Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Kaatje, grappig net via FB hebben we het er ook over gehad wanneer is nou de overgang naar een peuterbed.

Wij zelf hebben besloten, uit praktisch oogpunt. (te weinig slaapkamers) Dat de kleine bij zijn broer op de kamer gaat in het stapelbed. Deze hebben we recentelijk aangeschaft en bestaat eigelijk uit drie bedden. Dus mocht de kleine eruit vallen, valt hij zo in het andere bed, dat is zo onderbed. Maar we hebben wel afgesproken dat als hij daar nog niet aan toe is, om nog een ledikantje aan te schaffen. Doen we dat gewoon bij de Ikea. Snel opgehaald en niet al te duur.

Hoe doen jullie dat met de kinderwagen. Wij zitten er over te denken om zo duowagen aan te schaffen. Maar dat is eigenlijk alleen maar nodig als ik alleen ben. En ik verwacht de eerste paar weken na de bevalling niet teveel te gaan doen op de dagen dat ik alleen ben. Lastig is toch weer een uitgave voor sporadische momenten en dan weer voor hoe lang?

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb echt geen idee, maar ik denk dat wij voor 2 ledikantjes gaan.

onze dochter ligt nog heerlijk in haar bedje en past ook nog prima.

Zaterdag gaan we even kijken bij ikea, misschien wordt het ook wel een normaal bedje, ,maar ik ben bang als zes na s,nachts wakker word dat ze dan haar kamer overhoop gaat halen...

Vind het een lastige keuze.

voor de kinderwagen koop ik een mee rij plankje als ze dan niet meer kan lopen kan ze daar op staan/zitten

Geplaatst

Breek even in voor Iggie...

Wij hebben voor de jongste een Stokke kinderwagen, weliswaar zonder meerijdplankje. Als ik alleen op pad ga, doe ik de oudste in de buggy (of hij loopt) en de jongste in de draagdoek.

Wellicht dat we in de toekomst een meerijdplankje erbij kopen. Vooralsnog is het prima te doen zo.

Wij hebben ook zitten denken aan de Bugaboo Donkey (duowagen), maar is een klap geld voor een relatief korte periode en slechts sporadisch gebruik.

Geniet van jullie zwangerschap meiden en succes met de keuzes!!

Geplaatst

Nou dat is inderdaad toevallig. Lastige keuzes zijn het ja. Ik denk dat wij het ledikantje ook nog even laten staan. We hebben voor de kleinste straks toch een wiegje dus daar kan hij/zij de eerste tijd ook prima in slapen natuurlijk en tegen die tijd kan de oudste wellicht wel over naar een peuterbedje. Kinderwagen is ook zo'n punt ja. Ik zie onze oudste straks nog niet echt op zo'n plankje blijven zitten/staan maar wil er toch af en toe wel even uit kunnen bijvoorbeeld naar het winkelcentrum hier dichtbij. Op vakantie zagen we een stel met een Zoom kinderwagen. Mooi ding maar ook weer prijzig. En onze huidige kinderwagen hebben we van mijn ouders gekregen. Vind het nog zo zonde om hem weg te doen....nou ja, we hebben nog even om er over na te denken hè?!

Geplaatst

Kaatje, ik heb geen idee ik denk dat ze ook niet op een plankje wil of blijft staan, is even uitproberen haha

misschien idd een draagzak maar daar ben ik niet en typ voor haha..

en nieuwe kinderwagen vind ik ook zonde, heb een mooi en dit doet het goed!

Morgen geslachtsbepaling ben benieuwd :-)

Geplaatst

Alles was goed met de baby mooi op groei en goed bewegelijk!! Het geslacht was erg duidelijk.Wij krijgen een jongetje!!! Super leuk

Geplaatst

Leuk zeg Sas, zijn jullie blij verrast? Had je voor gevoelens? En nu stil houden of aan iedereen vertellen?

Zullen we het op het lijstje erbij zetten?

Geplaatst

Ik had al een idee dat het een jongen zou zijn, mijn man dacht een meisje.

erg leuk wel even wat anders dan al die meiden kleertjes haha.

wij hebben het alleen tegen ouders gezegd, vrienden collega vertellen we niks.

ja zet maar op de lijst is wel leuk!

Geplaatst

Ja shoppen zeker, alle kleding is hier rose of met bloemetjes kortom echt meisje !! Haha

Ben erg benieuwd wat jullie allemaal gaan krijgen

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd)

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Pip83 - 29 jan geslachtsbepaling

Iggie - 30 jan controle gyn

Emsie - 1 feb geslachtsbepaling

Sas27 - 3 feb controle vk

pip 83 - 4 feb controle vk

Hoopvolle Toekomst - 4 feb eerste ziekenhuis afspraak

Emsie - 7 feb controle vk

Sas27 - 10 feb 20 weken echo

kaatje03 - 12 feb 20 weken echo

Emsie - 3 maart 20 weken echo

Geplaatst

Wat een rust hier, gaat alles goed met iedereen?

voelen jullie de baby al?

ik twijfel, maar denk het wel...al wel een week of 2 twijfel ik

hier gisteren de vk nog geweest thuis, na vorige week een week rust gehad te hebben ging het beter

dus ik dacht het weekend ik kan mooi even naar de stad en wandelen met de hond.

s,avonds kon ik niet meer lopen van de pijn, elke keer een zeurende pijn en om de paar min een soort van steek die door loopt tot aan knie, zondag nog steeds... Vk heeft toch controle gedaan of het geen weeën waren gelukkig niet

maar een extreme vorm van bandenpijn en daardoor hardebuiken . Ziek gemeld op het werk en rust houden veel in bed of bank.

nou ja gaat ook wel weer over, zolang het mrt de baby goed gaat is het goed :-)

Geplaatst

Jeetje Sas doe maar rustig aan dan! Ik voel nog niets hoor, maar schijnt bij eerste ook nog wel even te kunnen duren geloof ik. Voel me wel onzeker. Zou graag even willen zien dat onze uk goed groeit en het verder goed doet. Vandaag weer beetje roze op papiertje na ontlasting. Laatste keer was ruim drie weken geleden. Kwaaltjes van in het begin zijn nu vrijwel weg en een echte buik zit er nog niet. Opgezette buik is vooral door m'n darmen denk ik. Kijk erg uit naar een groeiende buik en een bewegend kindje voelen. Nu is het soms net of er niets gebeurt. Enige wat blijft is vermoeidheid. Ik mag niet klagen ik weet het. Beter dit dan hevige pijn zoals jij Sas! Wat klote voor je. Lukt het allemaal wel met al zo'n kleintje om voor te zorgen?

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

ik vind het geen geklaag, ik kan mij het juist heel goed voorstellen

als je straks de baby voelt heb je wat meer bevestiging he

dat rosé op papier maakt ook onzeker , maar komt vast door de ontlasting niet te druk maken komt goed!!

Onze dochter gaat wat vaker naar mijn moeder nu de middag, dus is wel even fijn opgelost

Geplaatst

Joh Sas, dat was weer even schrikken dan zeg. Rustig aan doen hoor en goed naar je lichaam luisteren. De rest komt allemaal later wel weer. Die kleine is nu even het belangrijkste! Wel fijn dat je moeder even in kan springen.

Hier heb ik zaterdagmiddag toch echt voor het eerst de kleine gevoeld. Ik dacht het al een keer eerder gevoeld te hebben maar verwees het toen nog naar mijn darmen. Dit keer was het echt duidelijk en herkende ik het.

Heerlijk die "plopjes" ook al is het nog maar heel sporadisch. Ik krijg dan gelijk een glimlach van oor tot oor. Vriendjelief kan niet wachten tot hij het ook kan voelen maar dat zal nog even duren denk...

Pip heel herkenbaar je onzekerheid hoor. Ik heb het tot aan dat we het hartje hebben gehoord ook echt heel erg gehad. Maar nu die buik toch echt begint te groeien en ik ook wat ga voelen komt er steeds meer rust. Dit gaat voor jou ook komen alleen zal het, omdat het je 1e is, inderdaad waarschijnlijk iets langer duren. Geen zorgen maken, zit echt wel goed!

Nog 23 dagen voor onze 20 weken echo. Ben zo benieuwd!!!

Geplaatst

Gezellig dat er weer wat is geschreven!

Tjonge sas, je maakt en houdt het wel spannend zeg, hopelijk voel jij je snel weer fit! Had je dit ook bij de eerste zwangerschap of ben je te druk nu?

Hier zijn alle kwaaltje weg, maar mijn conditie ook, men hijg en puf toch bij een beetje inspanning, niet normaal, en een paar weken geleden liep ik nog 10km hard....lijkt haast een ander leven. Verder hier een mooi buikje. Wat kan dat dan verschillen zeg pip. Snap je baal gevoel en angst prima. Ben blij en best een beetje trots op mijn groeiende buikje. Geeft ook een bevestiging. Wat me wel angst inboezemd zijn die mega borsten en toch dan ook wel weer die buik, hoe rond ga ik wel niet worden straks. Zou jullie best even in het echt willen zien of op een foto, dan kan ik mijn lijf met die van jullie vergelijken. Maar goed elke zwangerschap en mens is anders, toch ben ik benieuwd naar jullie!

Hebben jullie ook zo'n last van dingen vergeten, ik schaam me kapot, er loopt van alles mis omdat ik dingen vergeet, en het past helemaal niet bij me, weer een nieuw kwaaltje, zwangerschapsdementie noemen ze het, wat is dat nou weer goed voor...men hoe frustrerend.

Ik voel de kleine denk ik wel maar omdat ik het niet kan plaatsen durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Vooral in bed als ik rust neem en me erop bedacht ben dan denk ik iets te merken, maar kan ook mijn grote fantasie zijn....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden