Jump to content

Recommended Posts

• Replies 332
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Lisselotje,

Ik hoop dat ik er rond 11 september ook plaats mag komen nemen... nu nog bezig met Gonal F. Volgende week maandag eerste follikelmeting.

Posted

Zal ik dan maar gelijk me gaan schrijven? Lekker met zijn tweeën, wel zo overzichtelijk :laugh:

Lisselotje: Wanneer begin jij?

Vandaag voor een 23 seconden durende uitgangsecho 400 km gereden. Alles gelukkig goed, dus de eerste spuit zit er al weer in. Fraxiparine en de rest komt later.

Wel een raar schema, althans heel anders dan ik in het UMCU gewend ben. Ik start op dag 3 met Deca t/m dag 9. Op dag 5 begin ik pas met Menopur.

Ik ben gewend om eerst te binnen met stimuleren, later de agonist erbij en deze langer door te spuiten dan de stimulator. Nu dus echt alles andersom. Het klopt zo vast en zeker (of moet ik nu zeker en vast zeggen, omdat we in Gent lopen?), maar het maakt het wel allemaal extra spannend. Ik heb echt al 20 keer op het schema gekeken, of ik het wel goed begrepen heb, maar het klopt echt zo.

Vorige week al een pipelle gehad, dus het circus is nu echt weer losgebarsten.

Posted

*inbreker meldt zich voor Okaasan..*

Wij zijn vandaag ook in Gent geweest! Wat is de S. een top-arts zeg en wat zijn ze daar toch vriendelijk.

Wij hebben afgelopen zaterdag onze allerlaatst Nederlandse cryo (blastocyst, type 1) gehad. Mag dus volgende week testen en kan hier dus ook op het wachtbankje aanschuiven. Maar omdat we er eigenlijk vanuit gaan dat het niet lukt en we verder moeten in Gent ga ik misschien niet echt regelmatig meeschrijven, sorry!

Spannend dat je nu weer bent begonnen! Heel veel succes. Ik hoop zo dat je van deze poging zwanger raakt!

Andere meiden hier: ook heel veel succes! Dat deze komende maand maar een heel positief bankje mag worden!

Posted

Wat leuk dat er al een paar dames zijn om mee te schrijven.

Ik zet morgen mijn eerste spuit decapeptyl en dan vanaf 11 september de menopur erbij. Op 18 september eerste follicolmeting. En maar hopen dat de medicijnen aanslaan...

Posted
*inbreker meldt zich voor Okaasan..*

Wij zijn vandaag ook in Gent geweest! Wat is de S. een top-arts zeg en wat zijn ze daar toch vriendelijk.

Wij hebben afgelopen zaterdag onze allerlaatst Nederlandse cryo (blastocyst, type 1) gehad. Mag dus volgende week testen en kan hier dus ook op het wachtbankje aanschuiven. Maar omdat we er eigenlijk vanuit gaan dat het niet lukt en we verder moeten in Gent ga ik misschien niet echt regelmatig meeschrijven, sorry!

Spannend dat je nu weer bent begonnen! Heel veel succes. Ik hoop zo dat je van deze poging zwanger raakt!

Andere meiden hier: ook heel veel succes! Dat deze komende maand maar een heel positief bankje mag worden!

Was jij gisteren in Gent? Je bent toch niet de vrouw die samen met haar man zat te giechelen om het woord wachtzaal en toen in een klein benepen gangetje tussen de wachtkamers in plaats moest nemen? Hahha, dat zou echt een bak zijn, want ik zei daar iets van, dus dan hebben we elkaar gesproken. Hhahaha, ik zit echt heel hard te lachen bij mijn ontbijt hier. Alleen al het idee maakt ijn dag helemaal goed :-)

Fijn hè in Gent. Alleen die wachttijden. Wij kregen nu gelijk een afspraak mee voor evaluatie, mocht deze behandeling niet slagen. Die afspraak is pas eind januari 2014. OVER 5 MAANDEN DUS! Ongelooflijk!

En waarom zou je cryo het niet kunnen doen? Als het geen goed embryo was, dan was hij niet in gevroren. Je gaat nu toch met meer Prednison aan de slag? Je weet het nooit. Je zit al op wachtdag 3, dus bent al halverwege week 1. Zet hem op meid, een klein beetje vertrouwen! (ik weet het, ik snap het, ik vind cryo's ook altijd moeilijke dingen).

Spannend Lisselotje, jij dus ook helemaal aan het begin van alle spuittoestanden. Ik ga allemaal andere meds gebruiken dan de vorige 3 ICSI's dus dat vind ik wel erg spannend.

Posted

Okaasan, dat waren wij! O wat leuk! (ja, ik was in rolstoel) Die wachttijden ja... Wij waren om 6.30 uur aanwezig (waren bang te laat te komen) en moesten eerst op Andrologie zijn. We gingen pas weg om 13.45 ofzo.. Toen hadden we dus 2 afspraken en bloedprikken gehad. We zijn qua wachttijden wel wat gewend bij het GG.

Jij gaat deze week naar de hematoloog toch? Hoop dat jij net zo tevreden over hem bent als ik!

We zijn bang voor een translocatie in het DNA, vandaar dat we deze cryo weinig kans geven... Maar je weet maar nooit: misschien is het allemaal immunologisch en blijft deze (met prednison) wel plakken..

Ha, ik vind het zo grappig dat we nu met elkaar gesproken hebben! Toen ik na het gesprek met de Sutter in een andere wachtruimte zat merkte ik wel dat er erg veel Nederlandse stellen waren.. Ik vroeg met toen ook af of er meiden van het forum tussen zaten. Maar dat ik jou dus gesproken had, had ik echt niet bedacht!

Posted

Oh Fleur, te grappig. Het idee alleen al moest ik erg om lachen, maar je was het dus echt. Ik had geen idee wanneer je naar Gent moest, dus was er absoluut niet op verdacht. En inderdaad, het was wel Nederlandse dag in Gent. Bijna alleen maar Nederlanders daar. Jammer hoor, dat we het niet wisten van elkaar, anders hadden we elkaar even echt kunnen spreken.

Ik ga pas 12 september naar de hematoloog. Nog even geduld dus.

Nu dus 10 weken wachten op de volgende afspraak voor de uitslag van het gen onderzoek?

Vanavond gaat hier de eerste deca erin. Dat wordt spuiten op het toilet ofzo, want we gaan naar een etentje. Ik ben benieuwd hoe het gaat, want ik heb nog nooit deca gehad.

Zijn hier meer dames die na 7 dagen stoppen met deca? Is dat normaal dat je al eerder met de deca stopt dan dat je met stimuleren (met Menopur) klaar bent? Het lijkt me zo raar. Heb je dan geen kans dat je follikels toch te vroeg springen?

Posted

Hallo allemaal,

ik heb gisteren mijn eerste follikelmeting gehad en had er rechts 1x 1,6 en 1,4 en links 1,5, maar nog wel allemaal kleinere er omheen. Vrijdag weer terug op controle en dan als het goed is volgende week de punctie en terugplaatsing. Ik spuit decapeptyl en Purgegon 100IE. Dit is mijn eerste IVF, na 3,5 IUI, en ben helemaal van slag door de medicijnen. Ik vind het ook zo spannend...

Maar wachtbankje zal voor mij ook in september zijn, dus schrijf een beetje mee. Als het goed is kan ik mijn wachtweken gedeeltelijk op Bonaire doorbrengen, dus alle rust voor de innesteling :-)

Posted

Orkaasan: dat is idd wel vreemd. De decapeptyl zorgt er idd voor dat je lichaam niets doet en de eitjes niet voortijdig kunnen gaan springen.

Ik hoop hier ook bij op te schuiven. Ik ben nu aan de decapeptyl begonnen en in afwachting van mijn menstruatie. En dan volgende week donderdag beginnen met stimuleren (menopur - in een hogere dosering dan de vorige poging) en vrijdag de 13e voor echo.

Posted

Okaasan: ik ben nu 2,5 week decapeptyl aan het spuiten en sinds een halve week spuit ik daar Gonal F (150) bij. Deze moet ik beide blijven spuiten totdat ik 'opdracht' krijg om pregnyl te spuiten voor de punctie. Dus waarschijnlijk tot volgende week.

Maar goed, ik zou gewoon vertrouwen hebben in je schema die je gekregen hebt in Gent. Daar hebben ze vast andere ideeën over het schema. En misschien werkt voor hun dit juist weer goed! En als je er niet zeker van bent. Gewoon naar vragen, daar zijn ze voor toch? :)

Posted

Ik heb vanmorgen mijn eerste spuit deca gezet. Ik slik zondag de laatste pil en 11 september komt daar de menopur 225E erbij. 18 september eerst follikelmeting.

Welkom hobbesje en vlindermama....

Hopen op een mooi groen bankje in september!!!!

Posted

Hoi meiden,

Ik neem ook plaats op jullie bankje. Sinds woensdag een mooie 8-cellige aan boord van de vierde ivf. Zondag punctie gehad en 9 september testdatum.

7 eicellen (best goede score met maar 1 eierstok), waarvan er 3 goed bevrucht waren. Sommige andere cellen waren wel bevrucht, maar met 2 zaadcellen.

Hopelijk nog 2 cryo's, in ieder geval 1 die woensdag al een morula was.

Het was nog spannend of ik wel een terugplaatsing zou hebben, omdat ik steeds vocht in mijn baarmoeder had. Dat was woensdagochtend weg en dus 's middags de tp.

Succes allemaal meiden!

Posted

Hoi tas, spannend hoor, nu al in de wachtweken...

Maar even een vraag van iemand die net begint met IVF.

Als er eitjes bevrucht zijn met 2 zaadcellen plaatsten ze die nooit terug? Ook niet als je aangeeft dat het je niet uitmaakt of het een tweeling wordt?

Posted

Hoi Lisselotje,

Een eicel dat per ongeluk is bevrucht door 2 zaadcellen geeft geen goede bevruchting. Of het gaat niet doordelen of wanneer het wel door deelt, is het embryo niet goed en heeft het (een) afwijking(en).

Een tweelingzwangerschap komt voort uit een eicel die is bevrucht door 1 zaadcel, maar waarbij er verderop in de deling een splitsing plaatsvindt. Dat heet een eeneiige tweeling.

Een twee-eiige tweeling komt voort uit 2 eicellen die ieder door 1 zaadcel zijn bevrucht. Snap je het?

@Vlindermama: ik heb even je website bekeken en wat ziet het er mooi uit. Ik heb je verhalen met tranen in mijn ogen gelezen, wat een verdriet! En wat hebben jullie een prachtige dochter!

Posted

Tas; wat spannend! Ik ga voor je duimen! Ik verwacht komende week officieel hier plaats te nemen, vandaag getest en deze is negatief, dus laat die menstruatie maar komen, dan kunnen we verder. We hebben nog 6 cryo's, dus er is nog hoop, maar na 5 tp's, waarvan 3 mk's zit de moed wel een beetje in mijn schoenen. Mijn verwachting is rond de 20e een tp te hebben.

Posted

Hoi Tas,

Bedankt voor de uitleg... hihihihi wat dat betreft dus echt een leek in dit gebeuren. Maar inderdaad hoe jij het uitlegt klinkt het allemaal logisch. Maar weer wat geleerd....

Posted

Tas heel veel succes met de wachtweken! Dat jij maar mooi groen mag kleuren!

Poezebeest was jammer dat het -weer- niet gelukt is. Wat een domper. Wel fijn dag je nog een cryo heb!

Hopelijk wordt september de maand voor ons allen!!

Posted

Oh Poezebeest, dat hoop ik toch niet voor je! Je bent wel vroeg met testen, weet je zeker dat het niet gelukt is? Wanneer is je eigenlijke testdatum?

Posted

Lieve Vlindermama,

Ik heb jouw verhalen net met een knoop in mijn maag en tranen in mijn ogen zitten lezen... Wat een verhaal en wat zwaar voor jullie zeg!!!

Mijn zusje heeft 9 jaar geleden ook haar kindje verloren ( door een losgelaten placenta), jammer genoeg is hij overleden in mijn zusje haar buik met 36,5 weken zwangerschap.

Ik denk daar nog heel vaak aan en ook omdat ik gelijk met haar zwanger was. Mijn zoon is 4 maanden ouder. Dus dat maakte het voor mijn zusje ook heel moeilijk, maar voor mij ook.

Hopelijk wordt jullie wens voor nog zo'n mooi kindje in vervulling gebracht en mogen jullie deze maand positief testen.

Heel veel succes..

Posted

Jeetje wat een verdrietige verhalen hier. Ik zie geen handtekeningen omdat ik bijna altijd mobiel zit.

Tas; ben een week te vroeg, hopen dat het toch nog een positieve test wordt kan nog altijd, maar aangezien ik altijd op wd7 positief heb getest reken ik nergens meer op.

Posted
Bij deze meld ik me officieel. Vanochtend ongesteld geworden. Morgen aanmelden voor de volgende cryo.
Wat balen dat het niet gelukt is. Hopelijk deze maand wel positief voor jou!!!
Posted

Balen Poezebeest!! Hopelijk volgende keer de hoofdprijs voor jou!!!

Bij deze meld ik me officieel. Vanochtend ongesteld geworden. Morgen aanmelden voor de volgende cryo.