Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pip super te lezen dat alles goed is met jullie meisje. En wat een gave foto!! Heerlijk gevoel weer zo he?!

Hoe is het met de rest?

Hoopvolle toekomst jij mag morgen toch voor de 20 weken echo? Alvast heel veel succes gewenst. Geniet ervan!

Geplaatst

Hoopvolle Toekomst ik hoop dat alles goed was bij de echo! Laat je nog wat van je horen?

Emsie jij maandag toch? Alvast veel plezier!

Hoe gaat het slapen nu bij iedereen? Ik heb ineens energie voor 10! Voel me echt helemaal prima. Behalve dan dat poepen, dat blijft een dingetje ;)

Zijn jullie al volop bezig met de babykamer? We kunnen gelukkig heel veel spullen van mijn zus krijgen. Vandaag wel weer super lieve kleertjes gekocht. Zo klein, zo leuk!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ohh hoopvolle toekomst, doordat je niet reageert, denk ik dat er wat is maar misschien ben je gewoon aan het nagenieten.

Hier is er via marktplaats een leuke stevige en mooie witte ledikant en commode gekocht. Op de negen maanden beurt wat aankleding gekocht en hadden nog wat liggen van het eerder te verwachten kindje. Het thema is sterren en als ik niet oppas ga ik helemaal los en is het straks te. Vind het leuk om te doen, wel schrik ik steeds van de prijzen. Het is een wereld op zich zeg die prenatal, babypark etc.

Hebben jullie ook allemaal de gratis dozen opgehaald? Leuke spulletjes zitten erbij zeg!

Verder zijn we hier druk met opvang regelen, met verschillende gastouders en bureaus contact gehad. Lastig kiezen hoor. Welke opvang kiezen jullie?

Ik heb geen energie voor 10 maar voel me wel goed. Het lekken van borstvoeding blijft bij de nacht en de ontlasting is onder controle met de laxo sap. Het vele plassen blijft en er nachtelijk uit moeten ook. Maar mijn haar is ook voller en mijn gezicht gladder, dus ben wel tevreden.

Morgen idd onze echo, reuze benieuwd, vertel het einde dag aan jullie!

Geplaatst

Heej meiden,

Sorry voor de late reactie mijn laptop was stuk. Maar we hebben een super mooie echo gehad! We krijgen een kindje met lange bovenbenen. Wel

grappig we hebben allebei kleine benen maar mijn broer heeft lange benen. Eerst waren ze bang voor een hazelipje maar ze hebben het een paar keer

bekeken maar nu gaan ze uit van niet. Ben heel dankbaar vind het allemaal heel wonderlijk.

Geplaatst
Heej meiden,

Sorry voor de late reactie mijn laptop was stuk. Maar we hebben een super mooie echo gehad! We krijgen een kindje met lange bovenbenen. Wel

grappig we hebben allebei kleine benen maar mijn broer heeft lange benen. Eerst waren ze bang voor een hazelipje maar ze hebben het een paar keer

bekeken maar nu gaan ze uit van niet. Ben heel dankbaar vind het allemaal heel wonderlijk.

Oh wat fijn! Heerlijk zeg en leuk van die lange boven benen. Blijft het hazenlipje in je hoofd zitten of kun je erop vertrouwen dat het niet zo is? Bij ons kijken ze daar ook speciaal uitgebreid naar omdat mijn man er eentje heeft.

Geplaatst

Oh Hoopvolle Toekomst wat fijn dat alles goed was! Heerlijk om alles te zien hè? Vond het zo bijzonder... Jullie hebben niet gezien wat het gaat worden? Al wel een vermoeden?

Hier ook lange bovenbenen. Genen van haar mama, want lange benen heb ik ook :) Grappig dat die dingen nu al te zien zijn hè?!

Geplaatst

Hoopvolle toekomst wat fijn dat alles goed was. Echt genieten dan hè?! Emsie jij morgen, spannend! Ook jullie heel veel succes natuurlijk. Je laat het ons morgen vast even weten toch?!

Hier alles ok maar zeker geen energie voor 10. Wil woensdagavond bij de VK toch maar eens mijn HB laten checken. Je weet maar nooit. Verder gisteren samen met mijn moeder de babykamer ontdaan van het behang en de kozijnen alvast geschuurd. Nu is het wachten op mijn broer die eind van de maand de wanden aan komt smeren. Jammer dat het nu even stilligt maar we hebben nog tijd genoeg. Qua opvang zijn wij ontzettend blij dat beide opa's en oma's zich hiervoor inzetten waarbij mijn ouders zelfs heerlijk hier aan huis oppassen. Onze zoon gaat echter wel vanf 1 april aanstaande voor 1 dag per week naar het kinderdagverblijf omdat we vinden dat hij toch ook wat meer met andere kindjes om moet leren gaan. Denk aan delen, op zijn beurt wachten etc. We hebben gekozen voor een agrarisch kinderdagverblijf. Hij is ontzettend graag buiten en dat komt daar wel goed.

Fijne avond nog, die van mij duurt niet lang meer ;-)

Geplaatst

Hoopvol, gelukkig dat alles goed was!!! Heerlijk genieten nu.

weten jullie of het een jongen of meisje is?

@emsie jij ook veel succes en plezier morgen, we horen het morgen wel :-)

hier er gaat alles ook wel goed, ook nog steeds last van de darmen.

En moeheid is ook wel helemaal terug, morgen maar even bij de vk aangegeven .

moet ook wel zeggen dat de nachten wel gebroken zijn, vaak wakker en niet meer in slaap kunnen komen.

dat zou het wel zijn waarom de moeheid terug is ;-)

maar ach als dit het is doen we het er voor.

elke dag geniet ik van het getrappel in mijn buik heerlijk!

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ook bij ons lijkt alles goed te zijn. Het kereltje was wederom heel druk met de echo! Dat beloofd nog wat! We zijn hele,aal blij en blijven verwonderd. Er is geen hazenlipje te zien, dus mijn mijn was helemaal happy. De dames van de fertiliteit afdeling mijn buikje laten zien en overige meds afgegeven, waren ze heel blij mee!

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Sas27- 3 maart controle vk

Pip83 - 5 maart controle vk

Kaatje03 - 5 maart controle vk

Emsie - 7 maart controle vk

Geplaatst

Nou top fijn nieuws geniet ervan!

leuk dat je ook langs de fertelitietsafd bent geweest!!

HIer vandaag ook weer controle gehad alles goed met de baby.

wel moet ik over 2,5 wk naar het ziekenhuis voor een zwangerschapsdiabetes test.

mijn baarmoeder was al erg groot, dus ze willen het controleren.

even afwachten dus.

hoe is het met de rest hier?

Geplaatst
Nou top fijn nieuws geniet ervan!

leuk dat je ook langs de fertelitietsafd bent geweest!!

HIer vandaag ook weer controle gehad alles goed met de baby.

wel moet ik over 2,5 wk naar het ziekenhuis voor een zwangerschapsdiabetes test.

mijn baarmoeder was al erg groot, dus ze willen het controleren.

even afwachten dus.

hoe is het met de rest hier?

Heb je dan ook een hele grote buik sas? Ben je bekend met diabetes? Bij de vorige zwangerschap bijvoorbeeld?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar ieders buikie, is het een idee om zonder dat je je hoofd ziet een foto te plaatsen van onze ukkies in de buik? Dan blijven we allemaal anoniem en kunnen we leuk elkaar bewonderen. Niet doen als je het niet wilt natuurlijk. Ik ga morgen een poging wagen om mijn buikje erop te zetten.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5578[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5579[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5580[/ATTACH]

Hierbij mijn buikje met 20,4 weken en dagen

Geplaatst

emsie mooi buikje!!

ik ga morgen even een foto maken, en plaats ik hem even.

Nee mijn buik is niet extreem groot, alleen de baarmoeder was groot en hoog al.Ik ben zelf ook niet bekend met diabetes. dus ik ben benieuwd

misschien hoort het gewoon bij deze zwangerschap...

Geplaatst

Mooi buikje Emsie en een leuk idee. Ik zal er van het weekend ook even een foto opzetten.

Sas ik ben heel benieuwd naar de uitslag straks. Gek hè hoe twee zwangerschappen zo kunnen verschillen. Ik was woensdagavond bij de verloskundige en krijg met 30 weken een extra groeiecho. De metingen van hoofdje etc tijdens de 20 weken echo lieten zien dat onze kleine meid een weekje voorloopt en dat willen ze toch even in de gaten houden. Denk dat het echt een momentopname was maar altijd leuk om de kleine nog een keertje te kunnen zien natuurlijk. Verder vanwege de vermoeidheid mijn HB maar laten prikken maar die is prima in orde. Kreeg Floradix aangeraden en moet er maar gewoon aan toegeven volgens de VK. Nou vooruit dan... ;-) Verder alles ok.

Hoe gaat het met de rest? Op naar een heerlijk zonnig weekend!!!

Geplaatst

Hoi Kaatje, ik gebruik ook floradix, als je al moeite hebt met de stoelgang, extra op letten want het maakt het nog moeilijker...zucht!

Net weer een vk bezoekje gedaan en alles blijft hier mooi en netjes verlopen! Heel blij mee. Ben me nu klaar aan het maken voor een nachtje weg met een vriendin, lekker naar een hotel, uit eten, shoppen, etc! Manlief is een week naar hong kong dus ik zet zelf de bloemen wel buiten! Laat die zon maar schijnen!

Ben benieuwd naar jullie prachtige babybuikjes!

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat een heerlijke dag hè? Emsie gefeliciteerd met de mooie echo! Had ik volgens mij nog helemaal niet gezegd. Is je man voor z'n werk naar Hongkong?

Ik was deze week bij de vk. Alles goed! Buik groeit op schema en hartje klopt mooi. Kindje ligt laag op het moment. Daardoor soms een drukkend gevoel. Ook het idee dat ik m'n bekken ineens voel bij het lopen. Hoop dat dat niet heel erg gaat worden.

Verder wordt er geregeld lekker geschopt. Vanmorgen kon manlief het ook voelen!

Hebben jullie soms ook last van hartkloppingen? Volgens de vk is het normaal, maar schrok er eerst toch van. Vooral als ik op m'n linkerzijde ga liggen gaat m'n hart als een gek tekeer. Niet heel snel ofzo, maar heel zwaar.

Hier ook een buikfoto van mij! 6ebetyry.jpg

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Afspraken:

Emsie 4 april vk

Geplaatst

He pip! Mooi buikje! We lijken heel gelijk op te gaan. Er zit natuurlijk ook maar twee dagen verschil tussen onze uitgerekende datums! Hoeveel ben jij nu aangekomen? En de andere meiden? Ik durf niet zo goed meer op de weegschaal, ben al zo veel aangekomen, als ik zo doorga dan kom ik makkelijk aan de 20 kilo....

Ook hier heb ik af en toe hartkloppingen en een kleine die nog heel laag zit, terwijl de baarmoeder al tot mijn navel komt. Maar de vk heeft er niks van gezegd toen ik er afgelopen vrijdag was. En ook. Iet maandag bij de 20 weken echo, zal wel normaal zijn. Herken de week wordende botten en het zeurderige gevoel van de bekken helemaal na inspanning/ lopen.

En idd wat een top weer! Mag zo blijven van mij, kreeg gelijk de zomer in de bol, lkkr het gras gemaaid vandaag. En manlief is idd voor werk in HongKong.

Heeft 1 van jullie wel eens in de sauna gezetten tijdens het zwanger zijn? Ik afgelopen vrijdag, maar het idee dat het kindje het heet krijgt en niet af kan koelen, vond ik toch niet zo fijn. Heb het daarna bij een voetenbad gehouden.

Fijne week allemaal

Geplaatst

Hi dames, ben alweer een tijdje niet actief geweest, wel mee gelezen, maar dat gaat altijd sneller dan reageren.

Hele mooie buikjes zie ik voor bij komen. Ik zal eens kijken of het mij ook lukt, maar als ik het zo bekijk, komt het aardig overeen.

Hier nog steeds niet heel veel aangekomen, afgerond zit ik nu op 2,5 kilo. En die 2 kilo is er juist aangekomen tijdens een weekje vakantie. Laat me wel inzien wat een weekje rust kan doen. Nadat ik weer bijna een hele week heb gewerkt is er alweer een halve kilo er van af. Ik maak me er niet al te druk om, met de kleine gaat het goed, ik voel hem elke dag en mijn vriend en oudste zoon, die voelen hem ook af en toe. Zo leuk.

Sas niet leuk dat je moet prikken voor zwangerschaps diabeet, ben benieuwd wat er uitkomt, voel je ook wat, zijn er sowieso symptomen die erbij horen?

Emsie hoe was je weekendje weg?

Ben je er al uit, kinderopvang of gastouder?

Ik zelf heb na twee kinderdag verblijven nu een gastouder en wat is dat een geweldige stap geweest, voor mijn kleine man. Maar ik denk ook dat je keuze afhankelijk is van je kindje. Mijn oudste is echt een kinderdag verblijf kind, is nergens bang voor, vind iedereen aardig, kan makkelijk aansluiting vinden, terwijl mijn jongste er alleen maar gestrest van raakte. Zelfs als kleine baby al.

Iedereen lekker genoten van het zonnetje.

Weten jullie al wanneer je met verlof gaat?

Geplaatst

Voorstellen:

Afspraken:

Iggie 13 maart controle

Emsie 4 april vk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden