Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther en Apple, fijn ook weer wat van jullie te lezen en dat alles goed gaat op de drukte na.

Ik ben eergisteren ujt mn jasrits gesprongen met mn buik!!! Pfff, balen, maar s avonds zat hij almwat aan de strakke kant en bedacht ik me al dat ik mn andere winterjas moest gaan opzoeken, maar daar was ik dus te laat mee! Ben in 1x erg hard gegaan, ookmqua gewicht helaas. Maar maak ik me niet heel druk om hoor, vorige keer was het er allemaal in no time weer af door de borstvoeding.

Weten jullie al of jullie borstvoeding willen gaan geven?

Verder erg druk in mn hoofd en op internet met de voorbereidingen voor de verhuizing. Heb vandaag muurstickers voor de kamer van Levi en ook voor zijn broertje besteld. Dan is het straks kwestie van behang er af, likje verf er op en aankleden met die stickers en als ze over een jaartje wat anders willen, heb je het snel en goedkoop zo weer veranderd in een ander thema! Geeft me wel wat rust merk ik, dat we weten hoe we dat aan gaan kleden. Van de week ook maar eens naar ikea om te shoppen voor nieuw bed en kast voor Levi. Zijn broertje krijgt dan gewoon zijn ledikantje en commode.

En overmorgen hebben we de 20 weken echo! Ben gewoon de helft al gepasseerd nu! Hoop dat ukkie niet teveel mee krijgt vannalle verbouw en verhuisstress. Ook benieuwd of ze verwachten dat hij ook groot wordt bij de geboorte, want Levi woog 4080 en was 54cm lang en een hoofdomtrek van 3 a 4 cm boven het gemiddeldemhaha en dat heb ik er uit moeten perzen haha, dus als deze een kleiner hoofd heeft zeg ik appeltje eitje hihi...

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink bij one oudste hadden we met de 30 weken nog helemaal niets qua kamertje. Nog geen bedje of wandelwagen... maar het is snel geregeld. Als wij weten wat we krijgen ga ik nog wel wat dingetjes veranderen nu. En dan kan ik eindelijk verder met voorbereiden. Wat dat betreft duurt 21 januari me eigenlijk veel te lang!

En uit je jas gesprongen..! Oeps! Ik heb voorlopig nog wel groeiruimte, hoop dat ik hier de winter mee doorkom.

Vorige week een pakket kleding via marktplaats binnengekregen. Heerlijk om wat meer te kunnen varieren. Mijn eigen kleding gaat echt niet meer...

Succes met de 20 weken echo morgen. Leuk en spannend. Mijn jongens waren ook een maatje meer met een bovengemiddelde schedelomvang. Bij de oudste zei de vk 'maar dat had ook nooit gepast!'. Toen was ik wel blij met mijn keizersnede en intacte onderkant ;).

Oh Apple lekker op wintersport! Lekker even de frisse lucht in. Daar heb ik ook wel zin in. Maar dit jaar weer de verlichte familiebezoekjes hier... mijn ouders vind ik niet erg, maar mijn schoonouders staan nou niet bepaald bovenaan mijn lijst. Gelukkig loop ik dit jaar als het goed is iig wel 1 schoonzusje mis en dat maakt mijn dag al weer een stuk beter!

Esther fijn dat je geen last meerhebt van de cystes. En heerlijk om zelf te kunnen luisteren!

Hier groei ik goed envoel het kleintje regelmatig, heerlijk. Maar vandaag heb ik elke keer steken van onderen... niet prettig! Hoop dat het van mijn darmen is, die werken ok niet helemaal lekker mee...

Geplaatst

Haha Hobbesje, ik zie ook al tegen de verplichte bezoekjes op bij mijn schoonouders... Volop ergernis van mijn kant omdat ze ons nog steeds niet gefeliciteerd hebben met de zwangerschap. Als ik mijn schoonmoeder zie dan vraagt ze ook niks over de zwangerschap maar wél wat over mijn dikke prednison-wangen. Dat zit dus ook niet zo lekker. Gelukkig hoeven we maar kort langs te komen met Kerst, haha. We zijn welkom vanaf 16.30 uur. Kán niet beter! En aangezien ik 's avonds behoorlijk gesloopt ben moeten we vroeg naar huis ;-)

Wij hebben woensdag de GUO. En dan weten we ook meteen of we een jongetje of een meisje verwachten. Ben nu toch wel erg benieuwd! De afgelopen weken erg weinig gekocht omdat ik het toch wel leuk vind om gericht te kunnen schoppen. Na woensdag gaan we ook naar een kinderwagen kijken. Ondanks dat ik het altijd lelijke dingen vond ben ik nu verliefd op de Bugaboo.

En in het nieuwe jaar gaan we ook beginnen met de bovenverdieping. In de afgelopen weken hebben we een aantal tegenslagen gehad (mbt de aanvragen voor aanpassingen in onze woning) Nu lijkt alles eindelijk op de rails.

Vinden jullie ook dat het allemaal zo snel gaat?

Heb bij Asos.com een paar leuke jurkjes besteld. Ze hebben daar best leuke en betaalbare positiekleding! Duurt alleen iets langer voordat je het in huis hebt omdat het uit Engeland moet komen. Ik heb vrijdag besteld en dan zou het woensdag a.s. binnen moeten zijn. Ben benieuwd! Als het er iig maar is voor Kerst ;-)

Ink, jij hebt morgen de 20-weken echo! Succes!! Lekker lang naar je kleintje kijken!

Zwaai naar alle andere meiden! Sorry dat ik niet helemaal bijgelezen ben.. Zal proberen weer iets actiever te worden!

Geplaatst

Hee meiden,

Esther, fijn dat je geen last meer van de cycles hebt, rotdingen! En lekker voor de kerst nog een echo! Heerlijk, dan kan je mooi je foto's showen tijdens de feestdagen :D!

Ink, uit je jas gesprongen? Jeetje, dan ben je inderdaad aardig aan het groeien. Ben je al veel aangekomen? Ik denk nu ongeveer 3/4 kilo. Volgens mij was ik tijdens mn vorige zwangerschap rond deze periode beetje zelfde aangekomen. Prima… en inderdaad met de bv gaat het er vanzelf bijna af!

Ik wil ook weer bv gaan geven als het weer lukt. Bij m'n dochter zo'n 5,5/6 maanden gedaan.

Heel veel plezier met de 20 weken echo! Hopelijk is je kindje idd ietsje kleiner dan Levi. Jeetje wat een flinkerd! Geen last van gehad tijdens de bevalling?

Hobbesje, wat fijn dat je je baby al zo goed en vaak voelt! Heeel af en toe voel ik het ook. Maar zeker niet dagelijks en regelmatig. Komt vast!

Bah vervelend van die steken! Hopelijk gaat het snel over. Ik heb ook last van m'n darmen. Het gaat allemaal niet meer zo makkelijk zeg maar :|….

Fleur, wat erg van je schoonmoeder. Ik snap daar helemaal niets van. Hoe kan je nou niet blij zijn voor je kinderen? Je krijgt een kleinkind! Pfff nou lekker niets van aantrekken (als dat lukt). Wat dat toegaat ben ik erg gezegend met m'n schoonmoeder (en -vader). Die is dolgelukkig met d'r kleindochter en d'r tweede die op komst is. Gelukkig maar, want ik zelf heb geen moeder meer helaas… :'(

Jij ook heel veel plezier met de GUO, ook al is het natuurlijk erg belangrijk dat alles goed is met het kindje, het is ook heerlijk om lekker uitgebreid ernaar te kunnen kijken! En een GUO duurt natuurlijk extra lang! Ik mag 16 januari voor de GUO. Dus voor mij nog even wachten.

Verder met mij ook alles goed. Begin ook aardig te groeien. M'n gewone broeken pas ik nu echt niet meer. Maar moet echt nog het e.e.a. kopen aan positiekleding. Maar vind het - zoals gezegd - niet makkelijk deze keer. Weinig leuks. Na ja, elke keer komt er een kledingstuk bij. Maar broeken blijven het lastigst.

Hier verder druk met de voorbereidingen voor de vakantie. Zaterdag vertrekken we en o o wat neem je een bak baggage mee, zeker met een ukkie erbij!

Ik loop al weken; dat moet ik niet vergeten, dit nog kopen. En aangezien ik de laatste maand echt een zeef ben, liggen hier overal lijstjes en post-its, hihi!!

Nou meiden sterkte voor degene die tegen de kerstbezoekjes opzien. Maar geniet ook van de andere dagen!!

Geplaatst

Lieve meiden, het is weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar ik heb het even druk gehad. Eigenlijk wel veel meegelezen maar niet gereageerd.

Apple, wat leuk dat je op wintersport gaat! Waar ga je naartoe? Wij zijn ook wintersportliefhebbers maar we zien (lees:ik) het niet zitten om te skiën tijdens de zwangerschap. En ik denk de komende tijd even niet. Zie het ook niet zitten om volgend jaar met twee ukkies te gaan. Mijn man gaat waarschijnlijk de eerste week van maart nog wel met vriend en mijn broer. Hij heeft dat ook nodig haha.

Hobbesje wat gaaf dat je de baby voelt! Geweldig. Die steken zijn herkenbaar...

en tja, die verplichtingen... het hoort er toch een beetje bij..

Ink, veel succes morgen! spannend weer maar lekker genieten hopelijk. Probeer je niet veel zorgen te maken wat betreft de kamer. Komt vast helemaal goed!

Fleur ook al niet al te leuke schoonouders.. grrr... ik heb ook enkele familieleden die ik momenteel niet kan waarderen hoor! Kan alleen niets zeggen over mn schoonouders gelukkig. Gewoon lekker op tijd naar huis omdat je zwanger bent hahaha. O ja, ik denk ook aan de bugaboo maar ik moet alles eerst even goed bekijken.. en ook ik wil dat in het nieuwe jaar doen..

Esther, dat heb je goed geregeld net voor de kerst! Heerlijk!

Ik heb de afgelopen weken veel bloedingen gehad, ik ben al twee weekenden op het ziekenhuis geweest omdat ik zoveel bloedde. Gelukkig zagen de babys er wel goed uit maar het is geen geruststelling. Alleen op dat moment. Ik moet nu rustig aan doen van de arts en mijn man.

Morgen heb ik de normale controle echo.. Ik ben ook zo nieuwsgierig wat het wordt maar ze zeggen steeds niets te zien. Grrrr.....

Geplaatst

Oh Apple, wat naar van die bloedingen! Bij ons kon de gyn. op 16 weken ook niets over het geslacht zeggen... Hadden we eerlijk gezegd ook niet op gerekend. Bij hem op de kamer wordt altijd een echo gedaan, bij elke controle. Maar zijn apparatuur is niet echt heel erg scherp. Als we een termijn-echo hebben dan hebben we die op de echo-afdeling en daar is de apparatuur veel beter. Daar hadden ze het op 16 weken misschien kunnen zien. Maar ik heb het idee dat het zh het liever onder de 20 weken niet zegt.

Ik heb in de afgelopen weken nog wel getwijfeld of we het wel willen weten.

Voor wat betreft de bugaboo-fans: ik heb op MP gezien dat er winkels zijn die ze ook tweedehands aanbieden. Incl. garantie en servicebeurt. Om dat laatste lag mijn man helemaal dubbel: hij vindt dat wat voor auto's, voor kinderwagens had hij dat niet verwacht.

Stom is dat he? Dat je sommige familieleden ineens niet kan luchten of zien! Het lijkt wel of ik juist realistischer naar bepaalde dingen kijk en makkelijker beslissingen kan nemen. Normaal zat ik echt met bepaalde dingen en deed dan soms de dingen die een ander van me verwacht. Nu kan het me even wat minder schelen dat ik misschien iemand teleurstel.. Komt dat ook door de hormonen? ;-)

Vorig jaar op tweede Kerstdag mislukte onze cryo-poging. Ik werd ongesteld terwijl we bij mijn schoonouders waren. Ik had al verwacht dat het zou mislukken, maar het was wel even slikken. Desondanks heb ik gezellig gedaan, niks gezegd over de teleurstelling en ben pas laat naar huis gegaan.

Nu staat het er gelukkig heel anders voor.. Maar ondanks dat ga ik niet lang blijven plakken. Ze zijn nul geïnteresseerd (naar ons toe, want volgens mijn schoonzus vinden ze het leuk) en we zien ze de laatste maanden nog minder dan voordat ik zwanger was. Ze hebben niet op onze echo-foto op fb gereageerd, niet geliked. Maar ze hebben hem wel gedeeld en erbij geschreven: ons allerkleinste kleinkind. Dat wordt weer flink verwennen!

Ik wil niet dat ze ons kind verwennen. Ik wil een normale band met ze. En ik wil gewoon gefeliciteerd worden als ik eindelijk zwanger ben. Ze weten wat er aan vooraf gegaan is. Het eerste huwelijk van mijn man is stuk gelopen op de ivf-pogingen die ze samen deden. Daarna heeft mijn man altijd gedacht nóóit vader te worden. Nu (15 jaar na het starten van zijn eerste poging) ben ik zwanger... En zij krijgen er onverwacht een kleinkind bij.

Toen mijn man laatst jarig was kreeg hij er wat kleine baby-cadeautjes bij. Mijn schoonmoeder gaf geen krimp. Ze zat 3 meter van de gebreide babysokjes, rompertjes en slabbetjes af en keurde het geen blik waardig... Dat is toch een rare houding??

Geplaatst

Fleur, ik denk dat je me verwart met druppel. Ik heb geen bloedingen hoor ! Geeft niets ;)

Echt belachelijke hoe je schoonouders doen! Wat zegt je man daarvan? Ik had hem er wat van laten zeggen denk ik...

Beetje support naar je kinderen toe kan geen kwaad als het allemaal al niet zo makkelijk gaat. En dan helemaal als het uiteindelijk lukt. Echt onbegrijpelijk...!

Geplaatst

Ink heel veel succes en plezier bij je twintigweken echo, even fijn naar je hummel kijken!

Druppel, wat naar van bloedingen, gelukkig wel steeds alles goed!

Jee mijn toetsenbord reageert zo gek, moet wel 3x een letter indrukken voordat er wat staat, moet dat eerst oplossen, want dit werkt echt niet zo.

tot later!

Geplaatst

Oh Apple, ik bedoelde idd Druppel! Lekker blond van mij!

Mijn man wil wel wat tegen zijn ouders zeggen, maar hij weet dat zijn ouders niet met kritiek om kunnen gaan.. Dus dat wordt ruzie. We hebben daarom besloten dat we doen of onze neus bloedt. We gaan naar verjaardagen en met de Kerst op visite, maar verder houdt het op. Ik wil ook geen extra stress erbij.

We hadden juist in augustus een heel gesprek met ze gehad over het afgelopen jaar en over alle tegenslagen. Was op zich een heel goed gesprek. We hebben daarin ook verteld dat we meeleven op zijn tijd heel prettig vinden... Na dat gesprek dachten we dat eea hechter zou worden (wij gingen zelf ook vaker langs) Toen ik een maand later zwanger bleek dacht ik dat dat voor hun ook meer reden voor 'meeleven' zou zijn.

Geplaatst

Dieke dat ligt niet aan je toetsenbord maar aan het forum.... hier hetzelfde probleem!

Hier gaathet even wat minder. Na de hftige steken gisterenavond ok wat bloedverlies. Vk komt zo hrtje luisteren. Dit is echt zoooo slecht voor mijn zelfvertrouwen! Waarschijnlijk is hetniets omdat het heel weinig is en nu ook al wat ouder, maar toch....

Geplaatst

Hobbesjes getver zeg. Fijn dat de vk zo gelijk komt. Veel sterkte met wachten, hoop dat ze er inderdaad zo aan komt.

Ink, heel veel succes vandaag bij de 20wk echo.

Fleur wat een verhalen. Ongelooflijk. We kunnen wel een clubje oprichten voor mensen met een vervelende schoonfamilie. Dan kom ik er ook bij.

Geplaatst

Vk is weer weg en we hebben gelukkig een duidelijk hartje gehoord. Wat een opluchting! Moet het wat rustiger aandoen... dat wordt lastig voor mj ben ik bang. Loslaten is moeilijk voor mij nl!

Geplaatst

Hobbesje, dat was even schrikken! Fijn dat de vk meteen is gekomen! En gelukkig een mooi hartje!

Tja loslaten is lastig ja. Maar wel ten goede van je kindje!

Probeer hulp aan te nemen (zegt zij die ook geen nee kan zeggen ;)).

Geplaatst

Haha apple! Jij bent dus al net zo.

Bij mij is het alle touwtjes in handen willen houden met de komst van onze tweede geeindigt in thuis zitten. Mijn contract hield op en mijn emmertje was toen bijna vol. En nu al 2 jaar lekker thuis bij de jongens en dat bevalt mij goed. Zo kan ik alles onder controle houden he ;).

Geplaatst

Hobbesje, wat fijn dat jullie het hartje gehoord hebben! Nu rustig aan doen... Maar ja, hoe doe je dat he? Als jullie daar de gebruiksaanwijzing van gevonden hebben mogen jullie hem hier plaatsen ;-)

Okaasan, goed plan zo'n clubje! Soms even heerlijk om alle gal te spuwen!

Geplaatst

Een snel, want moet zo gaan koken, maar jeetje Hobbesje en Druppel, dat zal voor jullie beiden schrikken geweest zijn. Ik zat toevallig Levi's boekje te lezen en daar stond dat ik bij 17 weken ook bloedverli es had. Maar gelukkig is alles in orde met jullie en de ukkies!

Fleur, wat ontzettend stom van je schoonfamilie! Blegh!

Apple, ik denk dat ik er nu 5 ben aangekomen. Jas was getailleerd haha, dus niet heel handig hihi! Wat goed, ook lang bv gegeven. Levi dronk tot 15 maandennog bij me (toen inmiddels alleen nog ochtend en avond 1x) en ik hoop heel erg dat het bij dit ventje ook weer goed mag gaan lukken!

Wij hebben vandaag een mooie 20 wk echo gehad. Ons ventje doet alles netjes volgens het gemiddelde (wordt dus niet groter geschat, zoals bij Levi)en alles zag er super uit! Wauw wat blijft het toch bijzonder!!! Gelukkig hier geen indicatie tot rustig aan doen, want met de verbouwing en verhuizing over6 a 7 weken zou dat al helemaal gaan werken... succes voor diegenen die dat wel moeten doen, pff, ik zou het niet kunnen!

Geplaatst

Ink, wat fijn dat jullie een goede echo hadden! Is toch altijd weer een spannend moment (ja, ik zit ook al te nagelbijten voor morgen) Fijn ook dat ie 'gemiddeld' is, lijkt me toch prettiger (vooral ook met de bevalling!

Succes met alle voorbereidingen voor de verhuizing en verbouwing!

Geplaatst

Hoera ink., wat fijn dat alles goed was. En ik moet lachen om je 'geen indicatie tot rustig aan doen'. Je bent wel zwanger hè. Niet vergeten.

Fleur, heel veel succes morgen.

Ik was vandaag weer bij onze hematoloog en wat is het toch een fijne man. Dus nogmaals dank voor de super tip!

Geplaatst

Okaasan, geen dank! Ik moet vrijdag weer naar 'onze fijne heer'.. ;-) Echt een topper he?!

Eigenlijk wel heel erg leuk dat allebei 'zijn' ivf-patiënten nu zwanger zijn.

Wordt de laatste afspraak in het oude zh. Man, wat ben ik dáár vaak geweest....

Geplaatst

Thanks meiden, is toch weer een opluchting!

Haha Okaasan, sja, zo ervaar ik het wel. Doe niets anders als voor mijn zwangerschap en is ook makkelijk praten omdat ik nergens last van heb. Zo zei de verloskundige na de controle tegen mij "nou, goed gedaan tot zo ver en ga zo door"?!? Ik vond dat zo'n rare opmerking en zei dan ook dat het toch echt ukkie is die almhet werk aan het doen is en niet ik, dus dat ik weinignhoef te doen, waarop hij weer moest lachen en zei dat ik maar goed voor mezelf moet zorgen haha, sja, ik doe gewoon mn ding denk ik dan maar tot het tegendeel bewezen wordt en ik terug gefloten wordt. Ging de vorige keer ook goed haha, incl het ramen zemen na uitgerekende datum;-)...

Fleur, heel veel succes en vooral ook plezier toegewenst voor morgen!!! Hoelaat mag je?

Geplaatst

Wij moeten om 13.30 uur geloof ik (ik ga dat zo eerst nog eens nakijken, de laatste tijd zit ik er wel vaker naast, haha) Ze zeggen dat de GUO 45-60 minuten duurt. Daarna nog een afspraak bij onze gyn. die altijd uitloopt. Het zh is niet naast de deur, dus zal wel eind van de middag zijn voordat we thuis zijn.

Wel fijn dat je nergens last van hebt Ink! Ik voel me op zich ook wel goed.. Kan alleen merken dat mijn lijf toch anders is dan voordat ik ziek werd (2010)

Voor de zwangerschap hebben we gezegd dat het niet uit zou maken als ik (bij wijze van spreken) 9 maanden op bed zou liggen. Nu ben ik toch wel heel erg blij dat ik de 19 weken heb gehaald zonder erge klachten. Maar ik merk dus wel verschil nu. Komt waarschijnlijk ook door de prednison enzo.

Ach, ik mag gewoon niet klagen. Ik heb een (best zware) lichamelijke handicap én een hartziekte. Dan ben je eenmaal wat sneller moe. Denk ik. En dan gaat het lichamelijk net een beetje anders. Denk ik. Had ook al heel anders kunnen gaan....

We hebben inmiddels ook wat meer info over de bevalling. Is nog wel ver vooruit praten.. Maar waarschijnlijk gaan ze me inleiden voor de uitgerekende datum (37-38 wk) en omdat ik bloedverdunners gebruik mag ik sowieso geen ruggenprik. En ik moet bevallen op de hartbewaking en moet daar dan sowieso 3 dagen blijven voordat ik naar de gewone afdeling mag (had ik, denk ik, al gezegd)

Hopelijk krijg ik vrijdag te horen dat ik mag gaan afbouwen met de prednison.. Lijkt me ook wel fijn.

Zit me net te bedenken dat ik dus al 'over de helft' ben ;-) Wow, wat is dat snel gegaan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden