Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Okaasan, hahaha, mooie reden zeg om nog een keer te testen! Die ga ik onthouden :). Inderdaad vanmorgen weer zo'n 2v5 van kv testje gedaan. Ik schrok me te pletter. Duurde nu wel heeel lang voordat het 2e streepje kwam... Maar nu las ik op internet (jep, google is my biggest friend de laatste tijd) dat de streepjes van kv de laatste tijd erg traag opkomen in vergelijking met een aantal jaar geleden. Dus ik was weer iets gerust gesteld. Maar net toch stiekem nog een testje gedaan en wel een luxe 'zwanger/niet-zwanger'. Ik dacht het is nu of nooit met een middagplasje... en ja hoor, gelukkig stond er 'zwanger'! JIEHAA! Maar het zkh bel ik echt pas woensdag. Geen zin in gezeur ;).

Lana, sorry dat ik zo blij doe terwijl jij helemaal in zak en as zit. Wat een shitzooi zeg. En dan ook nog eens alle sluizen helemaal open...

En Eslief, bij jou ook geen goed bericht... Zo jammer... En dan duurt het ook nog 1,5 maand voordat je weer terecht kan. Sterkte!

Lisselotje, wat een mooie score zeg. Je eicelletjes hebben goed hun best gedaan dit weekend! En super die fotootjes. Die heb ik helaas nooit gehad. Heel veel succes woensdag!!

Hobbesje, toitoitoi. Nog even een paar daagjes op je nagels bijten... Wat duren ze lang he die dagen dan...

Druppel, geeft helemaal niets hoor dat je laat komt binnendruppelen. En jeetje nu al meteen boven de pot! Dat is wel heftig zeg. Stertke!

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@lana en eslief, bah bij jullie ook niet gelukt. Ppff wil jullie veel sterkte wensen.

@lisselotje, blijft toch spannend die fm.

Vandaag een goed gesprek gehad met prof. G hij heeft ons weer hoop gegeven. En we mogen niet opgeven. Dit hadden we net nodig.

@oskaan, nee niet de hoop opgeven. Het komt helemaal goed meid.

Geplaatst

Eslief en Lana, sterkte meiden!

Okaasan, nrare dromen, s nachts wakker liggen, moe.... Klinkt als......!!! Nu nog niet getest dan om te kijken of de ovitrelle weg is ;-)? Dag 7 kan denk ik zeker wel, haha, langer kan ik niet wachten hoor haha...

Lisselotje, mooi aantal! Goed zeg!

Noes, hoe was het bij jiu?

Apple, kom je in het meitopic schrijven?

Enneuh, Druppel, jij ook hoor, want hij was hartstikke zichtbaar, zelfs de miniatuurversie vd foto!

Geplaatst

Hoi meiden!

ik breek ook even in. Vind het toch wel weer heel erg leuk om jullie verhalen te lezen en mee te kletsen.

Ik zit nu op wachtdag 8 na mijn terugplaatsing. Zaterdag heb ik al getest, kon echt niet wachten en dacht: kan mij het schelen ik doe het gewoon :bigwink:

Ik zag niets maar kon het niet laten om met het lampje van mijn man zijn telefoon erachter te schijnen en toen zag ik een heeeeeel dun lijntje. Zou ook nog van de pregnyl kunnen zijn dacht ik nog maar gisteren werd het nog duidelijker en vandaag was het streepje goed zichtbaar!

ik had zo'n slecht gevoel over deze poging omdat ze tijdens de terugplaatsing last hadden van mijn litteken van de keizersnede. Ze kwamen er met de katheter moeilijk door en na enig wroeten was het toch gelukt. Na de terugplaatsing had ik krampen en wat bloed. Toen kreeg ik donderdag ook nog eens hevige buikgriep waar ik nu nog last van heb.... Heel bijzonder dat het dan toch ingenesteld is.

Geplaatst

lieve woorden! tnx meiden:) ik had er weinig vertrouwen in ik weet niet waarom..

voor mijn gevoel was het ook te makkelijk..natuurlijke cyclus en cryo terugplaatsen.. dat kon toch niet..

stom he! nu me voorbereiden op ons icsi traject!

ik ga voor jullie allemaal duimen! ik zie al geweldig duidelijkke testen gefeliciteerd!!!

Geplaatst

Hobbesje, hoe is het nu met je? het is wachtdag 6 toch en nog niet ongesteld geworden? Spannend...

Eslief en Lana: wat balen meiden heel veel sterkte en hopelijk de volgende poging positief voor jullie!!!

Sabine ook welkom en alvast gefeliciteerd. De test ziet er goed uit.

Moedeloos: geef niet op.... de volgende poging is voor jou!!!!

Druppel: is het al een beetje tot je doorgedrongen of ga je nog een test doen?

Noes: hoe is het bij jou gegaan?

Hier gaat alles goed. Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden voor de punctie, maar ik denk dat ik het spannender vind als je op het telefoontje moet wachten om te horen of er bevruchtingen zijn en of er een terugplaatsing zal plaatsvinden. Maar dat zullen wij allemaal moeten afwachten. Dus hopelijk kom ik vanaf vrijdag officieel op het wachtbankje en dan zal ik rond mijn verjaardag weten of ik zwanger ben of niet...

Okasaan: al testdrang?

Ink: hoe gaat het met jou?

Apple: nog weer getest?

Geplaatst

Okaasan, hou de moed erin! Je bent zwanger zolang het tegendeel is bewezen! Nu heb jij een emmy die zich heerlijk aan het innestelen is. En deze mama moet er goed voor zorgen en positief blijven. Anders is emmy ook verdrietig! (En misschien zelfs allebei!)

Apple, jouw schrik herken ik! Het blijft toch spannend hè tot woensdag. Elke dag weer opnieuw. Eigenlijk blijft het 9 maanden lang spannend. Steeds weer een mijlpaal.

Lana en eslief, ik baal ervan om jullie sterkte te wensen met de volgende poging. Ik weet gewoon dat dat zelfs niet meer fijn kan zijn om te lezen. Je mag echt goed verdrietig zijn! Sterkte nogmaals..

Moedeloos, niet meer moedeloos zijn. Ik ben blij dat je weer hoop hebt.

ink, ik durf echt nog niet mee te schrijven in het meitopic. Zou zoooo graag willen. Vandaag is het mijn officiële testdatum. Heb jij al een echo gehad?

Sabine welkom en gefeliciteerd!! Super!!

Lisselotje, niet bang zijn voor je punctie. Het is gewoon heel spannend maar elke keer weer een stapje dichterbij. Heerlijk toch. En straks wordt een van die eicellen nog een goede bevruchting en jouw baby'tje. Dus het is voor een goed doel!

noes, hoe gaat het met jou?

hobbesje, hou je het vol? Niet ongesteld toch?

Iemand vergeten?

Ik mocht vandaag officieel testen. Nog steeds positief! Nog steeds onwerkelijk. Gelukkig gaat weer goed met de misselijkheid. Vandaag wel wat gegeten. Wil morgen weer werken.

Ik heb DD gebeld en mocht een afspraak maken voor een echo. Heel vroeg leek mij maar ik vind het prima hoor!

fijne avond allemaal!

Geplaatst

Druppel onwerkelijk he? Zoooo herkenbaar. Maar het komt hoor!

Eslief niet leuk... sterkte!

Hier nog geen ongi. Maar wel buikpijn alsof het zo gaat losbarsten. Maar ik ben albijna 1 dag verder dan de vorige poging...! Vreselijk dit wachten.

Geplaatst

Hallo lieve meiden, ik Heb net door de berichten gescrolled met mn telefoon.

Wat gaaf voor jullie druppel, apple en sabine. Hobbes; volhouden meis!!Ik ben van t wachtbankje af en ga voor de volgende ronde.. samen met lana, eslief,moedeloos.. balen weer he meiden..okaasan, ik wil je geen valse hoop geven maar je klinkt zwanger. Lisselotje, ik duim voor een flinke oogst. Voor iedereen die ik vergeten ben , heel veel succes met wachten. Groetjes uit Italië ps ik mag weer wijn drinken, dat dan weer wel...

X mewe

Geplaatst

Lisselotje succes!

Mewe balen. Sterkte.

Hier nog geen bloedverlies. Dus beter dan de vorige poging iig, ik heb nu dag 10 na pncte bereikt en dat is iig de bedoeling zei mij gyn.

Geplaatst

Punctie was goed te doen... Ze hebben 12 follikels aangeprikt. Maar jammer genoeg naar 1 eitje gevonden. Dus hopen dat die goed genoeg wordt om teruggeplaatst te worden. Was wel even goed balen...

Geplaatst

Fijn dat het te doen was Lisselotje! Ik begrijp dat je er van baalt maar hopelijk is dat het gouden eitje. Je hebt er maar één nodig hé!

ga nu maar lekker rusten en je laten verwennen 😉.

Geplaatst

@lisselotje, Fijn dat het is mee gevallen, maar wel een domper maar 1eitje. Ik ga voor je duimen meid.

@oskaan, al stiekem een testje gedaan?

Hoe is het met de meiden waar het niet bij goed gegaan is?

Hier krabbelen we weer langzaam er boven op, maar nog wel veel moeilijke momenten.

Succes meiden.

Geplaatst

Dank je wel voor jullie lieve reacties.. Ik heb even goed gebaald en ook gehuild, maat we gaan er gewoon voor dat deze goed gaat delen...

En als dat niet gebeurd gaan ze kijken wat er mis is gegaan.,

Nu afwachten tot vrijdagochtend dan wordt ik tussen 9-10 gebeld of er een tp komt.

Geplaatst

Oh Hobbesje, spannend, verder dan de vorige keer. Wanneer ga je testen?

@Lisselotje, wat ontzettend zonde dat je 12 follikels maar 1 eitje opleverde. Ik hoop heel hard met je mee dat dit ene eitje in elk geval goed bevrucht gaat worden. Nu rustig aan doen. Ook al viel je punctie mee, het is toch een hele ingreep. Of zoals mijn zkh altijd zei; "als het meer pijn gaat doen heb je teveel gedaan. Niet te lang staan, dus vanavond zeker geen eten koken, daar heb je je man voor."

@moedeloos, dat opkrabbelen is heel herkenbaar. Naar hoor meid, en niet verbaasd zijn, als je denkt dat het weer redelijk gaat, als het morgen of overmorgen weer juist wat minder gaat. Het is een blijft een emotionele achtbaan. Waar je in het traject ook zit. Heel veel sterkte.

En nee ik heb nog niet getest. Op de een of andere manier kan ik me heel goed beheersen op het moment. Morgen alleen thuis, dus dan zal het wel moeilijk worden. Eigenlijk was ik van plan om vrijdag op zijn vroegst te testen. Morgen is het pas WD6, maar wel al 11 dagen na punctie. Emmies waren dus 5 dagen toen ze teruggeplaatst werden.

Mmmm ships, vorige keer pas 11 dagen na TP en 14 dagen na punctie getest. Ik dacht dat ik toen al veel eerder testte, maar mijn agenda zegt van niet. Dan zou ik nu dus wel veel eerder zijn met testen, ik weet nog niet of ik dat morgen ga doen. Ik heb er niet zo'n heel erg goed gevoel meer bij. Pregnyl is hartstikke uitgewerkt, dus alle zwangerschapsklachten zijn weer weg, soms wat kramp, dus ik weet het niet.

Nou van mij worden jullie ook niets wijzer. Maar morgen horen jullie het wel wat ik doe, haha.

Iedereen sterkte met wachten.

Geplaatst

Lisselotje, fijn dat de punctie mee viel, maar wat zonde zeg, slechts 1 eitje! Hopelijk is dat gewoon diegene die over 8, 5 mnd in zijn of haar bedje ligt bij jullie, maar meer had fijn geweest voor het geval dat... Heeft het zh iets gezegd over hoe dat kwam?

Okaasan, ooooh wat spannend! En wat was je de vorige x dan braaf zeg haha! Vrijdag dan spannende dag voor ons samen als je je kan beheersen...

Geplaatst

ja braaf he, maar ja was ook pas TP 6. Inmiddels zit ik op het dubbele aantal TP's, dus mag ik best eerder testen. Toch? Dat werkt toch zo? Maar morgen lijkt me nog zo vroeg.

Nu wel last van mijn buik. maar dat kan ook aan de halve doos negerzoenen liggen die ik net naar binnen heb gewerkt :oops:

Geplaatst

Jaaaa, vreetkick!!! En ja, na elke tp mag je een dag eerder testen... hm, dan mag je wel eens oo gaan schieten met die test ;-)!

Geplaatst

euuhhhh dan ben ik al ruimschoots te laat. Sterker nog, ik had al bijna mogen testen vóór de punctie. Hahahaha

Ink jij bent echt gek, hahahaha

(en helaas is die vreet kick er vrijwel iedere maand. Toen ik zwanger was, wilde ik alleen maar hartige dingen. negerzoen ≠ hartig. Ik begin echt te vrezen dat het weer niet gelukt is. Maar gek genoeg voel ik me daar nu nog best oké onder. Maar als straks manlief thuis komt, stort ik vast nog in. K#t k#t k#t wat haat ik dit hele gebeuren. )

Geplaatst

Orkaasan deze dagen zijn echt vreselijk he? Ga jij vrijdag testen? Ik weet nog niet of ik wel durf... ik wacht denk ik tot zaterdag, dan ben ik niet alleen. Hoewel ik me de vorige keren ook niet kon inhouden en eerder heb getest.

Geplaatst

Hobbesje, ik geloof dat ik ook niet zo goed durf. Brandden vorige pogingen die testen in mijn kast. Nu durf ik er niet eens naar te kijken, laat staan een test te doen. Wel in een bakje gepiest vanochtend om toch te testen (speciaal voor Ink), maar dat zonder pardon weer door de plee gespoeld. Misschien morgen?

Pffffff. Zolang ik nog niet weet dat het mislukt is, kan het gelukt zijn. En mijn man heeft al gezegd dat hij dit niet nog een keer zo wil. 3000km rijden binnen 4 weken voor 1 ICSI is ook wel heel erg gortig. Ik wil dat ook niet meer, maar ja, er is niet echt een alternatief.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden