Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor alle succeswensen. Ben best een beetje nerveus moet ik jullie zeggen. Vannacht slecht geslapen en nu op het werk met een heerlijke kriebel in mijn buik. Hoop maar dat de ochtend een beetje snel voorbij wil gaan. De echo is om 14.00 uur dus we vertrekken rond 12.15 uur. We mogen nog een eindje rijden aangezien wij in het UMC Radboud in Nijmegen lopen. Dat bevalt ons erg goed, lieve mensen, aparte afdeling, afspraken altijd netjes op tijd....voor ons de moeite waard om een stukje voor te rijden. Sas jij ook heel veel succes vanmiddag he?! Hopelijk voor ons allebei een mooi knipperlichtje!

Ook ik heb de VK nog niet gebeld. Durf het nog niet aan zeg maar. Beetje bijgeloof denk ik. Net als dat ik de medicatie die over is van deze ronde nog niet uit de koelkast wil halen. Stom he?! Eerst vanmiddag even zeker weten dat het goed zit en dan morgen gelijk een afspraak maken bij en de VK en Moeders voor Moeders. Spannend!

Loeseke welkom en gefeliciteerd. Leuk dat je mee komt schrijven!

Nou jullie lezen me vast vanavond nog even ;-) Fijne dag allemaal!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik vind het doodeng, maar schuif heel voorzichtig dit bankje op. Op 26 oktober terugplaatsing van een hele mooie embryo. Iets meer dan een week later een voorzichtig positieve test in handen. Een paar dagen daarna bloedtest in het ziekenhuis. Resultaat: zwanger... En toen kwam er een 'maar', die ik helaas maar al te goed ken van vorige keer. Dat werd een miskraam. De hormoonwaarde was 15 dagen na punctie met 105 aan de lage kant. 'Houd moed', zei de vriendelijke vrouw aan de telefoon. Afgelopen week, precies een week later, weer bloedgeprikt. De waarde gestegen naar 1872. Dat was afgelopen donderdag en klinkt dus beter! We zijn blij met ieder stapje. Juichen durven we echt nog niet. Woensdag 27 november bij zeven weken eerste echo. Uitgerekende datum is 16 juli. Mag ik erbij komen?

Kaatje en Sas succes vandaag!!

Geplaatst

Hoi Pip, welkom en gefeliciteerd. Dat was wel een hele spannende week, maar toch flink omhoog gegaan die HCG. Leuk dat je mee komt praten.

Sas wat goed, scheelt toch een uur en een kwartier. Echt ik krijg nu plaatsvervangende zenuwen. Tot straks!!

Geplaatst

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 5 juli

Twinklestar- uitgerekend 16 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Sas27 - 19 nov eerste echo

Kaatje03 - 19 nov eerste echo

Iggie - 21 nov eerste echo

Pip83 - 27 nov eerste echo

Emsie - 29 nov eerste echo

Hoopvolletoekomst - 6 dec eerste echo

Twinklestar- 6 dec eerste echo

Loeseke-

Geplaatst

Pip, gefeliciteerd en welkom hier. Was even spannend met die hcg waarde maar gelukkig een goede stijging. Had je dit de vorige keer ook?

Sas, spannend!

Hier vandaag iets minder. Voel me echt doodmoe terwijl ik niks bijzonders heb gedaan. Verder een zeurend gevoel in mijn buik en heeeeeel licht bruin slijm (sorry voor het vieze woord) verlies. Pfff, ben er niet helemaal gerust op. Gelukkig vrij vandaag dus doe maar even rustig aan. Iemand ervaring met bruinverlies? Die vermoeidheid had ik de vorige zwangerschap trouwens ook heel extreem (ik viel zelfs in slaap tijdens het autorijden).

Geplaatst

Vind het zo spannend voor jullie meiden hoop echt dat de echo goed is.

Twinkelstar heb geen ervaren met slijmverlies. Ik ben zelf wel erg moe slaap veel vanochtend werd ik om 10 uur wakker gemaakt door mijn man. Eigenlijk wou ik nog wel even doorslapen. Zelf werd ik vanochtend onder de douche helemaal niet goed dacht dat ik ging flauwvallen beetje overgegeven daarna ging het wel weer. Vond het best eng. Ben benieuwd of dit nou ook bij een zwangerschap kan horen.

Ik ben een moeilijk geval omdat ik atritis psoriatica heb. Dat is psoriasis met reuma. Nou ben ik al 2 zonder de medicijnen en gaat mijn lichaam hard achter uit. We moesten eigenlijk deze maand beslissen of we door zouden gaan met de behandelingen of aan de medicijnen zou gaan. Maar het nadeel daarvan is dat ik dus echt niet zwanger mag raken. Maar nu bleek dat ik nu zwanger ben en hoop echt zo dat het goed mag gaan want dan hoeven we voorlopig nog geen beslissing te nemen. We worden hierbij in het ziekenhuis heel goed begeleid. Vooral onze arts is super fijn en meelevend.

In mijn omgeving zijn er weinig mensen in het ziekenhuis bezig. Alleen een neef en nicht liepen in het ziekenhuis het hele traject gehad helaas geen kinderen. Alles stop gezet over op adoptie en ja hoor zwanger. Dan krijg je allemaal van die reacties zie je nou wel rust nemen en leren ontspannen. Werd er helemaal gek van. In onze vriendengroep heeft nu iedereen een kind en er zijn er alweer een aantal zwanger van ronde nummer 2 haha. Ze leven wel erg mee maar je merkt dat ze niet doorhebben hoe het voelt. Als we met z'n allen zijn praten ze alleen maar over de kinderen borstvoeding enzo. Snap het wel maar doet ook wel pijn omdat je gewoon echt niet mee kunt praten.

Nou meiden zie uit naar jullie berichten of de echo goed is.

Geplaatst

Dank voor het welkom dames!

Twinkelstar, de vorige keer liepen de waardes verder achter dan dit keer. Deze keer eigenlijk in één week gestegen naar een normaal niveau. Maar spannend is het zeker! Het enge vind ik dat ik door de miskraam weet dat een kloppend hartje ook weer kan stoppen. Ik vind het erg lastig om blij te zijn. Ik hoop zo op een mooi hartje volgende week. Maar dan... Ach, ieder stapje is er één, dat is de enige manier voor mij om met de spanning om te gaan. Overigens had ik die eerste keer ook bruin slijmverlies. Dat hoeft echt niets te zeggen! Bij mij liep het mis, maar ik heb legio verhalen gehoord van vrouwen die bruin slijm verliezen in de eerste weken en na negen maanden een kerngezonde baby op de wereld zetten. Mij is gezegd: geen helder bloedverlies met stolsels en geen buikpijn is geen zorgen maken. Ik kan me wel goed voorstellen dat je je er niet fijn bij voelt. Had ik toen ook. En een zeurend gevoel in mijn buik heb ik nu ook geregeld. Dat komt en gaat en hoort er volgens mij gewoon bij!

Zeer benieuwd hoe het Sas en Kaatje is vergaan! Ik duim!

Geplaatst

Jaaaa een mooi kloppend hartje hier!!! Wat een opluchting

morgen 8 weken zwanger precies zoals de berekening :-)

@kaatje hoe was het bij jou ?

@twinkelstar vervelend dat bruine bloed, ik weet hoe onzeker je daar van kan worden

bij mijn zwangerschap van mijn dochter ook gehad tot een week of 10.... Hoeft echt niks te zijn

zolang he niet veeeel helder bloed verliest met krampen zit het wel goed.

@hoopvolletoekomst, dat is best heftig hoe voel jij je nu? Dus nu zit je de hele zwangerschap zonder medicatie?

blijf je ook onder controle in het ziekenhuis?

welke arts hebben jullie?

Geplaatst

Ja een leuke man is dat!wij hadden bij de eerste intake kuchenbecker wat een leuke en meelevende man, vandaag hadden wij ook de echo bij hem. en hij legde alles zo goed uit en vriendelijknu bij de 2 intake voor deze poging hadden wij cohen, die ken ik eigenlijk niet zo goed

Geplaatst

Gefeliciteerd sas! Op naar de volgende echo met een bewegende baby!

In mijn vorige zwangerschap steeg bij hcg ook niet goed genoeg, uiteindelijk zijn alle waarden maar een gemiddelde.

Ik werd er toen wel heel erg onzeker van, er zijn toen aardig wat testen er doorheen gegaan.

Nu heb ik alleen de test gebruikt, ik had me al voorgenomen om geen bloed meer te laten prikken

De meeste van mijn vriendinnen hadden al kinderen, maar dat stond niet tussen ons in.

Ik heb mijn man op mijn 30e ontmoet, 5 jaar later werd onze zoon geboren.

Al met al heb ik niet lang in de medische molen gezeten.

Zomer 2011 kon in het zh terecht en in december had ik al mijn ICSI terugplaatsing.

Het is ook handig om later een kindje te krijgen, ik heb aardig wat spullen kunnen overnemen.

Fijne avond!

Geplaatst

Sas, wat een goed nieuws! Konden ze nu ook gelijk de termijn zeggen? Of moet je daarvoor rond de 10 weken weer terug?

Kaatje, ik ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan.

Hoopvolle toekomst, jeetje alsof het zo had moeten zijn. Alsnog zwanger net voordat jullie de beslissing hadden moeten nemen over weer aan de medicatie gaan. Is het wel te doen zonder? En krijg je dan therapie of iets dergelijks?

Het bruine is gelukkig weer weg. Wel een beetje een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Pffff, hoop dat het snel 6 december is!

Pip, lijkt me inderdaad heel lastig om te genieten. Waarschijnlijk blijft die spanning tot de 12 weken.

Hebben jullie je trouwens al opgegeven voor moeders voor moeders? Ik twijfel of ik volgende week ga bellen of eerst de eerste echo afwacht.

Geplaatst

Twinklestar termijn was 7.6 dagen klopt tot nu en de uitgerekende datum hebben ze gezet op 2-7.

Fijn dat het bruine verlies weg is! Als je het niet vertrouwd kan je altijd bellen wie weet mag je eerder.

Mvm ja ik doe nu ander halve week mee. Ik zat ook in twijfel wou de echo afwachten.

Maar dacht ach waarom? Nu kan ik langer mee doen :-)

Ben benieuwd hoe het met kaatje is gegaan

Fijne avond!

Geplaatst

Hi meiden!

Ook vanaf deze kant een heel positief bericht. Wij hebben een kloppend hartje mogen bewonderen!!!! Wat was ik nerveus en vooral blij dat ik gelijk mocht gaan liggen en de echo direct werd gemaakt. Al heel snel werd gezegd "het klopt" en viel er een last van me af. Wat zijn we blij!!!! 11.1 mm, 7 weken en 3 dagen zwanger, uitgerekende datum 5 juli. We moeten alleen volgende week nog wel een keertje terug voor een extra echo. Naast het vruchtzakje zit een soort zwarte vlek waarvan ze niet precies durven te zeggen wat het is. Ik heb dit tijdens de zwangerschapbvan mijn zoontje ook gehad. Toen werd het als bloeding gezien en werden wij in eerste instantie voorbereid op weer een miskraam. Gelukkig is dit anders uitgepakt en heeft mijn lichaam de bloeding zelf opgelost. We durven er nu dus eigenlijk wel vanuit te gaan dat het dit keer keer net zo zal gaan maar het blijft dus nog even spannend. Wauw...wat een dag!

Sas jij ook gefeliciteerd natuurlijk, gaaf!!!

Pip83 welkom en gefeliciteerd. Heb even snel,op je blog gekeken net en herken je verhaal. Ook onze eerste zwangerschap eindigde in een miskraam precies op hetzelfde punt. Maar hou moet hoor, het komt goed!

Nu lekker slapen, het was een spannende dag! :-)

Geplaatst

Yesss Kaatje gefeliciteerd goed om te horen. Lekker gaan genieten en hopen dat het volgende week ook goed is.

Nou Twinkelstar mijn lichaam ging het laatste half jaar zo hard achteruit dat we daarom eigenlijk moesten gaan beslissen dat ik aan de medicijnen zou gaan.

Ik heb vorige week gehoord dat ik blijvende schade in mijn voeten heb en dat ik nooit meer 100% goed zal gaan lopen. Moet nu ook met krukken lopen. Maar

krijg verder geen therapie en probeer nog zo lang mogelijk te blijven werken maar het wordt wel steeds zwaarder.

Maar we blijven positief en hopen dat deze zwangerschap door mag zetten. Zie nu zo erg uit naar 6 december vooral nu je merkt dat de eerste de echo hebben gehad.

Meiden leuk om jullie allemaal zo te volgen.

Geplaatst

Jeeeehh Kaatje en Sas gefeliciteerd met jullie mooie echo's. Top!

Hoopvolle toekomst wat maak jij mee zeg. Ik hoop heel erg op een mooie zwangerschap voor jou!

Twinkelstar bruinverlies niet meer teruggekomen?

Loeseke hoe liep die zwangerschap waarbij HCG niet goed genoeg steeg af?

Hebben jullie veel zwangerschapssymptomen? Ik ben alleen erg moe en af en toe beetje zeurende buik. Verder eigenlijk niets. Ik weet dat hangend boven de wc ook niets is, maar zou het bijna willen om maar zeker te weten dat het echt zo is. Vandaag precies 6 weken.

Geplaatst

Kaatje gefeliciteerd!!! Hopelijk is volgende week gewoon alles goed!!

Pip83 hier ook haast geen symptomen moe en soms was buikpijntjes vooral veel honger!

Twinklestar hoe gaat het?is het nu weg?

Geplaatst

Ik heb ook nog niet heel veel klachten inderdaad wel erg moe en inderdaad erg veel honger vooral s'nachts en als ik wakker wordt.

Mijn man vraagt iedere keer of ik al gevoelige borsten heb maar ik merk niks. Hebben jullie dat wel?

Geplaatst

Nee heb ik ook niet! Ik had wel een klein beetje gevoelige borsten, maar dat verdween toen ik met de utrogestan stopte. Moet overigens wel vaak plassen. 's Nachts ook..

Geplaatst

Hier ook niet aan de bollen. Ook helemaal niet gehad.

Enige kwaaltjes waar ik last van heb, is die vermoeidheid en heel veel trek. gewoon eten om het lekkere, niet omdat ik trek heb. Ben gewoon al drie kilo aangekomen. (Niet leuk)

En Kaatje gefeliciteerd!!! mooi nieuws.

En fijn dat het is opgehouden Twinkle.

reageer later wat uitgebreider.

Geplaatst

Iggie hier ook +2 kilo

Ook eten en vooral snoep! Ach kan nog wel een dropje en ach een chocolaatje en lekker een koekje bij koffie......

stopt vast wel na de 12 weken toch ;-)

toch vraag ik mij af of die extra kilo,s door het snoepen komt

nou heel veel succes morgen en natuurlijk geniet er van , ik vind het zo spannend voor je!!!

Geplaatst

Pip; mijn testen werden toen wel steeds duidelijker, tijdens de zwangerschap heb ik geen problemen gehad.

Het is nu een flinke jongen van 13 kg !

Kaatje; gefeliciteerd!

Ik heb me deze keer voorgenomen om me iets minder qua eten te laten gaan.

In totaal was ik 23 kg aangekomen, na 7 maanden was het er gelukkig wel weer af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden