Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

gefeliciteerd iggi en kaatje

Wat leuk een jongen en een meisje erbij. Ik ben dan de enigste die niet wil weten wat het wordt haha nou ja rond juli weten we dan

of het 3-3 wordt of 4-2.

Zie er zo naar uit om mijn kindje in mijn armen te houden maar ja nog even wachten.

Geplaatst

Hier trouwens is de moeheid ook nog steeds aanwezig. Maar vriendlief heeft er ook last van. Dus we zijn samen een lekker saai stel:-)))

IrisenIlse, ik heb mijn vriend op de enquete gewezen, maar helaas hij heeft er geen behoefte aan om mee te doen. Succes met jullie onderzoek.

Geplaatst

Gefeliciteerd, een meid hartstikke leuk!!!

mooi dat alles goed is.!

iggie haha samen moe, dat is wel prettig.

hoef je je niet zo schuldig te voelen als je optijd in bed ligt en geen zin in film hebt ;-p

Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen?

Hier voel ik de kleine beter en beter, erg leuk en zo fijn die bevestiging.

Goed weekend, hopelijk zit iedereen lkkr te genieten en is niet te veel afgeleid door de kwaaltjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alles goed hoor. Ben flink aan de Laxo, pruimen etc. Gisteren eindelijk weer eens normaal naar het toilet. Wat een opluchting! ;)

Ik voel onze uk ook steeds beter, maar niet elke dag. Als ik haar voel zijn het wel echt kleine schopjes. Vooral 's ochtends of 's avonds. Hoe vaak voelen jullie hem/haar? Ik begreep van de verloskundige dat je de baby nu nog niet iedere dag hoeft te voelen, maar toch benieuwd...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Pip fijn dat de laxo enzo werkt, wat een ellende he haha

hier voel ik de baby elke dag, gisteren lag ik op bed en toen zag ik hem aan de buitenkant bewegen zo grappig

idd vorige week zei de vk dat je de baby echt elke dag moet voelen vanaf 25 weken...

Hier vandaag de kleding kasten is elkaar zetten op onze slaap kamer zodat de inloop kast op de babykamer er uit kan.

dan kunnen we beginnen met de babykamer

Geplaatst

Hier ook alles ok. Gisteren een ontzettend leuke middag gehad. Hebben de opa's en oma's, mijn broer met zijn gezin en een neefje en nichtje van mijn vriend zijn kant op een originele manier verteld dat er een kleindochter/nichtje in de familie bijkomt. Ze waren zo benieuwd maar we hebben ze lekker even laten wachten. Toen ze binnen kwamen zagen ze een grote ijzeren kist staan versierd met harten met daarop is it a boy or a girl? Grote ketting met een hangslot eromheen maar niemand die wist waar de sleutel was. Na een uurtje heeft mijn vriend mijn oudste neefje de opdracht gegeven om de kist open te maken maar al snel nam onze kleine man het over samen met zijn andere neefje. In de kist hadden we witte en roze helium ballonnen gestopt die dus bij het openen meteen naar het plafond stegen. Ik heb mijn moeder volgens mij nog mooi zo blij gezien, haha. Erg leuk. Had lekker eten gemaakt dus na alle spanning was het tijd voor ontspanning, helemaal top! Ook de 1e roze kleertjes zijn in huis...vrees dat er nog veel gaat volgen.

Jullie zijn goed bezig Sas. Ik wil hier deze week met mijn moeder maar eens behang gaan scheuren. Heb nu wel erg veel zin om alles in orde te gaan maken!

Fijne avond nog meiden!

Geplaatst

Hartstikke leuk kaatje, origineel ook!!!

hier is de kledingkast over gepakt, jeetje wat een troep kan je verzamelen in een kast.

maar hij is leeg en we kunnen de inloop kast van de week uit elkaar halen!

Geplaatst

Kaatje wat super leuk gedaan! Erg origineel.

Hoe gaat het met iedereen? Zijn jullie al aan het zwangerschapssporten ofzo? Ik ben gisteren voor het eerst naar ZwangerFit geweest. Zo dat is wel weer even wennen na veel te lang niets doen. In de auto terug naar huis was onze uk flink aan het trappelen. Die dacht natuurlijk: wat doe jij nou ineens! Haha...

De echo komt dichterbij. Vind het erg spannend worden. Hoop zo dat alles goed is!

Geplaatst

Leuk zeg Kaatje!

Fijn van de ontlasting pip, ik zweer bij de laxo! Zeker nu ik met ijzer begonnen ben, heb het keihard nodig

Hier voel ik de kleine elke dag meerdere keren.

Vanochtend schrik ik toch even flink, er zaten allemaal natte plekken op mijn shirt, rondom mijn rechterborst......lijkt mijn borst nu gewoon al....is dat nu al normaal? Ga zo effe google vind het wat vroeg ervoor, iemand anders ervaring mee?

Geplaatst

Emsie wat is ijzer ?

en ik las toevallig dat borsten nu al kunnen lekken, hoort er nu al bij ;-)

hier er voel ik hem ook elke dag, fijn heerlijk die beverstiging!

@hoopvol hoe gaat het met jullie? En je moeder?

Geplaatst
Emsie wat is ijzer ?

en ik las toevallig dat borsten nu al kunnen lekken, hoort er nu al bij ;-)

hier er voel ik hem ook elke dag, fijn heerlijk die beverstiging!

@hoopvol hoe gaat het met jullie? En je moeder?

Mijn HB was wat aan de lage kant bij de laatste bloedcontrole, de vk wil dat deze niet zak onder een bepaald punt, dan wordt je erg moe, duizelig etc. Ze noemen het ook wel bloedarmoede, door ijzertabletten/drankje te slikken help je de HB spiegel niet verder te zakken of zelf te stijgen.

Die lekkende borsten...pfff dat maakt onzeker, kijk steeds of alles nog droog is, ga maar even pads halen om het doorlekken tegen te gaan.

Geplaatst

Pip wat goed dat je aan het sporten bent. Ik heb bij mijn 1e zwangerschap een cursus Fit bevallen gedaan maar twijfel nog of ik dat dit keer weer ga doen. Een beetje beweging zou toch wel goed zijn want de keren dat ik nu op de fiets naar mijn werk ga kosten me veel moeite. Ik lijk wel zo'n oud wijf, haha.

Voor jou nu bijna de GUO. Spannend hoor. Ik wens je alvast heel veel succes toe. Geniet ervan!

Emsie je lekkende borsten zijn wel vroeg maar het kan natuurlijk wel. Misschien kun je iets van een sportbh proberen ofzo dat de boel wat strakker zit en het lekken geen kans krijgt? Ik zeg ook maar wat hoor, haha.

Hier verder niet veel nieuws. Ben ook maar aan de laxo begonnen, hopelijk helpt het net als bij jullie. Heb wel het idee dat de kleine ontzettend laag ligt en dat daardoor mijn darmen ook een beetje in de knel liggen. En ook met het plassen moet ik niet te lang wachten. Niesen levert hier soms al een probleem op, haha. Moet toch die bekkenbodemspieren maar vast eens gaan trainen. Heb ik nu toch ook nog iets aan mijn vorige cursus ook al is het niet echt sportief te noemen...

Hoe is het met de rest van de meiden? Hoopvolle toekomst hoe is het met je moeder?

Geplaatst

He meiden,

Gister even op de negen maanden beurs geweest, was eigenlijk best leuk, dacht dat ik te diep gezakt was in deze baby gekte maar kon er best van genieten. Nu nog steeds af, mijn heupen, benen en onderrug doen zeer. Ga zo even lkkr in bad voor de ontspanning. Het kamertje krijgt steeds meer vorm. Het bureau wat erin stond verkocht en een ledikant en commode gekocht.

Hier ga ik dinsdag beginnen met zwangerschapsyoga. Eerst een proefles want bij yoga denk ik aan hele suffe oefeningen met geitenwollen sokken, haha. Een vriendin heeft me zo ver gekregen. Verder zwom ik al elke week een keertje. Helaas is het zwangerschaps zwemmen op een avond dat ik werk, anders was ik daar voor gegaan.

Fijn weekend!

Geplaatst
Pip wat goed dat je aan het sporten bent. Ik heb bij mijn 1e zwangerschap een cursus Fit bevallen gedaan maar twijfel nog of ik dat dit keer weer ga doen. Een beetje beweging zou toch wel goed zijn want de keren dat ik nu op de fiets naar mijn werk ga kosten me veel moeite. Ik lijk wel zo'n oud wijf, haha.

Voor jou nu bijna de GUO. Spannend hoor. Ik wens je alvast heel veel succes toe. Geniet ervan!

Emsie je lekkende borsten zijn wel vroeg maar het kan natuurlijk wel. Misschien kun je iets van een sportbh proberen ofzo dat de boel wat strakker zit en het lekken geen kans krijgt? Ik zeg ook maar wat hoor, haha.

Hier verder niet veel nieuws. Ben ook maar aan de laxo begonnen, hopelijk helpt het net als bij jullie. Heb wel het idee dat de kleine ontzettend laag ligt en dat daardoor mijn darmen ook een beetje in de knel liggen. En ook met het plassen moet ik niet te lang wachten. Niesen levert hier soms al een probleem op, haha. Moet toch die bekkenbodemspieren maar vast eens gaan trainen. Heb ik nu toch ook nog iets aan mijn vorige cursus ook al is het niet echt sportief te noemen...

Hoe is het met de rest van de meiden? Hoopvolle toekomst hoe is het met je moeder?

Heej meiden

Hier een paar dagen rust gehad we zijn met een groep van 23 mensen naar winterberg geweest. Ze zijn daar wezen skieeen. Ik heb lekker rustig aan gedaan. En gisteren ben ik naar de negenmaandenbeurs geweest. Dat was echt leuk joh best veel geleerd.

Mijn moeder gaat donderdag beginnen met de bestralingen. Ze moet er 21 hebben en hopelijk is dan alles afgerondt. 29 maart zijn mijn ouders namelijk 40 jaar getrouwd en we hopen dat we dan deze periode mooi kunnen afsluiten met een super mooie dag.

Verder voel ik me perfect de misselijkheid is helemaal weg wel moet ik regelmatig kleine beetjes eten. Ook begint er al een mooi rond buikje te ontstaan. Donderdag de 20 weken echo best spannend zeg.

Gr

Geplaatst

Ik ben zooooo blij!! Alles helemaal goed met ons meisje. Ze heeft qua lengte mijn genen, want nu al aan de grote kant (ik ben 1,87). Maar ze zit wel binnen de gemiddelden. Verder was ze dit keer hartstikke druk. Daardoor lukte een profielfoto van haar gezichtje niet. Arts vroeg vervolgens of ze in 3D mocht kijken. Tuurlijk, wat een knapperd hè?!

u2eqahum.jpg

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Hoopvolle Toekomst - 27 febr 20 weken echo

Emsie - 3 maart GUO, 20 weken echo

Sas27- 3 maart controle vk

Pip83 - 5 maart controle vk

Kaatje03 - 5 maart controle vk

Emsie - 7 maart controle vk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden