Ga naar inhoud

wachtbankje augustus 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 351
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lsselotje, ik geloof na 5 tot 7 cagen de vorige keer. Haha, beetje zin er in of zie je juist tegen de punctie op?

MamavanCarmen, dan zit er inderdaad lang tussen als je dinsdag pas weer mag. Volgens mij groeit een fm gemiddeld tussen de 1 a 2mm per dag...

Ik heb deze ronde oom geen pregnyl gebruikt nu haha, kan er nu achteraf wel om lachen, maar was even bang dat deze poging voorbij zou zijn! Echt stom, wie vergeet zoiets nou?! Maar goed, ik moest vanmorgen gelijk bloed komen prikken en daar bleek uit dat ik mijnpiek al gehad heb en dus niet meer alsnog moet spuiten. Dag van terugplaatsing blijft gewoon hetzelfde staan op aanstaande woensdag...

Geplaatst

Ink: mooi dat het evengoed door kan gaan. En dat he niet weer een maand hoeft te wachten. Ik begin op 11 september met de menopur en dan spuit ik ook al de decapeptyl. Maar hoef pas 18 september voor eerste echo, daar zit 7 dagen tussen. Dus dan zit ik ongeveer op cyclusdag 15 à 16. Dus rond eindsprong tijd. Vandaar dat ik even nieuwsgierig was. Tegen het spuiten zie ik niet op, want om zwanger te worden van mijn dochter heb ik puregon gespoten. De punctie laat ik gewoon over mij heen komen. Eerst naar kijken of de hormonen Goed aanslaan. Dus nu eerst de pil afmaken en mij. Gesprek afwachten van 19 augustus. En dan einde van de maand beginnen met spuiten.

Geplaatst
Wt dom! Vergeten pregnyl te spuiten gisteravond!!!

Teveel aan mn hoofd denk ik...

Miekske, mooie bevestiging!

Ink, dat heb ik ook een keer gehad....dan ben je er zo mee bezig en dan nog de spuit vergeten te zetten. Bij ons werd het niets die ronde, maar of dat met de pregnyl te maken had. Daar kom je nooit achter. Ga voor jullie duimen!

Geplaatst

Ink, gelukkig dat het gewoon door kan gaan! Woensdag alweer, spannend!! Hier zit ik op wd4 en ik voel nog niets. Alleen de eerste keer had ik van die eierstokken die aanvoelde als iets te zware druiventrossen :circle2: Maar nu voel ik er weinig tot niets van. Misschien door de menopur ipv de puregon? Of misschien ben ik er nu meer aan gewend.

Liselotje: de eerste ronde moest ik 12 dagen Puregon spuiten (de eerste 3 dagen alleen decapeptyl, de 2e ronde 15 dagen Menopur (de eerste 4 dagen alleen decapeptyl), en de 3e ronde 12 dagen Menopur (en de eerste 2 dagen alleen decapeptyl)

gr

Noes

Geplaatst

Nou Ink zullen we deze maand gaan bewijzen dat het ook kan lukken zonder pregnyl😜

Ik ben er wel zenuwachtig over.

Ik las adviezen ober gramaatappelsap dus heb ik meteen gehaald en ga ik vanaf dinsdag eens drinken

Geplaatst
Heej meiden, ben ik weer.

Miekske fantastisch zeg.

Ink ik hoef misschien geen pregnyl en ik snap er niks van. Heb van apotheek 2 doosjes pregnyl gekregen. Maar vorige keer kreeg ik maar 5000 en waarom dan nu 10000, volgens mij stond op het blaadje maar 5000. En had vandaag de eerste echo baarmoeder 9 en follikel 13 en ik ga nu naar Duitsland, maar echo moet op zondag, wat niet kan, dus staat nu op dinsdag ochtend, maar als follikel dan al gesprongenis gaan ze rekenen en krijg ik helemaal geen pregnyl en dan gaat het zonder medicatie en dat vind ik wel een beetje eng omdat dit de laatste cryo is.of het wordt uitgesteld. Maar dan zijn we op vakantie, dus dan wacht ik even. Per slot van rekening is dit wel ons laatste rietje ( klinkt zo definitief), maar ik durf echt geen punctie meer. Ik ben al zo gelukkig met mijn twee meisjes. Dus dit wordt voor mij de laatste keer. Brrr spannend

Hoi mamavancarmen,

ik heb ook een keer gehad dat mn follikel al was gesprongen (ondanks dat ik iedere dag een echo controle had ;-)). Toen hebben ze teruggerekend, omdat ik iedere dag ging natuurlijk en meette ze mn bmsv, ik heb toen een terugplaatsing gehad maar zinder oregnyl te hebben gebruikt! :-) de pregnyl is alleen om precies te kunnen zeggen wanneer je je eisprong hebt, maar dit gebeurd dan tussen de 24-36 uur (geloof ik) dus komt ook niet op t uur aan! Mijn bloed werd afgenomen en daaraan konden ze zien dat ik mn eisprong al had gehad :-)) (na het vermoeden al te hebben door de echo!)

Verder doet pregnyl niets zei t vu toen! Maak je dus geen zorgen, ook zonder pregnyl kan je echt zwanger worden!! Ik ga voor je duimen hoor... Net zoals voor jullie allemaaaaaaal! :-)

Geplaatst

O fijn om te horen Inflame. Ik dacht dat de pregnyl was je meer zwanger te laten worden. Heb ik dus ook zonder pregnyl voldoende geel lichaam. Ik pieker steeds of ik misschien beide cryos uit dat rietje moet vragen terug te plaatsen, want dan heb ik tenminste twee kansen. En ik lees overal over utrogestan. Nou ik hoor het dinsdag wel allemaal.

Nu snel ingrijpen, want de meisjes vechten hier op de iPad

Geplaatst
O fijn om te horen Inflame. Ik dacht dat de pregnyl was je meer zwanger te laten worden. Heb ik dus ook zonder pregnyl voldoende geel lichaam. Ik pieker steeds of ik misschien beide cryos uit dat rietje moet vragen terug te plaatsen, want dan heb ik tenminste twee kansen. En ik lees overal over utrogestan. Nou ik hoor het dinsdag wel allemaal.

Nu snel ingrijpen, want de meisjes vechten hier op de iPad

Ja vraag het maar even! Ik heb bij geen een cryo utro gebruikt ;-)

Geplaatst

Z hier zegt dat utro geen verschil uitmaakt, omdat het in je eigen cyclus is en je dan alles zelf al aanmaakt...

Granaatappelsap is hier bij de ah niet te kruigen! Alleen gewone appelsap of grapefruitsap wat ook vies is haha, maar vast niet dezelfde werking heeft...

Geplaatst

Wat een stilte hier verder!

Vandaag heb ik mijn telefonisch consult gehad die ik had aangevraagd ivm telkens zo vroeg ongesteld. Ze zeiden wederom dat het nkg net binnen de marges viel. Een alternatief zou zijn om een cryo helemaal in een kunstmatige cyclus te doen. Moet ik eerst aan de pil, dan decaptyl, daarna progynova en dan na de tp utrogestan. Pff, dat vind ik dan gelijk wel weer veel! Nogmaals gevraagd of ik utro mocht gebruiken na de tp, maar ze zei wederom dat het geen effect zou hebben. Waarom doen ze het in sommige zh dan wel?? Anyway, besloten dat we toch door gaan met tp in eigen cyclussen. Twijfel of ik nu op eigen initiatief toch utro zal gaan gebruiken om mogelijk de innesteling te bevorderen... Heb ook aangegeven dat ik een nieuwe verse poging steeds dichterbij zie komen nu er al zoveel cryos mislukt zijn. Zie erg tegen de punctie op, want die waren echt vreselink! Ze heeft gezegd dat ik een volgende onder narcose zou mogen. Dit stelt me aan de ene kant gerust, maar aan de andere kant moet je dan ook weer lang protocol en ik heb nog nooit een narcose mee gemaakt, dus weet niet goed of ik dat wel echt wil... Maar goed, hopelijk hoef ik daar niet over te beslissen en blijft woensdag aanstaande ons ukkie eens een keer bij me zitten... 2 daagjes nog wachten...

MamavanCarmen, jij morgen echo toch?

Geplaatst

Hi Ink, ik heb ook gevraagd om utro bij een cryo en ze zeiden dat het niet uitmaakte maar het gaf mij een beter gevoel en daardoor mocht ik het doen. Het schijnt in de eerste 12 weken een "baadt het niet..." te zijn dus dan maakt het niet uit. Kijk, uiteindelijk is het niet gelukt bij mij maar zonder utro had ik toch gedacht, wat als... Dus je moet het zelf weten, je kunt het nogmaals aangeven dat je op internet verschillende dingen leest en anders zelf proberen???? Het voelt wat rebels maar geeft jou misschien een beter gevoel. Ik vind het lastig dat elk ziekenhuis anders met deze dingen omgaat.

Geplaatst

** breek even in voor Ink ** mijn (top) cryo's bleven ook niet plakken 2x.

Bij de 1e niks gebruikt na 7 dan ongi,bij de 2e utrogestan en ongi na stoppen utrogestan, bij de 3e 3x 1500E pregnyl bijspuiten op eigen verzoek omdat ik mij daar goed bij voelde (utrogestan was overigens ook op eigen verzoek) en resultaat bij de 3e cryo (totaal 4e tp) is mijn zoontje die nu alweer 8 maanden is.

Wil je alleen even meegeven dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en hopelijk werkt/denkt het ziekenhuis met je mee.

Heel veel succes!!!

** breek weer uit **

Geplaatst

Ink, ik heb in Leuven de punctie ook onder narcose gehad, ze noemen dit een semi-narcose omdat je net niet ver genoeg weg bent dat ze je moeten beademen...het is dus eigenlijk een hele diepe slaap waarbij jij niks voelt maar zodra je de kamer uitgerold wordt ben je alweer wakker! Ik zou me daar niet druk om maken en het het met beide handen aangrijpen! Als je bij bent moet je even een half uurtje blijven liggen en dan wandel je naar buiten en merk je er niks meer van! Heerlijk!

Geplaatst

Ink, wat vervelend is het toch dat ze soms zo moeilijk doen bij die ziekenhuizen, al die vastomlijnde protocollen, een beetje maatwerk zou ook wel fijn zijn! Bij mijn cryo (in eigen cyclus) werd ik ook snel ongesteld, de arts gaf toen aan dat het beter was om utrogestan te gebruiken na de terugplaatsing. Zelf wil ik ook langer dan de aangegeven 10 dagen Utrogestan bij elke poging gebruiken en daar moest ik ook om zeuren bij het M.CK. De ene arts gaat er makkelijker mee om dan de andere.

Ook al zou ik het niet van ziekenhuis krijgen, dan had ik al opgezocht dat je het via internet kunt bestellen.

Ik zit zelf nu op wd6, het gaat weer spannend worden. Heb zelf niet het gevoel dat het wat gaat worden, maar voel af en toe wel iets, maar dat kunnen ook weer die bollen zijn..... argghhhhhhhhhh!!! We wachten "rustig"af!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Thanks voor de reacties meiden!

Ik heb nog genoeg utro hier liggen (nog 3 onaangebroken doosjes), dus denk dat ik het dan toch gewoon maar ga gebruiken... Haha, twijfelkont als ik ben met zulke dingen zonder hun advies doen...

Bikkel, dat klinkt wel fijn ja, dat is wel engiszins een geruststelling, want het was echt niet te doen. Zelf de arts zei er direct na dat ze het zelden zo erg mee maakt dat de follikels zo stug zijn om aan te prikken :-(...

Noes, wd6 al weer! Wat lijkt dat bij anderen toch altijd snel om te gaan haha! Komt natuurlijk omdat je zelf de hele dag er mee bezig bent... Wanneer denk je je ongi nu te krijgen als het niet lukt? Of beter gezegd, wanneer ga je denk je die mooie gewenste test hier laten zien?!?

Geplaatst

Ink, gewoon doen! Zeker als je nog zat hebt liggen. Of nog een keer aankaarten bij de arts? Ik hoop binnenkort ook op een wachtbank te komen....eerst volgende week op gesprek om te kijken naar de laatste poging en te kijken wanneer we kunnen starten....

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb even een vraag.

Ik heb woensdag 31 juli ovitrele gespoten.

Ik heb vorige week maandag een tp gehad.

Ik heb diezelfde maandag een positieve test gedaan wat logisch is door de ovitrelle.

Nu heb ik afgelopen zaterdag een negatieve test gehad, dit betekende waarschijnlijk dat de ovitrelle iuit mijn lichaam is.

Ik mag vrijdag pas testen maar kon het niet laten vandaag.

Ik heb een lichte positieve test van de kruidvat 2 voor 5 euro. Ik gebruik 3x daags 2 utrogestan.

Kunnen jullie mij advies geven? Komt dit door de hormonen?

Het is de eerste tp van mijn eerste ivf behandeling.

Alvast bedankt :)

Groetjes Roxanna

Geplaatst
Hoi meiden,Ik heb even een vraag.Ik heb woensdag 31 juli ovitrele gespoten.Ik heb vorige week maandag een tp gehad.Ik heb diezelfde maandag een positieve test gedaan wat logisch is door de ovitrelle.Nu heb ik afgelopen zaterdag een negatieve test gehad, dit betekende waarschijnlijk dat de ovitrelle iuit mijn lichaam is.Ik mag vrijdag pas testen maar kon het niet laten vandaag.Ik heb een lichte positieve test van de kruidvat 2 voor 5 euro. Ik gebruik 3x daags 2 utrogestan.Kunnen jullie mij advies geven? Komt dit door de hormonen?Het is de eerste tp van mijn eerste ivf behandeling.Alvast bedankt :)Groetjes Roxanna
Als je eerst een negatieve test had en nu een positieve lijkt t mij dat je zwanger bent... Probeer over 2 dagen (haha als je dat vol houdt) opnieuw te testen! Ik haf bij mn vorige zw met 9 dagen na tp een positieve test... Dit is voor jou wachtdag 7 na terugplaatsing toch?? Ael erg vroeg maar t zou wel kunnen :-DHoe is je eerste poging je bevallen? Puncte ed goed gegaan? Ik ga voor je duimen!
Geplaatst

Ik ga woensdag opnieuw testen, ben zo benieuwd, zou wat zijn als het na 1 keer zou lukken.

Al heb ik hiervoor veel ellende gehad en kwam ik per toeval door een operatie erachter dat mijn eileiders dichtzitten.

Dit is inderdaad wachtdag 7. Maar kon het niet laten haha.

Punctie is goed gegaan, was erg pijnlijk maar het is voor het goede doel.

Er waren 6 eitje waarvan 3 bevrucht, 1 tp en andere 2 in de vriezer

Pfff ben zo benieuwd.

Heel erg bedankt voor je snelle berichtje terug en bedankt voor het duimen.

Ik ga ook voor jou duimen, je hebt al veel meegemaakt zo te lezen. Succes!

Geplaatst
Ik ga woensdag opnieuw testen, ben zo benieuwd, zou wat zijn als het na 1 keer zou lukken.Al heb ik hiervoor veel ellende gehad en kwam ik per toeval door een operatie erachter dat mijn eileiders dichtzitten.Dit is inderdaad wachtdag 7. Maar kon het niet laten haha.Punctie is goed gegaan, was erg pijnlijk maar het is voor het goede doel.Er waren 6 eitje waarvan 3 bevrucht, 1 tp en andere 2 in de vriezerPfff ben zo benieuwd.Heel erg bedankt voor je snelle berichtje terug en bedankt voor het duimen.Ik ga ook voor jou duimen, je hebt al veel meegemaakt zo te lezen. Succes!
Jaaaa woensdag weer testen! Spannend he!! En t kan echt hoor van je eerste ivf poging zwanger raken! Had ik ook :-) ik had dan icsi! :-) ik zou tje van harte gunnen meis!!! Wat naar dat je punctie zo pijnlijk was.. Ondanks voor een goed doel natuurlijk geen pretje! :-(. Zo te lezen nu heb jij dus ook al genoeg ellende gehad: zou t dan nu onze geluks tijd worden :-))) hope it!!!Brutale vraag: ben je in 1987 geboren? Ik 1986, ik kom niet zoveel mensen tegen hier van "mijn" leeftijd ... (Als je idd van 87 bent :-))Nou ik ga weer duimen draaien.. Hahahahh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden