Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor mij is het de eerste zwangerschap dus ik kan niet echt meepraten over de bevalling 😄 maar lees wel mee hoor.

Wel eng hoor, als ik het lees Sabine. Maar weet ook dat het bij ieder weer anders is.

Ik heb vandaag m'n allereerste echo gehad!! Jeuyyyy!!

en zag een knipperend hartje!! Ik bedoel, zag twee knipperende hartjes!! Zo blij, dankbaar en gelukkig.

Op 30 oktober de 2e echo. Dat duurt nog heeel lang!

ik ga nu lekker even genieten hiervan. Vanavond eten we lekker bij schoonmama.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow druppel een tweeling wow meid ik sta stijf van de kippenvel van harte gefeliciteerd meid

Poeh he wow wow wow vind dat zo bijzonder

Sabine ja daar had ik ook wel last van gehad ik ben om den duur ook onder narcose geweest

Geplaatst

Wow een tweeling wat gaaf gefeliciteerd!!!!!! Oh wat lijkt het mij een opluchting om een hartje (of 2) te zien kloppen :)

geniet van het goede nieuws!

Geplaatst

Een tweeling druppel! Wat gaaf! En wat mooi dat de hartjes klopten! Heerlijk genieten nu en wennen aan het idee dat je straks hopelijk niet een maar twee wondertjes krijgt! WOW!

Geplaatst

Wauw Druppel, een tweeling! Die hadden we nog niet in dit topic haha! Had je er rekening mee gehouden? Gefeliciteerd hoor!!!

Geplaatst

Druppel, wat leuk een twin!! of begrijp ik het niet goed?

Was je erg verbaasd? Ik had niet gezien dat je de echo had, anders had ik je nog wel even succes gewenst!

Ink ja, idd mijn derde echo, ik word goed in de gaten gehouden en ben daar erg blij mee. Dat zal de rest van mijn zwangerschap wel zo blijven.

Het is geen voorkeurspositie hoor :happy:, maar heeft met mijn voorgeschiedenis te maken.

Minoes nog 2 nachtjes voor je echo!

Geplaatst

Hha Dieke, sowieso fijn toch dat je zo vaak naar je ukkie mag kijken! Kan alleen maar jaloers zijn, met slechts nog maar 1 echo gehad en over 2 weken pas weer aan de beurt. Tenminste, ik hoop dat ik bij de intake vd verloskundige een echo krijg! Volgens mij vorige keer wel. Maar goed, bij mij lijkt er geen reden voor extra controles, dus daar mag ik dan weer blij mee zijn...

Fleur, ben jij hier eigenlijk nog? Ook zo stil...

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei[/TD]

[TD]17-10,

12 wk echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]3 Mei[/TD]

[TD]23-10 intake vk[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]8 Mei[/TD]

[TD]09-10 3e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]10-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]21-10 2e echo[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel[/TD]

[TD]1e+2e[/TD]

[TD]2 Juni[/TD]

[TD]30-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saralee[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]4 juni[/TD]

[TD]21-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]5 Juni[/TD]

[TD]15-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]7 Juni[/TD]

[TD]30-09 bloedtest[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hobbesje[/TD]

[TD]3e[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]23-10 echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Dieke, heb even het schemaatje aangepast. Je had niet de laatste versie gepakt, woepsie ;)!

Geplaatst

Druppel gefeliciteerd!

Ik zag op het wachtbankje van oktober dat liminous wel positief heeft getest, maar daarna is ze er ook niet meer geweest volgens mij. Hoop dat er snel weer wat bijop dit topic aanschuiven!

Geplaatst

Ja, qua uitgerekende data zijn er nu 3 begin mei, dan een gat en dan ineens eind mei bijna elke dag 1 tot in de 1e week van juni haha, dat gaat spannend worden wie er dan eerst gaat ;-)...

Geplaatst

Dank jullie wel dames! Wat een lieve reacties. We hadden het niet durven te hopen. We hebben zelfs de ouders niet verteld dat we er twee zagen. Mijn man wil dat nog graag als verrassing houden. Dat houdt hij nooit vol hoor, en ik al helemaal niet maar hij vond het wel leuk om zo iets nog stiekem alleen samen te delen. Het heeft ook wel wat :-)

Vandaag is dan Dieke aan de beurt, hoera! Veel plezier Dieke! Ben benieuwd!!

En minoes morgen!! Jihoeeee, de eerste echo! Spannend!

En de andere dames, die al verder zijn, Ink, Suus, voelt het nu anders/meer in de buik?

Geplaatst

Hoi dames

Druppel dubbel gefeliciteerd, en dames succes met de echos.

Hier is gelukkig alles goed mochten even langskomen boor een echo was zelf uitwendig kleine was druk aan het bewegen en was al ruim 3 cm. Echo vsn volgende week donderdag blijft gewoon staan.

Geplaatst

Hallo dames, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Mag ik me bij jullie voegen.

Vandaag mocht ik officieel testen en was positief :) 1 nov de echo. Spannend..

Dieke succes met je echo vandaag.

Minoes leuk om weer samen zwanger te zijn :) Jij morgen een spannende dag. Heel veel succes!

Druppel wauw een 2ling. Wat leuk!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Jes welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Suus, tijd geleden! Fijn dat alles goed is en dat je al een uitwendige echo hebt gehad! 3 cm..! Groot al zeg. Maandag was mijn frummeltje nog maar 0,5 haha!

Dieke, hoe was je echo? Hopelijk heb je een mooi fotootje in je handen!

Minoes, nog een dag en dan mag jij ook! Spannend!

Net tijdens een klein middagdutje verschrikkelijk gedroomd dat ik een miskraam kreeg..... Overal bloed.. :( bah! Gelukkig werd ik snel wakker....

Geplaatst

Jes welkom hier, gezellig mee kletsen.

Echo was weer super, het kindje is ook 3 cm, en loopt 2 dagen voor. Mijn placenta ligt wel voor, dus zal het kindje waarschijnlijk wat later voelen. Ook de navelstreng gezien. Het dooierzakje was nu klein, maar komt misschien ook omdat het kindje zo snel groeit.

Suus nu je het zegt, Dit is al mijn tweede echo uitwendig.

Apple.., suf dat ik niet de laatste tabel had, bedankt voor het aanpassen. Ik heb idd een leuk fotootje, zo lief!

Vreselijk he dat dromen, heb ik ook last van, soms zo levensecht.

Minoes ik duim voor je, maar komt vast goed.

Ink ik ben Fleur nog wel tegengekomen op een ander toppic, maar hier idd al een tijdje niet meer.

Geplaatst

Hai meiden,

Sorry sorry sorry voor het afwezig zijn!! Maar erg druk met van alles en nog wat en erg veel pb's die ik moest beantwoorden. Vaak 's avonds dan niet de puf om nog even op het topic te duiken *schaamt zich diep*

Dieke, wat fijn dat je weer zo'n goede echo had!

Jes, welkom en gefeliciteerd!

Voor de rest moet ik nodig bijlezen!!!

Hier alles goed hoor. Weinig kwaaltjes. Tot afgelopen week wel veel last van obstipatie (meteen een leuke binnekomer om weer mee te schrijven, hahaha) Maar nu bezig met probiotica capsules, pruimen en kiwi's. En ik moet zeggen dat ik het verschil behoorlijk merk ;-)

Volgende week vrijdag weer een echo.

Enne... eigenlijk wil ik ook wel graag in de tabel. Mag/kan dat nog??

Hier wordt het trouwens wel een 'andere' zwangerschap vanwege mijn hartziekte (en handicap) We zijn nu al bezig om te kijken wat er in huis nog aangepast moet worden. Vanwege mijn hart de afgelopen weken ook veel controles gehad, maar tot nog toe ziet het er allemaal goed uit.

Nadeel is wel dat de hele bevalling al vastgelegd is (bij wijze van spreken) Wordt sowieso ziekenhuis. En hoogstwaarschijnlijk zelfs hartbewaking (bevallen en eerste 3 dagen na de bevalling) Ik moet er nog maar niet te veel over nadenken... (want dat betekent dat je kleintje de eerste 3 dagen niet bij je ligt)

Ow ja, mijn uitgerekende datum is 12 mei (is dat niet moederdag?!) Maar hoogstwaarschijnlijk wordt het allemaal 'gepland' en wordt het sowieso eerder.

Gisteren mijn eerste positiebroek gekocht! Wow! Echt een aanrader, ik kon mijn broeken al 3 weken niet meer aan.. Voelde een beetje overdreven om bij de H&M over die afdeling te gaan, maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Ik ga gauw bijlezen hoor en ik beloof om weer meer mee te schrijven ;-)

Geplaatst

Jes, welkom en van harte!

Fleur, gelukkig alles wel goed met je. Hier nog niet in de zwangerschapsbroeken. Mijn oude broeken waren wat te groot geworden, dus daar pas ik nu nog even in denk ik. Ondanks dat die buik wel steeds zichtbaarder wordt ook nog niet in gewicht aangekomen (maar weet dat dat vorige x ook niet was, eerst afviel, toen langzaam steeg en ineens in de laatste 2 maanden 10 (!!!) Kg extra aankwam!)...

Misschien kan iemand anders jullie op het lijstje er tussen zetten? Mij lukt t niet op de tablet...

Maar inderdaad niet iets om nu al te veel aan te denken Fleur, 3 dagen zonder uk na de bevalling! Heftig!

Dieke, fijn, weer een mooie echo! Heerlijk ook, uitwendig. Haha, zal dat inwendige gewroet niet missen!

Minoes, veel plezier morgen! Spannend ook! Hoe laat mag je?

Geplaatst

Hey dames

Pffff ben behoorlijk zenuwachtig had ik niet verwacht was aldoor zo rustig

En ben behoorlijk ziek lig al twee dagen op de bank en het spugen is ook begonnen opzich goed teken

Om 10 uur hebben we echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden