Ga naar inhoud

wachtbankje augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Ink, ik durf echt nooit meer een punctie aan. Daarbij ben ik al bijna 37 en mijn man 42. Het geeft ook veel stress bij mij. Na die eerste punctie, heb ik gezegd nooit meer. En eerlijk gezegd had ik deze klap ( voor mij eerste keer dat het misgaat) ook niet verwacht. Komt veel harder binnen dan ik vooraf ingeschat had, terwijl ik toch echt niks te klagen heb. Ik zit steeds te denken of ik iets verkeerds heb gedaan of gegeten. Ben echt een beetje aangeslagen. Sorry dat ik zo reageer, heb het gewoon onderschat.

• Reacties 351
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

😊Ik blijf op het wachtbankje want ik mag gelijk door voor het laatste rietje met cryos, dus ik blijf nog even gezellig meekletsen. Was zo blij toen ik hoorde dat ik gelijk door mag☺

Geplaatst

Ook ik schuif hier aan in augustus! Ben begonnen op het juli bankje maar nu op wd 4 na TP dus gaan we hier weer verder! Mamavancarmen wat verdrietig dat het niet gelukt is! Ondanks dat je al 2 wondertjes hebt is het verdriet nu gewoon net zo groot. Ook daar ben ik bang voor..... Heb ook een dochtertje uit de 1e poging en ken de teleurstelling dus niet... Ik denk nu dus ook dat het wel moet mislukken want wie heeft nou 2 keer achter elkaar zoveel geluk?? Ook al voel ik nu wel dezelfde symptomen als toen.... Ik durf het niet te hopen....

Geplaatst

Miekske, het geluk bestaat! Zoon uit de 1e tp uit de 1e ICSI en nu bijna 18 weken zwanger van de 1e cryo uit de 1e ICSI :-)

Succes meiden, ik hoop op positieve berichten voor/van jullie!!

Geplaatst

O Melis zelfde verhaal als bij mij. Ik ken je nog van vorig jaar, las af en toe je berichtjes. Miekske kan echt hoor. Ik heb dochter uit verse tp van 1ste Icsi en dichter uit 1ste cryo uit 1ste Icsi. Maar 3 keer scheepsrecht was het dus niet voor mij. Misschien dat laatste rietje wel weer succes geeft. Miekske klinkt gewoon goed bij jou. Overigens had Ik paar dagen geleden nog positieve test en had ook verschijnselen, dus had ook weer raak kunnen zijn. Nu vraag ik me wel af of ik niet teveel stress heb gehad ofzoiets. Aan de andere kant realiseer ik me ook als maar 25% goed gaat van de cryos dat we bij onze eerste cryo al op die 25% zaten. Wel twijfel of men niet teveel dagen tussen pregnyl en tp heeft laten zitten, omdat ze mij steeds langer lieten wachten en misschien is follikel toen toch te vroeg gesprongen. Was 7 dagen na pregnyl dat ik tp had. Ik kan wel blijven twijfelen, maar zal het nooit weten. 😞Maar ben blij dat ik weer verder mag en tegelijkertijd ook zenuwachtig omdat het het laatste rietje was en ik niet het hele circus opnieuw wil doen, terwijl ik al kinderen heb. De meiden hebben in ieder geval elkaar en daar ben ik blij om. Een derde zou de kers op de taart zijn. Stiekem hoop ik dat ik deze laatste einde bewijs dat cryos ook 50% kans van slagen hebben. Of is het dan 66%? Ik ben zo slecht in rekenen, maar 3 rietjes, waarvan 1 goed 1 niet goed en 1 nog afwachten= 33% kans?

Hoe dan ook Miekske klinkt goed je verhaal.

Geplaatst

Poezebeest, heb jij nog het overzicht op ons 3? Ik weet alleen dat ik 9-8 een echo heb en iemand hier had 30-7 de uitslag. Iemand waarbij ik een heel goed gevoel heb.

En Jasmijn heb ik wat van mijn geluk gestuurd, dus gaat ook ons bankje groen kleuren.

Geplaatst

Ik zat me nog iets te bedenken, omdat ze het druk hadden, ben ik dus naar achteren geplaatst, kan het zijn dat het gele lichaam daardoor minder van kwaliteit was? Dat ik wel zwanger was omdat het genesteld was maar het cryootje geen voedsel binnen kreeg? Als dat kan, dan wil ik wel dat ze me niet meer een dag naar achteren verschuiven.

Geplaatst

MamavanCarmen, gezellig dta je gewoon lekker hier blijft en gelijk door mag! Ik denk het niet, wat je hieronder schreef eerlijk gezegd. Volgens mij is het soms gewoon echt alleen geluk of pech (als er natuurlijk dus geen andere medische dingen achter zitten). Maar dat is mijn simpele verklaring waar ik me in moet berusten haha :-)...

Miekske, en, hoe gaat het met je? WD 7 vandaag toch? Spannend hoor!

Poezebeest, en, al "klaar" voor je volgende echo?

Ik heb gisteren een echo gehad. Was nog weinig op te zien, wat ik al dacht, want ben normaal nooit zo lang ongesteld als dat ik dit keer was. Er waren er 3 van 11 of 12 mm. Baarmoederslijmvlies was wel al weer 8, dus die was mooi aan het opbouwen! Hopelijk dat het dit keer wel een goed nestje mag zijn!!! Overmorgen (maandag) weer terug voor de echo en dan is er hopelijk 1 groot genoeg om 's avonds te mogen spuiten en dan 5 of 6 dagen er na de tP (volgend weekend?)

Nog iemand leuke plannen voor dit weekend?

Geplaatst

Spannend Ink, ik hoop dat het deze keer goed mag gaan! Heb je al eens granaatappelsap geprobeerd na de TP?

Ik heb het gedronken na beide terugplaatsingen en je weet het resultaat ervan...

Geplaatst

Een groot glas per dag!

Alleen bij deze zwangerschap heb ik het nauwelijks gedronken, ik had vanaf WD4 buikgriep met enorme diarree, kon niks binnen houden!

Granaatappelaap schijnt voor een betere doorbloeding van de baarmoeder te zorgen.

Geplaatst

Nee, nog nooit geprobeerd. Denk eerlijk gezegd dat het mazzel of pech is, maar aan de andere kant kan dat er ook nog wel bij, zit ook al aan tarwekiemolie en visolie, dus een sapje extra kan deze poging ook nog wel... En de utrobollen die ik op eigen initiatief ga gebruiken...

Oh poezebeest, sorry, dacht dat jij komende week ook al je echo had. Nou, laat die laatste ongi nu maar komen dan bij je en daarna minstens 10 maanden weg blijven!

Geplaatst

Helemaal met je eens Ink, mazzel of pech. Maar het is gezond én ik heb er twee positieve ervaringen mee. Baadt het niet dan schaadt het niet ;-)

Hoe is het met je kleine man?

Geplaatst

Met Levi gaat het super! Het is een heerlijk vrolijk en vooral nieuwsgierig/oncernemend druk manneke! Echt volop genieten! Zie hem al helemaal voor me als grote broer en hoop echt zo dat dat er wel van gaat komen!

Hoe is het met Vince? En de kleine man in je buik?

Geplaatst

Leuk om te lezen dat alles zo goed gaat!

V.ince is geweldig, ben zo verliefd op hem!! Onwijs nieuwsgierig, doet alles na en wil alles zelf doen. Genieten elke min vd dag van/met hem!

Kleine broer in mijn buik doet het geloof ik ook goed, voor zover ik dat van buitenaf kan beoordelen. Voel 'm al een paar weken en hartje klopt goed. 14 aug de 20 weken echo, gaat snel!

Mijn zusje is 9 juli bevallen en V.ince vindt de baby helemaal geweldig! Aait hem de hele dag en praat babytaal tegen hem hahaha....

Geplaatst

*breek effe in*

Ook ik heb na de terugplaatsing dagelijks een glas granaatappelsap gedronken en ook jullie weten het resultaat...:yeswink-1:

Wel ontzettend smerig!!

Voor de rest wens ik jullie allemaal heeeeeel veeeeeel geluk en dat het voor jullie allemaal de "laatste ronde" is en het buikje lekker rond mag worden!!!

:positive energie::goodluck::duimen draaien:

Geplaatst

Hoe is het hier met alle dames?

Ink hoe was de echo vandaag?

Ik begin woensdag met de pil en op 29 augustus zet ik de eerste decapeptyl spuit. Dus kom ik hopelijk op het september of oktober bankje.

Iedereen die zwanger is gefeliciteerd.

Hoe is het met de wachtende dames al stiekem getest?

Succes allemaal hopelijk heel veel groen!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden