Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

pip gelukkig niks ergs met de kat! arm beestje

emsie ik moest alleen pregnyl gebruiken utrogestan.

heb je wel naar de datum gekeken?

Ik heb mijn ouders medicatie ook ingeleverd in het ziekenhuis. kunnen ze er iemand anders blij mee maken.

Iggie ik heb de echo om 14:45 jij dan? spannend he.....

lekker taart, wat ga je bakken?

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd)

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Sas27 - 10 feb 20 weken echo

Iggie - 11 feb GUO

kaatje03 - 12 feb 20 weken echo

Pip83 - 24 feb GUO 20 weken

Hoopvolle Toekomst - 27 febr 20 weken echo

Emsie - 3 maart 20 weken echo

Sas27- 3 maart controle vk

Pip83 - 5 maart controle vk

Emsie - 7 maart controle bij vk

Geplaatst

Sas, veel succes en plezier vandaag! Vind je het spannend?

Emsie dat van het slechte slapen herken ik. Regelmatig last van, soms hele week achter elkaar. Rond 3.00 uur wakker om te plassen en daarna niet meer in slaap komen. Merk wel dat het slapen beter gaat als ik de volgende dag vrij ben. Dan zit de gedachte 'ik moet slapen' er minder in denk ik. Verder ben ik op een gegeven moment lijstjes gaan maken, er zat zoveel in mijn hoofd. Probeer ervoor te zorgen dat mijn hoofd leeg is als ik ga slapen. Dat helpt wel. Oh ja, en in het donker naar de wc. Geen licht aan! En ook ik heb extra bloedonderzoek bij 27 weken i.v.m bloedgroep.

Iggie ik eet ook alleen volkoren producten. Helpt helaas niet veel. Nu zijn mijn darmen normaal al een rommeltje hoor. Helemaal nieuw is het dus niet voor me. Alleen is het nu nog een tikkeltje erger helaas. :(

Mag ik jullie vragen hoeveel dagen jullie werken? Ik vier en daarnaast twee avonden naar school in verband met een studie. Soms best een beetje veel. Die ene dag vrij doordeweeks ben ik ook met de studie bezig en vaak ook nog een dag in het weekend.

Geplaatst

Ow dat slapen herken ik wel helemaal dat je zegt als je de volgende dag moet werken, dan ga je er op liggen heel vervelend....nou behoorlijk wat uurtjes hoor werk en studie wat jij hebt, pittig lijkt mijik werk 12 uurtjes, prima te doen dus :-)idd dd straks de 20 wk echo, best spannend

Geplaatst

sas veel plezier vandaag hoop dat alles goed is en dat je ervan mag genieten.

ik heb gelukkig weinig problemen met slapen maar miss komt dit omdat ik overdag nu bijna niks meer moet

alleen het huis schoonhouden.

Ik werk momenteel niet zit in de ziektewet vanwege de reuma.

Nou ga de was maar eens strijken.

Geplaatst

Sas ik ben te laat om je succes te wensen maar denk wel aan je hoor! Hoop dat jullie goed nieuws krijgen en lekker kunnen genieten van de beelden van jullie kleine man.

Op de rest reageer ik vanavond effies, beetje gekkenhuis hier op het werk :-(

Geplaatst

jammer Pip dat dat niet werkt, heel vervelend

Ik werk op dit moment FT. Voorheen werkte ik 4 dagen maar mijn eerste periode ouderschapsverlof is afgelopen en hier op mijn werk vinden ze het wel heel erg prettig dat ik nog even FT kan werken tot dat ik met verlof ga. Is wel pittig in combi met twee kids, huishouden enzo. Maar stiekem tel ik al af tot ik eind mei met verlof kan.

Daarnaast is het de bedoeling dat ik mijn werk zo overdraag dat ik in mei alleen maar "langs de kant sta" en mijn collega begeleidt. Dus dan krijg ik het heel erg rustig en ik mocht twee jaar geleden, dus daar hoop ik nu weer op, in de laatste maand rondom 14.00 uur naar huis mits de werkzaamheden dat toe lieten.

Sas, volgens mij ben je nu klaar, helemaal niet nieuwsgierig:-)

Geplaatst

alles leek goed op de echo! gelukkig geen gekke dingen

hij lag lekker met zijn handjes voor zijn oogjes.

beetje uitrekken lekker trappelen. heerlijk gezicht weer :-)

wanneer gaan jullie met verlof 4 5 of 6 wk voor af?

Geplaatst

Sas wat fijn!! Gefeliciteerd met de mooie echo. Hoop dat wij allemaal volgen! Hier steeds vaker het idee dat ik haar voel. Gek hoor, weet het natuurlijk niet zeker. Geen idee wat ik moet voelen!

Ik stop zes weken van tevoren met werken. Tegen die tijd ben ik er wel klaar mee denk ik. Studie ook zomervakantie tegen die tijd. Misschien dan alleen nog wat tentamens herkansen, want m'n hoofd is een zeef de laatste tijd ;)

Geplaatst

Sas wat fijn dat het er allemaal goed uitzag en jullie lekker van jullie mannetje hebben kunnen genieten. Super!

Pip balen dat bij jou je darmen ook nog niet zo willen, hier van het weekend ook weer raak. Ik probeer ook zoveel mogelijk volkeren producten en groente en fruit te eten en drink ook genoeg gedurende de dag. Kan me niet herinneren dat ik er bij mijn eerste zwangerschap zo regelmatig last van had. Voor wat betreft de medicijnen die je over hebt, hier op het forum kun je ook mensen blij maken (onderwerp iets weg te brengen). Heb ik ook gedaan. Mag officieel niet maar met een beetje creativiteit kom je heel ver ;-)

Ook hier is het slapen herkenbaar. Ik moet echt al vanaf het begin er 's nachts een keer uit. Normaal was het plassen, terug naar bed en weer lekker slapen maar tegenwoordig is het steeds vaker plassen en wat langer wakker liggen. Best jammer want je gaat inderdaad liggen denken aan van alles waardoor die slaap nog verder weg lijkt...

En qua werken...ik werk nu 24 uur en blijf dat straks doen. Bevalt prima ook al is de sfeer op het werk momenteel niet opperbest. Ik kijk dus nu al uit naar mijn verlof! :-)

Ig waren je taarten nog goed gelukt?

Geplaatst

Yes sas, blij voor jullie. Gefeliciteerd met dit mooie gezonde mannetje, nu vooral nog groter groeien.

Hier is de stoelgang ook verstoord. Ik gebruik van Rosvice laxo, en dat helpt me goed. Maar omdat ik nu op advies van de vk aan de ijzertabletten ben zal ik nog meer verstopt raken.

Ik heb mijn eigen onderneming en werk 4-5 dagen in de week. Afhankelijk van hoeveel client contact er is per week. Een druk bestaan maar wel leuk en een droom die werkelijkheid is geworden. Geen vergoede zwangerschapsverlof..dat is dan weer een beetje jammer. Maar via het uwv kan ik een uitkering in die periode voor zzpers aanvragen.

Heb de meds die ik zelf niet met een cryo poging gebruik idd op het forum aangeboden, als er geen interesse is voor de 20 weken echo dan geef ik het aan de lieve meiden van de fertiliteitspoli daar. Mijn andere meds die ik verwacht te gebruiken voor een eventuele cryo zijn nog wel effe goed.

ik ga 6 weken van te voren met verlof en plak er achter nog wat vakantie denk ik. Zie om me heen dat 10 weken erna best kort is om je weer lkkr te voelen en de boel op de rit te hebben.

Ik plassen en hopelijk de hele nacht doorslapen. Truste!

Geplaatst

Thanks, meiden, vanmiddag rondom 14,30 weten we het:-)

Kaatje, ja die taart is gelukkig gelukt, was een grote hit. Ik wilde een keer wat anders dan een slagroomtaart. Dus ik heb via de site van Rudolph bakkerij een Pavlova Blanc gemaakt (een soort schuimtaart). Echt een aanrader. Ontzettend zoet en een echte calorieën bom.

Ik weet niet of ik het al verteld heb, maar ik stop ook 6 weken van te voren. Kleine gaat dan ook gewoon naar zijn gastouder en ik ga dan wel de tijden aanpassen.

Pip wat voor studie doe je?

Geplaatst

Hi all, geweldige middag gehad. Alles is in orde, alles zit er op en er aan. En weer krijgen weer een jochie. Dus de kleertjes kunnen gewassen worden.

Kaatje, jij morgen heel veel plezier.

Geplaatst

iggie top nog een keer gefeliciteerd!! nog maar een jongens naam verzinnen dan he ;-)

erg leuk

kaatje jij ook succes en veel plezier morgen!

iggie die schuimtaart klinkt goed! eerst maar eens proberen of een slagroomtaart hier gaat lukken ;-)

Had ik al verteld dat mijn schoonzusje ook zwanger is? 3 weken na mij uitgerekend en gisteren hoorde zij ook dat ze een jongen krijgt!

Zijn jullie ook nog moe?? hier was het weg maar is weer terug gekomen, vanavond maar lekker vroeg slapen heerlijk! haha

Geplaatst

Iggie wat fijn dat alles goed is en wat gaaf dat jullie er weer een jongetje bijkrijgen. Zet de wasmachine maar vast aan ;-)

Hier is iedereen ervan overtuigd dat het een meisje is maar ik ben er zelf nog niet zo zeker van...

Morgen weten we het, zooo spannend weer!

En die taart klinkt goed, ga ik zeker een keer proberen.

Sas hier ook nog vaak moe hoor. Dacht ook dat het minder werd maar moet mezelf af en toe echt vooruit slepen voor mijn gevoel. Aan een film hoef ik helemaal niet te beginnen, ik val standaard in slaap, zo gezellig voor vriendlief, haha.

Meiden jullie lezen mij morgen, fijne avond nog!!

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Afspraken:

kaatje03 - 12 feb 20 weken echo

Emsie - 3 maart GUO, 20 weken echo

Emsie - 7 maart controle vk

De jongens lopen aan kop! Ik heb altijd de indruk dat er met ivf/ icsi meer jongens ontstaan. Weten jullie of dat waar is?

Geplaatst

Haha kaatje wat herkenbaar, filmpje kijken komt niet goed

Spannend vandaag voor jullie, ik ben benieuwd veel plezier!!

Emsie ik heb geen idee of er meer jongens geboren worden.

Mijn eerste ivf is een meisje en nu dan een jongen haha

Geplaatst

Iggie gefeliciteerd met de mooie echo en een jochie! Leuk hoor! Ook makkelijk lijkt me qua kleren dat je alles al hebt. Kaatje veel plezier en succes vandaag! Zeer benieuwd of jij het aantal meisjes in dit topic op gaat krikken ;)

Moeheid is hier een stuk minder dan in het begin. Alleen aan het einde van de week wordt het zwaarder, vooral door werk denk ik. Ga nog wel steeds op tijd naar bed. Doordeweeks wordt het nooit later dan 21.30 uur...

Geplaatst

Hoi iedereen,

Wat een traject hebben jullie gevolgd om zwanger te raken, echt knap! En nu eindelijk zwanger, gefeliciteerd!!!

Om eerlijk te zijn, ben ik, Ilse, niet op dit forum omdat ik zwanger ben geraakt dankzij een vruchtbaarheidsbehandeling.

De reden is dat ik samen met mijn studiegenoot Iris, voor onze studie Verloskunde bezig ben met een afstudeeronderzoek naar de ervaring van mannen tijdens een zwangerschap na een vruchtbaarheidsbehandeling. Er is al veel onderzoek gedaan naar de ervaringen van vrouwen op dit gebied, en wij vinden dat het nu tijd is voor de mannen!

Daarom hebben we online een enquête opgesteld, waarmee we hopelijk te weten komen wat de beleving is op het gebied van zorgverlening, zelfvertrouwen, bezorgdheid en angst bij mannen tijdens de zwangerschap. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10-15 min. en de gegevens zullen uitsluitend gebruikt worden voor ons onderzoek en volledig anoniem blijven.

Nu zijn er geloof ik niet veel mannen die op dit forum zitten, dus daarom wil ik jullie hulp vragen dames! Dus ben jij meer dan 14 weken zwanger? Vertel je partner dan over onze enquête en spoor hem aan om de enquête in te vullen! http://enquetemaken.nu/r/rnit Daarmee zullen jullie ons ontzettend helpen!

Alvast heel erg bedankt!!!

Iris Meurs & Ilse Timmerman

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik tik dit met een smile op mijn gezicht die van oor tot oor loopt en er waarschijnlijk voorlopig niet meer afgaat. Ook wij hebben vanochtend een super mooie GUO gehad en gelukkig te horen gekregen dat alles helemaal in orde is. We hebben echt mooie beelden gezien, iets wat twee jaar geleden bij ons zoontje nog heel anders was voor ons gevoel. Voor zover ze nu kunnen zien zit alles erop en eraan en werkt naar behoren. Wat een opluchting en wat mooi om te zien.

En Pip, ik ga inderdaad het aantal meisjes opkrikken, wij krijgen namelijk een dochter!!!! Kon mijn tranen niet bedwingen toen de arts het vertelde. Een jongen en een meisje, wat een rijkdom!!!

We vertellen het de familie pas aanstaande zaterdag dus ik moest ontzettend toneelspelen bij mijn moeder net maar volgens mij heeft ze niets in de gaten.

Ik geniet nog even verder hier, denk dat ik zo maar eens even online op zoek ga naar wat roze kleertjes ;-)

Geplaatst

Voorstellen:

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Afspraken:

kaatje03 - 12 feb GUO 20 weken

Emsie - 3 maart GUO, 20 weken echo

Kaatje03 - 5 maart controle vk

Emsie - 7 maart controle vk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden