Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okaasan! Een schop onder je broek heb je nodig naar het andere bankje! Dus... bij deze!!! Het is hartstikke duidelijk dat er een stijgende lijn in zit! En als je er van uit gaat dat hcg in 48 uur stijgt, moet je even de middelste test er uit halen en die van vrijdag met die van vandaag vergelijken: dan is het verschil goed te zien. Haha, ben even heel streng, want je lijkt het niet te geloven, maar ik blijf bij mn eerdere felicitaties dat je gewoon echt echt zwanger bent!!! Dus kom maar op met die ticker en al!

Geplaatst

Orkaasan hij wordt echt donkerder hoor! Anders even een dagje overslaan met testen? Wat jij (niet) ziet is de reden dat ik een dag oversla nl.

Maar ik ga ook nog niet over hoor, pas als ik dinsdag of donderdag weer getest heb met een nog donkerder streepje (ja, net zo onzeker als jij dus).

Geplaatst

Hobbesje en Okaasan, dat ziet er echt goed uit hoor! Ik kan me wel voorstellen dat jullie voorzichtig/onzeker zijn, ik denk dat we dat allemaal wel hebben. Maarrrrrr, een heel goed begin!!!

Morgen heb ik weer een echo/fm en hoor ik wanneer ik de pregnyl mag prikken, morgenavond of wat later. Dan zal de punctie woensdag zijn. Ik heb er alweer zin in! (klinkt raar, maar ik heb geen last van de punctie en ik ben heel nieuwsgierig naar het resultaat!)

Morgen weer een testje meiden?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Lieve Hobbesje en okaasan,

Ik ben ook nog zo voorzichtig en angstig. Maar ik heb me voorgenomen om te genieten van dit moment. Dat moeten jullie ook doen hoor!! Er komt niet zomaar een tweede streep! Jullie zijn gewoon zwanger!!

okaasan ben nu bij familie en vertelde dat ik even m'n tel erbij moest pakken om op jou te reageren. En vertelde kort waarom het zo spannend was voor je. En.. De hele familie duimt voor je 😄 hahaha!

Geplaatst
Hobbesje en Okaasan, dat ziet er echt goed uit hoor! Ik kan me wel voorstellen dat jullie voorzichtig/onzeker zijn, ik denk dat we dat allemaal wel hebben. Maarrrrrr, een heel goed begin!!!

Morgen heb ik weer een echo/fm en hoor ik wanneer ik de pregnyl mag prikken, morgenavond of wat later. Dan zal de punctie woensdag zijn. Ik heb er alweer zin in! (klinkt raar, maar ik heb geen last van de punctie en ik ben heel nieuwsgierig naar het resultaat!)

Morgen weer een testje meiden?

Liefs,

Noes

spannend Noes! Ik zag je bericht nadat ik het verstuurde. Hopelijk mag je zo snel mogelijk!

Geplaatst

Ink, Okaasan...wat zie ik een mooie berichten hier!!! Wat fantastisch om dit te lezen! Ik lees heel toevallig even na mijn late dienst dit topic door en zie dat jullie allebei (pril) positief getest hebben!!! Wat geweldig fijn zeg!

Van harte gefeliciteerd!!! Geniet ervan! Ik ken jullie van het umc utrecht!!!

En hobbesje...jij kent mij niet maar ik jou wel van hier...van harte gefeliciteerd!

Alle andere meiden...succes!

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle lieve berichten, en duimende familieleden :-)

Testje lijkt lichter vanochtend, dus ik richt me nu op de bloedtest van morgen. Ik vind het sowieso een eng dun lijntje. Met veel fantasie ie het streepje even donker als gisteren, maar zeker niet duidelijker. En ik weet het hoe het werkt, beter een dagje overslaan met testen.

Ben wel echt een beetje misselijk en trillerig. Maar door die batterij aan pillen die ik moet slikken kan ik niet gelijk iets eten. Eigenlijk moet ik bijna een uur eerder op staan om eerst een maagbeschermer en een half uur later de ascal te nemen, dan weer 20 min wachten. Dan werkt het allemaal optimaal. blegggghh. Zit nu dus tegen heug en meug een boterhammetje eten, en daar heb ik nooit moeite mee.

@hobbesje: Hoe zien jouw testen eruit? Mag er een fotootje?

@NOes: Heel veel succes vandaag met je FM. Hoop dat alles er goed uitziet!

@EDR: Lief, bij mij is het echt nog heel pril hoor, Ink is al een heel stuk verder. Ik zou vandaag 4wk1d zijn, maar dat streepje is zo eng dun. Ik geloof er niets van dat dit goed blijft gaan. Vorige keer had ik zo'n mooie dikke streep.

Gaat bij jou alles goed? En met je dochter? Zo'n makkelijke start hadden jullie niet. Hoop dat alles nu wat soepeler loopt. Nog even en dan is ze alweer een jaar!

Geplaatst

Okasaan, dan kan je inderdaad beter de bloedtesten afwachten.. Hopelijk geeft die meer duidelijkheid..

Hobbesje hoe gaat het bij joi?

Noes succes met fm vandaag..

Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig voor morgen het gesprek... Hopelijk mag ik snel door... En gaat het de volgende keer beter..

Geplaatst

Lisselotje kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, er hang toch een heleboel vanaf. Hoop dat je snel verder kan/mag!

Hier gaat het wel goed, gisteren een dagje naar een trouwbeurs geweest en dat kan ik nu al merken aan mijn rug en buik. Het was iets teveel... Maar vandaag kan ik lekker rustig aan doen gelukkig.

Orkaasan: de kv test is echt veel slechter geworden dan een paar jaar geleden... ik heb mijn oude testen erbij gezocht en het gaat zo langzaam omhoog...

Heb mijn testen op de foto gezet.

De kv:

[ATTACH=CONFIG]5452[/ATTACH]

en die van de action:

[ATTACH=CONFIG]5453[/ATTACH]

Wat een verschil he?! Als ik op mijn nod de onderste test van de action zou zien, zou ik helemaal niet twijfelen. Maar met die van de kv ernaast is het toch een stuk minder overtuigend....!

Geplaatst

Oh wow. Hobbesje dank je wel. Inderdaad wel shocking. Die laatste van de action is duidelijker dan de KV. Ik ben je heel dankbaar, want met jouw testen ernaast, geloof ik die van mij een stuk meer. Ik ga dan ook maar die van de action doen, want die heb ik uiteraard ook al gekocht. Een digi durf ik nog niet.

Enne, toen ik net groen en geel en bijna kotsend uit de bus kwam, geloofde ik het ook wel weer wat meer. :-) ieuwwwwww

Geplaatst

Haha, ik begin dat bekende misselijke gevoel hier ook weer te krijgen, toch een soort van geruststelling. En ik heb het nu al, terwijl het bij mij in de loop van de dag altijd erger wordt....

Ik weet niet of ze die testen bij de action nog hebben, maar het is een midstream test (http://www.l10.nl/mat-care-zwangerschapstest-midstream-3-stuks.html).

Ook ga ik morgen eerst weer testen en dan pas bellen (held die ik ben).

Geplaatst

hè? Zijn het echt dezelfde testen? Dat is raar, dan zijn ze bij de action wel heel goedkoop.

Ik heb ze al thuis liggen hoor, hahaha, je moet altijd testen op voorraad hebben, zeker als je weet dat je binnenkort gaan ICSI-en en je ziet ze in de winkel liggen. Dus toen iemand ze hier noemde op het forum, ben ik natuurlijk gelijk naar de action gefietst. Ik zal vandaag of morgen eens kijken of ze ze nog hebben. Dan kan ik er best nog meer kopen. Haha, je kunt nooit genoeg testen. Toch?

Ik ben nu zo misselijk, dat ik nog niet weet hoe ik de dag door moet gaan komen. Blegggghhhh. Maar ik klaag niet, dat mag niet van mezelf na zo lang wachten. Zo! Maar anderen mogen wel klagen hoor, dit is geen klaagverbod. En misschien kom ik er nog van terug :-)

Geplaatst

Als je ze al hebt liggen zeker gaan testen!!!! Je hebt ze niet voor niets toch? Zonde om ze over te houden ;). Bij mij gaan er iig altijd een heleboel testen door...

Geplaatst

Overhouden, ben jij gek! Volgens mij doe ik nog steeds iedere dag een test als ik 30wk zwanger ben. Hhahaha.

Ik moet er dus nog heel veel bij kopen. Gelukkig zit er bij ons in het dorp een Action en bij mijn werk ook, om de hoek bij een goede vriendin ook een. Dus het freakgevoel, met 20 testen de deur uit moeten lopen blijft me bespaard. Kost wel wat tijd, maar ja, je gevoel wil ook wat. Hhahaha.

Oh, hobbesje, je hebt een ticker. Nu moet ik ook zeker. Doe ik een hele kleine!

Geplaatst

Hee meiden,

Die KV testen zijn zeker veranderd hoor! Die van mij waren ook een stuk lichter dan 2 jaar geleden bij m'n dochter. Heel frustrerend en onzeker he?!

Ten eerste duurt het langer voordat het tweede streepje te voorschijn komt, en ten tweede blijven ze lichter...

Dus ik begrijp de onzekerheid hoor Okaasan, maar streep = streep toch!!! En als je zo misselijk bent, dan wil dat ook wel wat zeggen toch?

Ik zag dat je je hebt gemeld bij het uitgerekende topic! Top! Babbelen we daar verder :)!

Geplaatst

ik ben zo blij met jullie bemoedigende woorden. Want dat streepje duurt echt zo f#cking (excuses) lang voordat het komt. Na 5 minuten staat er nog bijna niets. Daarna mag je niet meer aflezen, maar wordt het nog wel heel veel donkerder.

Ondanks dat ik er echt heel onzeker over ben of het wel voldoende streepje is, ben ik wel echt heel positief en optimistisch gestemd. En zo heb ik met al tijden niet gevoeld (na alle deprimerende gebeurtenissen van de afgelopen jaren ben ik echt een hele tijd uit de running geweest). Dus alleen al het feit dat ik me nu veel beter voel, maakt al een hoop goed. En zelfs als het mis gaat, dan ben ik heeel heel erg blij dat we over zijn gestapt naar Gent, want het kan geen toeval zijn dat ik in een ander zkh met een lading aanvullende meds, 'zomaar opeens' zwanger ben. Dit trucje werkt dus :-)

Geplaatst
En zelfs als het mis gaat, dan ben ik heeel heel erg blij dat we over zijn gestapt naar Gent, want het kan geen toeval zijn dat ik in een ander zkh met een lading aanvullende meds, 'zomaar opeens' zwanger ben. Dit trucje werkt dus :-)

En zo is het!!! Maar het gaat helemaal goed komen met die twins van jou!

Geplaatst

Lisselotje: Heel veel succes en sterkte morgen met je gesprek. Neem al je vragen mee op een briefje, dan kan je niets vergeten te vragen. Ik hoop dat ze een idee hebben wat er mis is gegaan zodat een volgende keer succesvoller wordt.

Geplaatst

bedankt okasaan, ik vind het best wel spannend allemaal. Komt ook omdat dit voor ons zo de eerste keer is.

Gister onder het eten gebeurde er iets grappigs waardoor wij allemaal moesten lachen en in ene begon ik te huilen. toen kwamen alle spanningen van de afgelopen week eruit.

Vannacht slecht geslapen, dus ik hoop vandaag een beetje een positief gesprek zodat dat mij ook weer een beetje moed geeft.

Okasaan heb je alweer een test gedaan die van de action?

Geplaatst

ja, maar ik denk dat het over is hier. geen streep op de Action en die van kv moet je echt heel veel fantasie hebben en hele goede ogen om iets te ontwaren wat misschien een streepje is. Ga zo wel bloed laten prikken, maar het is echt niet goed meer.

Nogmaals veel sterkte vandaag. En die tranen is toch niet meer dan logisch? Houd elkaar stevig vast.

Geplaatst
ja, maar ik denk dat het over is hier. geen streep op de Action en die van kv moet je echt heel veel fantasie hebben en hele goede ogen om iets te ontwaren wat misschien een streepje is. Ga zo wel bloed laten prikken, maar het is echt niet goed meer. Nogmaals veel sterkte vandaag. En die tranen is toch niet meer dan logisch? Houd elkaar stevig vast.
Wat balen... Sterkte met bloedprikken. Krijg je wel vandaag de uitslag?Ja mijn man steunt mij wel en we hebben gelukkig erg veel steun aan elkaar..
Geplaatst

@lisselotje, heel veel sterkte vandaag.

@oskaan, nee dit wilde ik niet lezen op de vroege ochtend. Jij gaat zo lekker bloed prikken en krijgt een hele mooie uitslag. Want geen bloed geeft moed. Bij mij ging het op dag 7 al mis en 12 dagen na punctie. En die ben jij al voorbij. Sterkte meid en mijn duimen draaien.

Geplaatst

Nee Orkaasan..... dat willen we niet horen....!

Lisselotje succes vandaag. Niet gek dat alle spanning eruit komt, want het is nu misschien nog wel spannender met de onzekerheid. Hoop dat je een goed gesprek hebt vandaag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden