Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pip van harte gefeliciteerd en wat fijn dat je huwelijk precies was wat jullie wilde.

Twinkle wat een geweldig nieuws.

Emsie hoe is het met je bloeddruk en weet je al wat je gaat doen zaterdag? we ontzettend lief van hem.

Kaatje, hoe gaat et met jou, is je verlof al ingegaan. belachelijk trouwens dat zij dat " tegenhoudt". Snap ik echt niet. Wat wil zeden dat je je ziek meldt, dan gaat direct je verlof in. Nu kom je tenminste nog met een voorstel.

Sas, hoe is het met de kilo's. Ik doe met je mee hoor, zo weinig ik in het begin aan kwam, hoe snel het nu gaat. Is toch het minste aan een zwangerschap. Maar over een paar weken lekker dieten. Ga ik net als Sandra cambridges. Nooit gedaan, maar het effect bij haar is geweldig.

Hier net terug van de Gyn. Niet zo leuk nieuws. Moest echt even huilen (hormonen:-).

Maar de kleine ligt nog lekker dwars in mijn buik. Nog geen enkele millimeter ingedaald. Nu kan ik volgende week een afspraak maken om de kleine te laten draaien. Maar de gyn was wel heel erg eerlijk tegen mij, dat er wel steeds meer redenen zijn dat ik niet voor een natuurlijke bevalling moet gaan. Ik mag nog steeds. Maar er is nu echt een optel som gaande van allerlei procentjes die meer risico's met zich mee brengen. Dus uiteindelijk besloten om dan toch maar voor een KS te gaan. Ik ga dan wel voor de Gentle sectio. Net de planning gebeld en bij de anestist langs geweest. En ja de datum bekend. Zo raar, dat je weet wanneer de kleine komt. Ik vind het maar stom, (nog steeds de hormonen die spreken:-)

Maar ja het voordeel is bij een bekende datum dat je alles kan plannen. Dus ik kan nu voor mijn kids alle oppas van te voren regelen.

Lfz Ig

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 20 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Hoopvolle Toekomst 5 juni controle ziekenhuis

Emsie 6 juni vk

Iggie 20 juni gyn

Emsie 23 juni borstvoedings info avond

Emsie 26 juni bevalling info avond

Geplaatst

Iggie had al gereageerd op fb, maar hier ook nog even.

echt vervelend hoor, toch nog te horen krijgen dat het niet verstandig is

is dat nou zo keizersnee dat alles zo natuurlijk mogelijk gaat?

gek idee hoor dat jij nu al weer wanneer hij komt haha.

gok dat jij nu al eerste bent met een kleintje :-)

Ik ga ook zeker weer een dieet doen. Maar dan sonja vorige keer ruim 20 kilo mee afgevallen moet nu toch weer lukken haha

dat Cambridge is met shake,s toch?

Geplaatst

Jeetje Iggie wat zuur zeg. Was je er in je hoofd uit, krijg je dit. Helaas, het is niet anders. Nu richten op die prachtige baby die je hoe dan ook op de wereld gaat zetten!

Ik was gisteren bij de vk en de kleine is nu echt ingedaald. Had al zo'n vermoeden, ik loop wat moeilijker de laatste tijd. Bij mijn vk mag ik gewoon op het laatste moment beslissen of ik naar het ziekenhuis wil of niet. Ik hoef voor de bevalling niets vast te leggen. Dat vind ik prettig, want ik kom er niet uit. In beide opties zie ik voordelen en nadelen. Daarom beginnen we gewoon lekker thuis en we zien dan wel hoe het loopt.

Qua kilo's weet ik niet hoe het zit op het moment. Ik word bij de vk nooit gewogen en thuis zijn de batterijen van de weegschaal leeg. Goeie smoes om het gewoon lekker te negeren, haha!

Emsie jou laatste dagje vandaag! Geniet van de tijd die je nog even voor jezelf hebt komende weken! En van morgen... Zo benieuwd wat je man bedacht heeft!

Fijn weekend allemaal dames... Lekker puffen in de hitte met opgezwollen voeten in een bak ijswater ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

He dames,

Iggie, nee wat stom idd, he bah wat rot. Lukt het om de knop om te zetten? Ben benieuwd wanneer jullie kleine gepland staat, zal eerder zijn dan 40 weken....je maakt het wel spannend! Ga het forum goed in de gaten houden!!!

Gister weer vk controle gehad. Hier ook een ingedaalde baby. Was idd goed voelbaar is he pip! Loop ook wat moeilijker en met mijn benen over elkaar zitten is niet comfortabel meer.

De bloeddruk is iets omhoog, voel me ook beter. 120/65. De kilo's.....laten we het daar niet over hebben....18kg erbij verteld de weegschaal hier, vreselijk! Maar goed, ben eerder 30 kilo afgevallen met weight watchers dus komt wel weer goed, maar had liever minder kilo's aan mijn lijf gehad. En we zijn er nog niet, ga de 20 kilo nog wel halen denk ik.....

Vandaag krijg ik de verrassing! Echt nog geen idee! Zo leuk, echt zin in, de lieverd! Toen ik donderdag na het werk thuis kwam en officieel verlof had, stond hij klaar met bloemen en een gebakje! Ben helemaal dit soort dingen niet van hem gewend, echt genieten! Hij is trots op me dat ik het zo goed doe en volgehouden heb.

Heb nog wel iets vreemds, ben benieuwd of iemand het herkend! Er komt geluid uit mijn buik van het kindje. Een knakkend geluid, net als dat je door je knieën gaat en je botten knakken. Dat knakkende geluid komt uit me buik als de kleine beweegt....toch maf?! Ik het aan de vk vertellen, en die had er niet eerder van gehoord, op internet lees ik er wel wat over maar niet veel anderen hebben het of herkennen het van een verhaal van moeder, vriendin,etc. Mijn kerel kan het ook horen, het is vrij hard...mag hopen dat het kind er niet met gebroken botten ofzo uitkomt...brr krijg er rare gedachten van.

Geniet van het mooie weer!

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 20 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Emsie 17 juni vk controle en liggingsecho

Iggie 20 juni gyn

Emsie 23 juni borstvoedings info avond

Emsie 26 juni bevalling info avond

Geplaatst

emsie super lief hoor!

wat was de verassing? ben benieuwd!

Nog nooit van gehoord dat je je kind kan horen, haha lijkt mij erg apart

houden jullie het allemaal nog een beetje uit met die warmte?

Geplaatst

Emsie ik herken het ook niet... Lijkt me heel gek! Ze hebben geen idee wat het kan zijn?

Sas, bij ons beneden in huis blijft het gelukkig altijd heerlijk koel. Heb aan het einde van de dag wel opgezwollen benen op het moment. Houden jullie ook vocht vast?

En hoe gaat het met slapen bij iedereen? Hier alweer een week of twee rond 5 uur klaarwakker... Grrrr...

Geplaatst

o dat is lekker zeg! hier is het bedrukkend binnen

boven is het ook erg warm, denk dat mijn dochter er ook last van heeft die is al 2 nachten onrustig

vocht nog niet echt erg wel wat opgezet onder benen en voeten.

temperaturen mogen van mij naar beneden hoor.....

5 uur wakker pffff ook al zo vroeg

hier nacht 2 3:30 en ik sliep pas 1:30 eccht waardeloos. maar even bakkie thee en dan nog maar even proberen te slapen

Geplaatst

Waardeloos idd dat slapen! Vind het echt frustrerend. Lig ik klaarwakker voor me uit te staren.

Ik zei toevallig gisteren tegen mijn man dat we maar een bed in de woonkamer moeten zetten voor de bevalling :) Boven is het bij ons ook niet te doen...

Geplaatst

Hier is slapen ook waardeloos. Buik ligt in de weg, Kan alleen nog maar "rechtop" slapen. OP beide zijkanten werkt echt niet meer. heel veel last van maagzuur. Gem genomen moet ik drie keer per nacht overgeven. Doet zo n pijn dat maagzuur. bah.

Enkels en voeten ook nog niet zichtbaar:-) Ik zie ze wel weer na de bevalling.

Maar dit prachtige week vind ik wel erg fijn. Heerlijk de hele dag buiten, kindjes met elkaar spelen op het plein en met zijn allen in de zwembadjes.Echt genieten vind ik dat. Maar ik kan zeer goed tegen de hitte.

Nog even dames, over een paar weekjes hebben we allemaal onze kids in de armen. Jippie!

Geplaatst

He meiden,

Slapen gaat hier redelijk, maar het is zo slecht geweest dat ik al heel blij ben met minder dan ooit tevoren. En idd warm in de nacht. Ik krijg dan rusteloze benen, ze kriebelen en jeuken. Ik hou aardig wat vocht vast en dat schijnt een bijverschijnsel te zijn. Toch vind ik het weer heerlijk. Iedereen lkkr buiten en vrolijk! Nog effe volhouden allemaal, we zijn bijna van deze ongemakken af, al denk ik dat het zich snel verwisseld voor andere ongemakken. Lekkende borsten of een borstontsteking, hechtingen die branden, kindje dat veel huilt of veel spuugt, het is even bikkelen, maar komt altijd weer goed! We kunnen dit!

Mijn verras dag was echt zo geweldig leuk. Het begon met lunchen met uitzicht over de hei, daarna met een omweg naar huis waardoor ik dacht dat we andere dingen gingen doen. Thuis aangekomen herken ik allerlei bekende auto's. Is de hele tuin versierd en komen er allerlei vriendinnen het huis uit zetten! Een babyshower met veel lekkers en gezelligheid. We sloten de dag af met samen uit eten te gaan bij een favoriet tentje van ons. Ik was gesloopt maar heb volop genoten. Echt super leuk georganiseerd van mijn mannetje! Hij was er al weken mee bezig geweest!

Vandaag verven we de kinderkast, erg leuk om te doen, maar ohh wat is me lijf zwaar en wat kan ik meer in mijn hoofd dan in de werkelijkheid. Lig nu even op bed uit te hijgen, straks weer verder. Het gaat allemaal niet zo snel meer.

Het kindje blijft lkkr 'knappen' en geluid maken, zeer benieuwd of het straks buiten de buik ook terug te herkennen is.

Rustig aan meiden!

Geplaatst

Emsie wat leuk! Klinkt als een hele mooie dag. Super lief ook! Ben ook heel benieuwd wat dat knappen is.

Iggie wat naar dat maagzuur! Klinkt echt heel erg niet fijn. Is daar iets tegen te doen?

Hier zaten we even in de stress. Voelde de kleine gisteren ineens veel minder en vandaag eigenlijk niet. Begon me aan het einde van de middag toch wel een beetje zorgen te maken. Vk gebeld en moest direct komen. Gelukkig meteen hartje gevonden. Toch wel wat tranen toen hoor. Daarna voor de zekerheid door naar ziekenhuis voor ctg en echo. Gelukkig alles goed. Placenta ligt half aan de voorkant. Ze is vermoedelijk beetje gedraaid en ligt daar nu tegenaan te schoppen. Op de echo zagen we haar bewegen en ik voelde niets! Verder genoeg vruchtwater en arts was meer dan tevreden. Zeer opgelucht weer naar huis dus!

Kaatje gaat bij jullie alles goed? Al een tijdje niets van je gelezen...

Geplaatst
Emsie wat leuk! Klinkt als een hele mooie dag. Super lief ook! Ben ook heel benieuwd wat dat knappen is.

Iggie wat naar dat maagzuur! Klinkt echt heel erg niet fijn. Is daar iets tegen te doen?

Hier zaten we even in de stress. Voelde de kleine gisteren ineens veel minder en vandaag eigenlijk niet. Begon me aan het einde van de middag toch wel een beetje zorgen te maken. Vk gebeld en moest direct komen. Gelukkig meteen hartje gevonden. Toch wel wat tranen toen hoor. Daarna voor de zekerheid door naar ziekenhuis voor ctg en echo. Gelukkig alles goed. Placenta ligt half aan de voorkant. Ze is vermoedelijk beetje gedraaid en ligt daar nu tegenaan te schoppen. Op de echo zagen we haar bewegen en ik voelde niets! Verder genoeg vruchtwater en arts was meer dan tevreden. Zeer opgelucht weer naar huis dus!

Kaatje gaat bij jullie alles goed? Al een tijdje niets van je gelezen...

Tjonge dat is even schrikken! Goed dat je actie ondernomen hebt. Beter zeker van je zaak dan steeds denken dat jij je aanstelt en daardoor uitstelt. Had het zelf ook van de week, maar kwam door de drukke afrondingsweek achteraf gezien. Vk zei toen ook, in de gaten houden en anders gewoon bellen. Fijn dat ze je zo serieus namen!

Geplaatst

Ja heel fijn. Geen moment het gevoel gehad dat het onzin was.

Vraagje aan jullie allen. Sinds een week ofzo heb ik regelmatig een soort van menstruatieachtige gevoel. Is dit herkenbaar?

Geplaatst

Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer eens hoor, spuit elf. Inmiddels zijn we allemaal met verlof toch? Lekker, en dat met dit weer ook al hoeft het van mij niet meer zo heel warm als bijvoorbeeld maandag hoor. Het is bij ons boven dan ook zoooo warm en niet lekker slapen. Over het algemeen gaat dat nog wel goed maar niet als het zo warm is. Ik ben inmiddels aan mijn 2e weekje verlof begonnen, mocht toch eerder weg. Geen leuk afscheid gehad, wel van al mijn collega's maar onze nieuwe bedrijfsleidster vond het niet nodig om die dag aanwezig te zijn en controleerde me alleen telefonisch en mijn bazin van de afgelopen 5 jaar (heeft nu dan het stokje overgedragen aan de nieuwe bedrijfsleidster) kon alleen een dag mompelen. Ze heeft me de laatste 4 weken compleet genegeerd en waarom?? Geen idee! Daar doe je dan je best voor door ook nog eerder te beginnen en langer te blijven. Moet dus nog maar eens zien of ik wel terug ga maar goed, dat is voor latere zorg.

Afgelopen week dus als een gek met het kamertje aan de slag gegaan, kreeg opeens de kriebels. Het is nu, op de gordijnen na, af (zal dan even een foto plaatsen, das misschien wel leuk). De kleertjes hangen gewassen en gestreken in de kast, het kraampakket en alle toebehoren liggen klaar, het bed staat omhoog en vandaag zal ik ook nog even mijn vuchtkoffertje in orde maken. Verder ook nog een jaartje ouder geworden vorige week donderdag dus ook daar nog druk mee geweest. Had vrijdagavond echt het idee dat het ging gebeuren, die kleine was zo ontzettend druk en op de onderkant aan het duwen. Ik denk nog even en ze breekt zelf mijn vliezen. Maar schijnbaar is het gewoon iets nieuws van haar en doet ze dat nu fijn iedere avond. Wervelwindje ;-) Of misschien moet mama toch iets rustiger aan gaan doen, haha.

Ik zag jullie kilo's nog voorbij komen en heb dat ook nog even gecheckt. Hier 13 kilo maar daar zal tot aan begin juli ook nog wel iets bijkomen denk ik zo ;-)

Ig wat ontzettend balen dat je toch voor een KZ moet gaan maar je moet maar denken dat ze dit al beste inschatten voor jou en de kleine toch? Je kunt maar beter geen risico lopen toch?!

Emsie wat leuk dat je zo'n gezellige dag hebt gehad. Ontzettend lief van je mannetje! En Pip fijn dat het loos alarm bleek te zijn maar goed dat je even aan de bel hebt getrokken hoor. Hier geen menstruatiegevoel maar de kleine trapt/stompt wel regelmatig op mijn blaas en zenuwen waardoor ik soms gewoon een soort onder stroom sta of door mijn heup zak. Zo klein maar al zo sterk!

Nou meiden, een fijne zonnige dag vandaag en tot snel weer!

Geplaatst

Vraagje aan jullie allen. Sinds een week ofzo heb ik regelmatig een soort van menstruatieachtige gevoel. Is dit herkenbaar?

Ja heel herkenbaar, voorgelegd aan de vk en het zijn de voorweeën....dus het begin is er, kan weken duren hoor, zegt niks, behalve dat de kleine en het lijf zich voorbereiden op de bevalling.

Geplaatst

Iggie vervelend dat maagzuur, kan je er niks voor krijgen??

nog eventjes Door zetten dan is hij er :-)

kaatje fijn dat het kamertje klaar is, geeft weer rust he :-)

jammer dat je geen leuk afscheid hebt gehad, vreemd dat ze zo doen.

nou nu lekker los laten en genieten :-) je hoeft erverlopig niet heen

pip goed dat je gebeld hebt, en alles goed was met de baby!

vervelend he als je even niks voelt maakt je zo onzeker.

bij mijn vorige zwangerschap had ik dat erg vaak, dan maakte ze een echo zag je haar goed bewegen en ik voelde niks . Echt bizar.

ongesteldheidsgevoel, ja hier ook of lage rugpijn sinds een paar dagen.

vrijdag maar de vk ben benieuwd of hij al is ingedaald nu

Geplaatst

Ik ken het gevoel vooral in mijn onderrug. Tegen mij zeiden ze dat het bandenpijn was.

Maar het regelmatiger wordt dan worden het rugweeen.

Geplaatst

Ha dames,

Hoe gaan jullie ondertussen?

Hier is de indaling goed te voelen de afgelopen dagen. Er is ook minder activiteit, er is gewoon weg haast geen ruimte meer. Het kereltje hikt er nog stevig op los en is bij elke beweging zeer goed voel en zichtbaar. Voel het gewicht goed aan mijn spieren trekken, maar nu ik verlof heb, is het goed te doen. Ben moe maar voel me stukken beter dan toen ik werkte, tjonge wat heb ik op mijn tenen gelopen door dat slechte slapen. Nog is het slapen een ding en gaat ook niet meer over denk ik, en zal nog wel even aanhouden met een kleine denk ik......

Verder zijn de bosten wat pijnlijk, is ook wat activiteit in gaande verwacht ik zo.

Het bed staat op klossen en de kamer is zo goed als klaar, nog wat dingen ophangen, maar inhoudelijk is alles klaar en gewassen en gestreken in de kast. De vluchttas is deels ingepakt. De box van de week ophalen en zo zijn de voorbereidingen denk ik wel gedaan. Nu nog verder rommelen in huis. Merk dat elke kast gevuld is met heel wat troep rondom de kleine, moet is even herstructureren zodat het overzichtelijk blijft en terug te vinden is.

Ben benieuwd naar jullie ontwikkelingen!

Geplaatst

Hey!

Dat hikken is gek he? Hier zo'n twee keer per dag. Iemand enig idee hoe vaak 'normaal' is? Ik weet dat het goed is voor de ontwikkeling van die kleintjes, maar vind het soms zo sneu voelen!

Hier voel ik m'n bekken ook goed doordat uk zo laag ligt. Merk het ook aan mijn blaas, moet echt honderd keer naar de wc. En moe hier hetzelfde... Gelukkig laatste nachten telkens weer direct in slaap gevallen na een bezoekje aan het toilet. Ben 's ochtends niet uit bed te krijgen. Doezel telkens weer weg.

Ons bed is zo hoog dat klossen niet nodig zijn. Ik las wel dat ik nog een ondersteek moet huren bij de thuiszorg. Hebben jullie dat ook?

Verder ben ik vooral druk met laatste verslagen voor school afmaken. Daardoor nog niet aan wassen toegekomen. Donderdag alles inleveren en daarna ga ik daarmee aan de slag. Babykamer is verder klaar, moet alleen nog even soppen.

Hopen dat uk nog ff blijft zitten tot ik er echt klaar voor ben!

Oh ja, menstruatiegevoel even nagevraagd bij de vk. Zijn voor-/oefenweeen. Hoort erbij. Gelukkig! Komende donderdag weer controle...

Geplaatst

Hoi!

Vandaag de liggingsecho gehad en zoals gedacht lag het koppie mooi naar beneden. Hij keek ons recht aan met de ogen open, en was aan het drinken van het vruchtwater....zo lief hoe die lipjes op en neer gingen! Wederom duidelijk bevestigd gekregen dat het om een kereltje gaat, echt niet te missen! De kleine loopt een paar dagen voor op groei, maar niks bijzonders. De volgende ontmoeting zal de echte zijn! Kijk er naar uit en zie er tegelijk tegenop. Hoe kijken jullie naar de bevalling?

Geplaatst

ik ben de laatste dagen een tikkie bang voor de bevalling.

ben ook vreselijk moe daar door elke keer migraine

erge rugpijn en dat speelt vooral s,nachts ben bang dat het weer rugweeen worden

hopelijk een paar goede nachten en dan ben ik weer positief hahaha ;-)

morgen weer controle.

Hoe is het met jullie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden