Jump to content

starten ivf augustus 2013

Recommended Posts

Posted

Hallo dames!

Volgende week gaan wij starten met onze eerste IVF behandeling! Ik vind het rete-spannend!

Zijn er meer die binnenkort starten of gestart zijn?

Lijkt me leuk, ervaringen uit te wisselen.

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

hoi feetje,

Ik heb zelf ook een topic gestart bij ICSI: juli aug. Je bent ook welkom om daar mee te schrijven. het is vakantie periode en volgens mij niet zo druk deze twee maanden met nieuwe pogingen(?). Ik heb vrijdag mijn punctie..

Posted

Ha Feetje. Ook wij gaan weer beginnen. Nu nog aan de pil, vanaf komend weekend de deca erbij en over een week of 2 beginnen met stimuleren.

Het is onze tweede icsi poging voor een derde kindje. Dit na 1 MA en 1 vroege miskraam met cryo's van onze eerste geslaagde icsi poging waar we een zoontje van hebben.

Wanneer beginnen jullie?

Posted

Ha Hobbesje:

Ben zoals Susan al schreef eens gaan kijken in het ICSI-gedeelte. Daar heb ik nu ook meegeschreven. Voor jou ook een idee?

Ik moet morgen naar het ZH voor instructies/recepten enz. Dan word ik één-dezer-dagen ongesteld en starten we meteen. Ik moet dan op dag 3 naar het ziekenhuis en starten met prikken.

Whoeee, spannend!

Wat heb jij ook al veel meegemaakt zeg, miskramen etc. Jeeeetje. Het hele ivf-gebeuren is al zo spannend en heftig, dan krijg je dat er ook nog bij.

Je zal er nu wel heel anders in staan denk ik.

Jij doet de lange vorm van IVF, begrijp ik? Dat je aan de pil moet? En wat doet die 'Deca'?

Posted

goedendag dames!

ik zal mij is voor stellen ik ben melissa en ben 30 jaar en ik heb een dochter van 10 jaar.

wij beginnen aan ivf deze maand!

ik zou mij graag willen aanschuiven bij jullie gesprek!

wij zijn nu zo'n 5 jaar bezig voor een kindje maar helaas mag het niet lukken.

vorig jaar hebben wij 6 x iui geprobeert maar geen resultaat.

uit alle resultaten hebben mij vriend en ik niks en is alles ok..en dat is echt frustrerend!

we zijn nu aangekomen bij de ivf.

ik ben nu al 2 weken aan de deca en sinds zondag aan de menupur.

26ste hebben wij onze eerste echo en ze willen de 30ste de puntcie doen...bah zie er erg tegen op!

ik vind het fijn dat er een site is waar je kan kletsen met andere vrouwen die dit ook ervaren.

ik was al opzoek of er iets bestaat voor vrouwen uit je eigen buurt maar niks kunnen vinden.

sterkte allemaal!:clap2:

Posted (edited)

Hallo allemaal,

Mijn naam is hoopvolle toekomst. Wij zijn deze maand ook gestart met onze eerst ivf behandeling. Afgelopen zondag hebben we de punctie gehad en vandaag de terugplaatsing we kregen ook nog het goede nieuws te horen dat er 4 ingevroren konden worden.

Wat een spannende tijd is dit al en zal het nog worden. Hoop dat na een lang traject wij nu eens aan de beurt mogen zijn.

Maar ben wel benieuwd hoe jullie het allemaal ervaren en om dingen met elkaar te delen.

Gr Hoopvolle toekomst

Edited by Hoopvolle toekomst
wat vergeten
Posted

Jazeker mag je dat vragen.

Eerst zag ik er enorm tegenop want ik verhalen gehoord die het echt heel pijnlijk vonden. Ik vond het meevallen je moet je overgeven aan de morfine die je krijgt. Ik deed mijn ogen dicht en richtte me op mijn ademhaling onderin mijn buik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat pijn gewend ben ik heb reuma en krijg regelmatig spuiten. Maar ja het is pijnlijk maar niet zo erg als dat ik verwacht had. Een kennis zei tegen mij het is net als een bevalling bij iedereen weer verschillend.

Maar melissa30 heb jij binnenkort de punctie?

Posted

hai hoopvolle..

ik heb 30 aug mijn eerste punctie.

het klopt ook wel wat je zegt ,iedereen ervaart het anders.

en het is ook zo als je een bevalling heb meegemaakt is geen pijn meer te erg hahah is mijn mening.

is dit jullie eerste ivf behandeling?

Posted

ja we hebben eerst cyclusstimulatie gehad daar zijn we 1 keer zwanger van geworden maar dat is uitgelopen op een miskraam.

Toen 5 keer iui gehad daar ook 1 keer zwanger van geweest maar ook een miskraam gehad.

Nu gestart met ivf spannende tijd.

Posted

Hallo,

Ik ben gisteren begonnen met de stimulatie na 2 weken deca te hebben gespoten. Volgende week woensdag weer echo en begin september als het goed is de punctie. Uitgangsecho liet 13 potentiele follikels zien bij iedere eierstok, dus hoop dat de Puregon nu goed zijn werk gaat doen.

Hoop zo dat het gaat lukken. Begin dit jaar 3 IUI gehad, 4e afgebroken en toen 2 maanden verplichte rust met Lucrin.

Maar inderdaad wat is het spannend!!!

Ik duim met jullie mee dat alles goed mag gaan.

Posted

hai hai

jeetje hoopvolle dat zou ook wel zwaar voor jullie zijn geweest! ik hoop dat het snel lukt en het blijft zitten...

vlinder...wat erg om te lezen krijg er kippenvel van! ook jou wens ik heel veel sterkte en geluk!

ik zit nu op mijn 9e dag met menopur en word er echt gek van...zo moe zo hoofdpijn en chagrijnig!!! hebben jullie daar ook last van?

maandag heb ik mijn eerste echo..spannend hoop dat er wat zit en dat het groeit en als het goed is vrijdag de punctie.

waar doen jullie de ivf?

groetjes melissa

Posted

Hallo allemaal,

Ik kom ook meeschrijven,

Ik ben Mewe en samen met Paul sinds 2010 bezig met de kinderwens. Wij zijn sinds afgelopen zondag weer begonnen met IVF, de tweede poging. Uit de eerste poging kregen we een verse en twee cryo's, van de laatste cryo was ik 10 weken zwanger. We weten dus dat het kan...

Afgelopen zondag begonnen met de Decpeptyl @ Feetje, dit zorgt ervoor dat je eitjes niet voortijdig springen. Het zorgt ervoor dat het brein niet het seintje naar de eierstokken doorgeeft.

Morgen starten we met Gonal f. Als het goed is krijgen we de terugplaatsing net voordat we op vakantie gaan. Hopelijk doet de rust van de vakantie goed.

@ Suzan 76, heb je vrijdag je punctie gehad, hoe is het gegaan?

@Vlinder mama, Wat ben je dapper! en twaalf follikels, ik duim voor je, voor iedereen trouwens...

Misschien is het een idee om een kalender te maken om te zien wie welke onderzoeken op welke datum heeft? Ik ga vanmiddag werken maar morgen wil ik best even kijken of ik een "activiteiten kalender" kan maken als jullie dat leuk vinden.

Fijn weekend allemaal!

Posted

hai mewe

leuk dat je met ons mee komt praten!

hoe meer steun hoe beter toch?

ik lees de laatste tijd vaker dat een miskraam voor komt bij ivf..is de kans groter daarop?

hoe voel jij je onder al die hormonen?

en ja mij lijkt het wel leuk zo kalender! :)

Posted

Hoi meiden,

Ik schrijf bij ICSI juli/aug, maar zie hier ook meiden die beetje gelijk opgaan, dus ik lees ook even mee :-)

Mewe; mijn punctie van vrijdag is twee keer uitgesteld en heb het nu maandag. Het is uitgesteld omdat er naast 1 grote follikel nog twee kleintjes goed meegroeiden en daar wilden ze op wachten. Voor mij een hele prestatie, want ik ben een 'low-responder'; met hoogste dosis vorige x twee follikels en 1 follikel bij tweede poging ( waar ik wel zwanger van werd). En nu dus drie en heeel misschien vier! Ik ben er superblij mee.

Op de vraag of de kans op miskramen hoger is...Ik heb er dus 1 gehad bij 9/10 weken. Ik lees wel bij de bijsluiter van Puregon dat de kans iets groter is op een miskraam. Of dat ook bij andere FSH merken zo is, geen idee. En of het daadwerkelijk bewezen is, geen idee. Iemand anders?

Bij mij pure pech of het feit dat ik aan mijn laatste eicelletjes zit ( reserve is op aan het raken ) en dat zijn meestal niet de besten. We zullen het nooit weten.

Succes allemaal met de behandeling en misschien lezen jullie ook mee bij het andere topic van ICSI.

Posted

Mewe, ik zie dat je weer begonnen bent met een nieuwe behandeling. Heel veel succes en hopelijk lukt het deze poging weer en blijft het goedgaan!

Andere meiden natuurlijk ook heel veel succes!

Posted

Ik kan iedereen het VU aanraden, ze hebben de beste cijfers qua doorgaande zwangerschappen! Erg streng mbt het invriezen van cryo's.

Wij vonden het echt super! Dankzij hun ben ik mama en word ik dat straks nogmaals.

Posted

Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties. Hormonen spelen heel erg op. Ben ontzettend moe en verdrietig en chagrijnig. Weet dat ik me daaraan over moet geven. Maar vind het heel moeilijk. Het is zo spannend allemaal. Mijn buik is ook wat opgezet. Valt allemaal niet mee hé? Maar het is voor een goed doel, gaan we vanuit. En dan hebben we er alles voor over.

We zijn bezig in het MMC Veldhoven, maar terugplaatsing gebeurt in het Catharina in Eindhoven.

Posted

Hoi lieve mensen,

Wij zitten in Zwolle bij Isala. Dit is een erg goed ziekenhuis en ze helpen ons erg goed. Ik ben best wel een bijzonder geval maar ze begeleiden ons erg goed en denken erg met ons mee. Ik ben momenteel ook erg moe en heel kortaf tegen manlief haha. Vind hij ook erg fijn ;-). Ik zit nu in de wachtperiode. Als alles goed gaat heb ik vandaag mijn innesteling. Hoop zo dat alles goed gaat.

Vind het erg fijn om te lezen hoe alles bij jullie gaat en dat sommige dingen dus wel voortkomen van medicijnen enzo.

Hoop dat het voor ons allemaal gaat lukken.

Liefs

Posted

Dag dames

hoe gaat het hier?

Nou maandag bij de eerste echo waren er maar 2 eiblaasjes te zien dus ik moet de dosering menopur verhogen naar 225..ik kan jullie zeggen dat de hoofdpijn nou nog meer is!! Bah.

ik moet donderdag weer terug kijken of er meer bij gekomen zijn...i hope so..

wat zijn jullie doseringen?

En hebben jullie ook zo koppijn?

Posted

Hoi melissa30,

Wat een tegenvaller zeg! Hoop echt dat je donderdag meer eiblaasjes hebt. Kun je gelijk verhogen?

Ik heb zelf lucrin gehad en gonal f die had ik op 150.

Ik heb gelukkig geen hoofdpijn en ook niet gehad. Snap dat dat erg vervelend is.

Ik was wel regelmatig misselijk en had flinkere opvliegers.