Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee we proberen het weer spontaan en zien wel waar schip strand was binnen 3 maand zwanger dus we zien wel;-)

Wat raar dat je nu ineens misselijk bent

Nog even en dan gaat het over is zuur haha

Och ja over maar maanden heb een wolk van een baby

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb niets voorgeschreven gekregen. Ze zei alleen dat ik extra foliumzuur moest slikken naast mama compleet die ik al gebruikte. Ik keek net op t potje en een tabletje foliumzuur is 4 Mg. Het zal wel goed zijn toch? Welke vitaminen slikken jullie nog?

Minoes, hopelijk be. Je gauw weer spontaan zwanger en hoef je nooi meer de mmm in. Je weet dat het lukt, nu alleen nog blijven!

fijn Jetje dat de misselijkheid minder is want dat is dus echt geen pretje!

Geplaatst

Heey meiden,

Ben ik weer eens! Sorry, heb jullie beetje verwaarloosd. Ben veel met andere dingen bezig geweest, zoals dus het huis. Morgen weer nieuwe kijkers en zelf een huisje vandaag bekeken waar we wel in geinteresseerd zijn, maar eerst morgen even afwachten sowieso...

Verder het gevoel dat er best even een kloof zat. Niet lullig bedoeld, maar gedeelte van misselijk etc kon ik niet meer over mee praten. Ben meer bezig met de namen, verlof regelen, berekenen, geboortekaartjes, kinderwagens etc en snap best dat nog iedereen daar mee bezig is / of misschien zelfs nog niet goed bij durft stil te staan. Maar voor mijn gevoel zit ik al bijna op de helft hihi... Hoop niet dat dit verkeerd wordt opgevat meiden, is gewoon even iets persoonlijks van mij dat ik wat afstand voelde en dus ook nam... Ach, zullen de hormonen misschien ook wel zijn...

Ik ben nu 2, 5 kg aangekomen en pas mijn eigen broeken nog. Als ik ga staan, moet ik welliswaar mn riem een gaatje aantrekken en als ik ga zitten weer helemaal los, en bij mn knoop een elastiekje, dus niet super handig, maar de zwangerschapsbroeken zakken nog zo erg af!

Verder geen klachtjes of wat dan ook, alleen wat moe, maar dat komt vooral omdat Levi elke nachts sinds 2 weken ineens weer wakker wordt en dan paar uur aan t spoken is rond 3u in de nacht, behalve als hij in t midden bij ons ligt, maar dat is zo vermoeiend, want dan slaap ik heel licht...

Nou, zal proberen vanaf nu weer wat vaker te gaan schrijven hier hoor meiden!

Geplaatst

kan toch Ink, ik denk dat jij je gewoon ook wat zekerder voelt.

Op zich ben ik net zo ver als jij, maar durf nog niet aan kinderwagens

Enz te denken, dat heeft natuurlijk met mijn voorgeschiedenis te maken.

Wel heb ik een goed gevoel over deze zwangerschap 😃.

Maar komt vanzelf.

Spannend hoor, weer kijkers in je huis. Over animo heb je dus niet te klagen!

Hoor ook vaak dat dit wel eens anders is.

Druppel staat er op jou potje 400 ug? Dat is geen 4 Mg. Anders ff naar vragen

Is volgens mij alleen op doktersrecept te krijgen.

Ook werd geadviseerd tot 24 weken te gebruiken.

Geplaatst

Hey Ink, maakt toch niks uit, jij bent al verder aan het denken/bezig dan andere meiden. Prima toch?! Lekker genieten hoor wat al dat geregel e.d. Fijn dat jullie weer kijkers krijgen en hopen dat er dan een bod uitkomt! Lekker dat je je eigen broeken nog aan kan zeg!

Dieke, ik heb ook tabletjes 5mg foliumzuur gekregen en ijzer erbij. Moet even navragen of ik de Davitamon mama erbij mag blijven slikken. Teveel is ook niet goed lijkt me.

Geplaatst

Thanks meiden. Eigenlijk inderdaad niet veel onzekerheid hier in tegenstelling tot de zwangerschap van Levi. Wil gewoon genieten en als t fout gaat, komt die klap toch wel, maar heb ik in ieder geval de voorbereidingspret wel gehad ;-). Optimistisch he?

En kan me voorstellen dat als het eerder een keer fout gegaan is, de angst groter is!

Ja, ben blij dat we nu voor de 3e keer kijkers krijgen. Zojuist b huisje weer aan kant gemaakt. Morgenochtend weer de laatste dingen als even stofzuigen en dan weer de deur uit voor ze er zijn. Vind het wel vermoeiend, zowel geestelijk als lichamelijk haha...

Merken jullie verschil in hormonen? Ik merk dat ik wat minder geduldig ben naar Levi toe en als ik dan kortaf reageer, voel ik me daarna weer schuldig. Hij kan er ook niets aan doen dat ik wat minder kan hebben natuurlijk... Herkenbaar voor de meiden die ook een kleine hebben rond hobbelen?

Ik slik verder alleen nog foliumzuur (maak t potje even op) en omega 3 capsules, verder niets. Wil hierna wel overstappen op mama compleet ofzo...

Geplaatst
Druppel, in mijn ziekenhuis krijg je 5 Mg foliumzuur als je zwanger bent van een twin. Bij jullie ook?

Je hebt gelijk hoor, het is 0,4 Mg of 400 Ug. Maar mijn dokter zegt (man 😄) dat je alleen 5mg inneemt als je reuma hebt of als je eerder een baby met open ruggetje hebt gehad. Raar, dat het bij jullie standaard is.

Hoeveel hebben ze jou voorgeschreven dan Jetje?

ink, ik snap dat het toch veel scheelt qua termijn maar vertel gerust ik vind het wel leuk om te lezen wat me te wachten staat 😄. Mijn beste vriendin is 3 maanden verder en ik bewandel haar pad en dat is best wel leuk. Maar jij bent natuurlijk ook echt een van de eersten hier..

maar gaaf dat jullie al zoveel kijkers hebben!

Ik ben met name emotioneel veel maar ik heb natuurlijk ook geen kleine die hier rondloopt om mijn geduld te testen 😄

Geplaatst

Haha, nou ja, eigenlijk schelen we allemaal niet zo veel, maar zeker in het 1e trimester of 2e trimester ben je gewoon nog wel erg met verschillende dingen bezig merkte ik. Maar dat verschil is straks niet meer zo te merken denk ik zodra we allemaal wat verder zijn. Denk zelfs niet dat ik als 1e ga bevallen hoor haha, vorige x 2 dagen overtijd en vond ik toen wel fijn, want genoot nog erg van mn bolle buik en het getrappel van uk, dus als ik met 36 weken met verlof was gegaan en bij 37 weken bevallen, was ik er echt nog niet klaar voor geweest ;-)... En tweelingmamas gaan vaak ook voor ;-)...

Geplaatst

Nou en of dat mijn omgeving wat merkt van mijn hormonen 😜.

Dingen die me normaal een beetje irriteren, reageer ik nu erg fel op.

Toch ben ik verder vrolijk, humeur schommelt dus nogal, ha ha.

Wat kinderwagens betreft, ik wil graag 1 met grote voorwielen.

Misschien de murra (of zoiets), van maxi cosi.

Stiekum toch vooruit gedacht..., ja ja.

Geplaatst

Druppel, ik moet elke dag 1x 5mg tabletje nemen. Was niet alleen voor open ruggetje maar ook voor cellen. Geen idee hoe of wat verder.

Paracetamol mag je toch gewoon nemen meiden? Ik heb zo'n zere keel en droge hoest niet normaal, wordt er gek van zo pijnlijk. Niks lijkt te helpen, wil voor het slapen gaan een paracetamol nemen maar mag dat?

Geplaatst

Ja Jetje, paracetamol mag, ibuprofen daarentegen niet...

Hier verder ook wel vrolijk ja, alleen als iets me irriteerd kan ik erg slecht tot 10 tellen, terwijl dat met Levi echt wel af en toe nodig is haha!

Hij heeft gelukkig vannacht weer door geslapen tot.6.00 en toen nog even tussen ons in. Maar nu was hij niet wakker en ik wel, van 4 tot 5.30, grrrr! Hopelijk slapen we allemaal door vannacht ;-)...

Kijkers laten uiterlijk woensdag van zich horen en waren op zich redelijk positief, dus weer spannend, dat afwachten...

Wij willen de wagen van Levi (quinny buzz geloof ik) verkopen. Was een tweedehandsje en merk dat hij kuren begint te krijgen. Wil daarna wel weer een tweedehands, want nieuw vind ik ze niet te betalen. Liefst weer een 3 wieler die je compact op kan vouwen (en hoge duwstang heeft ivm mijn 1.88 ;-)!)... Geen idee welke dat dan gaat worden, hangt van het aanbod op marktplaats af denk ik ;-)...

Geplaatst

Jetje, ik heb het woensdag aan de gyn gevraagd en die zei dat paracetamol geen probleem was. Alleen niet te vaak gebruiken.. Maar voor het slapen zou ik het sowieso doen. En voor je keel misschien tijmsiroop? En heel veel vitamientjes: kiwi's en sinaasappels ;-)

Op die laatste 2 deed ik het de afgelopen week met een flinke verkoudheid ook erg goed. Nu (na bijna 10 dagen) is de verkoudheid al op zijn retour, en dat had ik niet verwacht (prednison, dus geen weerstand)

Ink, wat fijn dat ze uiterlijk woensdag al wat laten horen!

Ik was er eerst van overtuigd dat ik voor de Mutsy Evo zou gaan (ook prijs-technisch) Aangezien ikzelf toch niet echt kan wandelen en de wagen dus alleen in het weekend gebruikt gaat worden, wil ik er geen 1000 euro aan uitgeven. Maar nu twijfel ik toch... Ik heb op MP Bugaboo's te koop zien staan (ook bij een winkel die ze tweedehands verkoopt mét een servicebeurt én garantie!) en die vind ik nu toch ook wel heel leuk.... Ik vond ze altijd lelijk! Komt misschien door de hormonen dat ik hem nu toch wel mooi vind? Tja, of het komt gewoon omdat ik nu weet dat je die kap kunt (laten) bekleden.... (en ik zit zelf errug graag achter de naaimachine)

Minoes, ik hoop zo dat jullie niet nog een keer de mmm in moeten en dat een volgend wonder zich spontaan aandient!

Geplaatst

Bedankt voor de reacties meiden, ik neem met een gerust hart een paracetamol!

Fleur, ik heb de bugaboo cameleon en moet zeggen dat het een topwagen is. Makkelijk in te klappen en lekker stevig. Ook de wandelwagenbak is groter dan de meeste andere. Ik heb al stiekem zitten kijken bij duo wagen van bugaboo, errug duur dat wel....! :-(

Geplaatst

Hey meiden.... wat is het hier rustig!?

Die bakken van de kinderwagens van nu zijn veel kleiner dan voorheen :( Je zal maar op het platteland wonen of aan zee, moet zo'n kind al na een paar maanden in een open wagen in weer en wind. Vroeger kon een kinderwagen veel langer mee.

Is er überhaupt wel een leuke kinderwagen te koop die een grote bak heeft?

Ik begin nu opeens te groeien, jee lijkt wel met de dag. Als het zo doorga dan moet ik aan de lijn.

Geplaatst

Ja, erg rustig helaas!

Levi lag geloof ik tot maximaal 6 maanden in de bak ja, en daarna vond ik het al snel zielig qua zijn grootte, maar hij wilde ook graag om zich heen kijken, dus op zich leek hij het niet erg te vinden...

Vandaag is er een bod op ons huis gedaan! Erg spannend, aar lijkt er op dat we er wel uit zullen komen! Dan zouden we nog voor de bevalling over zijn in een nieuw huis (die we nu nog zoeken haha! Beetje stress vind ik het wel, want geen idee of ik zo mobiel blijf qua kunnen klussen etc bij 33/ 36 weken zwanger...

Geplaatst

Ik lees wel mee, maar vind het moeilijk om heel enthousiast mee te doen. Aanstaande maandag is de dag dat het vorig jaar mis was en ik ben echt zooooo onzeker nu.... je voelt nog niet echt iets en je buik kan je ook niet met de dag zien groeien. Blegh.... ik kan de tijd wel vooruit kijken. Woensdagavond iig weer een echo. En dan op naar de volgende controle bij de vk met hopenlijk meer info over het bloed en een kloppend hartje. En dan op naar de guo (die wil ik dit keer graag ipv de standaard seo). En me hopenlijk volgende week (eindelijk) aanmelden voor de kraamzorg en de babydozen enzo. Ik durf nog niet...

Ga even bijposten nu.

Fijn dat er weer een aantal mooie echo's zijn geweest! Altijd prettig om even binnen te kunnen spieken.

Dieke dat je je mond kan houden tegen je man! Dat lijkt me moeilijk... ik kan mijn mond wel houden, maar alleen als ik wel regelmatig het aan iemand kwijt kan!

Ik wil het echt dolgraag weten! Dan kan ik of opruimen of alvast op zoek naar maatje 50 voor een jongetje.

En dan net als ink me ook druk gaan maken over de naam. Meisjesnaam hebben we al, maar ik geloof dat ik nu een nog leukere heb gezien... En jongensnamen wordt nog een flinke dobber. Dan mogen jullie ook meedenken ;) .

Zag dat ook jullie moeite hebben met zwangerschapskleding. Ik ben ook al op pad geweest, maar ik vond het niets... Net heb ik een behoorlijk pakket zwangerschapskleding op marktplaats gekocht, heb ik iig weer wat spijkerbroeken en truitjes erbij waar ik me niet aan kan verkopen.

En ink dat kortere lontje naar de kids heb ik hier ook. Er zit gewoon een stuk minder rek in als je moe bent... en dat ben ik met een verkouden jongste die de hele nacht ligt te hoesten. En als ik eenmaal wakker ben kan ik de slaap niet meer vatten.

En kinderwagens: wij hebben de mutsy (urban rider, met 4 grote wielen) en die heeft een redelijk grote bak. Hij is iig wat breder, anders past het kindje er met 6 maanden bijna niet meer in. Kian heeft er met kromme beentjes ingelegen en is er toch nog voor de 5 maanden uitgegaan. Mikai was kleiner en die pastte makkelijker in de bak, die heeft er zeker een half jaar ingelegen.

Ink spannend! Hoop dat je je huis verkoopt en jullie een stapje verder kunt!

Wij hebben ondertussen ook verteld dat we een derde krijgen. De oudste vind het helemaal leuk en de jongste schiet meteen in de ontkenning en vind zichzelf weer een baby. Het was niet meer te verbergen. Bij de eerste was ik denk ik al wel 24 weken zwanger voor ik dezelfde buik had als ik nu heb... hoop dat hij nu even een beetje minder uitbuikt ;).

Geplaatst
Vandaag is er een bod op ons huis gedaan! Erg spannend, aar lijkt er op dat we er wel uit zullen komen! Dan zouden we nog voor de bevalling over zijn in een nieuw huis (die we nu nog zoeken haha! Beetje stress vind ik het wel, want geen idee of ik zo mobiel blijf qua kunnen klussen etc bij 33/ 36 weken zwanger...

Oh Ink, wat spannend! Enne, tuurlijk blijf jij wel mobiel. Bij de zwangerschap van Levi stond jij nog zo ongeveer weeën wegpuffend hoog op een huishoudtrapje de ramen te zemen (ja heeft indruk gemaakt op me, maar volgens mij heeft iedereen in het UMCU topic erom in een deuk gelegen.) Dus klussen gaat je ook wel lukken, iets langzamer dan normaal misschien, maar er zijn vast genoeg mensen die je kunnen komen helpen.

Fijn hoor, als je je huis zo snel verkoopt! En ook een nieuw huis kopen kan heel snel gaan, weet ik uit ervaring.

En een dikke knuffel voor Hobbesje! Hou je taai meid.

Geplaatst

Hobbesje, kan me voorstellen dat het voor jullie extra spannend is, deze komende week. Hopelijk krijg je snel bevestiging met een goede echo en mag je hem of haar snel gaan voelen, want dat scheelt ook wel veel qua onzekerheid vind ik!

Alleen als ik hem dan 1 dag niet voel, denk ik wel gelijk ohoh, maar de dag er na vaak al weer een teken van leven...

Fijn om te lezen dat je ook een korter lontje hebt, haha, voel me gelijk wat minder schuldig ;-)...

Wij doen een gewone 20wk echo. Geen uitgebreide beslissing geweest, maar gewoon op gevoel qua geen zin in weer naar een ziekenhuis er voor te moeten... Over 2 weken is die trouwens al!!!

Ik vond mn buik in t begin hard gaan en nu wat minder. Ben nu 2, 5 kg aangekomen. Geen idee meer of dat nou veen of niet is. Ga maar eens t boekje van mn vorige zwangerschap er bij zoeken die ik toen heb bijgehouden. Merk wel dat ik dat bijhouden nu wat verwaarloos. Zelfs nog geen 1e buikfoto of meetmoment vast gelegd...

Hoe gaat het met meiden van wie we niets meer horen, lezen die hier nog mee? Suus, Liminous? En...? Weet ff niet meer, zal het lijstje weer eens zoeken!

Minoes, volgens mij had ik vorige week nog niet eens op jou gereageerd? Sorry, heb een overlopend hoofd! Maar meid, wat een lange nasleep! Hopelijk wordt 2014 een erg mooi jaar voor jullie!

Jetje, hoe is t met de verkiudheid?

Geplaatst

Hha Okaasan, ja, als mijn zwangerschap net zo blijft verlopen als bij Levi dan is er weinig verschil te merken in of ik bijna uitgerekend ben of niet hihi, heb toen inderdaad echt alles nog tot t einde gewoon zelf gedaan zonder echt een stapje terug. Ik duim dat het weer zo loopt en we ruim voor de bevalling in een nieuw huisje zitten. Ik volg je trouwens dagelijks hoor, zoooo spannend, komende week bij jou!!!

Geplaatst
he, precies tegelijk Ink. Dan raak ik altijd de klus kwijt, omdat ik denk dat mijn bericht niet geplaatst is :-)

Haha, ja wen er maar aan, hopelijk raak je komende maanden vaak de kluts kwijt vanwege de veranderende hormoonhuishouding, minstend 9 maanden op en dan weer 9 af ;-)!

Geplaatst

Och meiden heb het wel met jullie te doen lieve hobbesje en hele dikke knuffel voor jou meid

Ink geeft niet je hebt genoeg aan je hoofd

Hopelijk verkoop je snel jullie huis

Voor iedereen een hele grote knuffel

Geplaatst
Haha, ja wen er maar aan, hopelijk raak je komende maanden vaak de kluts kwijt vanwege de veranderende hormoonhuishouding, minstend 9 maanden op en dan weer 9 af ;-)!

Hahha, ik ga mijn best doen. Ik vind het ook zo verschrikkelijk spannend. Nog maar een weekje. Maar donderdag is ook wel een mooie test dag, toen had ik vorige keer een ieniemiestreepje. Moet kunnen dan toch met zo'n super TP als deze keer.

Zo nu ga ik weer in de meeleesmodus hier.

Geplaatst

[][TABLE=class: MsoNormalTable, width: 151, align: left]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Naam[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Kindje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Uitgerekend[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Afspraak/echo[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Geslacht[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Suus77[/TD]

[TD=bgcolor: transparent][/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Ink[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]17 dec 20 weken echo![/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Jongen![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Dieke[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]23 dec 20 weken echo!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Fleur[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 mei[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Minoes[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]31 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Helaas mk :-(...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Apple[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]13-12 controle gyn[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Druppel[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e+2e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Juni[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Sabine[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]5 Juni[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Liminous[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]7 Juni[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Hobbesje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]4-12 echo

9-12 vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Esther[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Jetje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e + 3e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden