Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve dames, ik ben zo druk de laatste dagen dat ik weinig tijd voor mezelf heb gehad. Ik lees wel vaak als ik maar even de tijd heb.

Wil jou veel sterkte wensen minoes! Knap hoe jij ermee omgaat en super dat je nog meeschrijft af en toe. Dan weten wij ook hoe het met jou gaat. Dat is heel fijn.

Hobbesje veel plezier / succes vanavond. Ik voel ook niet altijd wat en weet dat dat je onzeker maakt maar hopelijk is alles goed.

Ik mag volgende week donderdag. 14 nov. Ik hoop dat ik dat volhoud. Ik gebruik nog steeds utrogestan maar heb daardoor wondjes en jeuk. Ik wil er zo graag mee stoppen maar moet tot de 12e week. Zit nu op 10.3.

Wie gebruikt het ook nog of is al eerder gaan afbouwen? Ik durf eigenlijk niet voor die tijd.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hobbesje, jeetje, wat laat pas... Bijna bedtijd voor mij dan ;-)...

Druppel, ik gebruikte op eigen initiatief utrogestan, maar ben na iets van 12 dagen gestopt (was wel weer lang zat)

Esther, vervelend dat je zo onzeker blijft. Ik zou wel alleen gaan, des te vaker de kans om uk te zien, des te beter vind ik, met of zonder man ;-)... Overigens kraamzorg nog niet geregeld. Site loopt telkens vast bij invullen van t formulier. Morgen maar telefonisch proberen...

Geplaatst

De echo was goed! Wat een opluchting. Nu 4 december weer. Om kwart over 8.

De echo is bij een verloskundige aan huis. En op eerdere tijden zitten we met de jongens en met spelende buurtkinderen/klasgenootjes/ouders die ons kunnen zien. Zit hier echt om de hoek nl. Eerdere data hebben geen goede tijden helaas.

Drppel hoeveel bollen gebruik je? Ik heb ze ook zo lang gebruikt (3*2) en ben met 12 weken gestopt. Toen was ik er ook helemaal klaar mee! Maar ik heb geen ervaring met afbouwen eerder. Ook ik durfde niet te stoppen, hoewel het als het goed is allang is overgenomen door de placenta.

Geplaatst

Hobbesje, gefeliciteerd met je echo, super goed gevoel!!

Druppel, ik gebruik nu nog steeds de bollen, 3x2 mg, maar heb er helemaal geen last van. Wat ik wel vervelend vind (maar dat went ook) dat ik het gevoel heb dat er af en toe wat "uit loopt", wat ook zo is. Dat gevoel associeerde ik in het begin met bloedverlies, dus af en toe stress.

Ink, vervelend dat de site steeds vastloopt. Ik heb me ook nog niet aangemeld, ben er zelf mentaal nog niet klaar voor, pas als ik dat wel ben meld ik me aan :laugh:.

Nu lijkt het net of ik niet zeker ben van deze zwangerschap, maar gelukkig ben ik dat wel. Natuurlijk af en toe wel de bekende onzekerheid die iedereen voelt, maar dat is ook logisch.

Ik geniet gewoon nu van elke dag, vandaag al weer 14 weken. :confettistars:

Geplaatst

Hobbesje, fijn, weer een goede echo! Kan je er weer even tegen aan :-)!

Kraamzorg aanvragen net eindelijk gelukt op andere computer haha. Hebben dezelfde kraamverzorgende aangevraagd, hoop dat het gaat lukken!

Net was Moes hier om mn groentelade te legen. Leuk om gezicht er bij te hebben en eventjes gezellig gekletst. Lekker taartje van haar gehad als bedankje, lief :-)!

En zojuist laatste fleswissel v MvM gehad, dus nog 1 weekje plassen...

Geplaatst

Ha meiden,

Op de valreep mag ik me melden..ben als ik goed gerekend heb 30 juni uitgerekend! Volgende week heb ik de eerste echo met ruim 7 weken. Spannend!! Kwaaltjes nog niet echt, alleen veel hoofdpijn. Vorige zw.schap ook weinig kwaaltjes gehad dus dat hoop van harte ook voor deze zw.schap!

Druppel, ik moest nu van Gent tot 12weken de bollen maar ben na een dag of 14gestopt. R'dam zegt 12dagen bollen en Gent 12weken, aardig verschil!

iedereen succes met de komende echo's en afspraken!

Geplaatst

Jetje welkom hier!

Het verschil in duur van de bollen is ook verse poging vs cryoterugplaatsing. Dit keer hoefde ik maar 14 dagen en bij de cryos 12 weken. Ik kreeg er als ik ze lang gebruikte ook altijd een schimmelinfectie overheen...niet fijn.

Geplaatst

Hobbesje hoera voor de goede echo! Wat fijn is dat toch altijd.

Ik gebruik ook 3x2 utro. En durf dus ook niet te stoppen op eigen initiatief. Hoefde jij niet af te bouwen dan? Ik wacht nog wel een week dan is het eind week 11 en kan ik denk ik wel stoppen.

Gebruikten jullie ook progynova daarbij. Ik gebruik dat ook nog.

Jetje je welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Bij mij zeiden ze in NL ook 12 dagen maar het is hier ook nooit gelukt en nu wel. Jij bent gewoon zelf gestopt?

ink, weer een mijlpaal! Ik mag nog 5 weken doorplassen. Er staan net weet nieuwe bussen voor me klaar :)

zijn er trouwens nog meer die meedoen met mvm?

Dieke hoe lang moet jij er nog mee doorgaan?

Geplaatst
Jetje welkom hier!

Het verschil in duur van de bollen is ook verse poging vs cryoterugplaatsing. Dit keer hoefde ik maar 14 dagen en bij de cryos 12 weken. Ik kreeg er als ik ze lang gebruikte ook altijd een schimmelinfectie overheen...niet fijn.

ja Hobbesje dat is waarschijnlijk waar ik nu last van heb.. Grrr...

Geplaatst

Druppel, dat weet ik niet precies, maar krijg dat binnenkort wel te horen van de gynaecoloog.

Het lag er ook aan hoe deze zwangerschap zou gaan verlopen, tot nu toe goed gelukkig.

Geplaatst

Ik gebruikte vorig jaar daar ook progynova bij. En ik mocht met de 12 weken in een keer stoppen. Volgens Nijmegen is 3x2 bollen echt een overdosering, dus minder zou ook volstaan!

Geplaatst

Phoe jeetje zeg wat worden die bollen lang voorgeschreven bij jullie. Ik mocht meteen stoppen bij m'n positieve test op de testdag. Eerlijk gezegd was ik blij, want vond het echt smerig, jak. Maar goed, ik kan me voorstellen dat als je een paar pogingen verder bent waarbij het niet is gelukt, dit wellicht geholpen heeft!

Nu op de bank expeditie robinson aan het kijken. Echt smullen, hahaha!

Geplaatst
Druppel, dat weet ik niet precies, maar krijg dat binnenkort wel te horen van de gynaecoloog.

Het lag er ook aan hoe deze zwangerschap zou gaan verlopen, tot nu toe goed gelukkig.

Dus jij gebruikt het in de 14e week nog? Je behandeling is in NL?

de gynaecoloog zei laatst dat eigenlijk niemand precies weet hoelang je moet doorgaan en ieder maar bepaalt. Maar dat mensen alleen maar doorgaan omdat ze niet durven te stoppen. Maar ja, hij zei ook niet dat ik moest stoppen.

Ik hou het gewoon nog een week vol

Geplaatst

En o ja, mijn man had vandaag maar een afspraak gemaakt voor mij bij de gynaecoloog morgen om mijn wondjes even te showen, nou daar had ik eigenlijk niet zoveel zin in!

misschien in ruil voor een echo 😜... Haha

Geplaatst

Wat lief van je man druppel! Snap dat jij er niet op zit te wachten, maar dit is toch ook niet fijn voor jou. Heb je al een kuurtje? Ik heb toen zo'n ei gehad en dat was even 1 dag bikkelen (au!), maar daarna zo'n opluchting! Ook omdat je constant weer die bollen in moet brengen.

Geplaatst
Wat lief van je man druppel! Snap dat jij er niet op zit te wachten, maar dit is toch ook niet fijn voor jou. Heb je al een kuurtje? Ik heb toen zo'n ei gehad en dat was even 1 dag bikkelen (au!), maar daarna zo'n opluchting! Ook omdat je constant weer die bollen in moet brengen.

Het is ook wel een lieverd.. Zo'n ei heb ik ook gehad maar dat hielp niet. En omdat ze dat voorschreef voordat ze het had bekeken wil ik eigenlijk ook dat ze bekijkt wat er aan de hand is. Want dit is geen pretje..

Geplaatst

Jetje, welkom hier en van harte!

Esther, succes vandaag en hopelijk weer mooi nieuws die je wat vertrouwen kan geven...

Ik merk echt helemaal niets meer van hormonen, geen misselijkheid, migraine, kokhalsen of wat dan ook! Ben dubbel zo blij dat ik die bollen niet meer gebruik als ik jullie zo lees, voel me nu echt goed! Maar hopeljjk zijn jullie ook allemaal snel af van de ongemakken in het 1e trimester!

Heb verder onwijze zin om baby te shoppen, maar zal nog 6 weken moeten wachten tot we weten wat het is, anders koop ik dadelijk van alles dubbel...

Straks de etosdoos ophalen denk ik, haha, ook leuk ;-)...

Geplaatst

Hoi meiden wat is er een hoop bij geschreven!! Ik hoop dat ik niemand vergeet ik moet nog erg wennen aan het op en neer gescrol op het forum...

Hobbesje super fijn dat de echo weer goed was!! Maar wel vervelend dat je steeds zo laat moet hoor op naar weer een goede echo op 4 dec.

Druppel je moet idd wel erg lang door met die bolletjes... Ik ben gaan afbouwen toen we de 1ste echo hadden bij 6 weken en 3 dagen maar ook omdat ik zoveel slijmverlies had ben er steeds 1 minder gaan gebruiken.

Hoe gaat het nu met je?? Erg vervelend hoor die wondjes!! En lief van je vriend dat hij zo bezorgt is!!

Ik heb volgende week donderdag ook weer een echo hihi.

Ink bedankt voor je lieve woorden iedere keer weer!!

Nog een weekje flessen plassen hihi.

Fijn dat de klachten minder worden hoor!! En ook fijn dat de kraamzorg nu geregeld is. Moet je dit trouwens altijd zelf regelen?? Of gaat dat via de verloskundige??

En en en wat zat er in het Etos pakket? Lijkt mij ook moeilijk hoor nog niet shoppen terwijl je toch al over de 1ste periode heen ben!!

Dieke heeeeerlijk al 14 weken!!!!!!

Jetje welkom en nartuurlijk gefeliciteerd op naar een topecho!!

Vandaag dus weer een echo gehad en alles was weer goed ppffffff het is nu 23,5mm en was al volop aan het bewegen!!! Mijn vriend had echt een big smile op zijn gezicht en ik ook wel.....

Donderdag weer een echo dus hopen hopen en nog eens hopen dat die ook goed is!! Moet dan helaas wel alleen. Ben dan 10 weken en als die echo ook goed is wil ik mezelf ook gaan aanmelden voor MvM durf het nu nog niet aan....

De cystes zijn gelukkig ook weer kleiner geworden.

We gaan weer verder met nagel bijten hahaha.

Liefs xxx

Ps ik hoop dat ik niemand vergeten ben......

Geplaatst

Esther, super dat je echo weer goed was! En gewoon aanmelden bij MvM joh! Je mag maar tot week 16 en meid, het is gewoon een feit dat je zwanger bent en dus hcg in je lijf hebt! Je krijgt trouwens ook nog eens een heerlijk zachte badcape / wikkeldoek haha...

In de etosdoos zaten ook best leuke dingen: buikcreme v mama, mini zinkzalf, knuffellapje, rose bier en jillz (beiden 0%), tijdschriften, speentje, speenlapje, billendoekjes, 2 luiertjes en dat was t geloof ik wel. Altijd leuk, gratis dingetjes hihi. Soms hoor je mensen klagen over t vele folder en reclame materiaal wat er bij zit, maar lijkt mij logisch, waar betalen ze t v anders van?!?

Oh ja, volgens mij moet je kraamzorg altijd zelf regelen...

Fleur, Suus en limiinous, hoe is t met jullie? Stilletjes?

Apple, geslaagd met het shoppen trouwens?

Geplaatst

Ink babyshoppen leuk leuk! Gewoon wat neutrale kleurtjes kiezen. Ik had al zo'n beige wikkeldoek gekocht voordat ik zwanger was. Kan voor allebei :)

en inderdaad hartstikke leuk zo'n Etos doos. En reclame hoort erbij!

esther hoera voor de goede echo! En je kunt je echt melden bij MvM hoor, ik heb het ook al met 6wk gedaan. Als het misgaat heb ik toch nog tot die tijd een bijdrage geleverd dacht ik dan. Op naar de volgende echo. En dat is weer tegelijk want ik had ook een echo vandaag :)

Ik zag een dansend en slapend kindje. Maar o zo mooi :) Ik mag afbouwen met de bollen. We hadden vandaag een supertoffe gynaecoloog, we waren de eerste en ze liep meteen een half uur uit. Ze heeft zoveel verteld..

Geplaatst
Dus jij gebruikt het in de 14e week nog? Je behandeling is in NL?

de gynaecoloog zei laatst dat eigenlijk niemand precies weet hoelang je moet doorgaan en ieder maar bepaalt. Maar dat mensen alleen maar doorgaan omdat ze niet durven te stoppen. Maar ja, hij zei ook niet dat ik moest stoppen.

Ik hou het gewoon nog een week vol

Ja idd, Ik ben gewoon onder behandeling hier in nederland. De reden dat ik nog bollen gebruik is dat ze vermoeden dat de problemen die ik in het verleden heb gehad misschien van een progesteron tekort gekomen is.

Dit is niet zeker omdat ik daar nooit op geprikt ben destijds, dus daar komen we nooit achter.

Ik heb nu een gynaecoloog die wat verder kijkt dan zijn neus lang is (sorry), en die ook open staat hoe het in het buitenland gaat in soortgelijke situaties, heel fijn voor ons.

Dus dit is min of meer iets van "baat het niet dan schaad het ook niet".

Fijn dat je echo weer goed was!!! Top. Hoeveel weken ben je nu dan, ha ha zie geen ticker vandaar.

Ink ik heb ook zin om te shoppen, maar wacht tot dat weten wat het wordt. Hier word de vermoeidheid ook steeds beter. Voel me ook heel goed verder. Yes we zitten dan ook in de tweede trimester, dus dan mag dat ook wel! We gaan er Lekker van genieten nu.

Die dozen, kan je die gewoon opvragen? ik heb dat nooit eerder gedurfd, dus weet niet hoe dat gaat.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier eigenlijk hetzelfde Utrogestan verhaal als Dieke. Wij wilden het gewoon proberen.. het was immers al 10 keer niet gelukt. En ik wilde niet dat we bij een mk te horen zouden krijgen dat ik te weinig progesteron aanmaakte. Dus eigenlijk ook een soort van voorzorg. De keren na een verse tp (en punctie) baalde ik altijd van die bollen. Maar als je eenmaal weet dat het voor jou nét het verschil kan maken tussen we of niet zwanger... Nou, dan neem je het voor lief ;-) Dus hier tot en met afgelopen dinsdag gebruikt Ik was toen 13 wk + 1 dg. Toen woensdag de echo helemaal goed was, gaf dat weer extra vertrouwen!

Wat is er veel geschreven zeg! Ik heb een aantal dagen geen internet gehad.... (zó balen!)

Ben ook wel benieuwd waar je die dozen kan bestellen! Al kreeg ik afgelopen week een tasje met info (WKZ) waar een bon in zat voor de fel*citas-doos.

Dieke, spannend he, als alles voor het eerst is?! Hier ook hoor. Ben ook een enorm groentje!

Oh ja, met de Utrogestan heb ik afgebouwd van 3 x 2 naar 3 x 1. En de laatste dagen alleen 's avonds en 's morgens 1. Stoppen was een beetje eng, daarom deed ik dat kort voor een echo.

Zijn jullie allemaal al aan het babyshoppen?? Hier wel hoor, maar wil niet alleen maar witte, grijze en beige kleertjes, dus heb nog niet te veel. Over een tijdje gaan we weer verder...

En hebben jullie zelf een idee wat het is? Ik denk steeds in 'blauw'. Bij neutrale dingen vraag ik me steeds af of het wel stoer genoeg is.. En als ik vooruit denk aan volgend jaar dan zie ik ons steeds met een jongetje... Iedereen in mijn omgeving dénkt ook een jongetje. Maar volgens de Chinese kalender zou het een meisje zijn.. Nou, nog een paar weken wachten (minimaal 3 weken, max. 6 weken)

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hier nog helemaal niets gekocht voor ukkie. Vind die neutrale kleertjes niet zo leuk en we hebben natuurlijk nog veel van Levi. Zit wel stiekem naar meisjes dingen te kijken, want dat is mn voorgevoel, maar dus nog 6 weken geduld hebben...

Die dozen kan je via internet bestellen. Kruidvat, prenatal en etos (blije doos ofzo en felicitas of WIJ, Google maar, dan komen ze snel genoeg. Ik zocht geloof ik gewoon op "gratis babydozen" of "gratis zwanger doos" of zoiets)...

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb me ook ingeschreven voor de Felicitas doos! Maar van de prenatal werkte niet. Moest me aanmelden omdat ik al bekend was bij de website. Maar dan geeft tie elke keer een foutmelding :(. Dus die vul ik wel een keer in de winkel in.

Ik heb ook nog niets voor de kleine gekocht. Weet natuurlijk al dat het een meisje is. En we hebben al veel vanwege ons dochtertje. Maar tzt zal ik vast weer allemaal leuke dingetjes kopen :)!

Verder heerlijk rustig weekendje. Dus lekker beetje kneuteren. O ja en de kledingkast van m'n dochter uitpluizen. Ze groeit als kool…. Dus hup weer een doos vullen en naar zolder voor nr 2. Toch best makkelijk!

Ink, heb van de week alleen een spijkerbroek gekocht bij de HM. Verder nog niet echt kunnen slagen. Zijn er verder al meiden die positiekleding aan het shoppen zijn? Denk dat ik ook maar online gaan kijken. Lekker lui vanaf de bank. Eigenlijk nog makkelijker haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden