Jump to content

Wie start er in november/december 2013 met ICSI?

Recommended Posts

Posted

Hoi hoi,

Mijn vriend en ik zullen binnenkort starten met onze eerste ICSI/PGD poging.

Dit om een BRCA-1 mutatie bij mijn vriend. Wij doen er dus embryo selectie bij.

Het lijkt mij fijn om ervaringen te delen met meiden die ook in een ICSI schuitje zitten

in november/december.

• Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Debby,

Welkom hier. Het van je af schrijven is altijd fijn. Zeker omdat het hele proces met (af)wachten best frustrerend kan zijn. Ik post nu nog in icsi augustus/september, wie weet straks ook hier, maar daar hoop ik natuurlijk niet op :-p

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Posted

Hoi Johanneke,

Ja ik hoop dat er gauw wat meiden bij komen. Maar bij jou moet het dan gewoon eerder lukken.

Wij hebben 8 oktober ons voorbereidingsgesprek. 4 weken geleden is mijn Mirena spiraal

verwijderd en wacht nu nog op mijn menstruatie om met de pil te beginnen.

Die laat nog even op zich wachten.

Het is de bedoeling dat ik dan begin november met de hormonen begin.

Maar ik weet meer na 8 oktober.

• 2 weeks later...
Posted

Hoi dames,

Ik ben nu aan de pil, vanaf 7 okt aan de hormonen en derde week Okt de punctie, het officiële testen komt dan in nov uit, zal dus deels op dit bankje plaats nemen, al gebeurt het meeste in Okt.

Spannend Debby? Zie je er tegenop?

Posted

Hi Emsie,

Welkom! Ja de topic naam is een beetje ver vooruit.

Had beter oktober/november kunnen doen.

Dan was het misschien wel iets drukker hier.

Maar komt wel goed.

Ik vind het idd spannend. Hoop dat het lukt om de mutatie bij deze generatie te stoppen.

Jij hebt al een heel traject achter de rug lees ik. Pffff pittig!

Wat is het af en toe toch oneerlijk.

Heel erg veel succes! Ik blijf je volgen.

Groetjes

Posted

Ik wil ook wel meeschrijven. Ik wacht nu op mijn menstruatie die over zo'n 2 weken komt. Daarna start ik met de pil en weer 2 weken later begin ik met prikken. Mijn punctie staat vooralsnog op 21 november gepland. Dit wordt onze 3e icsi. Van de 1e icsi ben ik twee keer zwanger geweest. Van de verse tp en de 1e cryo. Daarna nog 4 tp's gehad die op niks uitliepen. Hopelijk is 3x scheepsrecht.

Succes Johanneke! Hopelijk zien we jou hier niet meer terug ;-)

Spannend hoor. Ik hoop dat we allemaal maar snel zwanger mogen zijn :-)

Posted

Hoi Toekie,

Wij gaan echt in dezelfde periode spuiten en de punctie krijgen.

Spannend joh. Dus 2 kindjes gekregen uit de eerste poging?

Dat is mijn droom scenario.

We gaan het zien.

Hopelijk allemaal misselijk de kerst tegemoet hihi ; )

Posted

He dames,

Vraagje, komen jullie ook zo aan van de pil? Gelukkig slik ik donderdag de laatste, maar heb het idee dat ik al tegen de 3 kilo aangekomen ben in 3 weken. Mag hopen dat dit niet ook zo is van de andere hormonen. Wat is jullie ervaring?

Posted

Debby, de zwangerschappen uit de 1e icsi zijn op miskramen uitgelopen :-( Dus nog geen kindjes voor mij. "Leuk" dat we samen opgaan :-)

Emsy, volgens mij viel dat bij mij wel mee. Ik kwam wel aan van de hormonen maar al snel na het stoppen waren die kilo's weer weg. Tijdens de 2e zwangerschap was ik 2 kilo aangekomen. Het duurde wel heel lang voordat die eraf waren!

Posted

Ow sorry Toekie! Helemaal verkeerd begrepen. Sorry, sorry, sorry!

Ik zit nu bijna 3 weken aan de pil maar ben niet aangekomen.

Hoop dat dat zo blijft tijdens de hormonen spuiten.

Oh dinsdag eindelijk het voorbereidingsgesprek!

Groetjes!

Posted

He dames,

hoe is de stand van zaken bij jullie?

Ik ben ondertussen begonnen met spuiten, gaat tot nu toe goed. Doe het tijdens het douchen, en dat bevalt wel goed, lkkr warm en een goede afleiding. Nog 5dagen spuiten en dan de eerste FM, zeer benieuwd welk resultaat er tot dan is. Had 27 eitjes klaar liggen zagen ze bij de uitgaans echo. Mag hopen dat die niet allemaal mee gaan doen, volgens mij knal ik dan uit elkaar!!

Ben benieuwd naar jullie ontwikkelingen

groetjes

Posted

Hoi Emsie,

Fijn dat je bent begonnen. Onder de douche! Grappig zeg. Nog nooit aan gedacht.

Misschien ga ik dat ook wel doen.

Wij hebben gisteren ons voorbereidingsgesprek gehad.

Mag op 4 nov met Decapeptyl beginnen en 2 weken later met Gonal-F erbij.

Op 18 nov eerste echo om te tellen.

Ik heb er zin in. Zou het liefst morgen al beginnen.

Groetjes allemaal!

Posted

Bijna de eerste echo dus emsie. Spannend hoor! En onder de douche prikken; daar zou ik nooit opgekomen zijn.

Begrijpelijk Debby dat je gelijk wilt beginnen. Ik heb dat ook.

Bij mij is het schema helemaal omgegooid. Omdat het ziekenhuis in mijn dossier een ander schema had genoteerd dan ze mij hebben meegegeven, redde ik de planning niet meer en ga ik nu vanaf mijn menstruatie een kort protocol doen en dat betekent dat de punctie nu gepland staat voor 31 oktober. Ik verwacht donderdag ongesteld te worden.

Posted
Bijna de eerste echo dus emsie. Spannend hoor! En onder de douche prikken; daar zou ik nooit opgekomen zijn.

Begrijpelijk Debby dat je gelijk wilt beginnen. Ik heb dat ook.

Bij mij is het schema helemaal omgegooid. Omdat het ziekenhuis in mijn dossier een ander schema had genoteerd dan ze mij hebben meegegeven, redde ik de planning niet meer en ga ik nu vanaf mijn menstruatie een kort protocol doen en dat betekent dat de punctie nu gepland staat voor 31 oktober. Ik verwacht donderdag ongesteld te worden.

Poh wauw dat gaat ineens snel zeg! Wat een vaag verhaal zeg over de twee verschillende schema's, hebben jullie weer. Er nu wel vertrouwen in? Dus ook bijna prikken dan?

Posted
Hoi Emsie,

Fijn dat je bent begonnen. Onder de douche! Grappig zeg. Nog nooit aan gedacht.

Misschien ga ik dat ook wel doen.

Wij hebben gisteren ons voorbereidingsgesprek gehad.

Mag op 4 nov met Decapeptyl beginnen en 2 weken later met Gonal-F erbij.

Op 18 nov eerste echo om te tellen.

Ik heb er zin in. Zou het liefst morgen al beginnen.

Groetjes allemaal!

Ja het onder de douche bevalt echt goed, voor mijn gevoel leid het af en omdat het warm is is het soepel, het bevalt wel!

Wat moet jij lang deca spuiten zeg! Ik moest na 1 dag al gonal erbij spuiten, heb ik zeker kort en jij lang protocol.

Morgen is de echo....zo benieuwd benieuwd hoe het hierbinnen gaat, hoeveel er gegroeid zijn! Gelukkig heb ik nog nergens last van, maar ben er ook niet zo mee bezig, mijn vader is namelijk donderdag overleden en komende donderdag zal de begrafenis zijn, er moet veel geregeld worden en er zijn veel emoties. Ik kan niet onderscheiden wat waar van is. Wel is het erg heftig allemaal bij elkaar. Alles loopt door elkaar, de dag van het condoleren ben ik smorgen nog in het ziekenhuis, heel vreemd allemaal.

Posted

Jeetje van ontzettend heftig Emsie! Was hij ziek? Logisch dat alles door elkaar loopt! Gecondoleerd :-(

En spannend dan morgen!

Ik begin ook op dag 3 al met menopur hoor. Dag 2 deca en de dag daarna stimuleren. Menopur kan trouwens niet onder de douche want die moet ik zelf mengen.

Sterkte en succes met de echo en met het verwerken van het verlies van je vader!

Posted

Jeetje Emsie, heel erg gecondoleerd. Wat een emotionele rollercoaster moet je nu in zitten.

Sterkte. Hoop dat echo goed uitpakt.

Ik heb idd het lange schema. Dan kunnen ze wat makkelijker schuiven met punctie datum en

ingrijpen bij overstimulatie. Zijn ze bij mij een beetje bang voor. Konden aan mijn hormonen zien

dat ik veel eicellen heb.

Posted

Dank jullie wel!

Vandaag bij de echo ook verteld over het dubbele gevoel en ze heeft me nadrukkelijk gevraagd of ik wel door wil zetten. Maar ik/we willen graag doorzetten, ben nu al z'n eind onderweg, wil nu ook verder. Bij mij zien ze ook veel eicellen, bij elkaar 30 stuks ongeveer, maar ze waren nog heel klein, kleiner dan ze gedacht zouden hebben, na het bloedprikken werd ik vanmiddag dan ook gebeld dat we nu omhoog gaan met de hormonen er is te weinig activiteit. Woensdag weer een echo en kijken of het al effect heeft. Van 100 naar 125 met de gonal.

Posted

Wat goed dat jullie door willen gaan. Veel eicellen zeg! Hopen dat ze een beetje willen groeien.

Maar niet allemaal tegelijk!

Ik begin gelijk al met 150 eenheden gonal-f. Maar die dag ook eerste echo.

Misschien dat ik dan met een lagere hoeveelheid moet beginnen.

We gaan het zien. Nog 3 weekjes voor de start!

Wij lopen in het UMC Utrecht. En jullie?

Posted

Nee idd ik hoop ook evht niet dat ze allemaal tegelijk gaan groeien, lijkt me heel vol en uiteindelijk pijnlijk.

Wij lopen in bij het ter gooi ziekenhuis in Blaricum, en de teruplaatsing is in het VU.

Fijn nog 3 weken dat is te overzien, dan kan ik testen........spannend!

Posted

Gister weer een echo en bloed afname gehad, wederom is de gonal omhoog, nu naar 150, de eitjes blijven wat klein, er groeien er 6 redelijk mee, mij valt het aantal wat tegen. Door de vertraagde groei is de punctie steeds later, eerst zou het komende maandag zijn, maar nu zeiden ze donderdag, hoe dan ook komt het steeds dichterbij en loopt de spanning in mij wel op. Gelukkig gaat het spuiten heel goed, niet mijn favoriete actie van de dag maar wel veel minder erg dan ik dacht.

Jammer dat het schrijf clubje zo klein is en we niet in dezelfde fase zitten.

Hoe gaat het bij jullie, tellen jullie de dagen? Duurt het lang of juist nog wel even lkkr?

Goed weekend!

Posted

Hoi allemaal! Hoe gaat het hier? Ik ben in sept. weer begonnen met onze 1e ICSI na mijn zwangerschap van 3 jaar geleden! Ik zie dat ik ongeveer gelijk met jou loop Emsie! Weet je al wanneer jij je punctie hebt? Ik heb gisteravond pregnyl gespoten en ik mag morgenvroeg..

Posted

Hallo allemaal. Wij aan onze laatste poging bezig. Vrijdag mocht ik testen,wie hadden een Cryo terugplaatsing. Helaas negatief. Maar tot op heden geen menstruatie en wel pijnlijke borsten en steken in de lies.

als mijn menstruatie doorzet mag ik aanmelden voor onze laatste Cryo. De innesteling is bij ons een probleem. Maar z huis heeft hier geen verklaring voor. Heel frustrerend.

succes allemaal!