Ga naar inhoud

wachtbankje augustus 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 351
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

J, ik zie ook een vaag streepje hoor! Maar na hoelang stond hij er? Ik blijf ook altijd kijken ja haha, maar maakt het er zelden beter op en mjnder bmk's?uwbaar... Heb je vanmorgeb niet nog een nieuwe test gedaan?

Poezebeest, dan zijn we weer tegekijk begonnen ongeveer! Laten we hopen dat we dan nu ook samen zwanger raken en blijven! Bij hoeveel weken waren je mk's

Geplaatst

Ink toen ik gisteren keek was het er niet meteen. 3 uur later keek ik en toe zag ik wat en vanochtend keek ik dus weer.

Ik heb geen voorraad testen helaas. Maar is dit nu van de pregnyl? Als mijn man erachter komt wordt hij echt boos. Hij vindt dat ik moet wachten tot ze bloedprikken in het ziekenhuis, nou dat red ik niet hoor. Daarom vind ik deze forums zo fijn, omdat wij vrouwen toch meer van ons af praten en elkaar begrijpen

5-8 lijkt nog zover weg en kan aan niks anders denken, zucht

Geplaatst

Nee, geloof niet dat dat nog pregnyl is hoor! Meestal is dat uiterlijk dag 10 er uit! Wow, spannend!

Geplaatst

Lijkt mij ook geen pregnyl streepje hoor! Spannend Mamavancarmen! En als je zeker wil weten of het geen indroger is morgen weer testen. Ik heb de laatste poging 4 testen gedaan om te checken of het geen indroger was, hoezo geobsedeerd :-s

Ink; mijn mk's waren met 8 en 6 weken en de laatste poging positief getest maar ook ongesteld, dus dat voelt niet zo zeer als een mk.

Geplaatst
Maar dan vind ik weer dat ik niet mag zeuren, want Okaasan bijvoorbeeld schreef ik tegelijk mee in het begintraject van Levi en zij heeft nu helaas nog helemaal geen minimensje van zichzelf rondlopen, dus dat helpt me wel weer relativeren...

Een knuffel voor Ink! En tuurlijk mag je 'zeuren'.

Geplaatst

Ooo meiden, de grootste ruzie met hubby. Wel aan vriendinnen verteld maar niet aan hem van die test en hij is antitesten. Hij zegt dat het pregnyl is of ingedroogd en is ontzettend kwaad nu. Lekker zeg, kan ik ook nog wel gebruiken met al die spanningen

Geplaatst

Thanks Okaasan, hoop gewoon ontzettend voor ons dat we in een uitgerekend topic mogen schrijven samen!

Poezebeest, moeilijk zeg! Wat zeiden ze daarvan in het ziekenhis?

MamavanCarmen, oei, ruzie is niet fijn! Mijn vent is ook antitesten zo vroeg, maar heb hem uitgelegd dat ik die bevvestiging nodig heb. Hij is het er niet mee eens, maar heeft nu wel geaccepteerd dat hij eigenlijk gewoon niets te zeggen heeft over wanneer ik wil testen... En stiekem doen is olk niet echt een optie lijkt me, want als je straks weer positief test, kan je het toch niet voor hem verbergen lijkt me? Dus mededelen als feit dat je morgen nog een test gaat kopen???f

Geplaatst

Ik heb test gekocht en afgesproken zaterdag te testen. Hoe houd ik dat vol. Inmiddels wel al de standaard verschijnselen zoal gevoelige tepels, misselijk gevoel, opgezwollen buik. We hebben wel geklust na de pregnyl, bijna elke dag, omdat volgens hem zijn zaad nooit mijn eitje kan bereiken, omdat ze niet zwemmen. Ik had wel 2 follikels voor de tp achter elkaar op de foto, zegt dat nog iets?

Geplaatst

Mamavancarmen; ik vind het positief klinken allemaal dus ik heb er vertrouwen in en duim nog even door!

Ink; het ziekenhuis zegt dikke pech. We kunnen onderzoek laten doen maar de kans dat daar iets uitkomt is heel klein. Mijn man heeft al chromosomenonderzoek gehad omdat dat standaard gedaan wordt bij een tese en dat was goed. Ik hoop dat er snel wel eentje blijft plakken.

Geplaatst

D hoop ik heeeel erg met je mee Poezebeest!!!

En wij gaan MoedervanCarmen gewoon volgen, want volgens mij opent die het bankje gewoon hartstikke groen!!!

Geplaatst

Ben verder zelf druk met van alles en nog wat bezig. Heb een interne vacature gezien bij het bedrijf waar ik werk waar ik wel interesse in heb. Heb het op mijn huidige plek al een jaar geleden gezien. Geen uitdaging meer. Maar onder het mom van "dadelijk een 2e", heb ik er geen actie op ondernomen. Maar aangezien we nu al weer een dik half jaar verder zijn en ik me bewust ben van dat het nog wel eens veel langer nog kan gaan duren, twijfel ik of ik er toch niet gewoon voor moet gaan... Risico dat iemand zwanger raakt hebben ze natuurlijk altijd, maar ik zou het zo lullig vinden voor de clienten die daar wonen, want het is dus een leefgroep waar het er een stuk heftiger aan toe gaat als waar ik nu zit (=dus de uitdaging, maar of het op dit moment handig is?!?). Ik vind het lastig, want stel dat ik straks wel zwanger ben, loop ik daar mogelijk risico en heeft die groep nog geen stabiele factor die ze juist zo nodig hebben...Pff, met mensen werken maakt zulke beslissingen niet makkelijker...

Ook bezig met het wel of niet te koop zetten van ons huisje. Is erg klein en als er een brusje komt, moeten ze bij elkaar in een miniekamertje slapen. Niet ideaal, maar kan wel. We hebben momenteel hier op dit huis een erg hoge restschuld, die dus niet echt fijn is, maar ja, andere huizen zijn daarentegen weer goedkoper... pfffff, kortom, mijn hoofd zit echt helemaal vol met moeilijke beslissingen. ?.

Geplaatst

Jeetje Ink lastige beslissingen. Ik had gesolliciteerd op nieuwe baan tijd geleden en ik werkte daar en was toen ondertussen zwanger van een cryo geworden, en had huis te koop staan en gingen huurders in, etc etc. Ik denk dat juist als je midden in veranderingen staat het op je pad komt. Nu zit ik ook midden in veranderingen.

Poezebeest lief van je.

Meiden ik ging net naar de wc en lichtroze afscheiding. Ik janken, daarna weer afgeveegd en was lichtbruin en werd bij elke veeg lichter. Ik denk dat het nu misgaat. Ik heb net vriendinnen gebeld en die gaven me toch weer hoop. Maar het liefst zit ik nu nonstop op toilet. Ik kan me zo ook niet focussen op mijn werk. Mijn team gaf me gelukkig daarvoor een demo van hun werk, anders had ik daar niet goed ingezeten. Heb geen bal zin om terug aan het werk te gaan. Voel ook van alles in mijn buik. Bah😒

Geplaatst

Zlang het niet echt rood met krampen is, zou ik me nog niet teveel zorgen maken hoor! Maar weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Bij Levi had ik in t begin oom telkens bloed, rood en brui e afscheiding. Doodeng, maar stopte na 1 week zondat dat het echt heel veel meer werd gelukkig...

Geplaatst

Mamavancarmen; ik duim dat het niks te betekenen heeft de roze afscheiding. Wel ontzettend vervelend zeg!

Ink; lastige beslissingen! Hier geen beslissingen van die aard, maar het beheerst wel je leven als het op toekomstperspectief aankomt. Moeten we een dakkapel gaan plaatsen, kunnen we volgend jaar kamperen in Frankrijk, welke kamer wordt de grote kamer van mini, wanneer ga ik minder werken? Vragen die zo ontzettend samenhangen met het wel of niet krijgen van een 2e kindje. En zolang die duidelijkheid er niet is blijft de rest ook ook onduidelijk, terwijl ik daar wel behoefte aan heb. Daarom ook dubbel dat we zoveel cryo's hebben. Hopelijk is komende poging gewoon raak, vanaf vandaag weer in het regime van gezond eten, meer bewegen, vitamines en dan volgende week aanmelden voor de cryo.

Geplaatst

Poezebeest en ink herkenbaar van zoeken naar zekerheid. Is echt een vrouweneigenschap. Tegenwoordig probeer ik gewoon te doen, omdat ik later anders spijt krijg. Bij deze cryo maanden gepiekerd. Is het wel financieel haalbaar. Hoe creëren we extra kamer. Wordt ik straks niet ontslagen of mijn man. Toen dacht ik: stel ik ben 60 en kijk terug. Toen zat ik te denken, ja dan ben ik telkens aan het denken als ik maar voor de cryo was gegaan en financieel desnoods stapje terug had gedaan etc. Toen wist ik dat ik er voor moest gaan.

Net zwangerschapsverlof gedaan maar die was negatief. Nou ben ik een week te vroeg, maar zou nu toch wel licht streepje moeten zien? Na dag 4 had ik wel een licht streepje of was dat dan toch de pregnyl?

Ink dus bij Levi ook gehad en zegt nog niks? Wel fijn om te horen dat het niet perse negatief hoeft te zijn😊

Ik heb nog een rietje met twee. Dat is de laatste die we nog proberen en dan is het wat mij betreft klaar.

Poezebeest, wel fijn dat je heel veel rietjes hebt. Geeft vast een goed gevoel. Lijkt me wel erge punctie. Ik had toen maar toen follikels, maar achteraf toch klachten van overstimulatie of ze hebben niet goed geprikt ofzo want hele zwangerschap en daarna pijnlijke eierstok aan overgehouden. Ik heb toen besloten nooit meer een punctie te doen en alles wat er ontstaat uit de rietjes is mooi meegenomen. Ik ben al dik tevreden, maar toch doet het wel een beetje pijn als ik dit verlies. Vind het moeilijk om uit te spreken, maar ik wilde het toch echt heel graag ondanks het gevoel dat ik hier voor mijn gevoel minder recht op heb, omdat op deze fora nog mensen zijn die niet zulk geluk hebben, zoals Bianca, die vandaag een kindje heeft begraven na 24 w zwangerschap, verschrikkelijk zeg. Mijn hart huilt ervan. Dan gun ik het haar meer dan mezelf, omdat ik al twee wondertjes rond heb lopen. En toch voel ik ook een gemis als dit misgaat.

Geplaatst

Mamavancarmen; wat vervelend dat de test nu negatief is, ik kan het me echt niet voorstellen dat de vorige streep van de pregnyl was. Hopelijk snel goed nieuws!

En wat betreft het 'recht' op nog een kindje. Moet jij je cryo's niet gebruiken omdat het bij een ander niet lukt of mis gaat? Als je op de natuurlijke manier zwanger zou kunnen worden zou je ook voor een 3e en misschien zelfs een 4e gaan. Het is heel triest dat het bij een ander niet lukt of mis gaat, maar dat zal niet veranderen wanneer jij nu beslist te stoppen.

De punctie viel ontzettend mee, alle keren was ik goed van de wereld dus het was vervelend, maar niet pijnlijk. Nu ook nergens meer last van. Ik vind een tp vervelender. Mijn bm ligt achterover gekanteld dus er is altijd een hulpmiddel nodig.

Geplaatst

O poezebeest ik wist niet dat een tp ook pijnlijk kon zijn. Dank je wel boor je lieve woorden

Zojuist echt grote klont bloed verloren. Lijkt erop dat ik ga menstrueren een week te vroeg. Is dit een miskraam of kun je dat zo nog niet noemen? Ik heb er toch wel veel verdriet van. Ik probeer me groot te houden, maar het voelt alsof mijn lichaam me voor de gek gehouden heeft met al die klachtjes die op een beginnende zwangerschap leken

Geplaatst

MavanCarmen, wat raar nu negatief. Kan het me inderdaad ook niet voorstellen dat die andere nog vd pregnyl was. Vandaag misschien meer gedronken? Zou toch proberen in de ochtend als je net wakker wordt te testen gezien dat je urine dan meestal geconcentreerder is... En verder herken ik het idee van dat je er minder recht op zou hebben dan sommige anderen meiden hier ook hoor, zoals ik eerder alnschreef, maar Poezebeest heeft natuurlijk helemaal gelijk dat dat onzin is...

Poezebeest, fijn dat jij geen last hebt gehad bij de punctie. Bij mij was hij beide keren echt vreselijk en bijna niet uit te houden! Lag de pijn weg te puffen als weeen! Doktoren gaven aan dat het bijna niet te doen was, gezien het aanprikken erg stroef en stug ging. Was daarom extra blij met de 6 cryos, maar nu we door de helft van de voorraad zijn ben ik toch bang voor nog een punctie...

Geplaatst

Oh nee toch, dat klinkt niet zo goed... Ik had afgelopen poging ook het idee dat er wel iets was gebeurd en begon toen ook met grote klont bloed de ene dag en de dag er na zette de ongi echt door. Maar we houden stug nog even moed voor je! En je hebt evenveel recht als ieder ander op verdriet als het niet lukt hoor!

Geplaatst

Lieve Ink dank voor je lieve berichtje. Ik geef de poging van deze maand op. Net weer bij afvegen echt flink bloed. Dat kan nooit goed zijn. Ook gevoel van lichte weeën. Ik baal zo. Die krampen in mijn buik vertrouw ik niet. Ik vraag me af wat er misgegaan is.

Geplaatst

Ach lieve MamavanCarmen, wat een teleurstelling voor je! Sterkte meid! Die vraag stel ik me oom elke keer weer als ik net ongesteld ben geworden om vervolgens te relativeren met dat ze niet voor niets 25% kans geven per cryo terugplaatsing, dus dat er niet perse iets mis gegaan is, maar het merendeel blijkbaarbgewoon niet zo mag zijn... Schrale troost voor nu misschien, maar het helpt mij bij het relativeren en met de moed verzamelen om weer gelijk verder te gaan...

Is je man er wel voor je nu ondanks de ruzie van gisteren?

Geplaatst

Ja zeker hij is heel lief.

We hebben vorige keer zo een geluk gehad bij de cryo waaruit mijn. Jongste dochter is geboren. Dat zie ik nu nog meer.

Moet ik nu morgen bellen voor een nieuwe en laatste poging? In principe is vandaag dan weer de eerste dag van mijn menstruatie

Geplaatst

J, je kan vandaag het zh bellen om weer door te gaan. Jullie houden het alleen bij de cryos, geen verse poging meer voor een 3e?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden