Ga naar inhoud

Wie start er in november/december 2013 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom Mar en Jansuhhh,

Spannend J, ga je nog een keer testen of is het defenitief over en wachten op je menstruatie?

Mar, ik loop iets achter op jou, ik ben vanmorgen weer geweest en het ziet er goed uit, ook zijn er meer follikels meegegeroeid nu maar het gaat wel langzaam. De verwachte punctie is donderdag of vrijdag, eigenlijk stond hij voor vandaag gepland maar het loopt dus wat uit. Zie jij er tegenop? Mij bellen ze vanmiddag om te bepalen welke dag en of ik nog verder omhoog met met de medicatie. Succes morgen!!

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Emsie. Ik zie er niet echt tegenop, de vorige keren viel het mee gelukkig. Zie meer op tegen het telefoontje of er bevruchting is.. Hoop dat jij ook snel de punctie krijgt.

Geplaatst
Ik denk wachten

Bah bah, al dat wachten in dit traject is echt zo moeilijk en frustrerend, je kunt er zelf niets aan doen! Kalm aan!

Geplaatst
Dankjewel Emsie. Ik zie er niet echt tegenop, de vorige keren viel het mee gelukkig. Zie meer op tegen het telefoontje of er bevruchting is.. Hoop dat jij ook snel de punctie krijgt.

Ja elke stap brengt zijn eigen spanning met zich mee! Had je de vorige keer twee terugplaatsingen of is de tweeling spontaan na 1 tp? Ligt bij jullie het probleem bij de celdeling?

Nogmaals succes morgen, het blijft spannend, maar wel fijn dat je er niet echt tegenop ziet!

Geplaatst
Ja elke stap brengt zijn eigen spanning met zich mee! Had je de vorige keer twee terugplaatsingen of is de tweeling spontaan na 1 tp? Ligt bij jullie het probleem bij de celdeling?

Nogmaals succes morgen, het blijft spannend, maar wel fijn dat je er niet echt tegenop ziet!

Dankje! Er zijn er destijds twee teruggeplaatst en beide zijn bijna 9 maanden blijven zitten. Het probleem ligt niet bij de celdeling, maar toch is het spannend.. Weet je inmiddels wanneer je de punctie hebt?

Geplaatst

Vandaag weer voor een echo geweest, er waren er meer gegroeid (10 beide kanten), maar de punctie was donderdag of vrijdag en vandaag zeiden ze vrijdag of zaterdag....men ons geduld wordt wel op de proef gesteld, nog effe doorspuiten. Heb nu toch wat blauwe plekken op mijn buik en in de binnenkant van mijn elleboog van alle naalden. Mijn (-)(-) beginnen ook gevoelig te worden. Nog even doorbijten en dan hebben we toch het grootste medische deel gehad. Op de bollen na...hebben jullie daar ervaring mee?

Geplaatst

Vandaag heeft de menstruatie door gezet. Dus helaas is het deze keer weer niet goed gegaan.

vandaag wel aangemeld voor onze laatste Cryo. Hopelijk is het ons deze keer wel gegund.

Emsie de bollen vallen wel mee hoor. Ja het blijft een zut. Maar het doet niet zeer. Dus dat is het minste van alles. Ik vind de onzekerheid het allerergste.

succes allemaal!

Geplaatst
Vandaag heeft de menstruatie door gezet. Dus helaas is het deze keer weer niet goed gegaan.

vandaag wel aangemeld voor onze laatste Cryo. Hopelijk is het ons deze keer wel gegund.

Emsie de bollen vallen wel mee hoor. Ja het blijft een zut. Maar het doet niet zeer. Dus dat is het minste van alles. Ik vind de onzekerheid het allerergste.

succes allemaal!

He verdorie, het spijt me voor jullie! Mogen jullie gelijk door? Dus over 2 weken de tp?

Nee de bollen doen niet pijn, maar wel mega onhandig 3x per dag 2 maal, even na de pauze bollen proppen...en de derdie die je er van krijgt, kijk er niet naar uit, maar ben het even helemaal zal, die onzekerheid wanneer alles plaatsvind en wat ik nou we en niet af met zeggen en dan ook nog de emoties van afgelopen week rondom mijn vaders begrafenis, ben echt effe op en er zat van. Ben zo veel in het zkh geweest de afgelopen 2 weken, minstens 7x, bah, wil weer een gewoon leven. Z dat heb ik effe lkkr van me af geschreven. Sorry hoor, maar denk dat jullie me beter begrijpen dan wie dan ook, moest het effe kwijt.

Ben wel heel benieuwd hoe het gegaan is vandaag met je Mar?

Succes allemaal

Geplaatst

succes allemaal!

Wat ontzettend jammer.. Hoop dat jullie laatste cryo hem gaat worden! Heel veel succes!

Geplaatst
He verdorie, het spijt me voor jullie! Mogen jullie gelijk door? Dus over 2 weken de tp?

Nee de bollen doen niet pijn, maar wel mega onhandig 3x per dag 2 maal, even na de pauze bollen proppen...en de derdie die je er van krijgt, kijk er niet naar uit, maar ben het even helemaal zal, die onzekerheid wanneer alles plaatsvind en wat ik nou we en niet af met zeggen en dan ook nog de emoties van afgelopen week rondom mijn vaders begrafenis, ben echt effe op en er zat van. Ben zo veel in het zkh geweest de afgelopen 2 weken, minstens 7x, bah, wil weer een gewoon leven. Z dat heb ik effe lkkr van me af geschreven. Sorry hoor, maar denk dat jullie me beter begrijpen dan wie dan ook, moest het effe kwijt.

Ben wel heel benieuwd hoe het gegaan is vandaag met je Mar?

Succes allemaal

Gecondoleerd nog met je vader. Snap best dat je het even zat bent en je mag het hier best van je afschrijven hoor!

Hoe de punctie ging.. Ja wel goed eigenlijk. Was best pijnlijk, maar gelukkig kreeg ik morfine; dat haalt de scherpe kantjes er af. (wordt je lekker high van ;)) We hadden 5 eicellen waarvan we er (om religieuze redenen) 1 laten bevruchten. Donderdag horen we of er evt. een terugplaatsing is vrijdag. Vanmiddag iig vast begonnen met die fijne bollen. :) Wanneer moet jij weer naar het zkh?

Geplaatst

Mar, ik mag morgenochtend weer naar het zkh. Ik duim voor jullie! Laat je de andere eicellen dan wel invriezen voor een eventuele volgende bevruchting? Of gaat het dan om een nieuwe poging? Ben benieuwd hoe het zkh hier mee omgaat!

Geplaatst

Dankje! Nee als deze poging niet lukt beginnen we weer met een nieuwe poging.

Succes morgen hè! De eerste poging moest ik ook zo vaak naar het ziekenhuis voor controle en bloedprikken omdat het dan ff aftasten is hoe je reageert op de standaard dosering puregon. Deze poging heb ik tijdens het stimuleren maar twee echo's gehad en één keer bloedgeprikt voor de punctie.

Geplaatst

Sorry dat ik even niet geschreven heb maar vorige week was ik ziek en daardoor vond het ziekenhuis het beter dat ik niet zou beginnen met prikken. De poging wordt minstens een maand uitgesteld en daar ben ik best wel ziek van!

Ik trek me even terug totdat ik echt begonnen ben maar wil jullie wel ontzettend veel succes en sterkte wensen.

Ik hoop dat als ik mij weer bij jullie voeg dat ik dan positieve verhalen zal lezen.

xxx

Toekie

Geplaatst
Sorry dat ik even niet geschreven heb maar vorige week was ik ziek en daardoor vond het ziekenhuis het beter dat ik niet zou beginnen met prikken. De poging wordt minstens een maand uitgesteld en daar ben ik best wel ziek van!

Ik trek me even terug totdat ik echt begonnen ben maar wil jullie wel ontzettend veel succes en sterkte wensen.

Ik hoop dat als ik mij weer bij jullie voeg dat ik dan positieve verhalen zal lezen.

xxx

Toekie

Heeee Toekie, nee wat naar zeg! Je had er zo naar uit gekeken! Sterkte met nog lamger wachten, wat een rot traject is het toch.

Geplaatst

Vandaag is er besloten dat we vrijdag de punctie hebben, de laatste deca spuit zit erin en om 23.30 uur mag de pregnyl erin, morgen geen spuiten en dan vrijdagochtend de punctie, pfff spannend allemaal hoor. Maar blij dat er nu duidelijkheid is en weer een stapje dichterbij het uiteindelijke doel! Duimen jullie mee voor een pijnloze of zo pijn vrij mogelijke punctie! Zie echt op tegen de pijn en de napijn. Heb zaterdag een dienst staan en de kenners raden me af te gaan werken 1 dag na de punctie....wat denken jullie?

Zondag mogen we bellen of er bevruchtingen zijn en of we maandag naar het VUmc kunnen komen voor de tp.

Mar, laat je effe weten welk nieuws jullie morgen te horen hebben gekregen?

Geplaatst

Toekie, wat enorm balen zeg! Nóg langer wachten. Hoop dat jullie over een maand alsnog kunnen starten. Ik wil je iig alvast heel veel succes wensen!

Geplaatst
Vandaag is er besloten dat we vrijdag de punctie hebben, de laatste deca spuit zit erin en om 23.30 uur mag de pregnyl erin, morgen geen spuiten en dan vrijdagochtend de punctie, pfff spannend allemaal hoor. Maar blij dat er nu duidelijkheid is en weer een stapje dichterbij het uiteindelijke doel! Duimen jullie mee voor een pijnloze of zo pijn vrij mogelijke punctie! Zie echt op tegen de pijn en de napijn. Heb zaterdag een dienst staan en de kenners raden me af te gaan werken 1 dag na de punctie....wat denken jullie?

Zondag mogen we bellen of er bevruchtingen zijn en of we maandag naar het VUmc kunnen komen voor de tp.

Mar, laat je effe weten welk nieuws jullie morgen te horen hebben gekregen?

Spannend, morgen de punctie. Heel veel succes alvast! Het is wat pijnlijk, maar goed te doen hoor. Je kunt het! Ik had de dag van de punctie nog wel een beurse buik van binnen, maar de volgende dag was dat over. Wat voor werk doe je?

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis; het ene eitje was mooi doorgedeeld en wordt morgen teruggeplaatst! :)

Geplaatst

Joepie Mar! blij voor jullie! Hoe laat krijg jij de tp?

Ik ben zzper, als ambulant begeleider kun je mij inhuren voor sociaal emotionele ondersteuning of voor praktische begeleiding. Geen zit werk....heb al een vervanger achter de hand als het niet lukt.

Vandaag voel ik met name mijn rechter eierstok, daar zitten de meeste eitjes van groot voormaat, als ik til, buk, stofzuig en al dat soort dingen dat zegt mijn lijf echt effe dat ik kalm aan moet doen. Ga vanavond lkkr eten met oud collega's, heerlijke afleiding, kon vannacht helemaal niet slapen, zo onrustig ben ik inmijn hoofd met deze hele toestand.

Succes hé morgen bij de tp!

Geplaatst
Joepie Mar! blij voor jullie! Hoe laat krijg jij de tp?

Ik ben zzper, als ambulant begeleider kun je mij inhuren voor sociaal emotionele ondersteuning of voor praktische begeleiding. Geen zit werk....heb al een vervanger achter de hand als het niet lukt.

Vandaag voel ik met name mijn rechter eierstok, daar zitten de meeste eitjes van groot voormaat, als ik til, buk, stofzuig en al dat soort dingen dat zegt mijn lijf echt effe dat ik kalm aan moet doen. Ga vanavond lkkr eten met oud collega's, heerlijke afleiding, kon vannacht helemaal niet slapen, zo onrustig ben ik inmijn hoofd met deze hele toestand.

Succes hé morgen bij de tp!

Lief van je. We zijn zelf uiteraard ook heel blij! Morgenvroeg om 10.00 de terugplaatsing en dan die spannende wachtweken weer..

Als je veel eitjes hebt die gepuncteerd moeten worden en daarbij vrij zwaar werk dan zou ik voor de zekerheid de dag erna toch rustig aan doen, maar je kunt zelf natuurlijk het beste beoordelen hoe je lichaam zich straks voelt. Hoop dat het je meevalt. Succes!! Laat je weten hoe het gegaan is gister?

Geplaatst

Hoi dames,

Het is achter de rug, heb het goed doorstaan, er waren een paar pijnlijke bij, maar de meeste waren goed te doen. Ook het zaad had een mooie oobrengst van 1,4 miljoen na bewerking. Er zijn 15 eitjes geoogst, waarvan 1 twijfelachtig was. Zondagochtend kunnen we bellen om te horen of er bevruchting en celdeling heeft plaats gevonden. Kijk u al uit naar dat telefoontje. Ik ben opgerucht dat dit onderdeel achter de rug is. Gelijk al begonnen met de vaginale tabletten. Vandaag blijf ik lkkr op de bank met een dekentje.

Hoe ging het bij jou vandaag Mar?

Geplaatst
Hoi dames,

Het is achter de rug, heb het goed doorstaan, er waren een paar pijnlijke bij, maar de meeste waren goed te doen. Ook het zaad had een mooie oobrengst van 1,4 miljoen na bewerking. Er zijn 15 eitjes geoogst, waarvan 1 twijfelachtig was. Zondagochtend kunnen we bellen om te horen of er bevruchting en celdeling heeft plaats gevonden. Kijk u al uit naar dat telefoontje. Ik ben opgerucht dat dit onderdeel achter de rug is. Gelijk al begonnen met de vaginale tabletten. Vandaag blijf ik lkkr op de bank met een dekentje.

Hoe ging het bij jou vandaag Mar?

Fijn dat het goed gegaan is en lekker dat het achter de rug is. En nu duimen voor goed nieuws zondag, maar dat gaat vast goed komen met zo'n mooie opbrengst! Hier vanmorgen de terugplaatsing gehad van een A kwaliteit embryo!

Geplaatst

Hoi Mar,

Dat klinkt goed een A kwaliteit embryo, daar ga je voor, nu lkkr broeden. Mag je bloed prikken op 6 nov? Of doen ze geen bloedprikken bij jullie in het zkh? Als wij een tp krijgen dan mag ik 11/11 bloed laten prikken. En met de hoeveelheid zaad en de hoeveelheid eitjes verwacht ik wel een tp eerlijk gezegd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden