Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minoes, aan ene kant fijne bevestiging, het misselijke, aan andere kant toch naar! Hoop dat het niet veel erger nog wordt voor je! En logisch, dat je t spannend vindt morgen! Gelukkig mag je al in de ochtend!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super Minoes, gefeliciteerd :happydance::happydance::happydance:

Eerste echo is toch wel een hele belangrijke!! Super dat het een goede echo was!

Pff, pas al best veel broeken niet meer, ik ga meer de breedte in dan dat mijn buik nu groter is. Lijkt wel of ik in een korte tijd veel bij gesnaaid heb. Durf ook niet op de weegschaal te staan..., :happy:

Is bijzaak natuurlijk, ben zo blij dat het goed gaat. Vandaag al weer 10 weken...., nog maar 30 te gaan.

Geplaatst

Hiep hoi Minoes! Heerlijk zo'n bericht!! En dan mag je voor mij nog eens :)

Dieke jij ook gefeliciteerd. Word gewoon blij van deze berichten 😄 hoeraaa!

jes, gefeliciteerd en welkom, gezellig!

ik ben nog niet eens zo ver als jullie maar ik heb ook een dikkere buik. Ik pas een paar broeken die me voorheen wat losser zaten. Ik schrik ervan dat het zo snel gaat. Ik ben vandaag gaan shoppen met manlief maar niks staat me! Niet geslaagd dus.

Fleur, ik stond bij de positiebroeken maar ik durfde echt niet hoor. Wel leuk dat jij het hebt gekocht. (Jij bent ook verder dan ik😄)

Geplaatst

Dieke, zo klinkt dat al ver he, 1/4 al er op zittenhaha!

En Druppel, jij zal ook misschien sneller groeien met 2?

Ik had gister helaas weer wat last van migraine en vandaag weer even over mn nek gedaan om vervolgens heerlijk een biefstukje te staan bakken en heerlijk een prakje met aardappelen en boontjes naar binnen gewerkt haha, zit toch raar in mekaar tijdens een zwangerschap ;-)...

Geplaatst

Ink een biefstukje??? heb je die dan doorgebakken? Pff water loopt me in de mond, ben echt een vleeseter.

Zelfs zo erg dat ik aan mijn huisarts heb gevraagd of ik op toxoplasmose mocht laten prikken. In de hoop dat ik het een keer gehad had en dus immuun zou zijn :sneaky:.

Dat mocht, maar helaas was de uitslag negatief, dus de komende maanden biefstukloos.

Dat heb ik er wel voor over hoor!!!!

hi hi, idd 10 weken is 1/4 deel van de zwangerschap.

Balen hoor die hoofdpijn.

Sabine, ben jij de laatste die de eerste echo nog moet?

Geplaatst

Ja, zolang hij niet rood is, is er niets aan de hand toch? Hij was echt net aan van het roze af, dus nog best mals. Had zo'n trek er in en die jus die je er van krijgt was heeeerlijk over de aardappeltjes hihi, smikkel smikkel!

Haha, maar wist niet eens dat je je daarop kon laten testen? Doorbakken is dan toch goed alternatief?

Geplaatst

Ahhhh, smelt smelt! Levi stopt wat in zijn mond en ik zeg "nee, je bent toch geen baby!" Waarop hij het uit zijn mond haalt, op mijn buik wijst en zegt "baby!"... Wauw!

Geplaatst

Bedankt allemaal!

Minoes wat een goed nieuws. Gefeliciteerd!! Hoeveel weken ben je nu? Nou lekker van genieten.

Dieke ook weer een mooie echo. Fijn hoor!

Sabine nog even en dan mag jij. Spannend. Ik kan niet wachten, moet nog even geduld hebben ;)

Mmmm dat klinkt lekker Ink, jij hebt iig heerlijk gegeten. En alweer 1/4 erop zitten, jeeeee!!

Apple ja die dromen, niks aan... Gelukkig is het een droom.

Fleur heftig hoor, maar fijn dat ze je goed in de gaten houden met extra controles. En al lekker aan de shop. Leuk!

Druppel vind je het spannend een tweeling? Wel bijzonder he.

Willen jullie straks allemaal het geslacht weten?

Geplaatst

Volgens mij bij ik niet de laatste hoor, zag dat sowieso saralee nog na mij is...

ja wij willen zeker weten wat het wordt! Ben er veel te nieuwsgierig voor om het niet te weten :)

als alles goed mag gaan willen we rond de 15-17 weken een geslachtsbepaling doen. We vertellen het dan ook gewoon aan iedereen, hebben we ook bij Vince gedaan.

liefs!

Geplaatst

Wanneer is jouw echo Jes? Had je misschien wel al geschreven, sorry, weet t niet meer...

Ja, wij zijn veel te nieuwsgierig om het niet te willen weten. Daarnaast vind ik het ook handiger / praktischer : moet ik nieuwe babykleertjes gaan shoppen of niet?!? Sinds week 8 een voorgevoel voor een meisje dit keer. Maakt me echt totaal niet uit. Nou ja, misschien toch wel, misschien lichte voorkeur voor nog een jongetje zodat ik minder kleren nieuw hoef te kopen haha en ze later misschien zellfde interesses hebben qua speelgoed etc... Maar dat laatste weet jenatuurlijk toch niet...

Geplaatst

Ik heb 1 nov de 1e echo. Hier hetzelfde als jullie. Zijn ook veel te nieuwsgierig haha. En idd, vind het leuk om gericht te shoppen enzo.

Heb de vorige keer een geslachtsbepaling gedaan met 16 weken en ook gewoon aan iedereen verteld. Alleen haar naam wel geheim gehouden..

Geplaatst
Ja, zolang hij niet rood is, is er niets aan de hand toch? Hij was echt net aan van het roze af, dus nog best mals. Had zo'n trek er in en die jus die je er van krijgt was heeeerlijk over de aardappeltjes hihi, smikkel smikkel!

Haha, maar wist niet eens dat je je daarop kon laten testen? Doorbakken is dan toch goed alternatief?

Ja je kan idd op laten testen, kleine moeite als je toch moet bloedprikken.

Zal ook wel een beetje meevallen die besmetting, want eet mijn hele leven al rood vlees. Ik had dus verwacht dat ik wel immuun zou zijn ondertussen.

Ook ik heb deze zwangerschap een keer biefstuk gegeten...., maar ga nu oppassen.

Ik wil het geslacht wel weten....., maar manlief niet, dus daar moeten we nog over in conclaaf :)

Geplaatst
Dames bedankt voor jullie reactie

Heb niet de puf overal op te reageren ben zo ziek

Denk wel aan jullie liefs

gaat het weer een beetje minoes? Is het de misselijkheid nog?

Geplaatst

Dieke balen ja dat je niet immuun bent

Ik durf ook geen biefstuk te eten en door gebakken dan is het net puk haha

Ink wat schattig echt smelt momentje

Ja wij willen ook weten wat het word anders word zo lastig straks word meisje koop je alles naturel en we hebben zat en vind kleur in de kast wel leuk;-)

Ben nog steeds niet lekker denk echt buik griepje zal de ha bellen of ze medicijnen voor hebben want hou mijn medicijnen zo niet binnen

Hoest met iedereen?

Echo lijstje zal ik vanmiddag ook even aan passen ;-)

Geplaatst

Hello ladies,

Haha Dieke testen op toxoplasmose! LOL! Jij bent dus een echte carnivoor!

Ink, wat schattig van je zoontje! Inderdaad een smelt momentje!

Minoes, wat vervelend dat je zo beroerd bent.... Denk je echt buikgriepje? Hopelijk heeft de HA wat voor je. Sterkte!

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie het allemaal willen weten. Het is zo praktisch. En hoe het kindje eruit ziet is toch wel een verrassing, dus dat blijft :).

Ik ben aan het pakken, want verlaat morgenochtend vroeg dit natte herfstlandje voor de zon in Turkije :)! Heerlijk, kijk er echt naar uit. Lekker weekje op m'n gat bij het zwembad/strand liggen en genieten van de quality time met man, kind en vader!

We hebben geloof ik wel internet daar, dus blijf ik lekker op de hoogte van jullie!

Fijen dag allemaal!

Geplaatst

Apple, wat heerlijk dat je een week naar de zon gaat! Helemaal als ik nu naar buiten kijk.. wat een weer!! Geniet er lekker van!

Minoes, voel je je al wat beter?

Hier ook geen biefstuk hoor. Doorbakken vind ik het ook niet lekker. Tartaar durf ik trouwens ook niet meer...

En ja, ik wil ook weten of het een jongetje of een meisje is. Mijn man wil eigenlijk liever 'een verrassing', maar ik denk dat ie het straks wel goed vindt als ik het wil weten. Veel makkelijker om de kleertjes en het kamertje af te stemmen toch? Enne... een verrassing is het ook bij de 17 (?) weken echo toch? Hihi... ik praat hem wel om ;-)

Ik vind dat er sowieso weinig hele neutrale kleertjes te koop zijn. Heb al wel een beetje gekeken (en eng dat ik dat vind!) Maar het is toch al snel heel roze of heel stoer. Maar ja, ben echt nog een groentje op dit vlak hoor ;-)

Geplaatst

Haha daar heb je een punt Fleur, het is ook een verrassing met 17 weken. Succes met het ompraten van je man. Gaat je vast wel lukken..

Minoes wat vervelend dat je nog niet fit bent. Ja gewoon bellen, zijn ze voor. Rustig aan en hopelijk gaat het snel wat beter!

Apple oh jaloers ;) Lekker hoor naar een warm land.. Zou ook wel willen met dit weer.. Lekker van genieten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden