Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi all,

Op zich niet zo veel te melden, maar wel benieuwd hoe het met jullie gaat. Zit zelf met smart (jullie waarschijnlijk ook) te wachten op de echo van volgende week.

Sas hoe voel je je? heb je al wat kwaaltjes?

Ik zelf heb nergens meer last van. Zelf mijn vermoeidheid is minder.

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iggie hier net zo, nog wel moe maar veder niks.

Dat maakt dan wel weer onzeker.

Ik kan de dagen wel omkijken voor de echo, ben zo benieuwd!

trouwens waar ik wel last van heb zijn aankomende extra kilo's, ik snoep veel en heb alleen maar zin in lekkere dingen ;-)

Geplaatst

He meiden,

Hier wel aardig wat kwaatljes. Vooral veel plassen en ook echt nodig moeten, het doet zeer als ik niet direct ga, er gebeurt daar van alles en dat terwijl het nog om een rijstkorrel gaat zo klein. Mijn borsten zijn zeer gevoelig en mijn smaak is veranderd, tel niet naar zoet, alles moet hartig zijn! Terwijl ik graag zoet mocht hebben.

Gelukkig nog niet echt moe, vandaag nog 10km hardgelopen! Van de vorige zwangerschap herinner ik me misselijkheid en moe erg goed, dat heb ik nu beide (nog) niet, hopelijk blijft dat zo!

Ben zo benieuwd naar jullie echo's, echt aftellen!

Geplaatst

hoi meiden,

Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten. Ik heb gisteren een test gedaan en ik ben ook zwanger.

Nog niet heel veel kwaaltjes alleen moe en een zere onderrug.

6 december hebben we de eerste echo dit vind ik heel spannend want bij de eerste echo zagen bij onze vorige 2 zwangerschappen

dat het mis was. Maar heb er nu een heel goed gevoel over.

leuk om te horen dat jullie ook zwanger zijn.

Geplaatst

Hi Hoopvolletoekomst. Welkom. en gefeliciteerd. Hoop dat het snel 6 december is, dan kan jij (maar ook Emsie) je wondertje bekijken.

We moeten maar binnenkort een lijstje maken. Gelukkig sluiten er steeds meer dames aan.

Emsie, 10 km gelopen. Sportieveling!!!

Nou hier ook hoor Sas, ik heb vreet kicks. En dan niet gezond, nee choco en chips. En elke dag beloof ik mezelf weer: Morgen moet ik ermee stoppen anders groei ik dicht. Helaas weinig discipline:-)

Ik zal alvast met een lijstje beginnen, zit nu toch heerlijk op de bank onder een dekentje. En er is zeer weinig op tv.

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 5 juli

Emsie - uitgerekend 24 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend ?

Afspraak

Sas27 - 19 nov eerste echo

Kaatje03 - 19 nov eerste echo

Iggie - 21 nov eerste echo

Emsie - 6 dec eerste echo

Hoopvolletoekomst - 6 dec eerste echo

Andere ideeën en of opzet is welkom.

Weet je al wanneer je bent uitgerekend hoopvolletoekomst?

Fijn weekend all

Geplaatst

Hoi dames, ik kom mij hier ook melden. Ik vind het allemaal nog wel heel spannend. Kan niet wachten tot die eerste echo.

Volgens de berekening op de freya site ben ik 15 juli 2014 uitgerekend. De eerste echo heb ik op 6 december (we gaan lekker gelijk op hier ;-)).

Kwaaltjes vallen tot nu toe erg mee. Ik heb het alleen de hele dag koud. En in de ochtend echt trek als ik wakker word. Verder veel plassen ' s nachts.

Geplaatst

Voorstellen

Twinklestar- uitgerekend 15 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Afspraak

Twinklestar- 6 dec eerste echo

Ik heb hem weer even bijgewerkt, vind zulke lijstje altijd wel heel leuk, hou je het overzicht een beetje! Mijn uitgerekende datum ligt verder naar voren dan ik dacht, niet 24 maar 18 juli, heb hetvaangepast!

Welkom Twinklestar, het is ook spannend, we vinden dat allemaal. Sommige waaronder ik zelf hebben al eens een miskraam gehad en wachten vol spanning op de eerste echo! Vind dat je al aardig wat kwaaltjes hebt hoor Twinklestar, we zijn natuurlijk nog maar net zwanger! Herken dat vele plassen snacht heel erg, wat een gebroken nachten zeg. Werd eerder nooit wakker, zo maf.

Sas en Kaatje, voor jullie zit het wachten voor de eerste echo er bijna op!! Hoe heerlijk, wat moeten jullie er naar uit kijken. Ben reuze benieuwd naar jullie verhalen van komende dinsdag!

Fijne zondag!

Geplaatst

Hoi meiden en welkom Twinklestar en Hoopvolle toekomst. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en leuk dat jullie mee komen schrijven.

Grappig om te lezen dat we allemaal verschillende zwangerschapsverschijnselen hebben.

Ik moet je zeggen dat ik toch wel anders zwanger ben dan bij onze 1e. Ik ben voornamelijk 's avonds ontzettend moe (tot irritatie van vriendjelief die me naar bed stuurt op zaterdagavond aangezien ik op de bank lig te slapen, oeps) en met vlagen misselijk. Mijn reuk is ook ontzettend scherp waardoor mijn maag af en toe omdraait bij bepaalde luchtjes. Heb het drinken van koffie inmiddels ook opgegeven, ik taal er niet naar en verder zit ik snel vol tijdens het eten waarna ik niet lang daarna natuurlijk weer trek krijg. Hmmm....nou ja, als dit alles is ;-)

Nog twee nachtjes slapen en dan krijgen we hopelijk de bevestiging dat er een heel klein mensje in mij groeit wat dit veroorzaakt. Sas trek jij het nog een beetje? Ook voor jou nog 2 nachtjes te gaan.... Ig jij nog 4, spannend!!!

Geplaatst

Voorstellen

Twinklestar- uitgerekend 16 juli

Afspraak

Hier ook nog even een aanpassing. Het moet de 16-de zijn ipv de 15-de zie ik nu.

Lijkt me inderdaad extra spannend/ stressvol als je al eens een miskraam hebt gehad. Maar nu gaan we voor goed nieuws hoor!

sas en Kaatje, succes alvast voor de echo. Ik duim voor mooie knipperlichtjes! Weten jullie of je dan gelijk de termijnecho hebt? De assistente aan de telefoon had het erover dat dat met 8 weken te vroeg is.

Geplaatst

heej meiden

Volgens mij ben ik rond 22 juli uitgerekend. Ik ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger.

Inderdaad grappig dat iedereen andere klachten heeft. Vind het leuk om jullie verhalen te lezen en hoe jullie ervaringen zijn.

Vind het nog wel erg spannend allemaal hoor vind het wel lastig om te geloven dat het ook gewoon goed kan gaan.

Idd sas en kaatje succes bij de echo we hopen allemaal op goed nieuws.

gr

Geplaatst
Waar gaat iedereen trouwens naar het ziekenhuis? Zelf gaan wij naar zwolle.

Wij gaan naar het Tergooi ziekenhuis in Blaricum, ben erg tevreden over. Lieve lui, nemen de tijd voor je, werken netjes op tijd en zijn laagdrempelig. Zijn jullie ook tevreden?

Geplaatst

Hoiii allemaal, wat leuk dat het wat drukker is geworden hier

gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

@hoop volle toekomst, wij zitten ook in zwolle erg tevreden zijn wij er over

bevalt het jou daar?

Inderdaad dinsdag de echo, 16:00 erg spannend!

Kaatje voor jou ook bijna zover! 14 uur jij he?

Iggie ook voor jou bijna, spannend!

Hier ook s,nachts veel naar de wc, best vervelend blijf lopen haha

@emsie erg knap 10 kilometer hard lopen, dat doe ik je niet na!

Lijstje is inderdaad erg leuk om bij te houden!

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Twinklestar Welkom en gefeliciteerd.

Hier weer een nw lijstje met de uitgerekende datum van Hoopvolletoekomst.

Ik loop bij het Lucas ZH in Amsterdam. Ook een heel fijn zh met hele lieve mensen. Hebben jullie ook al een afspraak staan met een verloskundige?

Ik zelf nog niet, ik ben recentelijk verhuis, dus ik kan helaas niet naar mijn vorige en hier in de buurt moet ik nog even goed oriënteren.

Voorstellen

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Afspraak

Geplaatst

Iggie nee nog geen afspraak bij de vk

De vorige keer hebben wij pas gebeld met de vk toen het ziekenhuis zei dat alles goed was en wij niet meer terug hoefden te komen.

Hier in de woonplaats zit maar 1 vk praktijk, ik vind alleen niet alle meiden daar even aardig! maar we moeten het er maar mee doen!

Geplaatst
Wij gaan naar het Tergooi ziekenhuis in Blaricum, ben erg tevreden over. Lieve lui, nemen de tijd voor je, werken netjes op tijd en zijn laagdrempelig. Zijn jullie ook tevreden?

Emsie, dan wonen wij waarschijnlijk vlak bij elkaar ;-)... Ik woon ook in het Gooi.

Maar wij hebben icsi in Duitsland gedaan. We hoeven daar trouwens niet meer heen. Ivm de reistijd zullen we in Nederland de eerste echo hebben. Ik blijf onder controle bij de gyneacoloog in het Vu vanwege complicaties tijdens de vorige zwangerschap en de vroeggeboorte van ons zoontje.

Geplaatst

Hallo,

Ik kom heel voorzichtig meeschrijven...

Gisteren en vandaag had ik een heel lichte positieve test na de terugplaatsing van een cryo blastocyste op 6 november.

Ik zal ergens eind juli uitgerekend zijn.

Uit mijn eerste ICSI poging heb ik een zoon van ruim 14 maanden.

Vandaag heb ik contact gehad met mijn ziekenhuis, en 9 december mag ik voor de echo komen.

De tijd gaat nu wel een stuk sneller voorbij.

Geplaatst

ja bevalt ons heel erg goed in zwolle. Hele fijne mensen ondanks dat wij een moeilijke situatie zijn.

Welkom Loeseke spannende tijd weer he. Hoop echt dat het bij ons allemaal goed mag gaan.

Ben benieuwd naar de eerste 2 echo! Succes meiden morgen.

Geplaatst

Hi Loeseke, Welkom en van harte gefeliciteerd. Leuk dat je mee komt schrijven.

Sas en Kaatje, heel veel plezier morgen met de eerste echo. Zo spannend en ik ben zo benieuwd. Sas jij toch pas aan het einde van de dag?

Geplaatst

Ik heb vandaag gebeld naar het zkh of de echo ook een week eerder kon plaats vinden, was praktischer en heb mag al vanaf week 7. Ben dan precies 7 wk. Het kon en wat prima. Dus mijn echo is een weekje naar voren verzet, super blij mee, scheelt weer een week wachten! Nu op 29 nov!

Geplaatst

Voorstellen

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Emsie - 29 nov eerste echo

Loeseke-

Geplaatst

Ja klopt 16:00 pas, gaat een lange middag worden ;-)

Gelukkig moet ik eerst werken

loeseke gefeliciteerd!!! Leuk dat je mee komt kletsen!

emsie wat fijne dat je eerder kan komen! Een week scheelt een heleboel spanning toch

@hoop volle toekomst waarom ben jij een moeilijke situatie in Zwolle ?

@ kaatje succes morgen, en natuurlijk veel plezier

iggie hoe ist het met jou? Kwaaltjes nog steeds weg?

Geplaatst

Dank voor het welkom!

Volgens de ferya berekening kom ik om 25 juli uit, lekker hartje zomer!

Spannend komende echo's, na de test de bevestiging dat er een klein mensje aan het groeien is.

Hebben jullie meer mensen in jullie omgeving die ook in het traject hebben gezeten?

Een goede vriendin heeft het ook doorlopen, we waren een maand na elkaar zwanger.

Morgen ga ik weer testen, durf het nog niet helemaal te geloven.

Geplaatst

Loeseke gefeliciteerd! Hier ook 2 mensen in mijn omgeving die bezig zijn met ivf/ icsi. Ik vind het wel lastig om straks te gaan vertellen dat ik zwanger ben. Hebben jullie dat ook?

Emsie, fijn dat het eerder kan!

Sas, oh ja dat wordt een lange dag.... Maar als je aan het werk bent heb je in ieder geval afleiding.

Kaatje, ook succes morgen. Hoe laat heb je de afspraak?

Geplaatst

Succes morgen sas en kaatje!

Ik heb geen mensen in mijn omgeving die bezig zijn in het traject, iedereen had in een handomdraai kinderen, de meesten gaan al naar school, ij lopen dus achter...en dat merk ik goed in de vriendschappen die door de loop der jaren echt wel veranderd is daardoor. Je hebt een andere belevingswereld, geen dierentuin of zaterdag of zieke kinderen nachts, dat maakt de gesprekken anders. Daar zit denk ik mijn grootse pijn dat leuke vriendschappen minder hecht is geworden. Ze zijn niet kapot gegaan maar gewoon anders geworden. Wij meer naar hun, is makkelijker ivm slaapjes etc, daardoor ze na een jaar pas weer eens bij mij kwamen. Het is logisch en begrijpelijk maar niet altijd leuk.

Herkenbaar voor jullie of andere ervaringen? Wij hebben wel vrienden die voor pleegzorg gekozen hebben en niet voor het zkh traject. Hebben een leuke pleegdochter nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden