Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014


Iggie

Aanbevolen Berichten

iggie zijn de krampjes al minder? infacol werkte bij N.ienke niet leek erger te worden.

knap hoor 2 kilo, ik begin maandag ;-) ben ook vreselijk aan het snoepen

 

kaatje hier komt vaak het boertje wel snel, als het niet lukt en ik leg hem weg word hij wat onrustig als ik hem dan pas boert hij als nog.

 

savonds is hij vaak wel onrustig, s,nachts gaat het goed vaak zit er 4 uur tussen de laatste 2 dagen 5 a 6 uur.

hij drinkt 100cc meestal maar meld zich overdag wel snel soms al binnen de 2 uur.

 

uitslag been was dat er nog steeds stolsols in de vaten zitten en daar door zijn de vaten dicht.

dat verklaart het zere en soms dikke been, als het goed is ruimt het lichaam het zelf op. en zo niet vormt er bindweefsel

ze zei ga er maar vanuit dat de vaten niet meer open gaan. maar ze kunnen dat echt pas met 1 jaar goed beoordelen.

ik hoop het beste maar

want als ik nu een klein rondje loop heb ik gelijk last.

woensdag weer naar de tandarts hij hoefde niet getrokken te worden , maar gaan proberen een kroon te plaatsen.

en inderdaad iggie alles bij elkaar en zo achter elkaar is het best veel.

 

hier is het kraambezoek een stukje minder, of een 2 kindjes niet bijzonder is :-/ stom gedoe

 

emsie hoe gaat het met de ontsteking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

He dames,

 

Ik kan even snel wat schrijven, mijn kerel is met de kleine boodschappen doen. Zo voelt het echt dat ik pas rijd ergens voor heb als de kleine er niet is. Hij slaapt erg weinig, zeg maar niet op 1 slaapje op de dag na en dan ga ik zelf lunchen en ook liggen, de andere momenten is uk wakker of doet hij na de voeding op me arm een slaapje, zodra ik hem weg leg gaat jij huilen, en huilen gaat over in brullen, met tranen en zweet gepaard. Er is geen land met hem te bezeilen, echt om helemaal gek van te worden. Mijn rug en nek doen zeer van het met hem rond zeulen. Voel me een zeur, maar het valt me reuze zwaar.

 

Gelukkig ga ik lichamelijk goed, de borstontsteking is weg. Moet nog 1 dag kuur, hoop zo dat het erna goed blijft gaan en anders stop ik met bv. Vandaag bij de huisarts geweest met uk, hij moet morgen weer naar het zkh om bloed te laten prikken, hij blijft te geel. Hopelijk dalen de waardes wel goed en hoeft er geen actie ondernomen te worden, aan de andere kant hij huilt zo veel, zou er dan toch wat zijn denk ik wel eens....pff weet. Het effe niet meer. Wat wordt je gek van een huilende baby zeg. Herkennen jullie iets van mijn verhaal?

Nachts zijn we na het voeden 1-2 uur bezig hem rustig te krijgen. In slaap vallen op mijn arm is geen probleem, maar als ik hem dan wegleg...dan begint het huilen weer. Boeren heeft hij dan al gedaan. We bakeren hem vaak in, dan helpt wel iets. Hij lijken geen krampen te zijn, honger kan ook niet omdat hij net gedronken heeft. Ik weet het eigenlijk gewoon niet. Iemand nog tips of ideeën? Geniet ervan zeggen mensen steeds, ik vind het erg moeilijk om te genieten op het moment.

 

Ben zo benieuwd hoe hoopvolle toekomst het is vergaan, niemand ergens wat vernomen of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emsie wat ontzettend balen dat jullie kleine man zo van slag is. Je verhaal is zeker herkenbaar maar ik mag dan echt niet zeuren met een kleine meid die alleen tussen de laatste twee flessen onrustig is. Ook zij wil dan alleen maar bij mij zijn en voelt graag beweging dus leggen we samen heel wat meters af door kamer en keuken. Na haar laatste fles kan ik haar eigenlijk tot nu toe probleemloos wegleggen tot haar volgende voeding meestal rond 03.00 uur. Maar die twee onrustige uurtjes vind ik al slopend, laat staan dat jij dat overdag en 's nachts hebt. Heb echt met je te doen. Respect ook voor alle moeders met een huilbaby! Ik hoop dat jullie snel een oplossing kunnen vinden. Misschien is een draagdoek iets voor overdag? Is hij toch bij je en heb jij je handen vrij. En heb je geprobeerd of hij wellicht op zijn buik wil slapen? Het mag dan wel niet volgens alle regeltjes maar als dat de oplossing zou kunnen zijn.... Hou vol, het komt goed ook al heb je daar misschien op dit moment weinig vertrouwen in. Sterkte!!! Wel fijn te lezen dat het met jezelf in ieder geval beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emsie wat ontzettend balen dat jullie kleine man zo van slag is. Je verhaal is zeker herkenbaar maar ik mag dan echt niet zeuren met een kleine meid die alleen tussen de laatste twee flessen onrustig is. Ook zij wil dan alleen maar bij mij zijn en voelt graag beweging dus leggen we samen heel wat meters af door kamer en keuken. Na haar laatste fles kan ik haar eigenlijk tot nu toe probleemloos wegleggen tot haar volgende voeding meestal rond 03.00 uur. Maar die twee onrustige uurtjes vind ik al slopend, laat staan dat jij dat overdag en 's nachts hebt. Heb echt met je te doen. Respect ook voor alle moeders met een huilbaby! Ik hoop dat jullie snel een oplossing kunnen vinden. Misschien is een draagdoek iets voor overdag? Is hij toch bij je en heb jij je handen vrij. En heb je geprobeerd of hij wellicht op zijn buik wil slapen? Het mag dan wel niet volgens alle regeltjes maar als dat de oplossing zou kunnen zijn.... Hou vol, het komt goed ook al heb je daar misschien op dit moment weinig vertrouwen in. Sterkte!!! Wel fijn te lezen dat het met jezelf in ieder geval beter gaat.

 

Dankje Kaatje, fijn je bemoediging. Ja de draagdoek hadden we het al over, ga nu even speuren op internet. Het is voor ons naar maar heb ook zo te doen met de kleine man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb echt met je te doen. Wat ik me net nog bedacht....misschien is het nog een idee om eens een flesje kunstvoeding te proberen? Julie was toen ze nog borstvoeding kreeg ook zo onrustig. Achteraf bleek dat ze te weinig voedingsstoffen binnen kreeg. Na het eerste flesje kunstvoeding merkten we al gelijk dat ze een stuk tevredener was. Groeit jullie mannetje verder wel goed? Wil je niet van de borstvoeding afkletsen hoor, het is maar een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb echt met je te doen. Wat ik me net nog bedacht....misschien is het nog een idee om eens een flesje kunstvoeding te proberen? Julie was toen ze nog borstvoeding kreeg ook zo onrustig. Achteraf bleek dat ze te weinig voedingsstoffen binnen kreeg. Na het eerste flesje kunstvoeding merkten we al gelijk dat ze een stuk tevredener was. Groeit jullie mannetje verder wel goed? Wil je niet van de borstvoeding afkletsen hoor, het is maar een idee.

 

Echt fijn dat je zo meedenkt! Kunstvoeding en buikslapen hebben we beide geprobeerd, ook geen succes! Maar denk dat volledige kv wel een deel rust zou geven. Het moment van overstappen komt steeds dichterbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Emsie, wat vervelend dat het zo gaat. Ik had het er met mijn man over. Zijn oudste was een echte huilbaby. Daar is nooit een oorzaak bij gevonden. Ik moet van hem zeggen: hou vol! Het gaat over, ook al lijkt er soms geen einde aan het gehuil te komen. Op een dag gaat het wat beter, echt waar!

 

Ik kan me voorstellen dat je daar weinig aan hebt als je er middenin zit. Kan er ook niet over meepraten. Onze dame huilt juist amper.

 

Wel herken ik het moeilijk kunnen genieten. Langzaam begint dat bij mij nu te komen. Afgelopen weken draaide alles om voeden. Alles hebben we geprobeerd. Doodop was ik daardoor. En iedereen het maar hebben over die roze wolk. Nou die zag ik echt niet! Waar ik me vervolgens weer schuldig over voelde. Sinds ik over ben op de fles (wel nog steeds met borstvoeding) is er veel meer rust en kan ik daadwerkelijk stilstaan bij dat ons meisje er is.

 

Loop jezelf niet voorbij! Je kunt alleen maar goed voor je kindje zorgen als het met jou goed gaat. Het is zoals ze in een vliegtuig altijd zeggen. Zet eerst zelf het zuurstofmasker op en dan pas bij je kind. Pak je rust zoveel je kunt. Als dat betekent over gaan op flesvoeding, zodat iemand anders het af en toe van je over kan nemen: so be it!

 

Maar het allerbelangrijkst.. Doe wat je hart je zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja Emsie, wij hebben een puckababy gekocht, omdat Guusje zo met haar armen beweegt dat ze zichzelf in haar gezicht slaat en daar wakker van wordt. We bakerden haar eerst in, maar daar werd ze boos van omdat ze haar armen graag beweegt. In zo'n puckababy slaapzakje kunnen ze hun armen wel bewegen, maar hun hoofd niet raken. Misschien een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och Emsie, zo herkenbaar en inderdaad PIP die roze wolk waar iedereen het over heeft?

Mijn ervaring met de roze wolk is dat deze pas komt zodra er een goed ritme is, en die begint bij mij zodra ik (helaas) weer moet werken. Dan met je wel om je gezin draaiende houden in een goed ritme komen en je kleintje past zich eigenlijk daar op aan. En dan is het echt genieten hoor!!! echt waar.

Emsie dat huilen en dat onrustig zijn dan herken ik wel. B.oyd heeft er ook heel veel last van. Voor mijn vriend was het helemaal niet leuk omdat het hoogte punt was vanaf 1800 uur en dan komt hij net thuis. Voor 1800 uur heb ik nog wel momenten dat hij vrolijk wakker is of heerlijk ligt te slapen.

Maar het gaat inderdaad over. B.oyd is nu 7,5 week oud en sinds twee dagen merk ik dat hij weer een beetje veranderd is en rustiger wordt. Hij is veel wakker maar huilt gelukkig niet meer. Ik ben wel strenger geworden. Overdag mag hij op mijn arm. Maar als hij onrustig wordt leeg ik hem neer. En dan gaat hij wel piepen. Maar dat duurt meestal niet langer dan 15 min. Dit hebben ze ook nodig. Ze moeten namelijk ook leren om zelf in slaap te vallen en niet alleen bij mama en papa. Uiteraard laat ik hem niet histirisch gillen, want dat werkt ook weer niet. S avonds na de ene laatste fles, mag hij in slaap vallen beneden, maar daarna doe ik hem wel in zijn eigen bedje. Soms moet ik dan een paar keer heen een weer lopen. Maar de weken beginnen vruchten af te werpen aangezien mijn vriend en ik gisteren vanaf 2100 uur alle kids op bed hadden. Bij de laatste fles en de nachtvoeding hebben we eigenlijk geen problemen. Na het flesje ligt hij nog 15 min op mijn om oa. zijn boertje te laten en dan leg ik hem in bed. (soms is hij dan nog wakker).

Waar ik pas na 3 kinderen achter ben gekomen is dat ritme en routine en doorzetten zo belangrijk zijn. Nu begint de rust enigszins te komen.

Ik hoop dat er snel rust in de tent komt.

Sas wat balen van die trombose. Ze kunnen dus pas na een jaar wat zeggen. Wat zijn de evt gevolgen. heb je dan altijd last met lopen?

En jij dus ook en volgens mij Kaatje ook aan de lijn per maandag. Leuk, dan kunnen we elkaar steunen. Ik zit nu op dag 10 van mijn dieet en ik ben nu 4,3 kwijt. Ik ben er blij mee:-)

 

Hier ook minder kraam bezoek.Ja echt hoe meer kinderen hoe minder bezoek. Zo raar, want elk kind is toch weer bijzonder.

Zelfs mijn beste vriendin komt pas zondag a.s voor het eerst kijken. Dan is hij bijna 8 weken. Ze had het zo druk met haar werk??? Nou ja, moet nog even een stevig gesprek met haar aan gaan en dan zien we nog wel hoe goed ze is als vriendin. Grrrrrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, ik maak me zorgen. Het lijkt misschien een luxeprobleem, maar vraag me toch echt af of dit wel goed is. Guusje heeft gisteravond rond 21.30 uur een voeding gehad. Rond 22.30 uur zijn we naar bed gegaan en allemaal in slaap gevallen. Ik dacht die komt aan het begin van de nacht wel weer. Nee hoor, om 5.00 uur werd ik wakker, lag madam nog lekker te slapen. Omdat het bijna 8 uur na de laatste voeding was, heb ik haar wakker gemaakt voor een flesje (bv, ik kolf nog). Kan toch niet goed zijn als er zo lang tussen zit? Ze heeft wel iedere keer plas- en poepluiers en is alert als ze wakker is.

 

Overigens gaat het ook niet alle nachten zo hoor, soms meldt ze zich gewoon om de drie uur.

 

Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pip, ik zou zeggen. Geniet van die momenten. Als ze inderdaad poep en plasluiers heeft en ze is alert. Als ze honger heeft komt ze vanzelf wel. Mocht er wat veranderen, dat ze bijv minder alert is, dan zou ik contact opnemen met CB.

Ik zeg altijd maar zo, wij eten ook niet op dezelfde momenten:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, ik maak me zorgen. Het lijkt misschien een luxeprobleem, maar vraag me toch echt af of dit wel goed is. Guusje heeft gisteravond rond 21.30 uur een voeding gehad. Rond 22.30 uur zijn we naar bed gegaan en allemaal in slaap gevallen. Ik dacht die komt aan het begin van de nacht wel weer. Nee hoor, om 5.00 uur werd ik wakker, lag madam nog lekker te slapen. Omdat het bijna 8 uur na de laatste voeding was, heb ik haar wakker gemaakt voor een flesje (bv, ik kolf nog). Kan toch niet goed zijn als er zo lang tussen zit? Ze heeft wel iedere keer plas- en poepluiers en is alert als ze wakker is.

 

Overigens gaat het ook niet alle nachten zo hoor, soms meldt ze zich gewoon om de drie uur.

 

Wat vinden jullie?

 

Als ze trek heeft komt ze vanzelf, misschien heb jij het wonderkind dat snel gaat doorslapen in de nachten! Ik denk geen zorgen maken, alleen zullen je borsten wel geleegd willen worden in de nacht of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip, hoe zijn de nachten erna verlopen? Ons kereltje komt in de nacht om de 3-4 uur. 1x 6 uur weggebleven.

Hier gaat de bv nu goed en uk doet het wisselend per dag. Soms hele nare dagen soms opeens een bijzonder fijne dag. Hebben nu een draagzak ipv draagdoek en dit is geweldig, hij valt binnen 5 min in slaap. Alleen als je hem wilt weg leggen dan is hij wakker, wil gewoon bij pap en mam blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier was het donderdag nacht van 22:30 tot 5:30, vrijdag nacht 23:00 tot 7:30 ben heel erg benieuwd wat hij vannacht gaat doen...

vandaag drinkt hij niet alle flesjes leeg, met als gevolg eerder honger/

wisselt per dag

 

ik heb een ook draagzak ik krijg hem alleen niet goed om snap er niks van haha

weke zak heb jij emsie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sas, wow dat slapen klinkt goed zeg! Beetje jaloers, al komt ons mannetje nu om de 4 tot 4,5 uur.

wij hebben de draagzak van babybjorn, kan niks mis mee gaan, wat klikjes en klaar ben je. Kan deze echt aanraden, heb hem gewoon via marktplaats, en koste maar een paar euro, er zijn er tientallen. Weet niet welke je hebt, maar anders even een filmpje op youtube zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi nou toen ik geplaatst had dat hij lekker door sliep, zat ik s,nachts met hem beneden hij had lol en dacht dikke doei ik ga even niet slapen.

gisternacht was wel weer van 22:30 tot 6:00.

maar 4 tot 5 uurtjes is ook al super knap! en wat willen we toch ze zijn nog maar zo klein ;-)

 

ik heb een bykay zak, filmpje al bekeken maar krijg de schouder niet goed.van de week maar weer een proberen, met wat meer geduld ;-)

ik zou ook eens kijken na de draagzak die jij hebt

 

gaat verder alles goed met iedereen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Alles goed? Heb wel meegelezen hoor maar het kwam er steeds maar niet van om te reageren. Wat gaan die dagen toch snel, hebben jullie dat nou ook?

 

Zo herkenbaar weer al jullie verhalen en fijn om te lezen. Gelukkig slaapt onze kleine meid sinds drie nachten ook wat langer door. Meestal gaat ze er rond half elf in na de laatste fles en meldt ze zich 's ochtends rond 6 uur. Heerlijk ook al ben ik nu standaard een paar keer per nacht wakker omdat ik denk dat ze dan komt. Kun je zien hoe snel je daaraan went. Emsie hoe gaat het nu met jullie kleine man? Heeft hij al iets meer rust kunnen vinden? En met je borstvoeding? Heb je het door kunnen zetten? En Pip hoe gaat het met Guusje? Nog steeds zo'n slaapkopje? Ik zou me er, net als wat de andere meiden zeggen, geen zorgen om maken hoor en lekker van genieten. Als ze honger heeft laat ze dit vanzelf weten. Hier wel in ieder geval. Wakker = huilen = eten. Sas en Ig hoe gaat het bij jullie? Alles onder controle? Ik moet zeggen dat ik het soms best pittig vind hoor met twee van die kleintjes. Vorige week had ik spontaan bedacht om een dagje naar mijn ouders op de camping te gaan en had bedacht anderhalf uur later te willen vertrekken. Eerst begon de kleinste te huilen tijdens het aankleden en werd pas weer stil na een extra flesje. Ondertussen begon de oudste ook te jammeren en aangezien het hem te lang duurde begon hij het ook maar op een huilen te zetten. Ik heb ze allebei op een kamer achtergelaten boven, de deuren dichtgedaan waarna ik vervolgens zelf op de overloop stond te huilen. Men wat kan dat huilen van die kleintjes op je zenuwen werken. Sindsdien dus met mezelf afgesproken dat ik geen strakke planning meer ga hanteren. Dan komen we maar wat later.... Sas ben je al wat handiger met de draagdoek inmiddels? Ik heb hier ook zoiets liggen, 6 meter stof geloof ik en daardoor een hele opgave om hem goed om te knopen. Krijg deze week uitleg van mijn schoonzusje want zelf lukt het me nog niet.... Ig was het nog gezellig met je vriendin? Heb je haar nog verteld dat je het jammer vond dat ze pas zo laat bij jullie op bezoek kwam?

 

Nou genoeg vragen weer, haha. Nog eentje dan...niemand meer iets van hoopvolle toekomst gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Even gelijk op je reageren Kaatje, nu slaap de kleine! Ga elke keer als een idioot alles doen als uk slaapt, anders komt er niks van. Hier alleen ons mannetje maar vind het ook druk. Hij is aardig bewerkelijk, al slaapt hij wel veel beter en huilt minder overdag en ook de nachten gaan redelijk tot goed. Hij heeft wel huil uurtjes vanaf het eten tot het naar bed gaan dus dat zijn er al snel 5...echt heel slopend. Ontspannen tv kijken of wat je ook maar bedacht hebt is er niet bij. Vooral met hem rond lopen is het enige wat lijkt te werken. Misschien loop ik er nog wat kilo's af...men we is dat vet hardnekkig. Dacht dat je met bv afviel...hier niet, hang al langer dan een week stil, nog 15 kg te gaan....omg! Hoe gaat het afvallen bij jullie? Omdat ik bv geef, maar ik niet lijnen maar die weegschaal.....wel merk ik dat ik strakker in mijn vel kom te zitten. Maar draag helaas nog zwangerschapsbroeken, pas mijn eigen kleding nog kang niet. Jullie?

 

Doen jullie nog een middag dutje als het lukt? Ik probeer het wel, maar gaat vaak genoeg niet.

Heb wel steeds meer energie. Sliep zo slecht tijdens het zwanger zijn dan ik me nu niet meer moe voel dan toen. Mis mijn buik trouwens helmaal niet. Had dat wel gedacht, maar het is heerlijk om vrij te kunnen bewegen en kan zelfs de trap weer op rennen!! Ging er op het einde van de zwangerschap met handen en voeten op, noemde het berg beklimmen,,zo zwaar viel me dat..haha.

 

Nee hier niks van hoopvolle gehoord, ze is afgehaakt denk ik...jammer!

Geniet als het lukt en anders lkkr van je af zeiken hier of bij een goede vriend/vriendin...helpt bij mij in elk geval goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden!

 

Ik lees alles, maar niet veel tijd om te reageren. Jeetje Emsie vijf uur huilen. Wat moet dat erg zijn. Wel fijn dat de nachten goed gaan! Hoelaat krijgt hij zijn laatste voeding? Kaatje en Sas wat heerlijk dat jullie kleintjes zo goed slapen! Ik kan me dat huilen goed voorstellen Kaatje. Moet zeggen dat ik sinds de bevalling al behoorlijk wat huilbuien heb gehad. Hoezo emotioneel labiel! Gek hoor, had ik tijdens de zwangerschap totaal geen last van. Iggie hoe gaat het bij jouw mannen?

 

Bij Guusje wisselt het aantal uren achter elkaar slapen nogal. Soms komt ze pas na zes uur weer, soms zit er maar drie uur tussen. Er is nog niet echt een ritme te bekennen. Vind dat soms lastig. Dit weekend kreeg ze rond 21.00 uur een fles. Dat betekent dat ze halverwege de nacht komt. Zonde, want als ze om 23.00 uur de laatste fles kan krijgen slaapt ze door tot de ochtend denk ik. Ik weet niet goed hoe ik het tijdstip van de laatste fles kan veranderen. Hoelaat eten de kleintjes bij jullie voor het laatst en maken jullie ze wakker voor de laatste fles? Gelukkig slaapt ze 's nachts na de fles direct weer verder. Ik voed haar ook vrijwel in het donker en zeg niets. Dat helpt geloof ik wel mee.

 

Inmiddels maak ik me minder zorgen over het vele slapen en het weinige huilen. We waren gisteren voor het eerst naar het cb en madam is flink gegroeid! Ze is 55,5 cm, ruim boven gemiddeld (maar ik ben ook lang) en weegt nu ruim 4500 gram. Een dikke pond gegroeid in twee weken tijd! Arts was meer dan tevreden en vond haar erg vlot met alles en alert. Ze zei dat we vooral lekker zelf mogen bepalen hoe en wat qua voeding, omdat ze het zo goed doet. Helemaal prima dus!

 

Wat betreft de kilo's gaat het hier best goed. Ik denk dat ik in totaal zo'n 24 (!) was aangekomen. Wel heel veel vocht. Dat was ik zo weer kwijt. Nu nog maar zo'n 6 te gaan. Valt me echt niet tegen hoe snel het gaat! Emsie m'n gewone broeken kan ik ook nog niet aan hoor. Dat duurt nog wel even denk ik.

 

Middagdutje probeer ik wel te doen, maar lukt lang niet altijd. Is ook best lastig omdat die kleine nog geen ritme heeft. Ik merk het wel direct als ik niet geslapen heb overdag. Dan ben ik 's avonds echt doodop.

 

Nou meiden ik hoop dat we nog even blijven schrijven hier! Vind het erg fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden, hier ook alles goed. Voor het eerst sinds lange tijd zitten vriendlief en ik beide op de bank. Alle kids voor 2100 uur in bed. Wat een weelde. Emsie dat langdurige huilen. Dat ken ik. Maar we zijn er heel streng mee om gegaan. Voelt af en toe wreed. Maar geeft uiteindelijk zoveel rust. Niet alleen voor ons maar ook voor het manneke. Rondom 1930 stoppen wij hem in bed. En als hij huilt gaan we om de 5 min naar hem toe om hem te troosten. Uiteraard checken we wel of er niets aan de hand is met het manneke. En het begint nu langzamerhand zijn vruchten af te werpen. Nu alleen nog mijn middelste zoon uit onze slaapkamer krijgen:-).

Kaatje en sas, het is inderdaad best pittig met twee kleintjes. De oudste van mij, hij is tien, die tel ik dan ff niet mee. Sterker nog hij helpt af en toe geweldig mee. Op dagen dat ik in mijn eentje de twee kleintjes heb, einde van de dag kan e mij wegdragen. Gaan jullie tweejarige wel gewoon naar de crèche, of zitten jullie 5 dagen met twee kids?. Ik zelf laat de middelste gewoon naar de oppas gaan. Zo heb ik echt ff quality time met de kleine.

Pip hoe gaat het met het slapen?

hier vandaag naar cb geweest. Lengte 58 cm en gewicht 5380. Dat is een plus1. Ik dacht het al. In vergelijking met mijn twee andere kids is het een beer van een gozer. Ik ben al overgestapt naar met 2 van luiers en de eerste kleertjes my 62 worden al gedragen. En heel zielig, maar hij was zo dapper. Hij heeft zijn eerste twee prikjes gekregen. Nou meiden fijne avond. Kaatje niet wakker worden als het niet hoeft:-))). (ken dat wel, heb ik ook). Ik ga lekker weer LOTR kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was nog vergeten te melden, dat er bij ons al een aardig ritme in komt. Af en toe wijkt het nog weleens af maar uiteindelijk komt hij weer op dezelfde tijden. Nl; 0300, 0700, 1100, 1500, 1900, en 2300 uur. Hopelijk slaat hij die van 0300 een keer over en gaan we naar de 5 voedingen per dag.

Pen met mijn dieet gaat het aardig. Nu twee weken bezig en 5 kilo er af. Alleen ben ik de laatste twee dagen aangekomen. Ff gegoogled en waarschijnlijk heeft mijn lichaam snel een balans gevonden en eet ik te weinig. Dus morgen ga ik meer eten. Wel raar wat ik heb totaal geen trek. Maar nog 4 kilo eraf en ik zit aan mijn start gewicht. Kan al langzamerhand mijn oude kleding aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iggie heerlijk die avond voor je zelf.

hier wil hij svaonds bij ons zijn hij slaapt ook echt niet! tegen een uur of 22:00 wil hij slapen.

hopelijk veranderd dat nog.

N.ienke gaat niet naar een opvang straks naar de peuterspeelzaal.

dus 5 dagen in de week met 2 kinderen, slapen overdag zit er daarom ook niet in.

maar best pittig de hele dag

 

man heeft gelukkig vanaf vrijdag 3,5 week vakantie heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap Ig dat jullie er al regelmaat in hebben gekregen. Wat lijkt me dat heerlijk een avond voor mezelf en dan niet vanaf half elf zoals nu het geval is. Meestal krijgt de kleine rond half acht een fles en blijft daarna onrustig. Soms zakt ze heel even weg maar vaak is ook hier wandelen het enige waar ze rustig van wordt. Je zou bijna nog met haar naar buiten gaan maar ja, nu het weer eerder donker is en van dat slechte weer doe je dat ook niet. Dan om half elf, gaat er nogmaals een flesje in en kan ik haar op bed leggen. Gelukkig slaapt ze dan inmiddels wel tot een uurtje of vijf. Maar voordat ik dan zelf lig (nog even snel douchen en wat rommelen) is het dik na elf uur en dat is dan eigenlijk weer te laat maar dat merk je dan pas weer de volgende dag ;-)

Maar Ig ik leer wel van je. Na weer een middag en avond rondhobbelen met mijn meisje (slopend!!!) leg ik haar nu ook wat vaker weg terwijl ze huilt en vaak zakt ze dan na niet al te lang gewoon in slaap. Ik weet dan wel dat er niets aan de hand is. Ze heeft gegeten, is verschoond, getroost en toe aan een slaapje. Misschien is zij, in tegenstelling tot haar broer, wel een kindje dat zichzelf in slaap huilt..... en zo leren we nog iedere dag!

 

Hier dus ook nog weinig dutjes tussen de middag. Alleen als ik echt moe ben en het komt net zo uit dat ze allebei slapen tussen de middag dan kruip ik heel even op de bank. Maar eigenlijk wil ik in die tijd ook nog zoooooveel doen. Hebben jullie dat ook? Van alles in je hoofd maar het komt niet uit je handen? Heb soms ook echt het idee dat we op de automatische piloot gaan en een beetje langs elkaar heen leven. Zodra mijn vriend thuis is neemt hij de zorg voor de oudste op zich (eitje want ze zijn dikke vrienden) en aangezien de kleinste 's avonds zo onrustig is, is even lekker samen op de bank een filmpje kijken er niet bij. Hopelijk binnenkort beter, dan gaan we eerst maar eens een keertje lekker samen op stap!

 

Zijn jullie nog bij de verloskundige geweest trouwens. Ik afgelopen dinsdag voor het eindgesprek. Stelt eigenlijk niet zoveel voor. Heb geen klachten gelukkig en de kleine maakt het prima dus we werden goedgekeurd. Wel leuk om haar nog even te spreken. " Zien we jullie nog een keer terug?" vroeg ze.... Moet er nu nog even niet aan denken, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden