Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dit was een reactie op minoes.

We stuurden tegelijk een berichtje Hobbesje. Ik denk ook dat ik tot 12 weken door moet gaan. Zou niet eens eerder durven te stoppen. Maar vroeg me laatst af of het de bloeding misschien tegen houdt bij een miskraam? Ja ja, nog steeds zo onzeker...

Breek ff in vanaf wachtbank oktober........ik ging eerder door tot 12 weken maar kreeg dwars door de bollen gewoon een miskraam. Dan moet je wel direct stoppen met de bollen zeggen ze, zodra duidelijk is dat er een miskraam komt. Maarrrrrr....dat is bij jou toch vást niet aan de orde...keep positive!!

Groetjes, Moes.....

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden,

Ik kom ook weer effe binnenwaaien!

Saralee, wat een nieuws... Sterkte meid!

Om er maar meteen tussen te springen: ik liep in het Geertgen en daar doen ze niets aan extra onderzoek (ik heb alle onderzoeken in andere ziekenhuizen gedaan, vaak op eigen initiatief) Progesteron prikken vonden ze in het GG compleet overbodig. Ik werd daar altijd een beetje pissig om. Het was al zó vaak mislukt (in totaal 10 keer mislukt!) En 2 keer een vmk. Waar lag dat toch aan? Alles hebben we geprobeerd. Uiteindelijk is bij mij in juni een stollingsafwijking vastgesteld. Met bloedverdunners (extra, want ik gebruikte al ivm trombose) én prednison (mijn stollingsafwijking is auto-imuun) is het dan nu wél gelukt. Bij deze tp heb ik ook 3 keer pregnyl (1500) gespoten na de tp én utrogestan gebruikt. Dit omdat het geen kwaad kon en ik er echt op aangedrongen heb. Ik denk dat de arts het een beetje zielig vond dat het onze allerlaatste poging was.. Althans, hij werkte mee terwijl er eerder was gezegd dat ze nooit én utrogestan én pregnyl (na tp) deden.

Nou, wat het ook geweest is weten we niet, maar het heeft wel geholpen. Mochten we ooit een nieuwe icsi doen, dan weten we met welke 'formule' we moeten beginnen ;-)

Nu dus utrogestan tot 12 weken. Nog 2 weekjes dus!

Voor alle meiden die een mooie echo hadden in de afgelopen week, en alle nieuwe schrijfsters: een dikke gefeliciteerd!!

Hier vrijdag weer een echo... En het begint toch erg te kriebelen nu hoor! Ondanks dat mijn buikje écht groeit..

Oh ja, nog een tip voor alle meiden met obstipatie: pro-biotica capsules van 'leef vitaal' (Etos) 1 capsule per dag! (kost je 15 euro per maand) Ik gebruik ze omdat Beanie er zulke goede ervaringen mee had. En ik ben ook overstag! Geen problemen meer!

Naast de probiotica eet ik ook veel druiven, kiwi's en af en toe pruimen. Scheelt ook ;-)

Geplaatst

Zal ik me ook even voorstellen, kan nu niet achterblijven, ha ha.

Dieke, 39 jaar en 5 jaar getrouwd met mijn lieve topper.

De rest horen jullie nog :happy:.

Geplaatst
Breek ff in vanaf wachtbank oktober........ik ging eerder door tot 12 weken maar kreeg dwars door de bollen gewoon een miskraam. Dan moet je wel direct stoppen met de bollen zeggen ze, zodra duidelijk is dat er een miskraam komt. Maarrrrrr....dat is bij jou toch vást niet aan de orde...keep positive!!

Groetjes, Moes.....

bedankt voor je reactie Moes!

Hopelijk zal het niet gebeuren!

wens jou ook ontzettend veel succes, nu gaat het helemaal goed hopelijk.

Geplaatst

"breek even in"

Als ze in het zkh niet mee willen helpen kan het ook via de huisarts. Als je het uitlegt zijn zij meestal niet te beroerd om hiervoor een kruisje op het formulier te zetten. Vraag gelijk of hij op je vitamines wil prikken. Succes meid

"breek weer uit"

Hallo meiden, er klopte geen hartje... en ze zag alleen klein vruchtzakje. Ze dacht dat het een miskraam ging worden. Ik ben er ook bang voor.

De tweede al in korte tijd, dat beloofd niet veel goeds. Volgens mij maak ik gewoon ook onvoldoende hormonen aan en ik denk vooral progesteron. Misschien dan toch maar voor ivf gaan als de miskraam voorbij is.. Wie weet helpen die hormonen die je dan spuit en volgens mij krijg je dan ook progesteron ondersteuning toch??

Het moet toch een keer lukken? Maar twee miskramen is niet veelbelovend dat het op de natuurlijke manier goed zal gaan denk ik. Spontaan zwanger worden lukt redelijk (ook lang over gedaan) maar zwanger blijven is het probleem. Mijn leeftijd is ook een probleem.. ik ben 40.. pfff. Ik ben verdrietig maar het komt er nog niet uit.

Hebben jullie nog adviezen??

Geplaatst

Fleur bedankt voor de tip! Zal hem onthouden.

Ink hahah herkenbaar, wij hebben zelfs in de zomervakantie op het strand de wintersportvakantie geboekt. We zijn al in Azië, Amerika west en oost, Emiraten geweest. In Europa veel stedentripjes. Wij houden wel van lekkere bedden op vakantie en is kamperen niet echt iets voor ons.

Als dit niet was gelukt zaten we volgende week in Turkije en met kerst naar de Antillen. Na deze allereerste positieve test durven we geen kant meer op. Beide zeer angstig.

De volgende verre reis hopelijk met de kids wordt denk ik Australië.

Maar zoals jij ook zegt, als je met z'n drieën weg kunt maakt t niet eens uit waarheen. Het is gewoon genieten!

Geplaatst

Hoi Quin, Mijn huisarts wilde ook geen progesteron prikken, dat heb ik hem wel gevraagd.. Toch voel ik me vandaag wel weer zwanger en ik heb nog een zwangerschapstest gedaan en nog steeds positief. Maandag ga ik nog een keer naar de verloskundige... Kan het zo zijn dat er met 6 weken en 6 dagen nog geen hartje klopt?

Stiekum hoop ik dat het toch nog goedkomt en dat er maandag ineens een hartje klopt (de verloskundige zei kleine kans>>), mijn borsten zijn toch nog een beetje gevoelig...

Ik ben blij voor jullie maar hoop zo dat ik er zo ook helemaal bij mag horen..en toch een kloppend hartje heb...

Geplaatst

Lieve saralee ik hoop het ook voor je

Ik hoop gewoon dat je kleintje achter loopt en dat het te vroeg was voor echo

Heel veel sterkte de komende dagen en ik hoop ook dat je hier blijft

Liefs

Geplaatst

Saralee ik hoop hetvoor je! De test zal zowiezo nog een tijdje positief blijven, ook als het mis is. De hcg heeft een halfwaardetijd van ca 1,5 dag...

Hier een van de beroerdste dagen tot nu toe. Ik zie nog net niet groen geloof ik... en ik heb buikpijn... blehg! Nog 1 week tot de echo.

Geplaatst

Aaaaa bah hobbesje vervelend je straks krijg je ook de griep

Spannend zeg tot de echo

Hier ook te hard geroepen pfff ben nog steeds weeïg op de maag af en toe spugen

Zijn jullie ook zo futloos?

Hoe gaat het met iedereen

Geplaatst

Saralee heel veel sterkte!

Hier vandaag bloed geprikt en hcg was 36, niet hoog dus. Vrijdag weer prikken, maar weinig hoop.

Meiden, heel veel succes met jullie echo's en wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap. Voor je het weet is het mei/juni ;)

Geniet ervan!

Geplaatst

Niet de mooiste berichten vandaag..

Saralee hoop echt dat er een late hartactie is en dat je gezellig bij ons blijft. Wat zal de tijd nu kruipen voor je of niet.

Jes, dat klinkt niet heel positief maar zal duimen voor je. Het kan ook wat later op gang komen.

Minoes ook nog ellendig? Ziek je wel goed uit?

Hobbesje doe je lekker rustig aan? Ik weet hoe vervelend het is. Sterkte!

Om toch in de sfeer te blijven..Hier elke dag nog misselijk en moe. Hou het zo moeilijk vol op het werk. Mijn collega's weten het niet. Alleen mijn werkgever ivm met mijn behandeling. Na de tweede echo wil ik het ze vertellen denk ik. Ik voel me zo beroerd, ik zou het wel fijn vinden denk ik als ze weten wat er aan de hand is. Maar misschien denk ik er dan anders over en wacht ik toch op de 12 weken. Wanneer willen jullie het op het werk vertellen?

Geplaatst

Trouwens ze weten dat we eerder een ivf behandeling hebben gehad. Niet van deze keer. En ik heb al een aardig buikje. (Heb ik eigenlijk normaal niet). Volgens mij vermoeden ze wel wat dat kan niet anders, maar durven ze het gewoon niet te vragen :-)

Geplaatst

Volgends mij heeft iedereen een slechte dag vandaag....

Veel sterkte met al die kwaaltjes.....

Echt niet leuk maar ze zeggen dat het erbij hoort ppff.

Ik vandaag ook erg veel buikpijn weet soms even niet hoe ik moet gaan zitten!!

Op mijn werk zijn er een paar collegas die het weten. vindt dat toch wel fijn. toch moet ik tegenover de clienten( ik werk als begeleiding van geestelijk gehandicapte op een dsgbesteding) blijven lachen ook als ik soms dubbel klap van de pijn...

Morgen weer bloedprikken ben dan 6 weken en ook ik heb al een buikje!! Hihi.

Jes28 ik duim dat je vrijdag toch een hoger hcg heb!!

Iedereen heel veel succes!!

Esther

Geplaatst

Oooo nee Jes meid gatver darrie

Ik hoop op late innesteling voor je

Wat zei het ziekenhuis dan?

Iedereen beterschap

Haha ja het hoort erbij mijn eten ligt weer in de pot lekker dan haha

Geplaatst

Iedereen last van kwaaltjes vandaag :) en buikjes die beginnen te groeien. Leuk!

Ziekenhuis kan niks zeggen. Moet echt vrijdag afwachten. Maar mijn gevoel is niet zo goed en dan een waarde van 36.. Dus heb me al voorbereid. Hoop alleen als het misgaat dat het snel komt.. Geen idee wat me te wachten staat. Is het gewoon net zoals je ongesteld wordt.. En moet je lang wachten voordat je weer verder mag met cryo's, weten jullie dat? Ik hoop dat het allemaal niet gebeurd en dat we een mooie waarde hebben vrijdag natuurlijk.

Geplaatst

Lieve Jes ik heb geen verstand van waardes

Als het mis gaat is net zoals ongie alleen dan iets erger en wat meer buik pijn maar dat is voor iedereen anders

En het moet gewoon goed gaan gaan er voor duimen

Oja je mag na 1 à 2 maanden verder als dan alles weg is

Dikke knuffel en duimen dat het goed komt

Geplaatst

Jes hoop dat het toch goedgaat. Niet iedereen heeft evensnel hcg in haar bloed. En als het misgaat.... hier was mijn miskraam met 6,5 week minder erg dan mijn menstruatie na eenmislukte poging. Niet te voorspellen dus.

Vandaag iedereen een minder dagje lijkt het wel idd. Na wat troostvoer (pizza) gaathet wel weer iets beter hier. Maarbij mij is het als ik in bed lig 's avonds het ergst.... avondmisselijkheid dus ipv ochtendmisselijkheid!

Ook al wat buikjes. Leuk! Door mijn vorige zwangerschappen en de xtra hormoonkilo's is mij buik zowiezo al niet meer strak helaas... na het eten heb ik echt een enrome buik. Benieuwd wat datnog gaat worden dit keer!

Geplaatst

Wat vervelend dat jouw ha ook niet mee wilde werken. Wel vreemd wat kost een kruisje extra zetten nu eenmaal.

Maar begrijp dat jij al meerdere miskramen hebt gehad? Nu heb je speciale poli's herhaalde miskramen, die onderzoeken alles tot aan chromosomen aan toe. Is dat nog een optie voor jou ik weet A.mc en L.umc. Maar geen hartactie kan ook nog, je moet dan wel een ring gezien hebben.

Succes meid maandag.

Hoi Quin, Mijn huisarts wilde ook geen progesteron prikken, dat heb ik hem wel gevraagd.. Toch voel ik me vandaag wel weer zwanger en ik heb nog een zwangerschapstest gedaan en nog steeds positief. Maandag ga ik nog een keer naar de verloskundige... Kan het zo zijn dat er met 6 weken en 6 dagen nog geen hartje klopt?

Stiekum hoop ik dat het toch nog goedkomt en dat er maandag ineens een hartje klopt (de verloskundige zei kleine kans>>), mijn borsten zijn toch nog een beetje gevoelig...

Ik ben blij voor jullie maar hoop zo dat ik er zo ook helemaal bij mag horen..en toch een kloppend hartje heb...

Geplaatst

Jes, balen van het lage hcg, hoop voor je dat het gaat stijgen.

Hoe gaat het verder dames?

Hier merk ik dat ik tegen het einde van het eerste trimester loop, voel me steeds beter, eigenlijk goed :)

Geplaatst

Jes, succes vandaag!

Saralee, hoe gaat het met jou?

Dieke, heerlijk he, bijna 1e termijn voorbij! Ik merk het ook qua dat ik me beter voel, erg fijn!

Fleur, bedankt voor de tip, ik ga eens kijken bij de etos, want volgens mij ben ik vooral zwanger van mn darmen haha...

Hoe is het met de rest? Nog erg beroerd Minoes en Hobbesje?

Druppel, ook last van dus? Even doorzetten meiden, paar weekjes en dan voelen jullie je hopelijk ook weer beter!

Esther, ik werk ook in de ggz, en inderdaad dan zo lang mogelijk verbergen hier en niets laten blijken ;-)...

Verder zijn er volgens mij een paar meiden die niet recent schreven, zoals Suus, is daar wel alles goed mee hoop ik?

Liminoes, hoe is t met je vriendin?

En Hobbesje, op school van je zoontje al e.e.a. opgelost?

Geplaatst

[9]][TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei[/TD]

[TD]17-10,

12 wk echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]3 Mei[/TD]

[TD]23-10 intake vk[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]8 Mei[/TD]

[TD]09-10 3e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]24-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]21-10 2e echo[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel[/TD]

[TD]1e+2e[/TD]

[TD]2 Juni[/TD]

[TD]30-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saralee[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]4 juni[/TD]

[TD]21-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]5 Juni[/TD]

[TD]15-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]7 Juni[/TD]

[TD]30-09 bloedtest[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hobbesje[/TD]

[TD]3e[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]23-10 echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Jes succes vandaag meid ik duim voor je

Ink fijn dat je beter gaat voelen

En Dieke natuurlijk ook fijn zeg

Hobbesje alles goed gegaan op school met je zoontje?

Hier gaat de ene dag beter dan de andere dag opzich goed teken ;-)

Alleen mijn dochter heeft soms van die buien haha dat is best moeilijk als hormoon bom hoe doen jullie dat?

Hoe gaat het met de andere meiden?

Geplaatst

Ha Minoes, lastig soms om geduldig te blijven he? Meestal lukt het me wel, maar vanmorgen was de koek op en heb ik even hard terug gegild... schaam schaam... effect: nog harder huilend kind en schuldig voelende mama...

Geplaatst

Jes Heel veel succes vandaag!! Mijn duimen draaien voor toch een verhoogt hcg....

Ink en Dieke fijn te horen dat het met jullie steeds beter gaat!! Geeft mij ook hoop hihi.

Minoes lekker dat het dag voor dag beter gaat! Tja helaas kan ik je geen antwoord geven op hoe je met je kindje om moet gaan en de hormonen... Zal je vast wel lukken!!

Ik ken nog niet iedereen hier zo goed moet nog erg wennen aan alles..

Sorry dus als ik niet bij iedereen reageer!!

Gister moest ik weer bloed laten prikken hcgwaarde was 5450 en dat bij 6 weken ligt dit een beetje op schema?? Vindt die schemas die je op internet vindt best verwarrend!!

Verder heel veel last van mijn buik het is net of er een bal in zit is mijn baarmoeder denk ik maar met het zitten doet het veel pijn duurt echt even eer die een plekje heeft gevonden. Ook het in en uit de auto stappen gaat niet echt makkelijk lijk wel een oude vrouw haha herkennen jullie dit??

Verder veel last van mijn darmen maar denk dat dat ook wel met de endometriose te maken heeft...

24 oktober de 1ste echo als het goed is ben ik dan 7 weken en heb nu al een flinke buik maar goed dat zullen meer mijn darmen zijn denk ik.

Liefs Esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden