Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De buit is binnen! Dinsdag 22 juli om 21.07 is onze zoon Emmett Jack Jochem geboren! We noemen hem Emmett! Het gaat goed met ons. Het ging snel en was een hele ervaring maar kijk er goed op terug! De bv moet nog even op gang komen en zorgt nu voor wat gerommeld met bijvoeden, maar heb er alle vertrouwen in. Ben uiteindelijk thuis bevallen zonder pijnstilling. Hij is zeker 51cm (beentjes opgekruld was 51cm) en 3875 gram, een beste man om eruit te werken! Dat was dan ook even een lastig punt en de knip gaf mij de hulp om hem op de wereld te zetten!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5717[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5716[/ATTACH]

Hierbij ons mannetje! Helaas gister een koorts dag gehad met een huilerig kleintje. Bv gaat gelukkig goed al is het even de vraag of hij er genoeg mee binnenkrijgt aangezien hoe wat lang geel blijft. Nu aan het bijvoeden en kolven, pff het is wel een uitputtings slag. Herstel gaat langzaam aan de goede kant op. Het is weer tijd voor een tukkie...

ben je al bevallen Hoopvolle toekomst? Jammer dat we zo weinig van je gehoord hebben de laatste tijd. Ben benieuwd hoe het met je is.

Geplaatst

Emsie gefeliciteerd met jullie prachtige mannetje! Wat een schatje!!

Hier ook een roerig weekje achter de rug. Zal eerst even mijn bevallingsverhaal vertellen. Zondagochtend verloor ik bloed en slijm. Vermoedelijk de slijmprop. De hele dag verder wat krampjes, maar niet noemenswaardig. 's Avond werden ze iets sterker en ben ik gaan timen. Om de acht minuten. Toen ik rond half twaalf naar bed wilde gaan verloor ik ineens meer bloed. Toch maar even de vk gebeld. Ze kwam het hartje luisteren en ik moest bellen wanneer de weeën om de vier minuten kwamen. Ze was nog niet de deur uit of het was al zover. Maar ik vond het nog prima te doen, dus dacht ik wacht wel even af. Rond half vier in de ochtend kwam ze weer. Vier centimeter ontsluiting en toen heeft ze de vliezen doorgeprikt. Vanaf toen ging het helaas bergafwaarts. In de zes uur die volgden kwamen de weeën om de twee/drie minuten, maar kwam er geen centimeter bij. Toen ik rond half tien in de ochtend hoorde dat ik nog niet op vijf zat raakte ik in paniek. De keuze om thuis te blijven viel weg, ik moest naar het ziekenhuis. Volledig kapot, want ik was al de hele nacht in de weer. Daar aangekomen rond 10.45 uur kreeg ik weeënversterkers en op mijn verzoek een morfinepompje. Zo stoned als een garnaal werd ik daarvan, maar de ontspanning hielp, want na een uurtje volledige ontsluiting. Daarna een uur persen en toen was ze er.

In de dagen daarna ging er helaas vanalles mis. In het ziekenhuis kwam er een spoedgeval tussendoor, daardoor is Guusje in het eerste uur niet aangelegd. Vervolgens hadden we nauwelijks kraamzorg vanwege drukte. Ongelofelijk. Maandagmiddag waren we thuis. Om 21.00 uur kwam er iemand voor er eerste opvang. Dinsdag verscheen er pas iemand om 15.00 uur (na drie keer bellen door ons) en die ging om 17.30 uur weer weg. Ik zat er volkomen doorheen. Totaal geen begeleiding. Funest als je borstvoeding wilt geven. Guusje weet nu niet goed hoe ze moet happen. Soms lukt het, maar na drie keer zuigen laat ze weer los. Ik ben dus al sinds dinsdag aan het kolven. Gelukkig is er wel voeding genoeg en ze zit alweer boven haar geboortegewicht! We krijgen nu hulp van een lactatiedeskundige, maar ik vrees dat het weleens kan gaan mislukken. Vind dat vreselijk jammer.

Verder hier een beginnend trombosebeen. Gelukkig zijn we er op tijd bij en lijkt het niet erger te worden. Al met al dus een roerig weekje waarin ik al veel tranen heb gelaten.

Maar... Buiten alle zorgen en pijntjes geniet ik met volle tuigen van ons heerlijke meisje. Ze is zo lief en mooi. Met een sterk eigen willetje, prachtig vind ik dat. Zij maakt alles goed... En meer dan dat... qagemyqe.jpg

Geplaatst

Jaaaaaa Emsie en Pip gefeliciteerd!! Wat een plaatjes. Pip erg leuke stoere naam voor jullie meisje. Hoe gaat het nu? Wat een drama zeg dat ze jullie zo aan jullie lot over hebben gelaten. Juist bij een eerste kun je alle hulp gebruiken. Hoe gaat het nu met de borstvoeding? Heeft ze het een beetje onder de knie kunnen krijgen? En hoe is het met je been? Twee meiden in deze groep met een trombose been dus, had er nog nooit van gehoord dat dit kon. Hoop dat je wel lekker kunt genieten van jullie mooie meisje. En Emsie jullie ook al zo'n mooi mannetje. Is ie wellicht na jou vernoemd? Emsie, Emmett.....lijkt toch een beetje op elkaar. Hoe gaat de borstvoeding nu bij jou?

Hier lijkt het erop dat we eindelijk een ritme te pakken krijgen. Vorige week ben ik met onze kleine meid op controle geweest bij het CB omdat ik het idee had dat ze niet goed groeide. Ik moest er toch zijn voor de gehoortest en tijdens het inloopspreekuur kun je dan al je vragen kwijt. Aangezien ze om de twee uur kwam voor een voeding en daartussen ook erg onrustig was en maar op mijn pink bleef zuigen, had ik het idee dat ze te weinig voeding van me kreeg of dat dit niet voedzaam genoeg was. Daar afgesproken dat ik ging kolven zodat ik in ieder geval kon zien hoeveel ze binnenkreeg. Dus op naar de thuiszorgwinkel om een kolf te huren. Wat een gedoe is dat toch maar goed, alles voor het goede doel. Aangezien ik er inmiddels aardig doorheen zat (de hele dag met haar in de weer zijn sloopt je echt hoe graag je het ook doet) besloot ik ook het advies van een vriendin op te volgen en haar laatste fles te vervangen voor een kunstvoeding. Ik merkte gelijk dat ze het daar super op deed dus de volgende dag ben ik om en om gaan geven. Kunstvoeding, borstvoeding, kunstvoeding etc. Gisteren ben ik weer terug geweest om te wegen en blijkt ze in een week tijd 340 gram te zijn gegroeid!!!! Ons arme meisje heeft dus al die tijd ontzettende honger gehad. Ik ben blij mijn gevoel te hebben gevolgd en zie nu een heel tevreden meisje naast me liggen waarvan haar wangetjes met de dag boller lijken te worden en een maatje 50 binnenkort niet meer zal passen :-) De borstvoeding loopt nu wel ontzettend snel achteruit. Ik probeer nog een flesje per dag voor haar te produceren maar dat zal denk ik niet zo heel lang meer gaan. Ik had het graag weer drie maanden volgehouden maar wat niet gaat, dat gaat niet. Toch wel gek dat je op je kraambed haast een overproductie hebt en nu haast niets meer. Zal ook wel komen doordat je nu veel drukker bent met nog een kleine erbij... Maar goed, heb mijn best gedaan.

Sas en Igg hoe gaat het bij jullie? Wat drinken jullie kleintjes per dag weg inmiddels?

Hoopvolle toekomst ben jij inmiddels ook bevallen? Ben wel erg benieuwd dus mocht je nog een minuutje hebben....we horen graag van je!

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 20 mnd bijna), krijgt een jongen, 6 juli bevallen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje, 7 juli bevallen.

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen, 23 juni bevallen dmv KS.

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje, 21 juli bevallen

Emsie - uitgerekend 18 juli, 32 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen, 22 juli bevallen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje,

Hier drink de kleine ongeveer 70 cc. Ook al bezig geweest met bijvoeden, spuitjes, sondeslangetje kolven etc, men wat put het uit allemaal, maar zitten nu in een om de 3 uur ritme. 2x naar zkh geweest om te prikken voor waardes, hij bleef te geel. Gelukkig net niet hoog genoeg om opgenomen te worden. Hebben nu een dag extra kraamhulp en gaan morgen afsluiten. Zal haar missen, was een heerlijk mens heb er veel van geleerd. Vind je verhaal dan ook belachelijk Pip, wat moeten jullie je alleen gevoeld hebben, niet het begin waar je naar uit hebt gekeken.

Onze man is idd vernoemd naar mij, zijn opa en zijn oom.

Ik ben al 8 kilo kwijt in 1 week, jullie? Vorige week had ik hem net op mijn buik.....zo raar om aan terug te denken, al weer of nog maar 1 week uit!! Wat was dat hard werken zeg die bevalling!

Succes en geniet ze meiden!

Geplaatst

Ha meiden, fijn om jullie verhalen te lezen. Veel herkenning! Dat is heel prettig, want het is zo nieuw en daarom vaak nog zo zoeken.

Kaatje wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden qua voeding. Ik ben daar nog naar aan het zoeken. Emsie, hier ook kolven, sondeslangetjes, spuitjes etc. Waarom bij jou? Guusje drinkt inmiddels uit de rechterborst. De linker wil ze niet pakken. Die kolf ik dus en krijgt ze via een sondeslangetje, zodat ze in ieder geval moet zuigen. Ik kolfde twee dagen geleden nog 100 cc uit twee borsten. Nu ik haar bij één borst aanleg weet ik niet goed hoeveel ze binnenkrijgt. Dat vind ik lastig en ik maak me daar zorgen over. Guusje is namelijk een ontzettende slaapdoos. Ze slaapt uren achter elkaar. Eerst zaten we ook aan een drie-uursschema, maar we moesten haar daarvoor telkens wakker maken. Daar raakte ze zo gefrustreerd van dat ze niets dronk. Daarom houden we nu haar eigen ritme aan. Dat betekent dat ze vaak zo'n vijf uur achter elkaar ligt te tukken, maar dan drinkt ze vervolgens wel goed. Vraag is nu dus alleen of ze wel genoeg binnenkrijgt.

Kaatje waarom dacht je dat jouw kleine meid niet goed groeide? Sas en Iggie hoe zitten jullie qua voeding?

En Emsie, die kilo's... Nog niet op de weegschaal gestaan. Maar het valt me niet tegen hoe snel ik mijn lijf weer terug krijg. Nu pas merk ik hoeveel vocht ik vasthield. Als ik naar mijn benen kijk denk ik: Wow! Wist niet dat ze zo dun waren ;) Buikje zit er nog wel hoor, maar ook al stukken minder!

Hoop dat het goed gaat met alle lieve ukkies!

Geplaatst

Hi dames,

hoe gaat het allemaal? Ik lees allemaal herkenbare verhalen:-)

Eigenlijk best wel grappig dat we weer in dezelfde fase zitten.

Hier is mijn kleine man nu 5 weken en 4 dagen alweer. pff wat gaat dat snel. Dat zullen jullie straks ook wel merken. Maar in het begin slapen ze heel erg veel en t.z.t worden ze steeds meer wakker.

Ik zelf ben blij dat ik geen BV meer geef, ( ik kolfde) want het put je uit. Ik ben er vorige week mee gestopt. Maar Boyd is een lekkerbekje. Hij krijgt op dit moment 150 cc en dat 5 a 6 x per dag en alles gaat schoon op. Dat is echt het maximale wat zo kleintje mag. Soms heb ik zelf het gevoel dat hij nog wel meer wil.

Gisteren ook voor het eerst bij CB geweest voor controle. De kleine weegt nu 4375 en is 55,5 cm lang. Precies in het midden van de curve. Hij is nu al 1,1 kilo boven zijn geboortegewicht.

Met mijn kilo's gaat het aardig. Ik ben er al 18 kwijt, maar dat was echt in het begin. (vocht en BV geven helpt ook). Nu ik ben gestopt met BV is er weer 2 kilo bijgekomen. Moeten er nu nog nog 8 van af en dan ben ik op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Maar ook voor die tijd moest er nog wat af. Mijn doel is nu 15 kilo er af en ik begin samen met vriendlief na het weekend met het 17 dagen dieet. Dit heeft mijn buurvrouw vorig jaar gedaan en zij is daar 20 kilo mee afgevallen. Ben benieuwd!!

Nou meneer roept alweer:-) ga ff lekker knuffelen.

Lfz Ig

Geplaatst

Leuk nu he baby praat ;-)

Hier gaat ook alles goed, s.enn is gelukkig bijna niet meer verkouden

Hij drinkt ook wat beter nu 7 flesjes van 80 of 90 cc

Gisteren was hij alweer 4 weken wat gaat het snel.

Hij heeft gisteren ook voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen in zijn eigen bedje. Toeval of niet hij sliep plots 6 uurtjes achter elkaar.

En bij ons op de kamer kwam hij om de 3 uur

Ik ben benieuwd wat hij vannacht doet.

Vandaag ben ik zelf voor controle geweest voir de trombose.

Morgen weer naar het ziekenhuis omdat ze toch weer een echo willen doen om te kijken of het bloedpropje weg is.

Been blijft pijnlijk en rood.

Daarna bloedprikken om te kijken of ik meer risico loop op trombose.

Ben benieuwd.

Ik ben nu 16 kilo kwijt. Nog 6 a 7 kilo te gaan.

Die 16 kilo ging vanzelf.

Maar de laatste kilo's niet haha

Jammer dat we niks meer van hoopvolle horen

Hoe slapen jullie kindjes eigenlijk??

Geplaatst

Hoi meiden, ik breek even in hier. Allemaal bevallen inmiddels. Gefeliciteerd! Op hoopvolle toekomst na? Of is ze misschien door de drukte niet meer op het forum geweest? Wat mooi hè als je de kleine na al die maanden dan eindelijk in je armen hebt. Echt het mooiste wat er is (en tegelijkertijd het meest vermoeiende ;-)). Geniet van deze bijzondere tijd.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn te lezen dat de kleintjes het allemaal lekker doen. Onze kleine meid is inmiddels ook alweer 4 weekjes bij ons, wat gaat het toch hard he?!

Ze doet het echt super nu we helemaal over zijn op de fles. Ze hoeft nu geen honger meer te lijden en drinkt 7 flesjes van 100 op een dag. Morgen gaan we weer naar het CB, ben benieuwd hoeveel ze weer gegroeid is maar aan haar wangen te zien gaat dit wel goed.

Emsie en Pip hoe verloopt de borstvoeding inmiddels bij jullie? Pip ik had door dat ze te weinig binnenkreeg doordat ze om de twee uur en soms zelfs eerder alweer kwam en tussendoor ook bleef "smakken" en mijn pink er wel af kon zuigen. Verder merkte ik, achteraf gezien, ook wel dat ik mezelf anders voelde. In de eerste week moest ik na het voeden zelf ook echt iets eten maar dat had ik vanaf week 2 (toen we zijn gaan modderen) eigenlijk vrijwel niet meer. Ik denk dus echt dat er gewoon te weinig voedingsstoffen ingezeten hebben, ik kreeg met kolven wel keurig een flesje van 100cc tevoorschijn maar het deed voor haar weinig. Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel lekker nu hoor. Ik ben sinds het weekend van het kolven af en heb gisteren weer eens mijn eigen BH aangehad, heerlijk, haha.

Qua kilo's gaat het hier ook de goede kant op, wil er nog 5 afhebben maar merk net als Iggy dat er, nu de borstvoeding gestopt is, weer makkelijker kilo's aankomen. Heb ook steeds zin om iets te snoepen. Dit had ik tijdens mijn zwangerschap eigenlijk niet dus lijkt wel een soort inhaalslag, haha. Ook het buikje blijft meer zichtbaar dan bij mijn vorige bevalling :-(( Over twee weken maar lekker aan het sporten en vanaf dan ook eens op de voeding letten. Igg ik heb je dieet even opgezocht, kon het niet. Ziet er op zich goed uit, zijn jullie inmiddels begonnen?

Het slapen gaat hier ook goed. 's Nachts ligt ze sinds week 2 al op haar eigen kamertje en sinds gisteren in het grote ledikant ipv het wiegje. Haar broer heeft van het weekend een peuterbed gekregen (helemaal trots) en om nu het ledikant voor een paar weken uit elkaar te gaan halen. Dus hup, maar gelijk doorgeschoven. Wel even een gek gezicht zo'n klein hompje in dat grote bed maar ze heeft prima geslapen. Overdag is ze voornamelijk beneden en slaapt ze lekker in de box of wagen. Het enige moeilijke momentje is 's avonds rond een uur of acht. Dan lijkt ze opeens krampjes te krijgen en haar draai niet te kunnen vinden. Veel knuffelen helpt gelukkig vaak. Er zit vaak netjes 3 uur tussen haar voedingen/slaapjes en 's nachts rekt ze het al steeds langer en kan ze soms al vijf uurtjes wegblijven. Fijn!! :-) Ben ook wel benieuwd hoe jullie kleintjes dit doen.

Dank voor je felicitaties Twinkelstar. Hoe gaat het met je? Verloopt je zwangerschap soepel en voel je je goed?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hi Twinkelstar, dank je wel en jij alweer 24 weken!!!! Gaat het goed, voel je je goed?

Hier inderdaad gestart met het 17 dagen dieet. (gisteren) en een trek wat ik continue heb:-(((. Maar afgelopen weken heb ik ook zoveel gesnoept, dus mijn lichaam is ook wel wat gewend.

Maar sinds gisteren is de eerste kilo er al af. Mijn doel is om voordat ik weer moet beginnen er 9 af te krijgen. Dat is voor 14 sept dus. Door het stoppen met de BV is er weer 3 kilo bijgekomen,

Dan weeg ik mijn start gewicht weer als voor de bevalling. Daarna, afhankelijk hoe dit dieet mij bevalt, wil ik weer een cyclus starten m er dan nog eens 10 kilo af te krijgen. Dit zou mijn ideale gewicht zijn. Maar of ik dat ooit weer haal, dat is afwachten.

Wat drinken jullie kleintjes weinig in verhouding met B.oyd. Hij krijgt 5 a 6 voedingen a 170 en dat gaat allemaal schoon op. B.oyd krijgt ook echt wel het maximale wat een kleintje mag. (eigenlijk ietsjes meer). Maar hij is zo hongerig. Hij komt om de 4 uur en s nachts kan daar wel eens 5 a 6 uur tussen zitten. Ga van de week wel even bij CB navragen of ik misschien andere voeding, voor hongerige baby's moet aanschaffen. Ik wil namelijk niet dat hij honger heeft, als dat niet nodig is. Verder slaapt hij sinds een paar dagen op zijn kamertje, maar dat komt meer omdat we bezig zijn om zijn oudere broer van twee jaar uit ons bed te krijgen. (lang verhaal, ooit tijdens ziekte bij ons in bed genomen en nu na ruim 1,5 jr hebben we er genoeg van en gaan we ons bed terug veroveren) En om dit te doen, staat zijn ledikant nu naast ons bed en de wieg van B.oyd in de andere slaapkamer. En net als bij jou Kaatje heeft hij een onrustig moment s avonds. Vaak duurt dat tot aan het volgende flesje, tussen door heeft hij wel hazenslaapjes, maar zeer onrustig. Ik moet eerlijk zeggen dit is echt het minst leuke van de dag. Alle kids liggen dan op bed, en eigenlijk wil ik dan na zo lange dag even een moment voor mezelf. Dat mis ik wel heel erg. Gisteren was ik zo vermoeid en zat ik er zo door heen, dat ik helaas een sigaret heb op gestoken. Net alsof dat helpt:thmbdn:

Sas veel succes bij de dokter, Ik hoop dat de pijn en roodheid, toch snel een keer verdwijnt.

Ik ga zelf vanmiddag op controle bij de Gyn, maar zoals ik mij voel zal dat allemaal wel in orde zijn.

Ps : Mijn menstruatie is al weer gestart, verdorie na 5,5 week alweer. Ik had gehoopt dat iets langer van af te zijn. Bij jullie?

PIP , Emsie, hoe is het bij jullie

Geplaatst

Wow Twinklestar 24 weken joh, wat gaat het snel! Was bij de 20-weken echo alles goed? Weet je wat het wordt?

Meiden wat een wisselende hoeveelheden voeding. Onze kleine meid krijgt nu zes voedingen van 120 ml. Ik ben gestopt met haar aan de borst leggen. Ze krijgt nu borstvoeding in een flesje. Afgelopen donderdag deze voor mij moeilijke beslissing genomen. Het ging gewoon echt niet. Eén borst wel, maar de andere niet. Daardoor bleef ik aan de gang met sondeslangetjes en duurde iedere voedingsbeurt ruim anderhalf uur. Ik was gesloopt en zat op een gegeven moment alleen nog maar huilend op de bank. Genieten was er niet bij. De fles geeft me veel meer rust en tijd om echt te knuffelen met Guusje. Ondanks de moeilijke beslissing ben ik dus toch blij dat ik hiervoor heb gekozen. Voorlopig blijf ik kolven en krijgt ze dat. Tot nu toe vind ik dat goed te doen. Vandaag was hier iemand van het consultatiebureau en Guusje weegt nu precies 4 kilo. Prima gegroeid dus!

Wat slaap betreft zijn we tot nu toe mazzelaars. Guusje is een ontzettende slaapdoos. Gisteravond kreeg ze om 21.30 uur de laatste voeding, ze viel rond 23.00 uur in slaap en om 5.00 uur heb ik haar wakker gemaakt omdat er dan al wel heel lang tussen de voedingen zit. Als ik haar zou laten liggen, slaapt ze de hele nacht door. Gek he? Gelukkig is ze tussendoor heel wakker en alert, anders zou ik me toch zorgen gaan maken geloof ik. Oh ja, Guusje blijft voorlopig bij ons op de kamer in het wiegje. Vind ik een fijn idee. Overdag slaapt ze veel in de kinderwagen of de box.

Sas balen van je been! Hier lijkt er eindelijk iets van verbetering in te komen. Volgens de huisarts kan het weken duren, dus ben benieuwd...

Meiden super leuk al die babyverhalen! Ik vind het fijn om ook die te delen en lees graag over jullie ervaringen!

Ik hoor een klein huiltje opkomen, de kleine meid krijgt honger!

Geplaatst

Toevallig want ook hier is hij savonds onrustig vanaf 19 a 20:00 tot bijna de volgende fles!

Iggie wel herkenbaar want ik heb ook gerookt dom!

Maar ik was zo moe s.enn huilde n.ienke die ook huilde en niet wou slapen

Ff ontspannen in de tuin ;-)

Hoe gaat het slapen? Lukt het in zijn eigen bedje?

Vrijdag de uitslag van het bloed onderzoek om te kijken of het erfelijk is en of er meer kans is op herhaling

En de echo uit slag.

Sowieso tot december bloedverdunners gebruiken.

Gister zat ik heerlijk een stokbroodje te eten, en knapt mijn kies af hij is bijna helemaal weg.

Vanmiddag naar de tandarts en ik ben al zo held

Gok dat ze hem trekken

Geplaatst

He dames,

Het blijft leuk al die verhalen! En idd heel herkenbaar. Hier een heel circus achter de rug rondom geelheid. 2x naar het zkh voor waardes prikken, kinderartsen, vk, extra kraamhulp, men wat voelde ik me geleefd. Moest gaan bij voeden met kv, kolven, slangetjes en spuitjes gebruiken. Ik koorst en diaree en mijn herstel liep terug. De kleine man huilde veel. Waarschijnlijk omdat hij honger had. Nu zijn we weer terug bij enkel bv, vind het erg zwaar, er is nog weinig ritme en daardoor kan ik totaal er niet van opaan wanneer uk zich meld, slaapt in de nacht meestal 1x 4 uur en de andere slaapjes zijn korter, 2 tot 3 uur. Overdag ook 1x 3 tot 4 uur en de rest korter. Ik heb weer een sluimerende ontsteking net als vorige week, elke dag denk ik waar is de grens van bv....was nog zo van plan mezelf niet voorbij te gaan lopen....lastig om af te wegen wat goed is voor mezelf en het herstel en ukkie.

Zijn jullie ook zo moe aan de onderkant? Ik kan maar korte stukjes lopen, daarna ben ik echt moe en zeurt het van de pijn onderin. Hoe ervaren jullie het bezoek? Ik vind het best vermoeiend en tegelijkertijd gezellig. Maar doe echt geen fluit op een dag behalve veel wassen...haha, al die spuugjes hier en daar....

Gister was CB er en uk is ruim boven zijn geboorte gewicht dus krijgt in elk geval genoeg binnen om te groeien.

Ben ondertussen 10 kg kwijt, nog 14 kg te gaan om terug op gewicht te komen....pff lijkt nog erg ver weg, loop nog in mijn zwangerschaps kleding rond. Hebben jullie ook zon last van nachtelijk zweten? Ik ben helemaal nat. Zal wel hormonaal zijn! Verder geen kraamtranen gehad al wou ik dat ik mijn overleden ouders ons binkie kon laten zien, ik mis ze nu extra. Hier al een glas wijn naar binnen getikt...mmm zo lkkr, vervolgens kwam uk een uur later...woeps. En gister bijna sigaretten gekocht, maar niet gedaan. Veel van ons roken zeg, wat zijn we dan braaf geweest in de zwangerschap....

Geplaatst

Hoi meiden, ik lees nu ook over de trombose. Ik wist niet dat dat ook bij een zwangerschap kon horen. Balen zeg. Hopelijk wordt het snel beter.

Sas, hoe was het bij de tandarts? Heb je wel vermeld dat je bloedverdunners gebruikt? Hopelijk is het opgelost met je kies.

Pip, het klinkt als een voorbeeldig kind! Nu al zoveel slapen. Wat heerlijk. En fijn dat je nu meer rust hebt en kunt genieten door haar niet meer aan de borst te leggen.

Emsie, hihi moest lachen om je wijnverhaal. Ukje sliep er lekker op ;-).

Hier inderdaad alweer 24 weken. Het gaat nu best snel. Op de gebruikelijke kwaaltjes na gaat het goed. 20 weken echo was helemaal goed. We willen niet weten wat het wordt. Het blijft voorlopig nog een verrassing.

Geplaatst

Hoi meiden,

Net een heel verhaal getikt....is het opeens weg. Grrrr....nog maar een keer proberen dus.

Sas hoe doet S.enn het in zijn eigen bedje? Blijft hij nog steeds lekker zes uurtjes weg of heeft hij zijn oude ritme weer opgepakt?

En hoe is het met je kies? Heeft de tandarts je kunnen helpen?

Igg hoe gaat het met de lijn? Zit je er inmiddels een beetje in en is het wat beter te doen? Blijft een drama dat lijnen. Juist wanneer je iets niet mag wil je het heel graag en lijk je aan niets anders te kunnen denken. Lijkt een beetje op een kinderwens, haha.

Ik heb mezelf nog een week gegeven en ga dan ook op rantsoen en aan het sporten. Hoop dat dit een beetje wil gaan lukken.

Enneh die sigaret snap ik wel hoor, ook van jou Sas. Het valt soms echt even niet mee en al dat je dan even tot rust kan brengen. Hier is het de snoepla, ook niet goed, haha.

Hoe was het trouwens bij de gyneacoloog Igg? Alles goed?

Pip verstandig dat je over bent gestapt op het flesje, het zal je een hoop rust geven.

Emsie denk jij ook om jezelf? Ik snap heel goed dat de keuze om te stoppen heel moeilijk is om te maken maar het is zeker geen slechte keuze he?! Je hebt die kleine toch een mooie start gegeven en op kunstvoeding doen ze het net zo goed hoor. Ik zie die kleine meid van ons echt met de dag groeien. En we zijn er allebei een stuk rustiger door geworden. Het is jammer dat het niet gaat maar je hebt je best gedaan. Die kleintjes hebben ook veel meer aan een relaxte moeder dan aan eentje die er helemaal doorheen zit en niet van ze kan genieten. En dat moet je echt doen hoor want ze zijn zo groot. Heel cliché maar wel waar! Enneh van dat nachtelijke zweten heb ik ook last, bleh!!!

Hier verder alles ok. Gisteren naar het CB geweest. J.ulie weegt nu 4085 gram en is 55,5 cm lang. Qua gewicht zit ze keurig op de gemiddelde lijn, qua lengte iets daarboven. Veder bleef haar naveltje nog steeds een beetje prutten. Blijkt door een stukje wild vlees te komen. Dat hebben ze nu aangestipt en moet als het goed is gaan krimpen en verdwijnen. Ze vond er zelf niets aan maar werd dan ook bruut uit haar slaap gehaald om in haar bijna nakie alle onderzoeken te moeten ondergaan. Zou ik ook boos om worden, haha. De arts vond het een pittig dametje en daar heeft ze gelijk in ben ik bang, haha. Zijn jullie kleintjes ook zo sterk?

Geplaatst
Hey Kaatje even een vraag aan jou, hoe heb jij dat gedaan met stoppen met kolven? Hoe vaak kolfde jij dagelijks?

Overweeg je om te stoppen? Ben ook benieuwd hoe jullie afbouwen voor als ik ga stoppen. Heb nu borstontstekiing en sinds gister aan een kuur van pediciline bezig, heb met mezelf afgesproken dat als ik nog 1x koorts krijg ik stop. Heb de kv al in huis gehaald. Wil meer rust voor mezelf om te herstellen.

Geplaatst

Ja Emsie ik ga het afbouwen. Dat duurt geloof ik wel een paar weken. Wil graag de laatste maand van mijn verlof wat meer tijd hebben om met die kleine op pad te kunnen. Dat is nu te lastig.

Wat rot dat je een borstontsteking hebt. Het zit jou niet mee zeg! Let goed op jezelf hoor. Het is zoals Kaatje zegt, jouw kleine man heeft veel meer aan een blije moeder die goed in haar vel zit. Dat is mij de laatste weken door zoveel mensen gezegd!

Geplaatst

Hi dames, wat vervelend dat BV bij jullie ook niet lekker gaat. Tip voor het afbouwen, neem contact op de met HA. Er zijn namelijk pilletjes die ervoor zorgen dat de BV stopt.

Let wel, de pilletjes die ik had moest ik twee keer per dag een halve nemen voor twee dagen lang, maar mocht vanaf dat moment de BV niet meer aan de kleine geven. Maar dit scheelde een heleboel pijn.

Sas hoe was het bij de tandarts en hoe was de uitslag? Het zit je ook niet mee he!!. Je krijgt het behoorlijk voor je kiezen de laatste tijd. Trek je het emotioneel allemaal nog wel.

En Pip hoe is het met jou Trombose?

En Emsie dat nachtelijke zweten heb ik ook, en dan lig ik boven de dekens met alleen een shirtje aan, zal wel weer een hormoon iets zijn. Daarnaast weet niet of jullie daar ook last van hebben, vind ik dat mijn zweet nu ook stinkt. Bah!!

Bij de gyn was alles goed, wond is mooi genezen. Heb nu wel een hangbuikje en volgens arts gaat dat ook niet meer weg. Daar baal ik wel van. Zal wel kleiner worden (hopelijk) maar ziet er nu mooi uit. Verder qua dieet gaat het opzich goed. Sinds maandag al twee kilo kwijt, echter vanochtend gaf de weegschaal hetzelfde gewicht aan als gisteren en dat is niet echt motiverend. Dus hopelijk is de uitkomst morgen weer lager.

En dorrie ik heb alweer een sigaret op.

Jullie nog tips voor de kraampjes, het wordt eigenlijk met de dag erger. Ik gebruik nu infacol. Hielp erg goed in het begin. Maar ik heb het idee dat het nu niets meer doet.

Geplaatst

Nou meiden het lijkt erop dat het geven van borstvoeding ons niet is gegund maar gelukkig is er een goed alternatief en doen onze kleintjes het daar ook prima op. Het afbouwen bij mij ging gelukkig heel soepel. Het lijkt wel of er in mijn lichaam een soort van knop omgaat en het er ook gelijk klaar mee is zeg maar. Ik kolfde eerst nog 3 keer per dag ('s ochtends vroeg, ergens rond twee/drie uur en dan 's avonds voor het slapen gaan). Al snel heb ik de middag laten vervallen en twee dagen daarna ook de ochtend, toen weer twee dagen later de avond. Heb ook steeds een kortere periode aangehouden. Eerst haalde ik er nog 100 voor twee kanten uit en al snel werd dit toen 50. Heb uiteraard wel in de gaten gehouden of ik dan geen harde plekken meer voelde om een ontsteking te voorkomen. Bij de laatste stap wel een dag niet echt fit geweest hoor, net het gevoel alsof je griep gaat krijgen. Koortsig, futloos maar gelukkig duurde dat maar een dag. Ik ben me er wel van bewust dat het bij mij erg soepel verliep, het afbouwen. Als je even op google zoekt naar afbouwen borstvoeding dan kom je ook nuttige tips tegen.

Emsie balen dat je een ontsteking hebt. Mijn schoonzusje (drie dagen na mij bevallen) heeft het nu twee keer gehad en zat tegen een abces aan. Zij is er ook zo ziek van geweest, echt sneu want ze wilde heel graag door. Maar ik blijf erbij, als het niet vanzelf gaat dan kun je beter stoppen. Het geeft je zoveel rust en dat is echt beter voor jezelf maar ook zeker voor die kleine.

Fijn Ig dat de controle goed was. Wellicht kun je met sporten je buikje toch nog wat strakker krijgen? En zo niet dan jammer toch? Je hebt tenslotte wel mooi drie kids gekregen! Maar snap het wel hoor! ;-) Hoop voor je dat de weegschaal morgen aardiger is.

Het stinken herken ik wel ja, hahaha. Heb dat ook. Misschien zijn onze neuzen ook nog steeds wat gevoeliger door de hormonen?

Was nooit van het 2x douchen per dag maar sta er nu regelmatig en 's ochtends en 's avonds onder...

Hoe gaat het verder met jullie kleintjes? Ons meisje lijkt de laatste dagen een beetje van slag. Ze huilt veel, is graag bij me en slaapt overdag onrustig. 's Nachts gaat het gelukkig goed (afkloppen!!). Het stelt je geduld soms aardig op de proef... :-(

Ook hier regelmatig flinke krampjes en dan gaat ook bij haar de Infacol vooraf aan de voeding. Hoe gaan jullie met het boertje om? Stoppen jullie tussentijds met de fles of wachten jullie tot het einde?

En wachten jullie echt tot er een boertje geweest is? Bij J.ulie verschilt het zo. De ene keer is het zo voor elkaar en de andere keer kan ik kloppen wat ik wil maar komt er niets. Maar vaak heeft ze er dan later toch wel last van en zit het dwars....

Lastig!

Nou, ik ga me eens klaarmaken voor de visite. Dit weekend staan er weer wat kraambezoekjes op de agenda dus we eten nog steeds beschuit met muisjes. Jullie ook?

Fijn weekend allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden