Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Elinorac/Caroline en Bianca!!! :blowkisses:

En Wenn, van harte met je zwangerschap! En dat je je snel beter mag voelen!

Hier net afspraak gemaakt. 15e 1e echo. Nog 2 weken te gaan....blij!!

Mooi lijstje gemaakt Simba!

Mees

Geplaatst
MEES???? MEES!!!! Wat krijgen we nou?!!!! Ik was je even uit het oog verloren ;-) Lekker ding! Goed gedaan!!!!

:36_11_6::36_11_6: Ik rol hier over de vloer....lees net je bericht hahahaha! :icon_biggrin: :icon_biggrin:

Ja geweldig he!! Happy!!!:toothy1:

Dankjewel lieve Floor!!!!!

Hoest met jou?

xxx, mees

Geplaatst

Hoi Simba

Dat is fijn dat ze je daarom niet gingen ontslaan. Een tijdje geleden was een collega zwanger 6 weken. Ze had het toen verteld op het werk. Toen ging er allerlei roddels rond waarom ze het zo vroeg vertelde en dat het nog mis kon gaan. Uiteindelijk ging het ook nog mis. Daardoor ben ik wat afhoudend. Maar aan de andere kant is dit heel iets anders dan dat je op de natuurlijke manier zwanger wordt.

Geplaatst

Jaaaaaaa.... Lach jij nog maar even. Wat lees ik nou, wat was,je hcg, op welke dag? Ik wil het weten, want ik wil altijd alles weten, maar zeker als het gaat over zwangere Mees!

Geplaatst
Dankjewel Elinorac/Caroline en Bianca!!! :blowkisses:

En Wenn, van harte met je zwangerschap! En dat je je snel beter mag voelen!

Hier net afspraak gemaakt. 15e 1e echo. Nog 2 weken te gaan....blij!!

Mooi lijstje gemaakt Simba!

Mees

Dankjewel Mees! Ik hoop ook dat het snel beter wordt.

Geplaatst
Jaaaaaaa.... Lach jij nog maar even. Wat lees ik nou, wat was,je hcg, op welke dag? Ik wil het weten, want ik wil altijd alles weten, maar zeker als het gaat over zwangere Mees!

Wahahahahaha..:lachu:..ik rol nog steeds over de grond door jou....:lachu:

Ja, hcg hoog op dag 14 na punctie en dag 9 na tp. Ik pb het je even.

Lig hier nog steeds dubbel....'ik wil altijd alles weten, zeker over zwangere Mees'....:cheesy:

Geplaatst

Meiden

Hier nog steeds geen bloed zonder bollen..

Echt ben zo blij..

Heb iemand gevonden die vroege echo s maakt.. kan volgende week vrijdag terecht ben dan precies 6 wk... zo blij!!

Iets om naar uit te kijken sneller dan de 23 ste..

Liefs

Geplaatst

Hey Mandy,

Super dat het goed gaat zonder bollen.

En fijn dat je eerder n echo kunt krijgen. En precies met 6 weken. Heel goed.

Doe je dat bij n particuliere kliniek en moet je die zelf betalen? Is dat duur? Heb eigenlijk geen idee.

Ik had eerst ook pas in augustus notabene!! een afspraak bij het zh waar ik vorige x nog vóór de 6 weken een echo had. Toen al hartje gezien. En opeens kon dat niet meer. Nou, mooi gebeld naar ander zh en nu dus de 15e.

Hoe kan het trouwens dat jij eerder dan ik ben uitgerekend? Ik ben die vrijdag ook precies 6 weken dus zouden we toch hetzelfde uitgerekend moeten zijn?

Nou ja, viel me op toen jij dat schreef (vd 6 weken).

Jij duimt nog lekker verder zie ik in je handtekening... ;-)

Geplaatst
Hey Mandy,Super dat het goed gaat zonder bollen.En fijn dat je eerder n echo kunt krijgen. En precies met 6 weken. Heel goed.Doe je dat bij n particuliere kliniek en moet je die zelf betalen? Is dat duur? Heb eigenlijk geen idee.Ik had eerst ook pas in augustus notabene!! een afspraak bij het zh waar ik vorige x nog vóór de 6 weken een echo had. Toen al hartje gezien. En opeens kon dat niet meer. Nou, mooi gebeld naar ander zh en nu dus de 15e.Hoe kan het trouwens dat jij eerder dan ik ben uitgerekend? Ik ben die vrijdag ook precies 6 weken dus zouden we toch hetzelfde uitgerekend moeten zijn? Nou ja, viel me op toen jij dat schreef (vd 6 weken).Jij duimt nog lekker verder zie ik in je handtekening... ;-)
Hey meesIk heb me handtekening nog niet aangepast...Ja ga nu bij particulier 35 euro valt mee als mij rust geeft Gaat gelukkig nog steeds goed blijven hopen de aankomende maanden. .Ik heb de 17 de terug plaatsing gehad. Weet mijn uitgerekende datum niet precies als alles goed gaat word het keizersnee met 37 wk..Dus loop niet de volle 40 uit..Gelukkig!!!Spannend jij de 15de echo!!!Hoe voel jij je verder? Liefs mandy
Geplaatst

*breek ff in*

leuke tabel Floor!

Ik had een tijd gelden een prachtig overzicht van een langjarige studie naar drempelwaardes Hcg van doorgaande zwangerschappen. Maw: ze konden dus een hele precieze voorspelling doen adhv de Hcg waardes, of een zwangerschap doorgaan was.

Ook voor tweelingen. Mega interessant, en gaf mij ook een klein beetje zekerheid omdat mijn Hcg daar boven lag.

Mees; zou dit opzoeken voor je maar ik heb dit niet meer gevonden, potdikkeme!

Ik weet nog wel dat voor dag 15 (want dat was mijn bloedprikdag) een Hcg vanaf 142 in 98% van de gevallen een vitale zw betekend. Daaronder kon ook natuurlijk, maar was de kans iets lager. ( bleek in dat onderzoek)

(Voor dag 14 was er minder Hcg natuurlijk) Voor een tweeling was het gemiddelde op dag 15 Hcg 230.

Daarom: ik ga voor 2! ( of 1 heule sterke!)

Andere dames: gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

*breek uit*

Geplaatst
Waarom een ks bij 37 weken Mandy?
Omdat ik totaal reptuur bij mijn eerste bevalling heb gehad mag ik nooit meee normaal bevallen..Mijn beste vriendin heeft met 39 wk haar baby verloren dus 39 wk is killing voor mij daarom komt het eerder dan die 39 wk.
Geplaatst
Hey meesIk heb me handtekening nog niet aangepast...Ja ga nu bij particulier 35 euro valt mee als mij rust geeft Gaat gelukkig nog steeds goed blijven hopen de aankomende maanden. .Ik heb de 17 de terug plaatsing gehad. Weet mijn uitgerekende datum niet precies als alles goed gaat word het keizersnee met 37 wk..Dus loop niet de volle 40 uit..Gelukkig!!!Spannend jij de 15de echo!!!Hoe voel jij je verder? Liefs mandy

Ah, dat is een goed idee en ook niet duur! Ja, dat wachten anders...veel te lang!

Ik heb net gelezen waarom je bij 37 weken gaat bevallen. Heftig hoor, vooral van je vriendin. Verschrikkelijk.

Ja, de 15e zeker spannend. Ik voel me tot nu toe prima. Wil eigenlijk misselijk zijn haha.

Geplaatst

Wat goed Floor!!!

Het is eigenlijk bedtijd, maar ga meteen kijken naar jouw tabel.

Spannend....!!

Dankjewel meid!!

xxx, mees

http://ivfover40.blogspot.nl/2013/03/blog-post.html?m=1

Lieve Mees, tabel met gemiddelde waarden gevonden! Ook leuk voor andere dames...

Even snel, want moet weer hollen, mijn mini-terroristje is een beetje veeleisend vanmiddag ;-) DPO = WD + aantal dagen Emmy's, ik denk dan je hoog zit ;-))) Hihi! PB je nog. Xxx

Geplaatst
Ps. Deze tabel is voor 'single pregnancy's' ik denk dat je heel gemiddeld zit voor twee ;-))) Hihi!

Haha, dat 'mini-terroristje' :-)))

En....mooie tabel....'gemiddeld' ja...voor 2!! Wauw, het zou toch wat zijn?!!! :biggrin::biggrin:

xxx, mees

Geplaatst
*breek ff in*

leuke tabel Floor!

Ik had een tijd gelden een prachtig overzicht van een langjarige studie naar drempelwaardes Hcg van doorgaande zwangerschappen. Maw: ze konden dus een hele precieze voorspelling doen adhv de Hcg waardes, of een zwangerschap doorgaan was.

Ook voor tweelingen. Mega interessant, en gaf mij ook een klein beetje zekerheid omdat mijn Hcg daar boven lag.

Mees; zou dit opzoeken voor je maar ik heb dit niet meer gevonden, potdikkeme!

Ik weet nog wel dat voor dag 15 (want dat was mijn bloedprikdag) een Hcg vanaf 142 in 98% van de gevallen een vitale zw betekend. Daaronder kon ook natuurlijk, maar was de kans iets lager. ( bleek in dat onderzoek)

(Voor dag 14 was er minder Hcg natuurlijk) Voor een tweeling was het gemiddelde op dag 15 Hcg 230.

Daarom: ik ga voor 2! ( of 1 heule sterke!)

Andere dames: gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

*breek uit*

Hey Freggel,

Dankjewel meid. Je weet nog veel uit de studie. En ja....haha...dat zouden er weleens 2 kunnen zijn he. PFffff. Extra spannend.

En maakt niet uit dat je het niet meer kan vinden. Je weet alles nog!

En Floor heeft idd ook een mooie tabel gelinkt.

Nou, spannend he! Wil NU een echo haha.

O ja, wat heb je nu trouwens een mooie ticker!!!

xxx, mees

Geplaatst

Ik heb ook een totaal ruptuur gehad. Gelukkig zag ze hij de controle geen reden om niet meer normaal te kunnen bevallen. Was wel blij om dat te horen, had er helemaal niet bij stil gestaan dat dat een consequentie zou kunnen zijn geweest.

Ik hoop ook nu lekker thuis te kunnen bevallen. Was wel een kleine domper dat we na de geboorte alsnog naar het ziekenhuis moesten, maar ach...

Geplaatst
Hey Freggel,

Dankjewel meid. Je weet nog veel uit de studie. En ja....haha...dat zouden er weleens 2 kunnen zijn he. PFffff. Extra spannend.

En maakt niet uit dat je het niet meer kan vinden. Je weet alles nog!

En Floor heeft idd ook een mooie tabel gelinkt.

Nou, spannend he! Wil NU een echo haha.

O ja, wat heb je nu trouwens een mooie ticker!!!

xxx, mees

Ja spannend hoor....ben echt ontzettend nieuwsgierig!

En ja, ticker is cute hè? Xxxxxxx

Geplaatst

Jeetje Simba, wat n totale rupturen hier. Pffff

Wel fijn dat je weer 'gewoon' mag bevallen.

En ja Freggel. Heel erg mooi!:clap2::clap2: Ook de kleuren mooi op elkaar afgestemd. Veel leuker zo haha!! Houd ik ook van.

Bij mij had ik de kleuren ook 'speciaal' gedaan, per periode en ook passend bij elkaar :-) Gezelligjes...

Geplaatst

ppfftt... vandaag 5 weken..... vind het nog steeds heel erg onwerkelijk.

Mijn rug voelt wel alsof ie in 3-en ligt.... Maar dat heb ik anders ook wel eens....

Ik ben hypermobiel, dus mijn banden zijn te los.

Gelukkig heb ik met mijn vorige zwangerschap betrekkelijk weinig problemen gehad. Hopen en duimen dat het nu hetzelfde gaat...

Geplaatst

Mees en Simba, wat fantastisch! Jullie zijn zwanger, wauw.

Stiekem hoop ik hier over paar weken ook aan te schuiven ( maandag punctie).

Andere meiden hier natuurlijk ook gefeliciteerd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden