Ga naar inhoud

Hoe reageert de werkgever?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ben gisteren 'de laan uit gestuurd' omdat de directeur van het bedrijf waar ik net 1,5 week ben begonnen 'er achter was gekomen dat ik een kinderwens had en dat niet paste in de continuiteit van het bedrijf'.

Wilde er hier op het forum niet echt een issue van maken, omdat ik er snel klaar mee was (wat een lul, ja sorry hoor! maar ben er niet echt rouwig om, hing toch al een rare sfeer). Alsof het al niet zwaar genoeg is allemaal, de man in de WW vanaf april, ik in de WW vanaf oktober... en dan ook nog eens in de MM..

Ach, er blijven domme mensen op deze wereld en ik pas de volgende keer heel erg goed op wat ik tegen wie zeg!

Geen woorden voor. Hoe is hij achter jouw kinderwens gekomen?

Het positieve hierin is dat je 'uitgerust' kunt beginnen aan de poging en geen stress hebt van die vreemde werksfeer daar.

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne, ook ik heb hier geen woorden voor.

Bij mij gaat het echt heel anders mijn werkgeefster ( werk 1 dag voor een stichting) vind dat ik alles moet in plannen zoals mij dat goed lijkt ze doet nergens moeilijk over en als ik een week niet kom is dat ook geen probleem ik ben zelfs op haar verzoek nu 2 weken thuis om het lekker rustig aan te doen en het kost mij ook nog eens geen dagen. Ik moet zeggen dat het dus ook echt een schat is.

Groetjes Chantal

Geplaatst

@Chantal, Chablis, Meiske en Spaatje, tsja...is beter dat ik er nu achter kom hoe hij is dan later als je al helemaal 'gesetteled' bent. Ik had vanochtend weer een onwijs leuk gesprek (nix verteld dus, want pas nu wel op) en goede hoop dat ik in januari een f a n t a s t i s c h e baan 'op de kop tik'...

Chablis, hij had schijnbaar wat opgevangen 'dat ik hormonen' gebruikte en had daar zijn conclusie aan verbonden.

Geplaatst

Hey sannie!

Ik hoop dat je wat leuks kan vinden....en sssstt niks zeggen over hormonen beebies en zwanger...:nono:

Groetjes spaatje

Geplaatst
..: "daar wordt aan gewerkt"

Zelfs dat niet! Alleen al het feit dat ik een 'kinderwens' had was voor hem al genoeg...joh we zien wel..eerst maar ff focussen op de IUI..buik gaat alweer lekker zwellen..pff dacht dat dat met de Clomid anders zou zijn *zucht*..sorry, dit was off topic :hypocrite:

Geplaatst

Mijn baas is ook niet zo begripvol. Ik kreeg als reactie toen ik mij ziek meldde na de punctie ivm tegen een overstimulatie aan, en heel veel pijn van de punctie: Oh we hadden wel verwacht dat je je ziek zou melden. Je bent zo vaak afwezig de laatste tijd. En dat terwijl ik voor elk ziekenhuis bezoek mijn eigenuren opgenomen heb. Ik kreeg ook te horen dat ze het allemaal wel heel bijzonder vonden dat het allemaal zolang duurde, toen ik net voor de testdatum een telefoontje kreeg of ik niet even voor halve dagen terug kon komen.

Het heeft allemaal wel heel veel stress met zich mee gebracht en ik moet nog even kijken hoe ik dat de volgende behandeling ga doen. Tot nu toe weten ze nog niet dat ik zaterdag weer ga beginnen met spuiten en wil ik ook zolang mogelijk stil houden.

Ik weet ook eigenlijk wel zeker dat hierdoor mijn contract niet verlengd gaat worden.

Groetjes Mariska

Geplaatst

@Maris, jouw situatie is even heel anders dan de mijne..als ik het zo lees is dit discriminatie en DAT MAG NIET! Wees je ervan bewust..

Geplaatst

Pff.... wat een verschil hé hoe werkgevers hiermee om kunnen gaan. Bij mij is het een bijzondere situatie daar ik werk als consultant. De opdrachtgever waar ik momenteel aan het werk ben is heel erg begripvol en deed nergens moeilijk over als ik afwezig was. Mijn eigen werkgever was iets minder soepel dus die weet nu ook nog nergens van. Zelfs mijn zwangerschap heb ik daar nog niet bekend gemaakt.

Met de opdrachtgever heb ik afgesproken dat ik de uren die ik afwezig ben door ziekenhuisbezoeken etc. gedeeltelijk kan inhalen op een tijdstip dat voor mij gelegen is. Daarnaast schrijf ik ook wat uurtjes op 'doctorsbezoek' maar niet teveel want anders krijgt mijn werkgever een vermoeden... hahaha, hoezo omslachtig?

Maar goed, ik heb veel meer te maken met mijn opdrachtgever en dat gaat allemaal prima. Mag dus echt niet klagen. Zelf de dagen dat ik te ziek was (lees misselijk en overgeven) om naar de zaak te rijden mocht ik gewoon thuis werken.

Zo kan het dus gelukkig ook.

Liefs, Dorine

Geplaatst
Pff.... wat een verschil hé hoe werkgevers hiermee om kunnen gaan. Bij mij is het een bijzondere situatie daar ik werk als consultant. De opdrachtgever waar ik momenteel aan het werk ben is heel erg begripvol en deed nergens moeilijk over als ik afwezig was. Mijn eigen werkgever was iets minder soepel dus die weet nu ook nog nergens van. Zelfs mijn zwangerschap heb ik daar nog niet bekend gemaakt.

Met de opdrachtgever heb ik afgesproken dat ik de uren die ik afwezig ben door ziekenhuisbezoeken etc. gedeeltelijk kan inhalen op een tijdstip dat voor mij gelegen is. Daarnaast schrijf ik ook wat uurtjes op 'doctorsbezoek' maar niet teveel want anders krijgt mijn werkgever een vermoeden... hahaha, hoezo omslachtig?

Maar goed, ik heb veel meer te maken met mijn opdrachtgever en dat gaat allemaal prima. Mag dus echt niet klagen. Zelf de dagen dat ik te ziek was (lees misselijk en overgeven) om naar de zaak te rijden mocht ik gewoon thuis werken.

Zo kan het dus gelukkig ook.

Liefs, Dorine

Een soortgelijke ervaring had ik ook met mijn werkgever. De opdrachtgever was schappelijker dan de werkgever. Echter, de werkgever heeft mijn contract beeindigd.

Geplaatst

Ah verdorie Chablis, that sucks! Lekker hoor zo net voor de feestdagen... :sad1:

Geplaatst

Nee hoor, dit was vorig jaar het geval. Ik zit nog wel werkeloos thuis. Echter, die ervaring heeft mij wel erg huiverig gemaakt hoe werkgevers ermee omgaan.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier ook zo'n l*l van een manager en ook collega's.

Aangezien ik op een afdeling stond waar je zwaar bij moet dragen moest ik hun collega's uitleggen waarom.

In vertrouwen!!!

Nou ik heb op het ziekenhuis gelegen met overstimulatie nu werd het hele geheel verdraait.

Nu krijg ik maar een half jaar contract zodat als ik in verwachting zou raken ( niet lekker zo gezegd maar weet genoeg) ze me geen zwangerschapsverlof hoeven te betalen.

Fijn hoor.

Geplaatst

meiden, ik schrik hier van. Ik ervaar precies het tegenovergestelde: zowel mijn bazen als mijn directe collega's weten waar we mee bezig zijn. Ik heb zelfs 2 weken geleden promotie gekregen, terwijl ze weten dat ik nu middenin een icsi-traject zit. Toen ik een week thuis moest blijven na de punctie en me daar enorm schuldig over voelde, heeft hij me alleen maar getroost en aangegeven dat het het belangrijkste was dat ik me weer goed ging voelen.

Ik vertel dit niet om te pochen, maar om te laten zien dat het dus wel anders kan!

Geplaatst

Ik ken gelukkig bij mijn huidige werkgever ook alleen maar positieve kanten. Ik werd op het matje geroepen omdat ik na de tp gelijk een avonddienst ging draaien en of ik dat de volgende keer niet wilde doen, maar gewoon die dag thuisblijven.

Zo lief en zo veel begrip daar ben ik ze zo dankbaar voor.

Jammer dat werkgevers en collega's soms zo horkering gedragen, alsof het nog niet zwaar genoeg is.

Geplaatst

Ook ik schrik hier van en ik ken het dus ook niet mijn werkgeefster geeft mij alle ruimte en tijd kan altijd schuiven met mijn uren en ik heb zelfs 2 weken vrij gehad naar de TP en toen ik dus niet zwanger bleek te zijn hebben ik een enorme bos bloemen gekregen met een heel lief kaartje.

Hebben sommige werkgevers dan echt geen gevoel??????

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik werkte 1,5 maand bij deze werkgever toen we het IUI-traject in gingen. Ik heb toen met leidinggevende afgesproken dat een 'normaal' doktersbezoek gewoon binnen de normale regelingen valt, maar de IUI en nu IVF, dat ik deze uren opneem van overuren.

Ik heb hier geen seconde spijt van gehad, want ik krijg ALTIJD vrij en begrip.

Geplaatst

jeetje wat erg om te lezen hoe weinig begrip sommige werkgevers hebben!! Nadat ik het verteld had heb ik daarna nog wel gesteggel had over de uren, uiteindelijk na het overlegd te hebben met het "hoger management" krijg ik de uren die ik naar het ziekenhuis moet van de baas. Dus fijn dat er op die manier begrip komt, maar kreeg wel de vraag hoe vaak ik dacht afwezig te gaan zijn en of ik mijn ziekmelding zoveel mogelijk wil beperken.....

• 2 weken later...
Geplaatst

Bij mij op het werk ook geen begrip van hogerhand dan. Alle bezoekjes aan het Geertgen kosten mij mijn verlofuren. Ik probeer de afspraken zoveel mogelijk

's ochtend te plannen, voor zover dat mogelijk is. Mijn collega's weten het ook en leven erg met mij mee. Maar er is nauwelijks ruimte dat iemand voor mij komt werken, aangezien iedereen verder is ingeroosterd, wij werken namelijk op 3 locaties. Ik vind dit erg vervelend, aangezien er op die manier nauwelijks uren overblijven voor een weekje vrij. Afgelopen jaar had ik maar 2 weekjes daarvan over. En dit jaar heb ik maar geen vakantie ingediend, want ik weet niet hoeveel ik nodig heb.

Mijn man heeft 2 banen. Op een werkplek heeft hij het zo kunnen regelen dat de helft van de uren voor de baas zijn, en de andere helft voor hem. Dit is echt super, het kan dus wel!!

Geplaatst

Hoi Maya,

Is het geen idee om een bedrijfsarts in te schakelen? Mijn werkgever wilde ook dat ik verlofuren zou inleveren maar ik ben toen naar de bedrijfsarts gestapt. Die heeft op papier gezet dat iedereen recht heeft op arts/ziekenhuisbezoeken indien dit medisch noodzakelijk is. Sindsdien geen enkel verlofuur ingeleverd.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Mijn werkgever is erg begripvol. Bij de vorige ivf/icsi's heb ik mijn overuren gebruikt als het een dagje niet ging of ik later wilde beginnen. Het doktersbezoek was gewoon volgens CAO (meestal haalde ik het wel, binnen 2 uur heen en weer naar Geertgen). Dag van punctie en TP kon ik me gewoon ziek melden. En toch was het lichamelijk en mentaal zo zwaar dat ik na het mislukken van de poging me ziek heb moeten melden. Ik moet lang stimuleren (wel 4 weken ipv de normale 10-14 dagen) en heb op mijn tandvlees gelopen. De combinatie met een mentaal zware baan was echt een beetje teveel van het goede. Nu ben ik voor het begin van de behandeling naar de bedrijfsarts gegaan. Vanwege eerdere medische problemen kent hij me goed en weet dat mijn energie beperkt is en ik veel lichamelijke klachten krijg van de hormonen. Zijn conclusie: vanaf dag 1 van de behandeling 50% werken, evt. thuis. Vanaf de dag van punctie t/m de dag van TP volledig ziek.

Dat ik dit al weet geeft mij veel rust. Ik kan wat meer slapen en ontspannende dingen doen. Deze laatste poging moet alle kansen krijgen!

Zo kan het dus ook en als ik jullie verhalen lees heb ik erg geboft met mijn werkgever EN met mijn ARBO-arts.

Geplaatst

Tijdens mijn 4e en 5e IVF poging had ik enorm veel stress op de werkvloer. Ons team liep niet lekker en ik kon er de klok op gelijk zetten dat, wanneer ik midden in een poging zat, het gedonder weer begon.

Inmiddels werk ik op een andere locatie (zelfde werkgever) en krijg ik alle begrip, medewerking en medeleven.

Gisteren de terugplaatsing gehad en op 1 ochtend en een vergadering na ben ik de komende 2 weken vrij. Het kost me wel mijn eigen uren maar die mocht ik van vorig jaar opsparen voor nu (onze uren mogen in principe niet meegenomen worden naar het volgende jaar).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden