Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nou meiden,

Vandaag een heel positieve bloeduitslag van het ziekenhuis gehad.... Ben super zwanger! Ik heb 21 augustus mijn eerste echo.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die april 2014 uitgerekend zijn :-).

• Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Inflame, gefeliciteerd met je zwangerschap.

misschien dat ik hier wel kom meeschrijven. Ben 31 maart uitgerekend.

echt zo n grensgeval dus. Hoop dat het hier drukker wordt ;) Anders blijf ik zitten waar ik zit.

Zitten alleen zulke gaten tussen. Sommige zijn al 15 weken ver......

geniet ervan in ieder geval.

Posted
Inflame, gefeliciteerd met je zwangerschap.misschien dat ik hier wel kom meeschrijven. Ben 31 maart uitgerekend.echt zo n grensgeval dus. Hoop dat het hier drukker wordt ;) Anders blijf ik zitten waar ik zit.Zitten alleen zulke gaten tussen. Sommige zijn al 15 weken ver......geniet ervan in ieder geval.
Yesssss schrijf hier mee... Hahhaha het is zo stil alleen op dit bankje! Hahaha ik kan op mn mobiel de onderschriften niet zien, hoever ben je? Rond de 6/7 weken zeker??
Posted

Patrician, dat is geen optie. Het wordt daardoor te onoverzichtelijk.

Inflame, waarschijnlijk schrijf ik hier wel mee. Hoop alleen dat er wel meer meiden zich aanmelden.

het forum lijkt niet meer zo actief te zijn als een paar jaar geleden.

Ik ben vandaag 6+1 weken zwanger. Vanavond komt mvm langs en as maandag heb ik de eerste echo.

Ben deze hele poging al vrij rustig, hopelijk is dat een goed teken. Mijn vorige zwangerschap was nou niet bepaald onbezorgd en ook deze zal dat niet worden, maar een beetje zennnn vanuit de startmodus lijkt me niet verkeerd.

wanneer ben jij uitgerekend Inflame? Zie wel datje de 21 e een echo hebt, spannend hoor!

Posted

Hey meiden ws ga ik hier ook wel meeschrijven hoor. Ben alleen nog te onzeker. Pas 21 aug eerste echo. Straks is t nix. Dat is echt mn grootste angst...

Vandaag 5w6d... uitgerekend 2 of 4 april?!

Hoe gaat het met jullie kwaaltjes??

Posted

Die onzekerheid herkennen we allemaal, hier net zo!

wat betreft de kwaaltjes, vooral erg moehoeeeeee. 's Middags slaat deze toe en in de avond, waardoor ik 22 uur echt wel uitgeteld op bed lig.

Kan ook door de Utro komen, maar herken het van de vorige keer. Was toen ook de enige kwaal waar ik last van had en nu weer.

bij mijn tweelingzwanhpgerschap was ik destijds hondsberoerd. Bij mijn vorige zwangerschap niet en nu ook niet, waardoor ik vermoed dat het er 1 zal zijn. Spannend!

Posted

Clickstar, ik zie dat wij maar 2 dagen schelen. Dus dan ben je 2 april uitgerekend ;)

heb je 10 juli de (fictieve) punctie gehad?

Posted

Hey jose...goh idd wij schelen heel weinig...

Mn eisprong was op 10 juli. 15 juli tp van een cryo 4 dgn oud...dus vlgs de freya calculator 2 april uitgerekend.

Spannend he?

Een vriendin van mij loopt gelijk met jou. Die is zwanger via icsi pdg. Ook 31mrt uitgerekend en 12 aug de echo. Grappig!

Ik voel me opzich oke. Ook idd heel moe en last van mn (.)(.) af en toe buikpijn.... het is onze eerste dus alles is nieuw oor me.

Wij zijn nu nog ah genieten van onze vak op ibiza. Toevallig vandaag bij t zwembad wifi jeej!!! Reageer va mn mob dus kan je onderschrift niet zien...

Posted

Spannend José één of twee....:-)

Vraagje, Tot wanneer moet jij doorgaan met de utro?

(Ik gebruik nu nog steeds 3xdd 100, ben maar doorgegaan na de pos test.durf niet te stoppen...uhhhh...)

Posted (edited)

Jose: ikzie datje voor een zusje/broertje gaat! Wat leuk zeg!! Maar is dit poging 5? Jeetje wat heftig zeg.. Ik vond de tweede keer al zo heftig....

clickstar: ow meis ik snap het zo goed dat je onzeker bent!!! Maar watheerliik dat je dat kan typen vanuit Ibiza!!

Wij hebben op dezelfde dag de echo, 21-08.. Ik ben zoooo benieuwd naar dat mooie kloppende hartje :-D. Hoelaat moet jij? Ik 15.00

Ik ben vrijdag 6 weken..... 4 april 2014 uitgerekend. Van een cryootje :-) onze kleine korrel... Hahahah

wat betreft de ustrogestan, volgens mij mocht ik met 8 weken stoppen... Ben toen ook gestopt.. Maar hahha heb we eerst afgeboud... Hahahahahahaha

Edited by Inflame
Utrogestan/echo
Posted

Inflame, dit was de 6e icsi. Welgeteld alles bij elkaar. Dus de 2e nadat onze dochter is geboren.

ik lees je onderschrift en zie dat jij ook zwanger bent geweest van een tweeling. Hopelijk gaat het deze keer wel goed, masr onbezorgd zal het niet zijn.

grappig dat we allemaal ( uhhhh zijn maar met zn 3en), rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.

mvm is net geweest en gelukkig.....een knaltest, zoals hij hoort te zijn. Het piesen en opvangen kan vanaf morgen beginnen.

Posted

Joh zelfs poging 6.... Pfff jeetje mina zeg, bewondering!

ben je ook zwanger geweest van een tweeling? Eeneiig ook? En wanneer ging dit mis... Als je het er niet over wilt hebben geeft dat niets hoor!

Wat GOED van MvM!! Bij mij komen ze volgende week dinsdag! Wat doen ze dna precies? Ik las dat ze je hcg meten?? Klopt dat en jij hebt nu een knaltest, wat houdt dat dan precies in?

Posted

Ja hoor, wil het er wel over hebben. Ik was zwanger van 2 cryo's, tweeeiig dus. Aan het einde van het eerste trimester ging het mis. Bij de 1 na laatste echo klopte 1 hartje niet meer ( had iedere week echo). Stuk van verdriet, een week later was ook het tweede hartje gestopt. Ik ben 12 weken zwanger geweest.Helaas weet je er alles van, de aarde valt gelijk onder je voeten vandaan.

Na een hoop onderzoeken bleek ik insulineresistent te zijn en had ik verhoogde cardiolipinewaardes ( bloedstolling). Dit zijn de oorzaken geweest waardoor de kindjes geen zuurstof meer kregen.

We zijn toen overgestapt naar DD, kort gezegd waren we klaar met die Nederlandse poeha.

Ik raakte zwanger.......

Pffffff, iedere twee weken bloedcontrole en echo. Ik werd goed in de gaten gehouden. De medicijnen hebben goed werk verricht.

Nu zal het weer zo gaan.

Mvm doet inderdaad een test. Deze knalde, gelukkig, was toch weer even spannend.

Dan krijg je een hele uitleg.

Je krijgt cadeautjes en ze zal je eea uitleggen over de kratten. Wegbrengen, ophalen enz.

Ik moet ze naar een depot brengen.

Heel duidelijk en helder werd het uitgelegd, was een leuke mevrouw. En de test die pronkt ni in het doosje :)

Posted

Jose wat een heftig verhaal zeg. Jeetje mina.. En bij mij was het ook in de laatste week, erg heftig dus... Ik kan me dus goed in je verplaatsen! :-(

en dan insulinerestistent, jeetje dat is ook niets...

je hebt gelijk... Deze zwangerschap zal nietonbezorgd zijn! Ik ben altijd heel positief ingesteld, maarsnachts droom ik van miskramen, dat ik ongesteld wordt etc... Wordt er gek van... Smorgens swordt ik dan met zown ongemakkelijk gevoel wakker en dan duurt het echt even tot ik mezelf weer tot orde kan roepen....

jeetje een cadeautje van mvm.... Dat is leuk :-) haha.

Ze doet een urinetest toch? Dan kijkt ze naarhcg neem ik aan, maar is dit een normal test, of kan ze ook de hoeveelheid hcg bekijken/meten??

Posted

Ik las het net in je onderschrift. Heb je ook onderzoeken laten verrichten?

We slepen elkaar wel doorheen ;)

Ja, was erg leuk...je moet ook nog een vragenlijstje controleren en ondertekenen.

ze doet idd een gewoon hcg-testje, zoals je eigenlijk ook thuis doet. Dus de waarde wordt niet gemeten.

De teststreep verscheen gelijk, dus ik was weer gerust gesteld ;)

Posted

Ik heb een wikkeldeken/badcape gekregen. Lekker stofje en ideaal, want deze gebruik je erg veel na de geboorte.

ook nog een sleutelhangerm een zwangermagazine en een symbolisch cadeautje; een piespotje haha.

Posted

Slik nu evengoed de medicatie op advies van de internist. Vooral die cardiolipine baarde ons zorgen de vorige keer.

nu slik ik weer Ascal en straks komt daar weer de Fraxi bij. Enige voordeel is, is dat ik iedere twee weken een echo en bloedcontrole heb om alles in de gaten te houden.

vorige zwangerschap ben ik tot het laatste moment bang en onzeker geweest. Maar had gelukkig ook veel momenten dat ik wel kon genieten. En oh wat verlang ik weer naar die schopjes, dat is zoiets magisch :)

Inmiddels al met al 20 kg afgevallen en heb zeker geen buik meer, die is verdwenen, heel gezond gewicht nu.

dus vraag me af of ik nu nog wel insulineresistent ben. Maar goed, we willen geen risico nemen.....

Posted

Dames!! Misschien gaat het hier iets drukker worden!!!

Vandaag op wd 11 namelijk positief getest!!

Ik mag vrijdag voor een bloedtest en die wacht ik nog even af, maar daarna hoop ik hier mee te kunnen

kletsen!!

Kan haast niet geloven dat het nu weer in een keer raak is, dus ben super onzeker..... Maar dat hebben jullie ook zeker na die heftige dingen die jullie al hebben meegemaakt....

(Stiekem even gekeken en mijn uitgerekende datum zou dan 14-04-14 worden!)

Liefs Miekske

Posted

Miekske, welkom! Zag je mooie test al op t wachtbankje pronken. Wauw, gefeliciteerd.

En een mooie uitgerekende datum :)

Posted

Hey meiden!

Ik heb op 22 juli posi getest, dat was wd7!

Heb nl op 15 juli een cryo tp gehad.

Ben dus net als jullie ook begin april uitgerekend als alles goed gaat :)

Heb woe 21 aug mn eerste echo!

Vraagje

Wie van jullie heeft ook een cryo tp gehad, en wanneer?

En wat is dan je uitgerekende datum?

Ik kom niet helemaal uit de berekening...

Armanda

Posted

Wauw Armanda, we treffen elkaar weer. Als ik het goed heb, was jij december 2011 uitgerekend. Wat leuk, gefeliciteerd.

Berekening cryo:

aantal dagen oude cryo terugtellen. Stel hij is op dag drie ingevroren, dan was drie dagen geleden de ficitieve punctie.

vanaf die dag tel je 38 weken verder.

En dat is je uitgerekende datum :)

Posted

Hey ja idd Jose! Klopt! Wat leuk!

Ik beviel alleen bijna twee mnd te vroeg

Gefeliciteerd joh!

Iedereen trwns!!

Hoe is het met jou gegaan dan verder?

(Zit op iPhone dus kan geen handtekeningen lezen)

Dus als ik het goed begrijp,

ik had op 15 juli een tp van een 4 dgn oude cryo.

Dan kom ik dus op 12 juli. Plus 38 wkn is 4 april.

Dat dacht ik idd al op uit te komen dmv de Zwanger app ;)

Zullen we een lijstje maken?

Altijd leuk om van elkaar te zien.