Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wij hebben vandaag met de doctor in Turkije gebeld- hij wilde ons graag persoonlijk spreken ivm de nieuws. Hij was geschrokken en voelde zich schuldig omdat hij nooit ermee gerekend had dat op mijn leeftijd en met mijn voorgeschiedenis alle drie zouden kunnen blijven zitten. Hij was niet blij met dit resultaat. Hij adviseerde ons dan ook als er met 12 weken nog steeds 3 hartjes zijn over een embryo reduction na te denken. Hetzelfde hebben ze hier ook al gezegd. Ik wordt er een beetje benauwd van. Heeft iemand hier al eerder over gehoord?
Sje happinez wat moeilijk net zo een blijschap.Ik kan alleen zeggen doe wat je hart je ingeeft vraag eerst na wat de tisico zijn van 3ling zwschap.Probeer des ondanks toch te genieten dat mag absoluut niet vergeten worden..Liefs
  • Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79
Geplaatst

@JOse, gefeliciteerd! Ben ik straks toch niet meer de laatste op het lijstje :-P.

@happinez, laat je vooral goed informeren en volg je gevoel inderdaad. Ga na wat de gevolgen zijn van de ingreep, maar ook van een drielingzwangerschap uiteraard. Niet alleen voor je mooie knipperende koffieboontjes, maar ook zeker voor jezelf. Jemig, sterkte met je beslissing uiteindelijk. Vergeet niet, alle keuzes zijn goed zolang het je eigen keuze is.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@Happinez. Jeetje zeg meis ... Laat je goed informeren, laat het goed bezinken, praat er samen goed over en volg jullie gevoel. En zolang het jullie eigen keuze is, is het de juiste keuze. Dikke knuf voor jou

Geplaatst

Jullie hebben zo gelijk. Ik had de opmerking afgelopen vrijdag tijdens het echo helemaal niet echt waargenomen, omdat ik zo verbaasd over het echo was. Maar vandaag het gesprek met de doc uit Turkije heeft toch een paar gedachten losgemaakt. Manlief is zo bang dat iets met mij niet goed zou kunnen gaan en is daarom heel toegankelijk voor dergelijke adviezen. Ik heb ook al gezegd dat ik sowieso eerst ga afwachten wat mijn lichaam doet. Ik vertrouw erop dat ik vanuit mijn gevoel een goed besluit nemen kan. Zeker wil ik niet het risico voor mijn gezondheid of die van de ukkies, maar ik ben ook ervan overtuigt dat een ingreep zeker ook risico's met zich meebrengt.

Dus: zoals met alle besluiten in dit traject: we gaan lezen, informeren, praten en nogmaals overleggen:)

Hebben jullie het vandaag ook wat zwaar gehad met de warmte? voor mij kan het normaal niet warm genoeg zijn, maar vandaag moest ik de hele dag binnen blijven voor mijn ventilator:))) En slapen, slapen, slapen... manlief is elke dag verbaasd - normaal ben ik een hyperactie mens, maar nu wil ik alleen nog liggen en slapen haha.

Geplaatst

Happinez, jeetje wat een verhaal. Zo zit je helemaal op je roze/blauwe wolk en zo val je een aantal etages naar beneden door de Turkse arts.

Het is misschien realiteit, maar ongeacht je leeftijd had hij kunnen bedenken dat de kans bestaat,,hoe klein ook.

heb er inderdaad van gehoord en ook Miepie80 heeft deze keuze voor de kiezen gehad.

Natuurlijk brengt een drieling nog meer mogelijke complicaties met zich mee, maar luister naar jezelf. Misschien kan jouw lichaam het wel handelen. Het is gewoon een erg zware beslissing voor iemand die zoveel moeite heeft moeten doen.

Laat het even bezinken en volg ook jullie eigen gevoel en als ik dat zo lees, komt dat helemaal goed.

artsen denken toch vanuit medisch persectief ipv empathie. Laat je goed informeren, zodat jullie samen een juiste keuze voor jullie zelf kunnen maken. Sterkte!

Geplaatst

Nienke, ik 'ken' jou nog van vroeger. We hebben wel samen op wachtbankjes gezeten.

alleen ging ik schuil onder een andere naam ;)

Wie had toen kunnen denken dat we ooit zwanger zouden raken van een tweede?

Gast Nienke79
Geplaatst

@ JOse, nu gen ik uiteraard benieuwd, haha. Sowieso top dat we dan na die 4 jaa weer samen in een topic zitten toch? Nooit gedacht inderdaad dat het zo zou lopen. En met al die cryo's van ons zit ik hier misschien over 4 jaar weer ;-). Je hebt er nu och ook wel een goed gevoel over? Of ga je het pas geloven na de eerste echo? Persoonlijk voel ik me nu een stuk rustiger dan die eerste weken 4 jaar terug.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst
Jullie hebben zo gelijk. Ik had de opmerking afgelopen vrijdag tijdens het echo helemaal niet echt waargenomen, omdat ik zo verbaasd over het echo was. Maar vandaag het gesprek met de doc uit Turkije heeft toch een paar gedachten losgemaakt. Manlief is zo bang dat iets met mij niet goed zou kunnen gaan en is daarom heel toegankelijk voor dergelijke adviezen. Ik heb ook al gezegd dat ik sowieso eerst ga afwachten wat mijn lichaam doet. Ik vertrouw erop dat ik vanuit mijn gevoel een goed besluit nemen kan. Zeker wil ik niet het risico voor mijn gezondheid of die van de ukkies, maar ik ben ook ervan overtuigt dat een ingreep zeker ook risico's met zich meebrengt.

Dus: zoals met alle besluiten in dit traject: we gaan lezen, informeren, praten en nogmaals overleggen:)

Hebben jullie het vandaag ook wat zwaar gehad met de warmte? voor mij kan het normaal niet warm genoeg zijn, maar vandaag moest ik de hele dag binnen blijven voor mijn ventilator:))) En slapen, slapen, slapen... manlief is elke dag verbaasd - normaal ben ik een hyperactie mens, maar nu wil ik alleen nog liggen en slapen haha.

Hoi Happinez.

Wat een dubbel gevoel krijg je hier van. Allereerst hartstikke blij dat het zwanger raken gelukt is. Maar ook lastige keuzes die je in eens krijgt omdat het er 3 zijn. Ook wel vreemd van de doctor uit Turkije dat hij niet verwacht had dat er 3 zouden blijven zitten. Als hij er 3 terug plaatst is er altijd kans dat ze alle 3 blijven zitten. Luister naar je eigen gevoel, wat je zelf denkt wat goed is.

Ik ken zelf ook iemand met een drieling en ze heeft 3 gezonde kinderen gekregen. Zij heeft IVF in Nederland gedaan en is zwanger geraakt van een drieling. Laat je eerst goed informeren.

Liefs

Geplaatst
Jaja Mees en andere dames, hier ben ik dan :)

Vanmorgen positief getest. Het is nog heel pril dus en wil echt de eerste echo afwachten, voordat ik actiever mee zal schrijven hier.

Woensdag ga ik bloed laten prikken en een afspraak voor een echo maken.

Ik ben met mn 31 maart de hekkensluiter van dit topic denk ik.

geniet van jullie zwangerschap en gefeliciteerd, het is zoooo bijzonder en iets magisch.

Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

@Jose: ja dat zullen we zeker ook doen. Ik moet daarbij zeggen de arts in Turkije is heel erg empathisch en hij was oprecht geschrokken. Hij heeft ons wel van te voren gezegd dat er een heeeeeel kleine kans op een drieling bestaat maar dat deze gezien mijn leeftijd en ook voorgeschiedenis zo minuscuul is dat hij het in dit geval zou durven om drie te plaatsten. Uiteindelijk heeft die de keuze natuurlijk aan ons overgelaten. Maar samen zijn we tot deze keuze gekomen. Hij is ook nu nog heel betrokken en vind het erg spijtig dat wij zo ver weg zijn en we niet goed samen dit traject doorlopen kunnen. Maar we hebben nu een wekelijks overleg met hem om te bespreken wat verstandig is. Maar jullie hebben gelijk, ook deze keuze moeten we uiteindelijk zelf doen:)

Het komt zeker allemaal goed dat weet ik.

Happinez, jeetje wat een verhaal. Zo zit je helemaal op je roze/blauwe wolk en zo val je een aantal etages naar beneden door de Turkse arts.

Het is misschien realiteit, maar ongeacht je leeftijd had hij kunnen bedenken dat de kans bestaat,,hoe klein ook.

heb er inderdaad van gehoord en ook Miepie80 heeft deze keuze voor de kiezen gehad.

Natuurlijk brengt een drieling nog meer mogelijke complicaties met zich mee, maar luister naar jezelf. Misschien kan jouw lichaam het wel handelen. Het is gewoon een erg zware beslissing voor iemand die zoveel moeite heeft moeten doen.

Laat het even bezinken en volg ook jullie eigen gevoel en als ik dat zo lees, komt dat helemaal goed.

artsen denken toch vanuit medisch persectief ipv empathie. Laat je goed informeren, zodat jullie samen een juiste keuze voor jullie zelf kunnen maken. Sterkte!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Mandy26, veel plezier bij je echo morgen! Laat je weten hoe het was?

Ik ben stiekem een beetje jaloers, haha. Ik wil ook! :-P

Willen jullie allen trouwens over een week of wat weten wat het is? En vertellen julle dat dan ook aan iedereen? En hebben jullie al een gevoel erbij? Jongen of meisje? Of bij sommigen misschien allebei.

En hoe zit het met jullie fitheid? Ik moet zeggen dat mijn lichaam echt elke dag om 21:00 al naar bed wil. Ik gelukkig niet, maar toch. Ik neem aan dat het aan mijn zwangerschap ligt, want normaal gesproken heb ik toch redelijk wat energie.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@Mandy: heel veel plezier en succes morgen!!

@Nienke: nog maar even dan mag jij ook , nog even volhouden - ik weet het is erg moeilijk:) Ik heb er nog helemaal geen idee wat het wordt - maar roep altijd maar mijn meisjes:)) manlief heeft het over mannetjes, dus gelukkig zijn het drie de kans dat zowel het ene als het andere is groot:) Wat betreft mijn energie: ik heb geen fut meer. Heel erg niets voor mij. Ik hou de dag amper vol. Vooral de laatste dagen sinds het zo warm is. Ik kan het normaal niet warm genoeg hebben, maar nu zit ik alleen maar nog voor mijn ventilator:( Om 21u zou ik al kunnen slapen, maar probeer me dan tenminste tot 22u te redden. Daarnaast moet ik minimaal 2 keer per nacht uit en helaas de tweede keer meestal rond 4 - 4:30u en dan kan ik meestal niet meer in slaap komen.

Geplaatst

@Nienke. Ik ben vanaf week 6 heel erg misselijk geweest en extreem moe. Medicijnen voor de misselijkheid gekregen en die halen het scherpe randje er vanaf en om het uur iets eten helpt bij mij ook. En ja zo moe, ik ben zelfs een paar keer op mijn werk in slaap gevallen, hihi, gelukkig zit ik alleen op een kamer. Ik ben nu 11 weken en sinds vorige week merk ik dat ik in een licht stijgende lijn zit ... minder moe en minder misselijk dus ik ben vol goede moed dat ik er alleen de eerste 3 maanden last van heb en niet de hele zwangerschap zoals sommige vrouwen.

Wij willen graag weten wat het wordt, wel zo handig voor het kamertje vinden wij en we gaan er ook open in zijn naar onze familie en vrienden. Zelf heb ik er nog geen gevoel bij, als ik kijk naar de statistieken is er bij een tweelingzwangerschap 50% op een meisje en jongen. Heb jij een gevoel Nienke?

Wanneer is jouw eerste echo Nienke?

Gast Nienke79
Geplaatst

@Fortuna, ik heb pas 5 augustus de eerste echo. Pffffff. Maar ik ga het redden! Haha.

Toen ik nog niet zwanger was dacht ik altijd dat als wij nog eens zo fortuinlijk mochten zijn zwanger te raken, het weer een jongen zou zijn. Dat zou nu nog steeds het meest voor de hand liggen. Zowel in mijn partners als mijn familie zijn voornamelijk jongens. Maar mijn gevoel neigt nu meer naar een meid. Ik moet zeggen, ik vind beide heel leuk. Een meisje is misschien makkelijker, omdat we daar al een naam voor hebben, haha.

@happinez, ik merk de warmte ook erg, maar ik kan sowieso niet erg goed tegen hitte. Het zit er dik in dat je wel van beide geslachten iets hebt :-).

Groet,

nienke

Geplaatst

Dames ben ik weer echo was mooi t heeft zelfs al armpjes en beentjes... zo lief!!

Tja me enkel nog pijn.. en hitte pff ga kapot gelukkig werken in de airco..

En hoe gaat t met jullie??

Geplaatst
Dames ben ik weer echo was mooi t heeft zelfs al armpjes en beentjes... zo lief!!

Tja me enkel nog pijn.. en hitte pff ga kapot gelukkig werken in de airco..

En hoe gaat t met jullie??

Wat geweldig dat het al armpjes en beentjes heeft. Mag je nu op zoek naar een verloskundige bij jou in de buurt?

Met mij gaat het goed, wel erg last van de warmte. Ik ben weer halve dagen aan het werk. Heb nog wel vocht in mijn buik door de overstimulatie en de eierstokken zijn nog vergroot daarom moet ik 1 augustus nog voor een echo bij de gynecaloog.

X Wennn

Geplaatst

@Mandy. Fijn dat de echo goed was. Ongelooflijk he zo klein en al armpjes en beentjes. Ik blijf het een wonder vinden.

Wij hebben inmiddels 2x een echo gehad maar geen foto met allebei de kindjes (dus 2 kindjes op 1 foto) en die willen we graag hebben voordat mijn buik te groot wordt en het helemaal niet meer kan dus hebben we donderdagavond een pretecho. Even 10 minuten kindjes kijken :-). Ik heb er nu al zin in!

Vervelend he die hitte, ik dacht dat je daar alleen last van had als je hoogzwanger bent maar ook ik heb er, net als jullie, last van ... pppfffff.

Geplaatst

Oh wat spannend nu al pretecho kunnen ze al zien wat word..

Leuk! !!

Door ons verleden wil ik eerst de magische 16 wk voorbij zijn dan pas wat kopen pretecho en aan zoonlief vertellen..

Hihi

Geplaatst
Hey wenn

Nee ik ben medisch dus mag nu wel naar de gyn bij ons in de buurt 1 aug afspraak..

oke dat kan ook, ik moet dat misschien ook wel. Maar dat weet ik nog niet. I.v.m een andere vorm baarmoeder en dat het kindje daardoor te vroeg geboren kan worden. Maar dan hoef je niet naar een verloskundige naast de gynecaloog?

Geplaatst
oke dat kan ook, ik moet dat misschien ook wel. Maar dat weet ik nog niet. I.v.m een andere vorm baarmoeder en dat het kindje daardoor te vroeg geboren kan worden. Maar dan hoef je niet naar een verloskundige naast de gynecaloog?
Nee hoef ik niet naar de verlokundige daarnaast..
Geplaatst

Mandy, fijn dat je wederom een goede echo hebt gehad.

Heb je nu ook vaker echo's?

Bij mijn vorige zwangerschap had ik iedere 2 weken een echo/controle, vanwege medische indicatie.

ik zal ook deze keer onder controle blijven van de gyn en de klinische verloskundige.

Dan hoor je mij niet klagen, als het maar iedere keer goed is :)

Nienke, wij willen het deze keer niet weten. De vorige keer wisten we het wel en dat vond ik fijn en ideaal. Maar deze keer laten we het als een verrassing. Wel bestaat er een kans dat we het wel willen weten, maar dat het dan een geheimpje tussen mij en mijn man blijft.

Morgen is mijn officiële testdag, de test van vanmorgen was knalpositief. Tot de echo ( en ook daarna) zal het spannend zijn. Want is het er 1 of zijn het er 2?

Voor nu ga ik nog even lekker buiten zitten, morgen wordt er regen voorspeld :( Voor de plantjes fijn, voor mijn humeur minder :p

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden