Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink ja heel moeilijk ben net ook uit mijn vel gesprongen en zo'n spijt pfff soms kan ik het even niet bol werken maar maak het altijd goed en zei ook met een hele dikke natte x haha

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther heb wel buikpijn maar niet echt een idee van een bal maar lijkt me wel logies en gaat nu hart he met groeien

Je hebt op de zelfde dag echo als ik

Hier bijna 8 week nog 4 week en dan over de 12 week

Geplaatst

Jes, ik duim ook voor je.

Esther, HCG is zo persoonlijk. Mijn vriendin had met 6 weken iets van 17000 en was zwanger van een tweeling! ik daarentegen had een waarde van 23900 en dat was er eentje.

Ik weet wel dat er idd een groot verschil zit tussen de onder en bovengrens van wat het hoort te zijn, logisch iedereen is toch anders.

Ha ha, ink en Minoes, ik zie het al een beetje voor me hoe het er toe moet zijn gegaan. Lontje kan soms erg kort zijn, merk dat zelf ook.

Vandaag een drukke dag gehad, en ben helemaal afgedraaid, bleh. Nu eerst lekker douche en daarna zitten relaxen voor de voice.

Geplaatst

Minoes jij dus ook de 24ste een echo dat is jouw 2de toch?

Spannend!!

Er gebeurt zeker veel in mijn buik ppff hij is nu al best dik kan niet al mijn broeken meer aan!! en ik moet het nog 7 weken verbergen hoe dat ik het even nog niet weet hihi.

Dieke lekker op de bank met de voice doe ik ook!! Ik schrik wel een beetje van het hoge hcg wat jij en je vriendin hadden....dan stelt dat van mij niet veel voor...... hoop nu al helemaal dat het toch goed zit.

Jess ik hoop zoooo op een goed bericht!!!

Hebben jullie ook zo veel problemen met slapen?? Als ik 3 uurtjes slaap is het veel... Vaak uit bed om te plassen (5x soms) en pijn in mijn buik ik kan gewoon weg mijn draai niet vinden weet echt niet hoe ik moet gaan liggen..... daarbij ligt mijn vriend ook nog eens hard te snurken naast mij oordopjes helpen helaas niet goed...

Xxx Esther

Geplaatst

Dieke bah he niks aan zo'n drukke dag pfff

Lekker bankje hangen zo

Esther ja is mijn tweede echo ja spannend zwanger ben ik zoizo pffff haha word met de dag erger

Ja ik moet er ook zovaak uit om te plassen leuk he haha word alleen maar erger

En je hcg is goed hoor dat van hun is heel veel en meestal tweeling ;-) maak je maar niet ongerust

Geplaatst

Hoi dames de 12 weken echo gehad kleine us al bijna 5 cm, hij was geel erg druk aan het bewegen echt super leuk om te zien. Nekplooi was oom goed 0, 12 was bij mijn dochter ook zo.

Nu had ik van de week een stukje brie gegeten en slik gem door en dacht shit dat mocht niet, zou dat kwaad kunnen of mag je brie van ah gewoon eten.

Verder alles goed met de andere dames?

Groetjes

Geplaatst

oh sorry Esther, het is niet mijn bedoeling om je bang te maken!, ik bedoelde alleen dat het zulke grote verschillen kunnen zijn. En zoals al gezegd is er niet voor niets een groot verschil in die onder en bovengrens! Verder heb ik er ook niet veel verstand van.

Ik weet alleen dat de gyn gezegd dat er veel verschillen kunnen zijn bij de ene en de andere vrouw.

Niet druk maken hoor! baal er echt van dat ik het neergeschreven heb!

Geplaatst

Dieke maakt niet uit hoor. voel je niet schuldig!!!

Ik ook weer met mijn onzekerheid!!

Geloof gewoon nog steeds niet dat ik mischien zwanger ben..... Blijf mischien zeggen tot de 1ste echo en dat die goed is....ppff....

Geplaatst

Suus, fijn van de echo! En voor wat betreft die brie.. dat schijnt te mogen! Als het maar geen 'rauwmelkse' variant is.

Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik helemaal niet weet welke dat dat wel en niet zijn hoor. Maar het schijnt dus niet zo zwart wit te zijn als dat er vaak beweerd wordt. (las ik vanmiddag in het WKZ in het tijdschrift 'zwanger') ;-)

En dat je het beter niet zou kunnen eten is omdat er een bacterie in kán zitten. Een hapje zal dus echt geen kwaad kunnen!

Geplaatst

Dieke, nog bedankt voor je pb afgelopen week! Denk dat ik dat ook nog maar ga doen voor het voorstelrondje.. Heb ook info die niet zo nodig helemaal open en bloot op internet moet (al ben ik vrij open, haha)

Hier vanmiddag echo nr. 3 gehad. En alles is goed. Precies op schema, alles er op en er aan. Nog 2,5 week tot de volgende echo. Maar voor nu wel weer heel gerustgesteld.

Wel last van kwaaltjes, maar ik had ze zo veel erger voorgesteld. Vanwege mijn hart had ik gedacht misschien meteen al wel heel erg moe te zullen zijn. Maar ik ben momenteel blij met alles wat ik kan.

Ook 's nachts 4 keer eruit.... En dat is met een handicap en een rolstoel geen pretje. Maar.... als ik me dan bedenk dat er een mini-mensje van bijna 4 cm in mijn buik groeit en dit een groot wonder is, dan heb ik alweer een big smile.

Ik ben vast een onnozele muts hoor, maar op dit moment is alles mooi en leuk en dat wat minder is (of ruk) dat probeer ik te relativeren. De kans was zó groot dat het aan ons voorbij zou gaan en dat we kinderloos zouden blijven.. *zweeft nog effe verder op haar wolk*

En op de momenten dat ik moe bén, dan doe ik het rustiger aan of schrap ik wat plannen. Tot nu toe goed te doen dus ;-)

Jes, hoe is het met jou???? Ik hoop zo dat je toch een goede uitslag hebt gehad!!

Mijn hcg is trouwens niet geprikt. Ik moest voor een reguliere controle en mijn ha had telefonisch gezegd dat ik het vakje hcg aan mocht kruisen. Heb dit ook gemeld bij de opper-bloedprikster van het lab én dat de uitslag dus ook naar de ha moest. Kreeg ik een student die zo mega-zenuwachtig was! Heeft alles geprikt, behalve hcg! (11 buisjes, stollingsonderzoek) Hoe knullig!!! Gelukkig had ik in die week meerdere goede testen...

Geplaatst

Suus gefeliciteerd met je goeie 12 weken echo en nekplooi meting heerlijk zeg

Jeetje fleur zit je de hele dag in een rolstoel

En als je dan s'nachts zoveel moet plassen is heel vervelend

Fijn dat je echo goed was

En heerlijk blijven zweefden op je wolk

Hier lekker ook bankje hangen en voice kijken heerlijk kaarsjes aan

Geplaatst

Minoes, ik zit niet continu in mijn rolstoel (nu wel wat vaker dan anders) maar ik mis dus mijn onderbenen. Met protheses loop ik wel. Maar 's nachts draag ik die sowieso niet ;-) Best zwaar voor je bovenlichaam dus om van je bed in je rolstoel te gaan. Want dat ging voor mijn zwangerschap toch makkelijker (ik wil denk ik bepaalde spieren iets minder aanspannen nu)

Haha, en zo is mijn voorstelrondje per pb eigenlijk niet eens meer nodig. Moet ik alleen nog effe zeggen dat ik 35 ben en anderhalf jaar getrouwd ben met mijn man. Dit is dus onze eerste zwangerschap... (naast 2 keer een vmk)

En trotse 'poezenmoeder' van een kater en een poes die momenteel érg graag op schoot willen!

Raar he? De afgelopen dagen sliep ik al om 20.30 uur en nu heb ik het gevoel dat ik nog een paar uur kan! Of zou dat de adrenaline zijn van de goede echo? En de lieve telefoontjes, sms-jes en mailtjes daarna??

Voor welke onderzoeken gaan jullie eigenlijk? Zijn hier ook nog dames die voor de NIPT gaan?

Geplaatst

Och jeetje fleur wat erg zeg maar wat sta jij positief in het leven zeg

Ik denk dat je buik minder wilt belasten als je s'nachts moet plassen

Ja je zit vol adrenaline van goeie echo geniet er van

Ik ga slapen lampje uit

Geplaatst

Tnx meiden, maar helaas. Waarde was nu 11 en begonnen met bloeden.. Heel jammer, maar liever nu met 5/6 weken dan later. Ik heb al een lief meisje rondlopen, nou kruipen ;) Zou het geweldig vinden dat zij nog een broertje of zusje mag krijgen, maar zo niet zijn wij al heel gezegend met haar. We hebben nog een paar cryo's...

Nou meiden nogmaals bedankt voor het duimen!! Ik wens jullie allemaal een superfijne, gezonde zwangerschap toe en straks heel veel mooie, lieve en gezonde kindjes!! Succes dames! X

Geplaatst

Oooo nee Jes meid gatver darrie wat een rot zooi zeg ik had het zo anders voor je gezien

En het broertje of zusje komt er echt wel

Sterkte meid de komende tijd

Liefs en hele dikke knuffel

Geplaatst

Jes, bah dit is niet wat ik hoopte te lezen. Knuffel voor jou en je man.

Fleur, zo leuk om te lezen dat je heerlijk zweeft op je roze wolk, lekker van genieten hoor. Lijkt me idd lastig als je zo vaak naar het toilet moet, in jou geval.

We gaan overigens wel de combitest doen, i.v.m. leeftijd. De nipt test overwegen we wel, maar wachten eerst de combitest af.

Aan de ene kant lijkt het me een geruststelling als er diverse trisomie afwijkingen uitgesloten worden. Maar als de combi goed is, tja we moeten nog maar eens brainstormen. En jullie?

Het is denk ik ook anders als je jonger bent.

Suus, 5 cm al weer. Ik heb geen idee hoe groot ze zijn bij het aantal weken. Mijn beebje was 4.12 met 10.5 weken. Zie wel dat de computer dan automatisch uitrekent hoeveel weken ik bij die lengte zou moeten zijn. Dat klopt steeds wel, dus heel fijn!

Grappig dat ze zoveel bewegen, ik vindt het steeds een wonder om te zien.

Geplaatst

][9]]

[9]][TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei

[/TD]

[TD]17-10,

12 wk echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]3 Mei

[/TD]

[TD]23-10 intake vk

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]8 Mei

[/TD]

[TD]09-10 3e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]31 Mei

[/TD]

[TD]24-10 2e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]31 Mei

[/TD]

[TD]21-10 2e echo

[/TD]

[TD]meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel

[/TD]

[TD]1e+2e

[/TD]

[TD]2 Juni

[/TD]

[TD]30-10 2e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saralee

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]4 juni

[/TD]

[TD]21-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]5 Juni

[/TD]

[TD]15-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]7 Juni

[/TD]

[TD]30-09 bloedtest

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hobbesje

[/TD]

[TD]3e

[/TD]

[TD]8 juni

[/TD]

[TD]23-10 echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[

Geplaatst

Jess oohhh wat jammer meid heel veel sterkte!!!

Suus77 Gefeliciteerd met de goede 12 weken echo!! Toch het idee dat je ge gevarenzone uit bent al blijft het volgends mij spannend tot de baby echt op je buik ligt!

Fleu respect hoe jij in het leven staat zeg!!! Blijf maar lekker zweven op je roze of blauwe wolk!!

Hier weer een slapeloze nacht gehad... mijn vriend ging zelfs op de bank liggen omdat we dachten dat ik dan mischien we zou kunnen slapen pppfff niet dus.....

Ik slaap wel meteen in maar wordt rond 12 uur wakker moet dan naar de wc en slaap gewoon niet terug in ja soms een half uur/ uurtje en dan weer wakker!!

Gek wordt ik ervan!!

Iedereen een fijn weekend!!

Esther

Geplaatst

Dieke, ja ik wil wel in het lijstje hoor! Mijn uitgerekende datum is 12 mei (moederdag!!)

Jes, wat ontzettend balen zeg! Ik had zo gehoopt dat het hcg bij jou gewoon wat langzamer ging.. Sterkte om het een plekje te geven! Hopelijk volg je heel snel doordat de volgende cryo-poging lukt!

Esther, die slapeloze nachten heb ik van week 6 t/m week 8 gehad. Kort daarna was het 'ineens' over en kon ik juist meer slapen dan daarvoor! Het gaat dus echt goedkomen hoor. Alleen duurt dat bij de één soms wat langer dan bij de ander.. En verderop in de zwangerschap komt het dus ook weer terug :(

Wij weten nog niet wat we aan testen willen doen.. Eigenlijk zouden we de nekplooimeting gaan doen binnenkort. Maar gistermiddag zei de gyn. dat als het onze 'keus' niet zou beinvloeden, dat we het dan net zo goed níet konden doen, of iig wat later in de zwangerschap. Daar staan we ook achter. We weten dat er bij de 20 weken een GUO wordt gedaan ipv een SEO. En door de weken heen krijg ik sowieso om de 2-3 weken een echo....

Op dit moment dus nog geen verdere screening. Maar misschien denken we daar over een week wel anders over hoor ;-)

Suus, dacht dat ik jou al gefeliciteerd had met de goede echo, maar ik zie het nu zo snel niet terug! *schaam* Alsnog van harte dus!!

Geplaatst

Thanks Fleur voor je herkenning!!

Toch fijn te weten dat ik niet de enige ben met slaaploze nachten. En dat het dus echt door de zwangerschap komt....

Wij willen als het zover is een nekplooimeting laten doen en vanuit de uitslag daarvan kijken we verder.

Zijn er nog meer meiden die zoveel last van hun buik hebben?? Zitten en opstaan doet veel pijn duurt dan even voor ik mijn plekje heb gevonden zeg maar. En bukken haha wat een drama is dat. Het is zo vermoeiend....en pijnlijk!!

Xxx

Geplaatst

Esther die slapeloze nachten heb ik hier ook last van. Als ik wakker wordt, kan ik niet meer in slaap komen. En de jongens houden ons nogal bezig op het moment.... gelukkig kan ik nog wel eens blijven liggen, want na een uur of 5 lukt het wel weer om te slapen.

En die pijn had ik ook de afgelopen weken, maar die is nu ineens weer weg. Maar het hoort bij het oprekken van alles, dus het is alleen maar een goed teken!

Wij testen niet. We gaan daar toch niets mee doen. Bij Mikai hebben we wel gezien dat je pas een gezond kindje hebt als je het na de bevalling gezond en wel vast kan houden (dat was bij hem dus niet - het heeft lang geduurt voor we wisten of hij iets aan de bevalling zou overhouden en het lijkt erop van niet). Dit keer zou ik wel de uitgebreide echo willen in Nijmegen en niet de standaard 20 weken echo hier in de buurt. Maar eerst nog maar eens die eerste echo. Het wachten hierop duurt nu wel heel erg lang...!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden