Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O ja, helaas heeft de 1e kijker laten weten dat ze hetto toch wat te klein vond, ons huisje. Op naar vrijdag de 2e bezichtiging...

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hobbesje jeetje moet je dat nu weer afwachten. Ik hoop voor je dat het mee zal vallen.

Ink!!! Een jongen!! Hoeraaaaa! Een broertje voor Levi. Wat zal hij het leuk vinden of niet? Weet hij het al? En wat een geluk om vandaag al te mogen spieken zeg. Nou, jouw dag kan niet meer stuk. Geniet er maar lekker van!

Geplaatst

Hoera Ink, nog een jongetje. Leuk hoor dat je het al weet. Gefeliciteerd.

Zo'n goede echo is veel belangrijker dan zo'n suffe kijker die jullie huis niet wil, toch?

Geniet ervan!

Geplaatst

Hobbesje wat een gedoe met je bloed! Hopelijk is het inderdaad loos alarm! Ik heb ook een aantal anti stoffen. Lewis, kleine C, grote D geloof ik. Geen idee wat het betekent, alleen de gyn zei dat het niets ernstigs was voor mij of beeb..

Ink joehoe wat leuk, weer een jongen! Super zeg. Handig ook met kleertjes en spulletjes! En je zoontje wordt vast een stoere grote trotse broer! Straks lekker samen spelen en ravotten! Fijn dat je even mocht gluren en dan meteen dit nieuws mee kreeg!! Jehhh! En op naar de volgende kijkers! Je hebt in ieder geval kijkers... Ik ken zat mensen die daar al maanden op zitten te wachten!

Hier alles rustig. Gaan komen weekend weg met een groep vrienden! Voor het eerst met een aantal kids erbij dus dat zal een ander weekend zijn dan we gewend zijn, maar heel veel zin in! Lekker zwemmen, wandelen, spelen, kletsen: gezelligheid dus!!

Geplaatst

Ink wat leuk een broertje!!!

Jammer dat de eerste kijker heeft afgehaakt. Maar je hebt iig al een tweede staan!

Apple leuk dat jullie een weekend weg gaan. Doen wij ook elk jaar met onze vriendengroep. Helaas heeft het grootste deel geen kinderen, dus het is altijd veel passen en meten. Komend jaar kunnen wij niet mee, dan hopen we zo ongeveer ons kleintje te krijgen/hebben.

Hier vanmorgen weer gebeld door de vk. Helaas heb ik dus echt geen vijfde ziekte gehad... (ik had daar echt op gehoopt, dat het daarom vorig jaar is misgegaan met de 14 weken.... ). Nu dus extra goed oppassen en dat is niet handig met een peuter op de psz. Maar het is een ziekte die meestal in het voorjaar voorkomt en dan ben ik al bijna in mijn derde trimester (en dan schijnt het minder kwaad te kunnen).

En ik snap nu (eindelijk) wat er zo vreemd is aan de antistoffen die ze hebben gevonden. Ik ben rhesuspositief en heb nu dus antistoffen in mijn bloed die je normaliter vind als je rhesusnegatief bent en in aanraking bent gekomen met positief bloed (wat mijn moeder dus wel heeft). Eigenlijk heb ik dus antistoffen tegen mijn eigen bloed... Google heeft wel wat antwoorden geleverd, maar wat het voor de zwangerschap verder inhoudt weet ik nu nog niet. Het is pas aande orde als je meer dan een half jaar zwanger bent. En dat duurt nog even gelukkig.

Geplaatst

Ink, super een boy!! is het nu ook meteen echter? Ik wil het ook weten nuuuuu!!, ha ha.

Hobbesje, apple ik word ook in de gaten gehouden wat betreft antistoffen, ik heb dus wel rhesus negatief bloed. Ik zag ook "kleine C" en D in mijn dossier staan. Heb ooit antistoffen gemaakt in een zwangerschap. Zal vragen wat kleine c betekent aan de gyn, weet ook niet wat dat is.

Vandaag de 16 weken aangetikt :), gaat goed. Weet nog steeds niet of ik beeb voel, het is meer een "water ballonnetje", die ik af en toe voel.

Ach ik wacht het rustig af. Buik is nu echt zichtbaar, vooral 's avonds, zo trots!

zulke leuke reacties krijg ik, lieve ontroerende cadeau'tjes, zo lief!

Geplaatst

Ink, wat leuk nog een jongen!Wordt een mannen gezin, lijkt me super leuk. Wat bijzonder dat ze dat toch zo duidelijk al kunnen zien op de echo!

Dieke, mooi man dat je echt al een buikje hebt, laat maar zien!

Hobbesje, begrijp ik het goed dat je je geen zorgen hoeft te maken tot een half jaar zwangerschap? Dan weer bloed afnemen of wat gaat er dan gebeuren weet je dat al?

Druppel, ik hoop nog een week of wat uit de positie kleding te blijven maar weet niet of dat gaat lukken. Broeken gaan al strakker zitten met 8,5 week...dat wordt nog wat.

We zijn inmiddels al wel gewend aan het idee van een tweeling. Nu vindt ik het alleen maar super leuk!

Geplaatst

Jetje ik hebgeen idee hoe en wat. Googelen leert wel dat er nog extra onderzoeken zullen zijn van bloedwerk tot extra echo's en in de oudere documentatie vindje ook nog vruchtwaterpuncties om de bloedgroep te bepalen (lijkt nu via het bloedbeeld te kunnen). Als het ernstig is eindig je in Leiden iig. Maar ik denk dat ik wel vast extra tijd mag reserveren voor de gyn. Hoop dat ik snel meer hoor...

Maar ik benwel overduidelijk zwanger geloof ik. Vanmiddag zout in de vaatwasser bijgevuld envergeten het dopje er weer op te draaien.... nu hoop ik dat de boel nog weer schoon wordt, er zat echt een superdikke witte waas over alles. Sjucht....

Geplaatst

Zo weer ff bijkletsen, druk gehad afgelopen week :(

Toevallig dat er meer dames zijn met kans op antistoffen in het bloed, tel er nu al 3, of zo? Zo vaak komt dat ook weer niet voor, dacht ik.

Ik weet nu dus zeker dat het wel het beebje was wat ik voelde! Gebeurd nu ook steeds vaker, glim glim :)

Ook aan het internetshoppen geweest voor wat leuke kleding. Het moet nog binnen komen, en hoop dat er wat tussen zit. In de winkels vind ik echt niets te vinden of heel oudbollig!

Nu nog een zwangerschapstopje/hemdje en een grotere riem, dan kan ik wel vooruit deze winter.

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

Leuk! Ik heb ook ff lekker zwangerschapskleding gekocht, draag het al volop heb zo'n dikke buik. Ik ga dan ook maar 1x in de 3/4 dagen naar de WC voor de grote boodschap. Wat wel erg opvallend is, is dat ik vooral sinds gisteren zo extreem misselijk ben. Ik was het wel gedurende de dag maar nu is het echt heel erg terwijl je overal leest dat het vaak met 12 weken wel minder zou moeten worden...

Ik heb de bloeduitslagen ook gehad en ik heb, net als bij mijn vorige zwangerschap, nog geen 5e ziekte gehad dus daar moet ik even alert op zijn met mijn werk als kleuterjuf.

Verder was alles goed :)

Nog 4 weken en dan de geslachtsbepaling, ik kan niet wachten! :):):)

Liefs!

Geplaatst

Hoi meiden ook ik laat weer even iets van me horen heb het zoooo druk gehad laat thuis en dan zooo moe.....

Er is best veel bijgeschreven dus ik hoor dat ik niemand vergeet anders alvast sorry!!!!

@ Jetje 2 hartjes wauw wat mooi snap dat dat even moest bezinken maar wat super leuk zeg!!

@Apple Blij te lezen dat alles goed gaat hoe was jullie weekendje weg lekker kunnen genieten??

@ Dieke wat leuk dat je de kleine al gaat voelen!!!! Toch nog leuke kleding gescoort?? Het is idd moeilijk om iets leuks te vinden zeg. Lekker genieten van je buikje!!

@ Druppel super dat de echo weer goed was!!! Geniet er lekker van. De steekjes heb ik idd soms nog denk idd ook dat het de groei van mijn baarmoeder is.

@ Hobbesje jeetje wat vervelend dat je bloed niet goed was helaas weet ik daar niks van dus kan je ook geen advies geven.... hoop dat je snel weet hoe of wat zodat je zekerheid heb. Succes!!!! Enne die rare dingen doen herken ik wel hoor hahahahaha.

@ Ink een jongen super!!!!! Jammer van de kijker van jullie huis maar dat komt vast nog wel goed zou ook wel erg snel zijn he meteen de eerst kijker.

@Sabine nog 4 weken en je weet het wat duurt wachten dan nog lang he hihi fijn dat alles goed gaat geniet er lekker van!!

Vandaag voor het eerst een positiebroek aan jeetje wat zit dat lekker zeg haha.

Donderdag ben ik 12 weken en heb dan ook weer een echo als alles goed is gaan we het de rest van de fam en vrienden vertellen en een dagje later zetten we het op facebook tja dan weet de hele wereld het hihi.

Wanneer hebben jullie het of fb gezet??

Eerst donderdag maar weer afwachten....bbrrr ben nu al zenuwachtig......

Sorry als ik iemand vergeten ben!!!

Liefs van mij.

Geplaatst

Sabine, lees dat jij ook misselijk was ineens, Hier nog 1tje. Vandaag de hele dag misselijk, nog net niet spugen. Zit je dan op je werk...was blij dat naar huis kon, voel me nu nog steeds misselijk en de hele dag boeren zo vies..Raar ben nu 9w precies en niet eerder zo erg gehad. Nou ja zal nog wel even duren als het niet met 12w minder wordt..:-(

Dieke, ben benieuwd of er wat leuks tussen de kleding zit. Is ook lastig die positiekleding. Lang leve internet!

esther, al bijna 12 weken weer..Spannend weer die echo! Leuk om het iedereen te gaan vertellen!

Geplaatst

Jetje, ik vind het wel moeilijk om wat leuks te vinden, bestel overal wat en combineer het dan met elkaar. Zo heb ik dan toch 2 leuke setjes gecreëerd :)

Wel nog 3 super stoere leren riemen gescoord in de stad, zo blij mee!! Was een aanbieding dus heb er 3 gekocht, een zwarte, bruine en taupekleur. Mijn eigen 2 riemen zijn nu te kort, dus moest echt wel...., erg he!! :laughing4::laughing4: . Later kan ik ze wel inkorten mochten ze te lang zijn.

Esther veel plezier morgen bij de echo!! dan eindelijk lekker vertellen aan iedereen!!

Wij hebben ook weer een goede echo gehad, het gaat echt goed. Ik heb wel een placenta die voor ligt, zagen we nu duidelijk. Maar desondanks voel ik het kindje af en toe goed.

Echt leuk om een minimensje te zien, onze zoon of dochter, pfff wat klinkt dat :)

Ink hoe is het met jou? al een tijdje niet gezien. En de rest van de meiden?

Geplaatst

Hey meiden! Ben ik ook weer een keertje..

Moeilijk he, die positiekleding?! Ben 2 dagen aan het shoppen geweest en heb uiteindelijk 1 jas, wat ondergoed en een vest gescoord. Niet echt een vette buit dus.... Ik vond alle kleding zo somber, alles zwart, donkergroen en grijs.

Inmiddels de website van Asos gevonden. Daar staan hele leuke jurkjes op!

Vanmiddag echo gehad en die was weer goed. Het geslacht weten we nog niet. Over 3 weken weer een echo (20 wk echo, op 19 wk en 2 dg)

Ink, inmiddels nog kijkers gehad voor jullie huis?

Dieke, bij mij ligt de placenta ook voor en ondanks dat voel ik de kleine ook al een paar weken. Maar nu wel steeds vaker. Bijzonder he? Eerst denk je dat je het verkeerd hebt... totdat je het vaker voelt.. Ik voel het vooral als ik rustig ga liggen.

Zwaai naar alle andere meiden!

Geplaatst

Dieke wil je het geslacht niet weten of konden ze het niet zien? Ik heb ook riemen nodig, doe nu gewoon zonder :)

en ook hier een met waarschijnlijk placenta voor, maar ik voel helaas nog niets.

Geplaatst

Fleur jij hebt tenminste nog wat kunnen vinden. Ik zal ook eens kijken op Asos. Wou jij het geslacht ook weten?

En de anderen? Of hadden we dit al besproken? Misschien handig om het in het lijstje in te vullen als 'verrassing'. Ik lijd een beetje aan zwangerschapsdementie 😊.

Fijn die goede echo's!

ik moet 17 dec weer en wacht op een uitnodiging voor de 20 weken echo. Pas in januari denk ik. (Als iemand t lijstje aanpast.. Ik schrijf op m'n tel.)

Veel plezier morgen Esther! Leuk leuk!

en de rest hoe is het????

Geplaatst

Hee meiden!

Jullie dus ook al moeite met leuke kleren vinden? Pff ik vind het ook lastig. Vind weinig leuk moet ik zeggen! Maar ik ga ook eens op asos kijken! Thanks voor de tip!!

Ik ben nu bijna 14 weken en ik vermoed sinds afgelopen week ook af en toe iets te voelen! Heeeel af en toe als ik stil lig of zit en dan vooral 's avonds. Mijn placenta ligt hoog achter, dus het zou kunnen. Bij m'n vorige zwangerschap was het pas rond 20 weken dat ik echt wat voelde. Maar ik denk dat ik het nu toch sneller herken. Bijzonder weer hoor!

Oh ja, mijn 20 weken echo kon nog niet gepland worden half januari want ze hadden de planning nog niet voor het nieuwe jaar!! Stom he? Nou ja tijdens de volgende controle wordt tie gepland dus ben heel benieuwd wat de datum wordt. Krijgen jullie ook een GUO of een standaard echo?

Trusten meiden!!!

Geplaatst

Druppel, wij willen het geslacht wel weten, maar hij kon het nog niet zien. Had ik ook al verwacht, want hij zei dit laatst ook al.

Oh ja, de kleding die ik heb gevonden was niet eens positie, haha. Een vest draag je toch vaak los, dus die kan van de gewone afdeling komen. De 2 jassen bij H&M vond ik errug standaard... Gelukkig hadden ze op de gewone afdeling wél een leuke jas die erg wijd over mijn buik viel. Het zou anders nooit mijn eerste keus geweest zijn, maar hij was afgeprijsd naar 3 tientjes. Daar kan ik me voor dit seizoen geen buil aan vallen dus. En met een leuke sjaal of doek is ie wél leuk.

Heb trouwens ook nog een zwarte legging gekocht. Die is wél positie. En die zijn ook niet overal hetzelfde. Laatst had ik er 2 in 1 verpakking van de H&M, lopen er 2 van die dikke naden over de buik.... Dat is dus geen gezicht als je een strak jurkje draagt! Heb er toen één gekocht van de Hema, die was geweldig. En nu zo'n zelfde bij de H&M (die zijn naadloos en kun je optrekken tot onder je bh, haha)

Apple, ik krijg een GUO. Schijnt zo'n 3 kwartier te duren ofzo. Helemaal leuk! Lekker lang kijken. Denk alleen wel dat ik tzt behoorlijk zenuwachtig ben. Ben ik voor elke echo hoor... Ondanks dat mijn buik behoorlijk groeit blijft er zo'n duiveltje op mijn schouder zitten. Komt vast omdat het allemaal zo lang duurde voordat ik zwanger was. Af en toe kan ik het écht nog niet geloven!

Wat stom dat ze jouw 20-weken echo nog niet in konden plannen zeg!

Geplaatst

Hey meiden van dat alles zo goed gaat met jullie

Op de misselijkheid na ;-)

Ik kocht gewone leggings maatje groter en gewone jurkjes ook groter en had ik leuke kleren ;-) succes dames

Hier gaat alles goed alleen nog hcg in mijn lichaam dus nog steeds ziekenhuis in ziekenhuis was vorige week 40 dus zal nu wel weg zijn

Liefs

Geplaatst

Jee minoes, dan duurt dat ook lang voordat het hcg uit je lichaam is . Je lijkt me een power vrouw :).

Ik weet al wat het wordt :) dok houd nog wel een slag om de arm, maar is al twee echo, s hetzelfde, dus ga er wel vanuit. Man weet het nog niet, die wil het zelf ontdekken op de echo.

En ik moet me inhouden om het niet te verspreken, moeilijk hoor.

Geplaatst

Hey minoes!

leuk om weer wat van je te horen. Wat duurt dat ontzettend lang met de hcg zeg. Veel liefs x x

Dieke wat moeilijk om het te weten maar te moeten verzwijgen. Vertellen jullie het de anderen ook nadat je man het weet?

Geplaatst

Hai meiden,

Minoes, ik hoop voor je dat het hcg er bijna uit is nu. Hoe is het nu met je?

Druppel, alles gaat lekker met de twins?! Wij hebben vandaag weer een echo gehad en alles was okay. Ik krijg wel medicatie voor misselijkheid en extra folium en extra ijzer voorgeschreven. Heb jij dat ook?

vandaag voor het eerst een positiebroek aan maar die is nog wat ruim, toch maar weer wat chino's aantrekken...maandag ga ik het m'n collega's vertellen en wat vrienden. We willen niet wachten tot de 12w want ik wordt al wat dikker. Spannend!

Geplaatst

Jetje ik kon na 8 weken echt de zwangerschapsbroeken aan hoor. De rest wilde niet meer dicht. Het lijkt goed te gaan hier, ik wil ze nu zo graag voelen maar daar is hey nog iets te vroeg voor.

Ik gebruik ook extra foliumzuur en ijzer. Ik ben wel zo nu en dan misselijk geweest maar vaak wanneer ik trek begon te krijgen. Dus gewoon vaak een beetje eten. Daar heb ik ook niets voor gebruikt. Nu nog wel, maar niet zo vaak meer. Ben jij veel misselijk dan? Alleen die vermoeidheid! Nog steeds geen energie :)

Geplaatst

Jetje wat super dat alles goed is met twins ja die misselijkheid kan je flink slap van worden

Druppel van onze dochter had ik ook snel zwangerschaps kleren aan zit ook lekker

Ja gaat hier goed heel goed lijkt wel of mijn man en ik opnieuw verliefd zijn haha

En onze dochter gaat ook hard ze is gaan lopen toen ik midden in de mk zat super

In het nieuwe jaar gaan we weer los ;-)

Succes dames

Geplaatst

Druppel, de misselijkheid is pas echt sinds 2weken ofzo iedere dag aanwezig. Inderdaad iedere keer iets eten gaat goed. Bijna om het uur moet ik wel wat eten anders wordt ik misselijk. Als ik wat meer bijv avondeten op heb dan heb ik daar last van. Vanmorgen een zetpil genomen en het is wel minder nu, yess!

Minoes, wat heerlijk dat het tussen je man en jou zo goed gaat, fijn om te horen. Volgend jaar met goede moed weer de mmm in? of wie weet toch wel weer spontaan...!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden