veel symptomen hebt! Nog even en je ziet je kleintje.

Lijstje een aangevuld

Eerstvolgende afspraak:

19 juli - happinez 1e echo

31 juli - daphnejewel & patrician 1e echo

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

7 maart 2104 - Mees

10 maart 2014 - daphnejewel & patrician

11 maart 2014 - happinez

19 maart - Nienke79

Carpe Diem!

Geplaatst
Hoi Nienke,Bedankt voor je woorden. Mijn hoofd weet het eigenlijk ook, maar het is toch echt killing..:) Ik kijk nu eerst uit naar de eerste mijlpaal en dan weer een stapje verder.Goed plan het lijstje aan te vullen:Eerstvolgende afspraak:19 juli - happinez 1e echo 5 augustus - Nienke79 - 1e echoUitgerekend: 5 maart 2014 - Mandy26 7 maart 2104 - Mees11 maart 2014 - happinez 19 maart - Nienke79
Hoi meidenGeen honing schrik laatst gewoon gegeten. .Koffie beperk ik 1of 2 bakken..Ik sport wel gewoon zwem 1x in de week 1x cardioVoor de rest veel pijn aan me borsten sinds vrijdag heel misselijk de hele dag..Happinez wat spannend de 19de..Ik weet niet hoe ik het lijstje aanpas ben 12 juli voor echo geweest en moet 23ste weer..Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden