Ga naar inhoud

starten ivf augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hai dames hoe gaat het hier?nog leuke en positieve ervaringen?vlindermam kan je een beetje genieten van je vakantie? hoe voel jij je?mewe jij heb al je terugplaatsing gehad (vandaag toch?) en hoe voel jij je en hoe ging het?liefs!!
Hier alles rustig. Koffers zijn gepakt, morgen voor een week naar Bonaire en de zwangerschapstesten en tampons mee. Vrijdag mogen we dan testen. Nog wel 'goed' nieuws; van de 7 bevruchte eitjes is er dus één teruggeplaatst en de overige 6 hebben ze kunnen invriezen! Hoop natuurlijk dat we deze nog niet hoeven gebruiken voorlopig, maar een eventuele volgende punctie laat zo wel langer op zich wachten. Voorlopig reageer is dus niet, maar wens jullie allemaal veel succes! Knuffel
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vlindermama wat heerlijk, een weekje Bonaire, heerlijk om je vakantie nog tegoed te hebben... Wij vertrekken volgende week naar Italie. De punctie en terugplaatsing hebben we achter de rug, de punctie was echt wel heftig, heb ongeveer 4 dagen erna nog elke stap die ik zette gevoeld. Dan weet je weer precies waar je eierstokken zitten in je buik. We hadden zeven goede eitjes waarvan er vijf bevrucht zijn. We hebben er één terug gehad en weten pas over een paar weken of ze anderen goed genoeg zijn om in te vriezen. Wel fijn dat jullie dat al zo snel weten Vlindermama...

Ik heb van de Decapeptyl en gonal F lang niet zoveel last gehad als van de Pregnyl en Utrugestan, wat een zooitje is dat. Ik heb sinds afgelopen donderdag ook gelijk vakantie, dat doet me wel goed. Ook hier gaan er testen en tampons in de koffer.

Het gaat al wel beter dan vorige week, iets minder humeurig maar wel erg moe..

Iedereen veel succes met wachten...

Fijn weekend/Fijne vankantie!!

X

Geplaatst

dag dames wat heerlijk zeg dat jullie op vakantie zijn!!

zondag was mijn nod en ik kon het niet laten om vandaag een test te doen......ZWANGER!

maar ik durf nog niet te blij te zijn ivm bloedtest straks zegt ie negatief?!

ik ga ff met de fertiliteit bellen...

ik hoop jullie weer snel tespreken en natuurlijk dat jullie ook zwanger zijn!!

Geplaatst

Hoi allemaal, ik ben pas een paar keer hier geweest op t forum en zag nu dat er een topic geopend was waar ik redelijk gelijk loop met jullie en mee kan kletsen.

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Chantal, getrouwd en kinderwens sinds 2010. We doorlopen nu het IVF traject bij Stichting Geertgen in Elsendorp. Ik heb

inmiddels mijn punctie gehad op 30 juli, daarna kwam een lichte overstimulatie waardoor ze geen terugplaatsing hebben gedaan. Van de 20 follikel waren er 14 met eitje,

8 daarvan zijn succesvol bevrucht en liggen nu in de vriezer. De cyclus daarna hebben we ook moeten overslaan omdat dat verstandiger was voor mijn lichaam. Nu

aan het wachten op menstruatie en dan gaan we beginnen. Hopelijk laat de eerste keer terugplaatsing niet lang meer op zich wachten. Ik moet ook zeggen dat ik me nu

pas weer helemaal de oude voel na de punctie want die was voor mij best tegengevallen.

Geplaatst

Melissa!! Gefeliciteerd meis, wat een leuk nieuws, ik snap je terughoudendheid. Hoeveel testen Heb je al gedaan? ;) Heb je ook Kwaaltjes?

Welkom Chan, wat hebben ze jullie lang laten wachten in Nijmegen. Nu maar hopen dat er snel wat vaart in komt.. verder wel een mooi aantal cryootjes.

Ik zit nog te wachten, mag pas op wd 17 testen, dat duurt lang... nu dag 9. Hoop dat ik t kan uithouden gprs dag 14 ... Ik merk goed dat de pregnyl uitgewerkt is. Bijna geen Kwaaltjes meer..

Ik lees niets meer van de andere dames, komt dit doordat ik nu met mijn telefoon meedeed én schrijf of is het gewoon rustig? Ciao x

Geplaatst

Oeh dat is spannend Mewe! Nog een paar dagen dan is het zover, ik zal duimen voor je. Pregnyl was voor mij best een lange uitwerktijd ben nu weer de oude.

Maar meteen met de eerste decapeptyl spuiten was ik al een emotionele bom, ik hoefde maar een mug dood te slaan en ik begon al bijna te huilen hahahaha.

Het is inderdaad rustig hier... allemaal drukjes zeker.

• 3 weken later...
Geplaatst

Wat is het hier ineens stil? Hoe gaat het met iedereen nu?

Ik ben gisteren weer geweest en krijg a.s. vrijdag mijn eerst Cryo terugplaatsing...

Geplaatst

hoi meiden,

Inderdaad erg rustig hier. Weten sommige van jullie al meer? Spannend Chan hopen dat het gaat lukken!!

Hier is alles nog rustig. Moet wachten tot mijn menstruatie opgang komt. Hoop dat het snel komt en dat we snel weer een terugplaatsing kunnen hebben.

gr

Geplaatst

Ik zal ook maar even een update geven... Helaas was de test negatief. Hoewel ik me zo ontzettend goed voelde. Maar zal wel komen doordat we op vakantie waren. Echt een tegenvaller...

Afgelopen vrijdag evaluatie gehad met de fertiliteitsarts en nu weer even spannende dagen. Want doordat ik veel vocht in mijn eileider heb zitten, is ze bang dat dit toch een zwangerschap kan belemmeren en nu gaan ze in het team bespreken of ik via een kijkoperatie een clip op om de eileider krijg of dat ze de eileider gaan verwijderen of dat we toch gewoon verder gaan. Maar ze denk dus dat er vocht de baarmoeder in kan druppelen waardoor een embryo wellicht niet kan of wil innestelen.

We hadden zelf al vooraf besloten dat we de komende cyclus laten lopen, omdat het psychisch niet heel goed gaat op dit moment en ik eind oktober een workshop ga volgen en we liever hebben dat ik me beter ga voelen, voordat we verder gaan.

Maar nu dit dan ook wordt bevestigd door de arts en ze uberhaupt dus wil afstemmen hoe we verder gaan, vind ik het wel weer heel spannend. Weer wachten op een uitslag. Weer gedachten in mijn hoofd wat er misschien dus moet gebeuren voordat we verder kunnen en ben toch bang dat het in 2013 niet meer gaat gebeuren...

En ik wil zo graag... net als iedereen hier natuurlijk.

Sorry dat ik dan ook niet veel reageer op anderen. Ik vind het te moeilijk en kan het soms gewoon ook niet bijhouden.

Dikke knuffel

Geplaatst

Ach jee Vlindermama, het spijt me dat de test negatief was. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu eerst rust neemt en je eerst weer goed wilt voelen. Neem de tijd voor jezelf!!!

Ik heb afgelopen vrijdag een Cryo terugplaatsing gehad. Volgens laborante was het een super kwaliteit zoals ze ze het liefste zien. Ik moet zeggen dat ik erg ontspannen was en helemaal niet zenuwachtig.... helemaal niet zoals ik normaal ben. Vanaf het moment dat het gebeurd is ben ik er constant mee bezig, bij elke ding wat ik doe denk ik er zit wat in mij. Ik heb wel wat krampen sinds vrijdag, maar schijnt normaal te zijn had ik al gehoord. Nu het wachten... ik moet zeggen dat dat best spannend is en ik ook probeer met andere dingen bezig te zijn dan de dagen te tellen.

Eerlijk is eerlijk, ik begin nu pas te begrijpen wat de meeste van jullie al eens hebben meegemaakt... wachten, de spanning, de onzekerheid en ga zo maar door. Vooral het emotionele ken ik van mijzelf niet...

Geplaatst

Inmiddels ben ik beland op wachtdag 10. Al 4 dagen niet lekker, rare krampen en steken maar niet zoals er een menstruatie moet komen.

Toch hou ik er rekening mee dat dit wel kan gebeuren... vandaag was ik wel even winkelen ergens anders dus heb daar de test alvast gekocht in geval dat

ik kan testen v.d. week. Ik zag het toch niet zitten om een test hier in t kleine dorp te moeten kopen.

Alles goed met jullie??

• 3 weken later...
Geplaatst

Heej chan en andere meiden,

Hoe is het afgelopen chan? Ben best benieuwd. Hoe gaat het met de andere meiden?

Ik heb afgelopen zaterdag weer een terugplaatsing gehad. Nu begint het lange wachten weer. Heb er een goed gevoel over. Hoop echt dat het nu eens mag gaan gebeuren.

Liefs

Geplaatst

Hallo,

Chan, ben ook benieuwd, maar zie ik het goed in je 'handtekening' dat je zwanger bent?

Hoopvolle, weer spannende weken voor jou.

Ik heb vanmorgen controle gehad, maar mijn lichaam laat me 'weer' een beetje in de steek. 6 september mijn eerste IVF terugplaatsing gehad, maar helaas op 19 september mijn menstruatie gekregen. Daarna wachtend op de volgende menstruatie om voor een cryo terugplaatsing te gaan. Maar tot de dag van vandaag nog geen menstruatie gehad en ook niet zwanger... argh... ik word er zo moedeloos van.

Nu is mijn baarmoederslijmvlies dikker en lijkt er een eitje te groeien en moet ik dinsdag terugkomen en dit weekend het maar op de natuurlijke manier proberen, want misschien springt het mogelijke eitje wel... Dinsdag terug voor controle, is er niets veranderd, dan weer gesprek met gyn. Maar hoe lang moeten we daar dan op wachten? Waarom kan het niet een keer op de 'normale' manier gaan?

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Wat vervelend allemaal weer vlindermama. Hoe gaat het nu verder? Is het eitje nog gegroeid?

Ik mag morgenvroeg testen vind het zo super spannend. Aan de ene kant heb ik zo'n goed gevoel maar aan

de andere kant ben ik ook super angstig dat morgen de test negatief zal zijn.

spanning!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Mag ik hier ook mee kletsen? Wij zijn bezig met onze eerste IVF behandeling. Morgen heb ik om 08:10 de uitgangsecho om te kijken hoe het met de eitjes gaat en of de hormonen hun werk doen. Als alles gaat zoals het moet gaan, zullen we rond de 20ste de punctie hebben en rond de 22/23ste de terugplaatsing.

Vind het allemaal wel erg spannend worden nu!

Geplaatst

Hallo Charislee82, welkom en succes. Hoop dat je eitjes goed groeien en je een mooie 'oogst' mag hebben.

En hoopvolle? Al getest? We hopen natuurlijk op een blijde reactie...

Hier weer controle gehad, eitje weg, maar ondertussen ook mijn menstruatie gekregen. Dus dubbel niets... Nu een afspraak gepland met de gyn op 3 dec. Ik verwacht er dit jaar niets meer van... Maar ik probeer positief te blijven...

En ik moet het nu maar gewoon op me af te laten komen wanneer we weer verder kunnen. En me meer op mijn eigen leven te richten nu en er het beste van maken en het traject niet te zwaar te laten rusten op mijn gemoedsrust. Want ik sta er zo voor open om mezelf ook beter te voelen en dat is wat ik zo graag wil.

Maar wat is het moeilijk en zwaar...

Geplaatst

Ja ik ben zwanger!!!! Heb vandaag getest en super positief. Heb het ziekenhuis gebeld ben nu 4,5 week zwanger en 6 december heb ik

mijn eerste echo. Ben erg zenuwachtig daarvoor want ze kwamen bij mijn eerste echo er achter dat ik een miskraam zou krijgen

hoop dat het dit keer echt mag gaan gebeuren.

Wat een moeilijke strijd moet jij maken vlindermama. We hopen dat het echt bij jullie mag gaan gebeuren.

Gr

Geplaatst

Gefeliciteerd hoopvol! Spannend... hier hetzelfde gevoel. Denk dat ik pas gerust ben als ik de 15 weken heb gehaald (vorig jaar ging het nis met 14w1d). Duim voor je.

*ik heb hier al een tijd niet meer gepost, maar ik ben zwanger van de augustusbehandeling*

Geplaatst

Vlindermama en dikke knuffel van deze kant. Kan me niet voorstellen hoe zwaar het voor jullie is om nu in de mmm te zitten. Je kan wel proberen het niet zwaar te laten wegen, maar ik heb hier wel gemerkt dat je de kinderwens en het zwanger willen worden via ivf niet gewoon naast je normale leven er bij doet. Sterkte en succes.

Geplaatst

Hoopvolle en Hobbesje van harte gefeliciteerd!! Ik snap dat het spannend is maar probeer te genieten van het feit dat het gelukt is.

Vlindermama zo dubbel dat ik jou hier veel te lang zie schrijven... zo veel pech. Heel veel sterkte meid.

Geplaatst

Dnk jullie wel!

De follikels waren inderdaad gegroeid. Nog niet genoeg voor de punctie, dus die zal woensdag in ieder geval niet plaatsvinden. Stuitte alleen wel op een probleempje.

De eileider die zo vol zit met follikels, die ligt op mijn baarmoeder en zal daardoor waarschijnlijk erg moeizaam aan te prikken te zijn. Ze zullen tijdens de punctie waarschijnlijk hard op mijn buik moeten drukken tijdens de punctie om de eierstok goed in beeld te krijgen. Ik hoop maar dat het niet teveel pijn gaat doen want eerlijk gezegd, die ik er best tegenop.

Geplaatst

Cherislee fijn dat ze mooi doorgroeien! Mijn eierstok lag bij de follikelmeting ook op mijn baarmoeder, toen ik voor punctie moest lag hij er wat beter voor. Hoop dat die van jou ook van plek wisselt! En duwen op mijn buik moet ik voor links altijd, dat valt wel mee vind ik. Goed drukken en blijven drukken... Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden