Ga naar inhoud

Hoe reageert de werkgever?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mijn werkgever zei altijd volledig begrip te hebben tot dat puntje bij paaltje kwam

toen was de steun en begrip verdwenen en hebben ze liever dat ik na de punctie direkt weer aan het werk ga het liefst de zelfde dag

ook hoef ik niet op medewerking te rekenen want mijn baas zei ivf is je eigen keuze

leuk he zo'n baas

heb me hier dus flink tegen verzet en ben nog steeds in conflict met baas en arbo dienst maar geef niet op

een baas mag de kans op zwangerschap niet tegenwerken dit is wettelijk bepaald

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb hiervoor gezegt dat ik een geweldige werkgeefste heb maar ik heb vorige week tehoren gekregen dat mijn contract nu niet verlengt wordt maar dat ik een time out krijg van drie maanden om verder tegaan met de behandelingen en na 3 maanden mag ik dan weer terug komen ( zo hoefde ze mij geen vast contract aan te bieden en had ik alle tijd en rust om de volgende poging(en) in te gaan.

Aan de ene kant wel lief maar aan de andere kant kan ik mij dan ook zo kwaad maken dat ze er dus onderuit wil komen om een vast contract aan te bieden wandt na 3 maanden mag ze mij weer opnieuw 3x een contract aanbieden.

We zullen in mei zien wat ik ga doen misschien wil ik dan wel helemaal niet meer.

Geplaatst

Hallo allemaal,

pffff er valt een last van mijn schouders!! ik heb net mijn leidinggevende verteld dat ik bezig ga met IVF. Ze reageerde heel positief en ontspannen!! Als ik me niet goed voel mag ik me ziek melden, ik mag kortere diensten werken als ik geen lange aan kan en op korte termijn vrij voor punctie ofzo is ook geen enkel probleem! ze wil graag meedenken! Pff wat ben ik nu opgelucht, nu kan ik een stuk meer ontspannen het traject in!

@Chantal: voel me bijna bezwaard met zo'n positief verhaal naast dat verhaal van jou. Wat vervelend voor je zeg! Ik hoop maar dat je na de 3 maanden zwanger terug komt en dat je dan alsnog een vast contract krijgt! Wel ontzettend balen dat ze zo positief is en dan ineens zulke stappen gaat zetten.... heel veel succes met je komende cryo poging!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Ik heb m'n uren altijd van de werkgever gehad; ziekte uren.

Mijn vorige leidinggevende maakte flauwe, vervelende opmerkingen. Ik heb op het punt gestaan een klacht tegen hem in te dienen.

A.g.v. promotie werk ik nu onder een andere leidinggevende. Vond het wel spannend om hem begin dit jaar te informeren. Hij reageerde gewoon heel correct. Heb nog gevraagd of het wat hem betreft ziekteuren waren of niet (was al klaar om de discussie aan te gaan). Hij vond direct van wel... 'Gewoon ziek dus', nog geen verlofuurtje van mezelf bij.

Als ik jullie verhalen lees waardeer ik m'n eigen situatie eens te meer!

Jouw situatie vind ik wel heel flauw, Chantal! Zo lijkt het alsof ze naar jou toe net doen alsof ze jouw bestwil voor ogen hebben en met jou meedenken, maar intussen nemen ze zelf geen enkel risico (wellicht ook vanuit economische overwegingen?) en willen ze je wel terug, maar dan weer op basis van tijdelijke contracten.

Liever nog dat ze zeggen dat ze dat risico in deze tijden niet kunnen/willen nemen als dat ze het motiveren als dat jij 'tijd en rust' hebt voor behandelingen... Wees eerlijk.

Als ik jou was probeerde ik elders aan een baan te komen...

Geplaatst
Ik heb hiervoor gezegt dat ik een geweldige werkgeefste heb maar ik heb vorige week tehoren gekregen dat mijn contract nu niet verlengt wordt maar dat ik een time out krijg van drie maanden om verder tegaan met de behandelingen en na 3 maanden mag ik dan weer terug komen ( zo hoefde ze mij geen vast contract aan te bieden en had ik alle tijd en rust om de volgende poging(en) in te gaan.

Aan de ene kant wel lief maar aan de andere kant kan ik mij dan ook zo kwaad maken dat ze er dus onderuit wil komen om een vast contract aan te bieden wandt na 3 maanden mag ze mij weer opnieuw 3x een contract aanbieden.

We zullen in mei zien wat ik ga doen misschien wil ik dan wel helemaal niet meer.

Hmmm als ik dit zo lees dan gaan mijn haren recht overeind staan. Zgn. een time out voor jou, maar dit heeft er gewoon mee te maken dat ze niet voor EVT. bepaalde kosten willen opdraaien. En als je daarna weer een tijdelijk contract hebt en je raakt inderdaad zwanger dan laten ze dat contract gewoon aflopen.

Geplaatst

Ik dacht ook dat na alle ellende van de afgelopen jaren het tij eindelijk gekeerd was en het nu wel goed geregeld was, niets is minder waar.

Van jan t/m september 2009 heb ik in de ziektewet gezeten door complicaties na een IVF poging. Vanaf maart ben ik opbouwend gaan werken.

Mijn vakantieuren hield ik over en mocht ik opsparen om nu een paar weken vrij te nemen tijdens de 3e en laatste IVF poging. Daarnaast heb ik een pakketje bovenwettelijke uren gespaard voor als onze zoon in september naar de basisschool gaat zodat ik dan vrij kan zijn.

Werd ik net gebeld door de medewerker P&O dat de berekening van mijn uren niet klopt en dat ik 37 uur in moet leveren. Dat zijn voor mij bijna 2 volle weken!! Daar gaan mijn uren....

Ik merkte op dat ik dan beter deze 2 weken in de ziektewet had kunnen gaan ipv mijn eigen uren opnemen waarop zij zei dat dat voor de werkgever niets uitmaakt want dat kost hen evenveel geld. Ja hallo....mij niet.

Mijn leidinggevende heeft er de laatste maanden regelmatig op aangestuurd dat ik uren opnam omdat ik er nog zoveel had staan. Ze had me beter kunnen waarschuwen dat dit eraan zat te komen, zij wist dit dus blijkbaar gewoon al.

Geplaatst

Niet rot bedoeld Manoah, maar als de berekening van de uren inderdaad niet klopt dan is het toch terecht? Wat voor domper het helaas ook is. Het vervelende is natuurlijk dat je door het gedrag van de werkgever een hoop stress erbij krijgt die je absoluut niet erbij kunt gebruiken.

Geplaatst

Het is ook zeker terecht, dat ben ik met je eens. Neemt niet weg dat ik vind dat mijn werkgever dat best vantevoren aan had kunnen geven. Ik ben 5 maanden geleden weer 100 % hersteld gemeld, toen hadden ze een herberekening van de uren kunnen maken.

Het probleem is inmiddels wel opgelost. Mw P&O belde dat ik deze 2 weken vrij mag zijn van de uren die ik eigenlijk in moest leveren. Super netjes vind ik.

Als reactie heb ik aangeboden de uren alsnog in te leveren mocht ik zwanger blijken van deze poging. Ik heb dan nl. verlof als onze zoon naar school gaat en dus die uren niet nodig om vrij te nemen.

Geplaatst

Manoah,

dat is toch ook wat eerst moet je de uren inleveren en daarna mag je ze dus gewoon houden,moet zeggen dat ik het wel netjes vind van ze en natuurlijk van jou dat jij je ook weer naar hun aanpast.

Chablis,

Ik had daar ook last van hoor en ik weet wel zeker dat ik deze baan niet terug hoef, het was gelukkig een baantje erbij wij hebben namelijk ook nog een eigen zaak waar ik eigenlijk al druk genoeg mee ben dus eigenlijk komt het mij wel goed uit.

Ik moet nu nog 3x 1 dag werken en dan heb ik nog eerst 3 maanden aan uren die ze mij nog moeten uitbetalen dus ik kan er nog wel even tegen aan en als ik dan zwanger blijk van de cryo tp deze maand dan hoeft het al helemaal niet meer.

Geplaatst

Ook ik had een probleem op mijn werk. Mijn leidinggevende, een vrouw nog wel, die, naar ze zei alle begrip had: ze had een vriendin,bla bla... Toch vond ze dat ik voor de punctie maar een snipperdag op moest nemen, of op een andere dag moest komen werken (ik werk parttime). Ze vond het een beetje raar dat het bedrijf een kind van ons zou "sponsoren", want als de poging zou lukken, zou het bedrijf er nog meer last van krijgen...En ivf, dat is toch vrijwillig, het is niet dat je ziek bent en er aan dood gaat als je het niet doet...

Ik was natuurlijk erg boos (in het kwadraat door de hormonen) en heb maar eens informatie opgezocht bij de vakbond en op de site van freya. Nadat we samen een gesprek hebben gehad met de arbo, is ze gelukkig ingebonden. Maar het kwade bloed is gezet. Dus, laat je niet van alles wijsmaken en kom voor jezelf op!

• 4 weken later...
Geplaatst

Bij mijn 1e ivf behandeling niks aan de hand de leidinggevende die we op dat moment hadden was heel meegaand, ik mocht weg als het moest hoefde nergens geen verlofuren voor op te nemen, alleen in de 2 wachtweken reageerde hij wel dat hij het vreemd vond dat ik me ziek melde, maar heeft er verder geen probleem van gemaakt.

bij de 2e ivf behandeling was ik zelf de leidinggevende hihihi dus hoe makkelijk kan je het voor jezelf maken? nee hoor ik had natuurlijk wel met een management te maken maar die maakten hier geen enkel probleem van.

nu komt de 3e poging die moet ik nog ingaan..... omdat ik part time ging werken moest ik mijn functie in leveren wat nogal logisch is. MAAR nu heb ik een leidinggevende die niet spoort omdat ik al aan zag komen dat hij moeilijk ging doen ben ik een gesprek met hem aangegaan en weet je hoe hij reageerde. hij ziet een ivf behandeling als een Borstvergroting??? het is iets waar je zelf voor kiest nou ik ontplofde zowat, nu hebben wij een collega die heel erg dik is en hierdoor afgelopen jaar maar 3 maanden aanwezig is geweest en de rest ziek (complicaties van zijn omvang) toen zei ik en hij dan? hij kiest er toch ook voor om zichzelf vol te vreten??? (klinkt hard zo zit ik echt niet in elkaar maar het was voor mij alleen maar een voorbeeld) maar hij vond het appels met peren vergelijken.

na dat gesprek dacht ik was moet ik hier nu mee, dus ben eerst naar mijn huisarts gegaan, daarna gesprek gehad met de bedrijfsarts, toen een gesprek met P&O en toen weer een gesprek met het management. ik dacht ik moet de irritaties die ik van die vent heb met zijn belachelijke ideen uit de weg gaan tijdens de ivf behandeling.

ik heb aangegeven tijdens mijn behandeling niks met die vent te maken te willen hebben. verder krijg ik de vrijheid die ik nodig heb alleen de 2 wachtweken na de TP (als ik zo ver mag komen) die moet ik vrij nemen.

het is dus eigenlijk ongelovelijk hoe de reacties van leidinggevende kunnen verschillen.

Geplaatst

wij gaan nu de 4e icsi doen en ben per poging 2 dagen thuis geweest ivm punctie. De echo's nemen veelal hooguit 1 a 2 uurtjes in beslag en die trek ik dan meestal wel weer recht. Maar nu ik gisteren verteld heb dat ik weer ga beginnen met een poging, is mij uitdrukkelijk verzocht om vakantie uren op te nemen. Niet alleen voor de echo's maar ook voor de punctie (en de dag erna). Ik zei dat ik dit niet echt zie als vakantie maar meer als ziekteverzuim want ik ben dan in een ziekenhuis en krijg een narcose! maar dit ziet mijn leidinggevende niet zo. Blijkbaar is er wettelijk niets geregeld, wordt tijd dat dit wel gaat gebeuren. Zij zeggen een ivf behandeling is een keuze, ja doei... ik ben ook liever in 1 wip zwanger (sorry dat ik het zo even plat zeg maar het is zo). Arghhh vind het zo oneerlijk.. moet al zelf betalen en nu gaat het me ook nog eens vakantiedagen kosten.

Hoe doen jullie dat, heeft iemand tips?

Geplaatst

zoals al in een ander topic

bel eens met de arbo dienst volgens mij heb je namenlijk weldegenlijk rechten hoor

en anders val je 2 dagen voor de punctie van een stoel of trap oid op kantoor

en dan is het een bedrijfs ongeval en dus ben jij gewoon met de ziekte wet

ja ik weet dit is niet zoals het hoord maar als zij dom kunnen doen kan jij het ook

Geplaatst

Sen, ik reageerde ook al in een andere topic, maar wat jij zegt is wat mij ook is verteld: ivf is een keuze!!

Te afschuwelijk voor woorden, vind ik het. Alsof verminderde vruchtbaarheid een keuze is.

Aan complicaties kun je niets doen en dat is geen keuze. En complicaties kunnen en mogen ze niet natrekken. Wellicht een tip?

Het is niet helemaal eerlijk, daar ben ik me van bewust.

Veel sterkte ermee...

Geplaatst

Hoi Hoi

Mijn werkgever(zorgcoordinatie)weet er ook vanaf,maar ik ben echt blij want ik kan gewoon vrij krijgen als ik er naar toe moet voor de echo's en punctie en tp

En ze zijn best meegaand want ze vroeg ook of ik haar op de hoogte wou houden en dat ze hoopte dat het mag lukken

Dus ik ben erg gerustgestled door men werkgever en als ik dus uitval heb dan nemen collega's gewoon de extra diensten over:gekruiste vingers 1Liefs Elvira

Geplaatst

Mijn werkgever en collega's hebben alle begrip. Ik werk in een IT-bedrijf als DBA, en van huis uit is dit een mannenberoep. De zus van mijn chef heeft in de MMM gezeten, en hierover ook heel erg open met de familie gesproken. Hierdoor (met name denk ik dan) heeft mijn chef dus ook alle begrip. Alles kan en mag binnen de tijd en kan ik boeken als arts bezoek. De punctie boek ik als ziekteverzuim. Omdat ik af en toe ook gedetacheerd ben, zijn er vaak ook afspraken terwijl ik bij de klant zit. En ook die collega's en leidinggevenden zijn heel erg meegaand en meelevend. Ik ben naar vele mensen open hierin, en dat schijnt wel te helpen. Ze kunnen het vaak niet begrijpen/snappen/vatten, maar hebben begrip ervoor dat het voor mij belangrijk is, en dat ik voor begrip en vrijheid wel wat terug doe. Zo zal ik nooit de kantjes ervan af lopen en worde de uren die ik verzuim ruimschoots goedgemaakt. Het is een kwestie van geven en nemen.

Gek genoeg lijkt het er wel op dat de mannelijke collega's meer begrip kunnen/willen tonen dan de vrouwelijke collega's :blink:

We gaan binnenkort aan de laatste poging beginnen en we krijgen echt alle steun van de werk-omgeving. :icon_thumright:

Geplaatst

Ik heb gelukkig niets te klagen over mijn werkgever, een overheidsinstantie. Ik mag gewoon naar het ziekenhuis toe en hoef wat minder dossiers per week te bestuderen. Maar als ik sommige verhalen zo lees, dan denk ik dat er best een speciale verlofregeling voor mag komen. Sommige werkgevers zijn echt erg... Eigenlijk zou ziekteverlof al voldoende moeten zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden