Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Succes met je volgende poging Toekie!

Gisteren een dag gehaf zonder tillen en veel traplopen en ik voelde me een stuk beter!

Blegh Marga. Ben je wel weer beter?

Sent from my iPad using Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, ik had weer echt mijn ochtend niet. Geen idee waar het nou vandaan kwam. Ik zal verdere details besparen. In ieder geval kon ik gelukkig weer gewoon eten en ben ik nu aan het werk.

Morgen lekker een paar dagen naar Barcelona. Door alle hormoonbehandelingen heeft vakantie er het afgelopen jaar niet echt ingezeten door alle behandelingen dus we kijken er wel naar uit!

Geplaatst

Oh heerlijk! Ga er maar lekker van genieten!

Hier weer opgeknapt van de voedselvergiftiging. Heb wel 30 x overgegeven. En kreeg door alle buikkrampen last van harde buiken. Vk nog gebeld maar hoefde mij geen zorgen te maken, zolang ik geen bloedverlies kreeg. Nog wel een beetje slapjes, maar gaat al stukken beter. Hier de eerste tijd geen Chinees eten meer. Bleh!

Hoe gaat het met de rest van de dames? Is iedereen al over de 12 weken grens heen? Nog echo's op de planning deze week?

Prettig weekend!

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Marga: wat rot voor je, gelukkig al aan de betere hand!Vandaag de uitslag van de combitest gekregen. 1:3746, mooie uitslag want ik ben 36 jaar!! Morgen ga ik het eindelijk op mijn werk vertellen dat ik zwanger ben!! Ben benieuwd :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mij. Vandaag 18 weken! en een afspraak bij VK. Ik was blij om te merken hoe opgelucht ik was dat het hartje het nog deed. Laatste tijd erg somber geweest ofwel niet erg blij zoals ik eerder had aangegeven. Maar als ik toch blij wordt dat het hartje het doet, vind ik dat een goed teken:) Ik was toch een beetje bang dat ik een zwangerschapsdepressie had, maar ik merk dat ik meer kan genieten van dingetjes dus laat het hopelijk een dip zijn.

Ik vind het al naar genoeg.

3 april 20 weken echo en hoop dat "echt te kunnen gaan genieten".

Geplaatst

Fijn om te lezen Caro-lin! Hopelijk komen er steeds meer genietmomenten bij vanaf nu. Op naar de 20wkn echo.

Toekie, leuk om van je te horen en ik ga je zeker volgen wanneer je weer start, en meeduimen natuurlijk.

Lavendel, wow dat is ook een uitslag om heel blij van te worden, wat een geruststelling toch weer!

Hier behoorlijk zenuwachtig voor de 20wkn echo van donderdag. Ga me toch af en toe allerlei negatieve dingen in mijn hoofd halen, dus van mij mag de tijd even heel snel gaan tot donderdagochtend.

Geplaatst

Wat fijn dat je toch een beetje kan genieten Caro-lin! Hou dat vast :-)

Wij zitten nu in Barcelona en ondanks dat we rustig aan doen, heb ik het af en toe best zwaar. Het is stiekem toch wel veel lopen en slenteren wat we doen. Ik dacht dat ik wel een beetje conditie had, maar dat geldt niet voor de banden en buik.. Maar met elke dag een dutje is het wel vol te houden :-)

Geplaatst

Geniet ervan Johanneke, tja slenteren daar houden buikjes niet zo van weet ik uit ervaring ;-) .

Hier weer bovenop een blauw/roze wolk...een uur lang naar ons kindje kunnen kijken tijdens de 20wkn echo. Alles zag er perfect uit, alleen wilde mw/mn niet echt stilliggen en duurde het dus nogal voordat ze alles in beeld had gehad. Hoe vervelend voor ons haha. Alleen nog wel met 32wkn een echo ivm de baarmoeder die tamelijk laag ligt. Ze maakte zich er geen zorgen over, maar even voor de zekerheid checken tegen die tijd.

Geplaatst

Fijn jett dat het bij jou ook goed was! Zweef lekker verder op je wolkje! :)

Johanneke geniet van je vakantie.

Carolin fijn dat je wat meer kunt genieten. Het heeft tijd gehad om zwanger te worden, dus geef jezelf de tijd om te wennen aan het idee dat je nu zwanger bent. Dikke knuffel voor jou.

En de rest van de dames veel succes met alles!

Geplaatst

Dames wat heerlijk om elke keer te horen dat het goed gaat. Gisteren het hartje weer even mogen horen! Heerlijk!!! Bloeduitslag ook doorgenomen en die was perfect, ijzer en suiker was helemaal goed, bloeddruk ook. Mijn partner heeft alleen een andere bloedgroep dus ze gaan nog de bloedgroep van de baby checken.

Geplaatst

Gefeliciteerd met je positieve bloedtest. Wat kunnen de gevolgen hebben dat je man een andere bloedgroep heeft?

Ik lag vanmiddag even op bed en voelde ukje flink bewegen. Toen keek ik naar mijn buik en zag mijn buik wat golven. Ooh wat is dat bijzonder grappig om te zien. Direct even een. Filmpje ge-appt naar mijn man. Die ook helemaal verliefd!

Geplaatst

Volgens mij heb ik de baby ook gevoeld. Ik zeg volgens mij want het is voorbij voordat je het in de gaten hebt en er bewust van kan zijn.

Ik was ook te druk om er bij stil te staan en nu is baby als ik op de bank zit natuurlijk aan het slapen:(

Ik ga morgen extra opletten!

ps bij mij is mijn suiker nooit gecontroleerd. Is dit standaard of uitzondering?

Geplaatst

Oh Carolin wat mooi dat jij het ook gevoeld hebt, als je eenmaal weet hoe het voelt, dan voel je het straks wel vaker. Geniet er maar van hoor! :)

Geplaatst

Ik twijfel nog steeds of ik nou wat voel of niet. De ene keer lijkt het echt een pokje. De andere keer lijken het gewoon mijn darmen te zijn. Wel is volgens mij af en toe mijn buik dikker dan de andere keer. Alsof hij af en toe weer naar boven beweegt..

Geplaatst

Marga: als de baby mijn bloedgroep heeft is er niets aan de hand. Als het die van mijn partner heeft dan krijg je na de bevalling geloof ik een prik met antistoffen.

Geplaatst

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep

Echo/afspraken:

Andrea-lina - 31 mrt 20 weken echo

Johanneke - 1 april 4e echo vk, 8 april 20 weken echo

Jett - 3 april vk

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Hoi meiden, heb even het lijstje naar voren gehaald. Leuk om weer even te updaten?

Andrealina héél veel succes en plezier met de echo vandaag, hopelijk is alles perfect met jullie twee kleintjes.

Hier gaat het lekker, voel Leeuwtje vaak...'t is echt een stuiterballetje en reageert erop als ik met mijn hand voorzichtig duw...superleuk. Verder op het moment niet echt enorm aan het groeien, beetje rustpuntje geloof ik. Beter dan de bijna een pond per week van afgelopen maand.

Geplaatst

Echo/afspraken:

Jett - 3 april vk

Mama2009 -

Marga13 - 1 april controle vk

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Echo/afspraken:

Jett - 3 april vk

Mama2009 -

Lavendel -

Caro- lin - 3 april , 20 weken echo

Arzu -

Voel nu elke dag de baby eventjes bewust...;)

Geplaatst

Andrea hoe was je echo gisteren? Hopelijk is alles goed. Johanneke jij ook succes vandaag bij de vk.

Jett en carolin succes donderdag bij de vk.

Hier net weer terug van de vk. Alles was goed met Ukje, hebben even het hartje mogen luisteren, toen zette ukje zich af tegen mijn blaas, en weg was hij/zij. Haha best grappig om het zo te voelen :)

Fijne week nog, ik knijp er even een paar dagen tussenuit, maar hou jullie wel in de gaten hoor ;)

Liefs mij

Geplaatst

Geen echo gehad vandaag maar wel even naar het hartje mogen luisteren. Tot hij zich verstopte. Qua formaat van mijn baarmoeder had de vk wel het idee dat het een flinke baby is. Maar volgende week weten we daar meer over, dan is de 20 weken echo. Ik ga ook een keer extra bloed laten prikken voor mijn ijzergehalte. Ivm een virus heb ik vroeger een bloedtransfusie gehad en de artsen in het umc willen zeker weten dat dat goed blijft. Bloeddruk was in ieder geval normaal.

De vk drukte op mijn buik om de grootte van de baarmoeder te voelen. Toen ik zei dat dat daar pijn deed zei ze dat dat de banden zijn. Ik ga nou binnenkort maar eens naar de fysio.

Verder denk ik toch dat ik Freddy af en toe voel schoppen. Zeker als ik voorover gebogen sta vraagt ie om wat meer ruimte ;-)

Geplaatst

Echo/afspraken:

Jett - 30 april vk

Mama2009 -

Lavendel -

Caro- lin - 3 april , 20 weken echo

Arzu -

Marga en Johanneke, fijn dat alles weer goed was en leuk hè om weer naar het hartje te luisteren? Ik ben vanochtend bij de vk geweest en alles weer prima. Hartje geluisterd en meneer/mevrouw schoot er ook vandoor.

Andrealine hopelijk was alles oké bij jullie?

Caro-Lin, heel veel succes morgen met de echo, hoop dat alles perfect is en dat jullie lekker lang naar jullie kindje mogen kijken en van hem/haar kunnen genieten. Willen jullie weten wat het wordt?

Geplaatst

Ik weet al heellangwat het is! Sinds week 15.

Maar ik ga het pas zeggen bij de 24 weken want dan is het levensvatbaar, vond ik wel een juist moment.

Nu nog een beetje een geheimpje van ons 2e.

Als je het zegt is het zo echt...;-)

Ik ben erg benieuwd morgen. Ik hoop dat we een beetje mogen filmen.

De vorige keer mocht dat maar was een heel onduidelijk filmpje, konden we niets mee helaas.

Geplaatst

Even een berichtje van mij. Leuk al die goede berichten. :)

Jij weet dus al gewoon wat het word Caro! Heerlijk. Wij hebben met de 20weken echo een DVD mee "gekregen" we konden kiezen om alles erop of alleen een samenvatting. We hebben voor het laatste gekozen. Erg leuk om ook aan de opa's en oma's te laten zien.

Vandaag kon mijn man ukje ook zien bewegen aan mijn buik. Voelen lukt nog niet. Aangezien de placenta voor ligt en daar nog weer een cm of 3 aan vet ;) haha. Komt vanzelf.

Veel plezier bij de echo's en andere controles deze week nog.

Geplaatst

Gister de 20 weken echo gehad.

Alles was goed behalve dat de navelstreng 2 bloedvaten heeft ipv 3 bloedvaten. Dat kan betekenen dat de baby een lager gewicht heeft dan gemiddeld of dat er iets met de niertjes aan de hand is. Dus maandag gaan we naar het AMC voor verder onderzoek. Maar dit schijnt vaker voor te komen en meestal is er niets aan de hand dus ik maak mij geen zorgen.

Het valt mij trouwens wel op dat elke keer de baby wel heel erg rustig is op de echo. Dit was onze 8e echo alweer. Ik heb de baby nog nooit echt zien bewegen behalve reflexies. Daat maak ik mij wel een beetje zorgen over. Ik voel de baby ook niet echt bewegen maar dat kan kloppen want de placenta ligt tussen de baarmoeder en de buikwand.

Maandag meer....

o ja we hadden gevraagd of we mochten filmen en dat mocht, maar thuis bleek het filmpje een error te hebben. Goedkoop is miskoop in dit geval...

Een dvd is ons niet aangeboden.

We hebben wel een pretecho over 6 weken!

Geplaatst

Hoi Caro-lin, ik zou me inderdaad niet te druk maken over die bloedvaten, geloof dat het zelfs bij 1 op de 100 zwangerschappen voorkomt. Heb een collega die vorig jaar bevallen is van een kindje waarbij er ook 2 bloedvaten waren en het was gewoon hollands glorie. Ben benieuwd wat ze maandag zeggen. Succes alvast x

Hé en misschien heb je gewoon een heerlijk relaxt kindje in je buik? Lijkt me ook zo'n momentopname bij de echo. Kindjes slapen toch vooral ook heel veel in je buik? Het was in ieder geval bij mijn kindjes alle drie verschillend: de eerste lag ook altijd heel rustig op een paar beweginkjes na te dobberen, de tweede was al wat drukker en deze is echt heel actief. Maar ook vooral op bepaalde uren per dag.

En wat een domper dat apparaat, lekkere timing om een error te geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden