Ga naar inhoud

Wie start er in november/december 2013 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja je hoopt natuurlijk wel op een Atje, aan de andere kant weet ik dat het niets uit hoeft te maken. Onze tweeling waren een B en een C! Ik mag 8 november zelf testen, hier doen ze geen bloedtest. Maar zolang kan ik toch niet wachten, ik denk dat ik net als de vorige keren wachtdag 8 of 9 al ga testen. :)

Heb je al gebeld??

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij krijgen morgen een tp, er was bevruchting op getreden. Hoeveel en welke kwaliteit dat vertellen ze morgen. Omdat het nu nog doordeelt was dat niet te zeggen. Ben reuze benieud naar alle info, maar voor nu zijn we weer een stapje verder.

Geplaatst

Super Emsie! :) Wij kregen de kwaliteit ook pas bij de terugkaatsing te horen. Krijg je er één of twee teruggeplaatst?

Geplaatst
Super Emsie! :) Wij kregen de kwaliteit ook pas bij de terugkaatsing te horen. Krijg je er één of twee teruggeplaatst?

Ik krijg er 1 terug geplaatst, ben 31 jaar. Jullie ook 1 toch deze keer?

Geplaatst

Klopt. Ik ben 28, dus ook 1.

Vanaf morgen zit je ook in de wachtweken! :) En ik kan je vast vertellen, ze duren laaang.. ;)

Geplaatst
Klopt. Ik ben 28, dus ook 1.

Vanaf morgen zit je ook in de wachtweken! :) En ik kan je vast vertellen, ze duren laaang.. ;)

Jullie tweeling was wel met 2 terugplaatsingen toch? Hoe is dat in zijn werk gegaan dan? Ja ik ken die wachtweken van de iui's, vreselijk idd, je voelt alles, en denk er steeds aan, heel vervelend! Veel afleiding zoeken. Succes!

Geplaatst

Onze tweeling is ontstaan uit een behandeling in 2010, toen mocht je er alle drie de pogingen nog twee terug laten plaatsen. (waar we nogsteeds ontzettend blij mee zijn!)

Jij ook heel veel succes!! Ik ga voor je duimen!

Geplaatst

De tp is achter de rug! Was zo benieuwd naar het totaal resultaat! En wow beter dan gedacht: van de 14 goede eicellen, er was 1 eicel maar afgevallen waren er 12 bevrucht. Heb een klasse 1, 8 cellig teruggeplaats gekregen. Nog 11 over! Vond de tp zelf pijnloos en zeer bijzonder dat ik nu met een embryo rond loop. Over 2 weken krijgen we een brief thuis met daarin de uitslag over de resterende embryos. Hoeveel ze er konden invriezen en over hoeveel rietjes verdeeld. Maar eerst maar is deze poging afwachten. Mar, wij zijn ook christen en vind het interessant om jullie keuze te lezen. Heb zelf een tijdje gewordsteld met het hele ivf/icsi verhaal en de etische kanten ervan. Er is toch leven ontstaan. Na veel praten met verschillende mensen om ons heen is dit onze keuze geworden. En ik heb er vrede mee. Merk dat er een spanning van me afgevallen is, hehe we zijn er alles is effe voorbij, geen zkh de komende twee weken, weer even gewoon leven. Wachten gaat nu het vervelende van alles worden. Vind de telling wel onbegrijpelijk. De embry die ze terug plaatsen is 3 dagen uit, toch tellen ze niet op die manier, waarschijnlijk omdat je nig geen hcg aangemaakt hebt.

Hoe gaat het wachten Mar?

Geplaatst

spannend meiden!

ik zou graag meeschrijven met jullie:)in 2010 hebben we na icsi een prachtige dochter gekregen. helaas is afgelopen september onze cryo poging mislukt en zullen we weer starten met icsi voor een brusje. 4 nov hebben we nabespreking bij de gyn en zullen we hopelijk meteen verder mogen gaan voor icsi:)

groetjes esther

Geplaatst
De tp is achter de rug! Was zo benieuwd naar het totaal resultaat! En wow beter dan gedacht: van de 14 goede eicellen, er was 1 eicel maar afgevallen waren er 12 bevrucht. Heb een klasse 1, 8 cellig teruggeplaats gekregen. Nog 11 over! Vond de tp zelf pijnloos en zeer bijzonder dat ik nu met een embryo rond loop. Over 2 weken krijgen we een brief thuis met daarin de uitslag over de resterende embryos. Hoeveel ze er konden invriezen en over hoeveel rietjes verdeeld. Maar eerst maar is deze poging afwachten. Mar, wij zijn ook christen en vind het interessant om jullie keuze te lezen. Heb zelf een tijdje gewordsteld met het hele ivf/icsi verhaal en de etische kanten ervan. Er is toch leven ontstaan. Na veel praten met verschillende mensen om ons heen is dit onze keuze geworden. En ik heb er vrede mee. Merk dat er een spanning van me afgevallen is, hehe we zijn er alles is effe voorbij, geen zkh de komende twee weken, weer even gewoon leven. Wachten gaat nu het vervelende van alles worden. Vind de telling wel onbegrijpelijk. De embry die ze terug plaatsen is 3 dagen uit, toch tellen ze niet op die manier, waarschijnlijk omdat je nig geen hcg aangemaakt hebt.

Hoe gaat het wachten Mar?

Wat een super goeie opbrengst Emsie! Nu lekker broeden op je toppertje!

Jullie hebben dus ook voor dat dilemma gestaan voordat je begon.. De keuze die wij hebben gemaakt, over de manier waarop wij de behandelingen doen, is zeker niet de makkelijkste. Toch was dit in onze ogen de goede keuze. Met een resultaat waar we toen alleen maar van konden dromen! :)

Hoe het met wachten gaat.. het liefst had ik al een test gedaan, maar dat heeft natuurlijk nog helemaal geen zin haha. Op zn vroegst pas zaterdag. Ik voel nog helemaal niks, alleen de ongi krampen af en toe die ik voor de tp ook al had.

Maar misschien zitten we nu niet echt meer in het goede topic? ;)

Geplaatst
spannend meiden!

ik zou graag meeschrijven met jullie:)in 2010 hebben we na icsi een prachtige dochter gekregen. helaas is afgelopen september onze cryo poging mislukt en zullen we weer starten met icsi voor een brusje. 4 nov hebben we nabespreking bij de gyn en zullen we hopelijk meteen verder mogen gaan voor icsi:)

groetjes esther

Hoi Esther, welkom! Ik 'ken' je nog van het vele meelezen wat ik heb gedaan toen in met mijn vorige behandelingen bezig was. :) Wat jammer dat je cryo poging niet gelukt is, ik hoop dat deze ronde em gaat worden, heel veel succes alvast! We lopen helaas niet echt gelijk op..

Geplaatst

Welkom Eslief, schrijf lekker mee. Ookal zitten we niet op de zelfde dagen, dat geeft niks, het gaat om het delen wat mij betreft.

Mar ik schrijf ook mee op het wachtbankje van okt, al testen wij natuurlijk in nov! Ach, wat maakt het uit joh waar je schrijft, als we maar verbonden zijn met elkaar door wat we mee maken!

Mensen vragen me of ik er de hele dag aan denk en het raar vind om nu te weten dat ik een embryo bij me draag, tot nu toe ben ik er weinig mee bezig, was meer met het spuiten en de zkh afspraken bezig dan dit nu, merk dat er een last van me is afgevallen en ik deze weken prima door ga komen. Moet ook zo veel werken de komende dagen dat de tijd vanazelf voorbij zal vliegen. Als deze ronde niets is dan komt het de volgende wel, hebben genoeg in de vriezer, geruststellend idee geeft het me.

Jij nu wachtdag 6 Mar?

Geplaatst

Mar, Oef pas wachtdag 4 zie ik nu.....we zitten dus maar 3 dagen na elkaar, dan weten we het ongeveer gelijk, als we niet gaan menstrueren ondertussen....lees ik ook wel zo hier en daar op dit forum. Jij gaat testen op wachtdag 8-9?

Geplaatst
Welkom Eslief, schrijf lekker mee. Ookal zitten we niet op de zelfde dagen, dat geeft niks, het gaat om het delen wat mij betreft.

Mar ik schrijf ook mee op het wachtbankje van okt, al testen wij natuurlijk in nov! Ach, wat maakt het uit joh waar je schrijft, als we maar verbonden zijn met elkaar door wat we mee maken!

Mensen vragen me of ik er de hele dag aan denk en het raar vind om nu te weten dat ik een embryo bij me draag, tot nu toe ben ik er weinig mee bezig, was meer met het spuiten en de zkh afspraken bezig dan dit nu, merk dat er een last van me is afgevallen en ik deze weken prima door ga komen. Moet ook zo veel werken de komende dagen dat de tijd vanazelf voorbij zal vliegen. Als deze ronde niets is dan komt het de volgende wel, hebben genoeg in de vriezer, geruststellend idee geeft het me.

Jij nu wachtdag 6 Mar?

Tuurlijk mag Eslief meeschrijven! :) Ik zie nu dat zoals ik het geschreven een beetje lijkt alsof ze niet welkom is omdat ze niet gelijk oploopt, zo bedoel ik het niet Eslief!! Schrijf lekker mee!

Lekker dat je veel afleiding hebt door je werk Emsie, ik hoop dat de twee weken heel snel voorbij zijn. En vooral dat je positief test natuurlijk! Ik ga vanaf wd 9 testen denk ik, test liever eerst negatief als dat ik ongi wordt. Ga jij nog eerder testen?

Geplaatst

He Mar, hoe tel jij? Tel je vanaf de tp? Dat is dan dag 1? Zo doe ik het wel omdat ik denk dat je geen hcg aan kan maken voor die tijd, maar tegelijkertijd is de celdeling natuurlijk al wel verder, dus hcg eerder aanwezig? Of klopt die gedachtegang niet? Voel nu trouwens net als jij wat ongi steekjes in mijn onderrug, verder nergens last van ook niet van het wachten, is me nog nooit zo goed af gegaan. Ben er natuurlijk wel mee bezig, maar niet dat te, wat zo vervelend is en waar je geen controle over hebt.

Geplaatst
He Mar, hoe tel jij? Tel je vanaf de tp? Dat is dan dag 1? Zo doe ik het wel omdat ik denk dat je geen hcg aan kan maken voor die tijd, maar tegelijkertijd is de celdeling natuurlijk al wel verder, dus hcg eerder aanwezig? Of klopt die gedachtegang niet? Voel nu trouwens net als jij wat ongi steekjes in mijn onderrug, verder nergens last van ook niet van het wachten, is me nog nooit zo goed af gegaan. Ben er natuurlijk wel mee bezig, maar niet dat te, wat zo vervelend is en waar je geen controle over hebt.

De dag na de terugplaatsing is wd 1. Ik testte met mijn zwangerschap op wd 8 positief. Had de test al aan de kant gegooid omdat ie negatief was, een uur later stond er toch een tweede streepje. Daarna werd ie elke dag donkerder. Nu test ik wd 9, dan heb ik meer zekerheid. Nog 3 dagen...

Geplaatst
De dag na de terugplaatsing is wd 1. Ik testte met mijn zwangerschap op wd 8 positief. Had de test al aan de kant gegooid omdat ie negatief was, een uur later stond er toch een tweede streepje. Daarna werd ie elke dag donkerder. Nu test ik wd 9, dan heb ik meer zekerheid. Nog 3 dagen...

Vaag gedoe die telling, volg het niet echt, maar dan zit ik nu op wd 3. Mogelijk testte je ook al positief omdat je er twee had en daardoor meer hcg? Ik ga voor volgend weekend, anders heb ik ook nog kans dat de Pregnyl aanslaat ipv de hcg. Hoeveel heb jij gespoten? Ik 10000. Hoe gaat het met de bollen? Bij mij prima, moet er wel echt om denken, zit vooral in de middag niet in mijn systeem.

Geplaatst

Hoi hoi, sorry dat ik even niks van me liet horen.

Ik had zelf niets te melden.

Heb wel even moeten bijlezen. Wat gaan jullie hard!

Spannende tijd voor jullie Mar en Emsie!

Gisteren prikinstructie gehad en a.s. maandag beginnen eindelijk

met Decapeptyl. Zit wel even anders dan jullie nog helemaal aan het begin.

Jammer zeg dat Toekie nu moest stoppen. Hopelijk zien we haar snel terug.

Binnenkort kan ik echt meekletsen. Tot dan!

Geplaatst

tnx mar en emsie:) we lopen idd niet echt gelijk op maar voor mij is het weer helemaal inkomen en meelezen wat ik ook alweer moet verwachten.. vind het allemaal spannend en ook weer eng dus kan een beetje meespieken:) spannend het wachten!!

spannend debby succes!!!

Geplaatst

Ja klopt, als ik nu zwanger zou zijn zou ik op wd 8 nog niet positief testen denk ik! Ik heb 5000 E Pregnyl gespoten. Hier gaan de bollen er ook nog wel eens iets later in, vergeet het zo snel!

Men, wat is dit spannend he!! De eerste wachtweek is bijna voorbij, nu komt de spannendste week!

Geplaatst
Hoi hoi, sorry dat ik even niks van me liet horen.

Ik had zelf niets te melden.

Heb wel even moeten bijlezen. Wat gaan jullie hard!

Spannende tijd voor jullie Mar en Emsie!

Gisteren prikinstructie gehad en a.s. maandag beginnen eindelijk

met Decapeptyl. Zit wel even anders dan jullie nog helemaal aan het begin.

Jammer zeg dat Toekie nu moest stoppen. Hopelijk zien we haar snel terug.

Binnenkort kan ik echt meekletsen. Tot dan!

Heel veel succes!!

Geplaatst
tnx mar en emsie:) we lopen idd niet echt gelijk op maar voor mij is het weer helemaal inkomen en meelezen wat ik ook alweer moet verwachten.. vind het allemaal spannend en ook weer eng dus kan een beetje meespieken:) spannend het wachten!!

spannend debby succes!!!

Inderdaad heel spannend! Mocht deze poging niet lukken, dan sluit ik me weer achter jou aan! ;) Succes!!

Geplaatst

Debby, wat fijn dat je maandag kan gaan spuiten, dan begint het toch echt! Succes!

Eslief, het is ook zo spannend allemaal. Het hangt van zoveel factoren af of het lukt, elke stap is dichterbij het einddoel, maar men wat een proces! We doen onszelf wel veel aan vind ik hoor met dit traject. Het heeft wel echt invloed op mijn leven.

Mar, nog nieuwe ontwikkelingen? Mijn onderrug geeft steeds meer ongie tekenen af. Wij hebben een druk weekend, dus hij zal net als de andere dagen wel voorbij vliegen.

Geplaatst

Dank jullie wel meiden. Morgen d-day. Zin in!

Hoe gaat met jullie in de wachtweken Mar en Emsie?

Op welke dag zitten jullie nu?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden