Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Johanneke: geen probleem hoor, ben zelf zo dement als maar zijn kan:)Wat fijn dat je ook weer intiem bent, is ook belangrijk voor jezelf en je partner. Hoe houden de mannen zich er eigenlijk onder? Die van mij doet alles voor me, vraagt 100x hoe ik me voel en is nerveuzer dan ik:) schattig hoor maar soms irriteert het me ook wel hihihi

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mmmhh ik wilde het niet toegeven maar ik ben zo chagerijnig als ik weet niet wat. Mijn lief probeert echt heel erg zijn best te doen, maar alles irriteert. Ik baal zo van mijzelf. Ik kan gewoon nergens van genieten. Ik had een zwangerschap echt anders vorgesteld. Het valt een beetje tegen:-(

Is dat heel erg raar??

@mama2009; wat fijn dat "boontje" het ook goed doet! Hoeveel weken ben je nu?

Geplaatst

mama20009:geweldig, geniet ze daarboven!

Caro, heel herkenbaar; denk je alleen maar máánden gelukzalig te gaan rondlopen, loop je met een sikkeneurig hoofd rond. Maar goed, van te voren weet je ook niet wat die gierende hormonen doen. Heb het zelf vooral de eerste 12 wkn zo'n beetje...daarna voelde ik me een stuk rustiger worden, gezelliger en positiever. Hopelijk komt die hormoonbom bij jou binnenkort ook een beetje tot rust en kun je tussendoor wel wat gelukzalige momentjes meepakken ;-) .

Hier vandaag op autojacht geweest; we moeten straks een auto hebben die iig 3 kinderzitjes achterin kan herbergen. Blijkt nog best lastig. Bij veel auto's is het middenzitje van de achterbank vaak te smal. Wordt dus nog vervolgd.

Geplaatst

Caro, ik heb daar ook een beetje last van. Zo beroerd als ik me de afgelopen weken voelde zat ik me af en toe af te vragen waarom we dit ook alweer deden.. Maar de meesten gaan zich na ongeveer 12 weken wel beter voelen en dat is volgens mij bij mij ook zo.

Jett, je zou bijna gaan kijken naar een auto met nog een extra stoel achterin. Wij pasten vroeger met zijn vieren op de achterbank van een citroen bx, maar toen waren we al uit de zitjes gegroeid...

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Hier ook tot een week of 12 van die buien. Nu zijn die buien wat omgeslagen naar: om-alles-huil-buien. Soms te komisch voor woorden. Een film waar ik om moet huilen, en dan vervolgens in de slappe lach...

Hier is manlief ook erg lief. Het huis heeft er nog nooit zo schoon en opgeruimd uitgedien. :)

Wij zijn aan het bedenken hoe ons huis ingericht moet worden. We hebben een senioren woning met 2 slaapkamers. 1 kamer beneden hebben we voor mijn oppaskindjes. Nu willen we boven een extra ruimte creëren. Komt vast wel goed, we hebben nog 25 week ;)

Wat een gedoe is dat toch altijd met die auto's. Hoop dat je kunt slagen. En de intimiteit is hier net als anders. Blijf genieten! Het kan geen kwaad. :D

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Ik hoop zo dat die buien snel overgaan. Ik schaam mij een beetje dat ik niet kan genieten, niet blij kan zijn. Ik had anders verwacht....

Morgen ga ik bellen voor een echo over 2 weken. Gewoon omdat ik de kleine wil zien. Kan mij niet voorstellen dat je bij een "gewone zwangerschap" maar 2 echo's hebt!

Ik wil de kleine zo vaak mogelijk zien, toch zo'n wonder. Dat zijn toch een beetje mijn geluksmomentjes nu:sly:

Geplaatst

Caro je moet je nergens voor schamen. Je kan er niets aan doen wat je wel of niet voelt. Blijf lekker bij jezelf. 2 echo's vind ik ook maar weinig hoor!!!

Geplaatst

Gisteren heb ik bij een vriendin heel lekker alcoholvrij bier gedronken! Het is van het merk Jever en schijnt te verkrijgen zijn bij Mitra. Is weer eens wat anders dan appelsap of water ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Vandaag hartje weer gehoord. Toch weer echt zo'n moment dat het weer echt is; de baby leeft in mijn buik!

Ik denk dat ik het nu toch echt moet gaan vertellen want die uitslag van nipt kan ik niet afwachten.

Namelijk pas 26-2 afspraak voor nipttestbij olvg en dus bij 16 weken de uitslag. En ik heb nu al mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht.

Dus ga het zo langzaam aan iedereen laten weten:-)

@Johanneke; ik ben echt een wijn liefhebber maar sinds kerst geen druppel gedronken en gelukkig helemaal geen behoefte. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Ik dacht zelfs als ik een keer echt zin heb, dan kan een half glaasje geen kwaad.

Aan de andere kant hoe groot is de behoefte nou voor een half glaasje?? Kan mij er niets meer bij voorstellen haha

ps ik heb in eerdere zwangerschap alcoholvrije wijn geprobeerd, dat was echt vies.

Alcoholvrij biertje is overigens goed weg te drinken

Geplaatst

Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord. Is toch altijd weer een geruststelling.

Bij mij weet de familie het intussen ook. Misschien dat ik het nou ook een beetje kan gaan geloven :-)

Er is trouwens ook lekkere alcoholvrije wijn. Die vind je alleen niet bij de supermarkt of slijter maar bij de wijnhandel. Ik heb met oud en nieuw een heerlijke witte wijn en heerlijke bubbels gedronken.

Geplaatst

Wij hebben vandaag ook het hartslag van ons ukje mogen horen die deed het goed! 167 per minuut. Als ik de fabels moet geloven word het een meisje... dat weten we cker met 24 weken :)

Heel bijzonder om het zo te luisteren. En mijn gewicht is nu 4 kilo erbij volgens de vk heel goed. Alleen wat mij. Reces factor c niet goed, en moet hierdoor met 27 weken weer bloedprikken. Volgens de vk hoefde ik mij geen zorgen over te maken. Dus ga ik dat ook niet doen ;)

Geplaatst

Meiden wat fijn dat jullie weer naar de hartjes hebben kunnen luisteren. Zou ook weer willen, maar moet nog tot volgende week wachten. Vind het erg lang zo...4 weken niets. Word er ook weer onzeker van, ondanks mijn BUIK. Hoop stiekem de vk een echo te ontfutselen, maar geen idee of ze daar in gaat trappen.

Een lekkere alcoholvrije wijn?? Weet je nog welk merk het was? De wijntjes die ik heb uitgeprobeerd waren allemaal niet geweldig. De alcoholvrije biertjes vallen me wel mee: zeker straks als het weer lekker weer wordt (zal toch ooit wel een keer lente worden??), een witbiertje.

Geplaatst

Marga: wat fijn dat alles goed was ! Jett: morgen eindelijk aan de beurt ja!! We hebben gelijk vroeg in de ochtend de afspraak, gelukkig maar want ons geduld is een beetje op nu:) ben zo benieuwd!

Geplaatst

Ik weet nog dat die van vini vici lekker was. Dat was een witte, mousserende wijn. Hoe die andere heetten weet ik niet meer. Het waren wel allemaal witte wijnen. De enige rode die ik heb gehad was van AH en niet te zuipen.

Hier is het ook nog lang wachten tot de volgende echo. Nu nog 2 weken wachten.. Verder heb ik nog wat broeken geprobeerd vandaag maar niks paste meer. Heb nog maar wat extra grote leggings en rokjes gehaald.

Sent from my D5503 using Tapatalk

Geplaatst

Hoi meiden, hier weer even een berichtje van mij.

Gaat niet zo lekker. Gisteren weer een echo gehad en met de kleintjes alles goed gelukkig. Ze groeien heel hard. Nu 8,3 cm beiden (zonder beentje gemeten), dus in totaal ongeveer 11,5 cm.

Mijn bloeddruk was aan de hoge kant, daar gebruikte ik al bloeddrukverlagers voor, maar nog wat hoog.

Gisteravond ineens heel duizelig en hop daar viel ik flauw. Bloeddrukwisselingen zijn heel slecht voor de placenta's. Nu sinds het flauwvallen ontzettende hoofdpijn.

Constant heel heftig. De verloskundige gebeld en als het niet overgaat moet ik morgen weer bellen. Wel paracetamol op vanmiddag en me ziek gemeld op het werk voor een dagje en in bed gegaan. IJzergehalte ed waren allemaal goed. Resusfactor negatief dus ik ook met 27 weken weer bloedprikken en eventueel een injectie.

Ook heb ik veel last van obstipatie waarvoor ik movicolon heb gekregen en een vaginale schimmelinfectie, maar dat gaat hopelijk snel over.

Vannacht lag ik in bed en werd wakker van een vies nat gevoel. Heel mn nachtpon nat bij mn borsten. Heb ik melk lekkende borsten. De vk moest erg lachen en zei dat dat normaal was bij tweelingzwangerschap. Ik vroeg haar of het niet te vroeg was.

Geplaatst

@Marga; Wat leuk dat je het aantal slagen te horen hebt gekregen. Dat kreeg ik niet te horen. Ze was zelfs bijn a mijn kadootje vergeten....maar ja ze hadden ook een stroomstoring dus er was mogelijk wat concentratieverlies. Heb jij geen 20 weken echo met geslachtbepaling dat je het pas bij 24 weken hoort???

@Jett; Ik heb weer een echo ingepland op 6 maart bij 15 weken. Gewoon voor een extra check en om de kleine weer te zien.

Dit kost 40 euro omdat het geen verplichte check is die door verzekering wordt vergoed.

@Lavendel; veel succes en plezier morgen!

@Adrealine; wat vervelend dat je zo veel last hebt maar wel top dat je kleintjes het goed doen. En moest toch wel lachen om die melk uit je borsten haha

Geplaatst

Andrealine. Wat heftig zeg! Dat is een heel verhaal met veel zorgen op het moment. Hopen dat je bloeddruk snel weer iets naar beneden zakt zodat je je wat beter mag gaan voelen. Sterkte ermee meid!

Carolin ik weet het pas over 24 weken. Dus nu 16+ 24 weken = 40 mijn man wil niet weten wat het word en ik heb mij er bij neer te leggen... maar natuurlijk zoek ik wel alles uit om uit te zoeken wat ik in mijn buik heb zitten. :) ;) haha

Lavendel heel veel Suc6 morgen met je echo openlijk is alles goed.

Fijne avond nog ;)

Geplaatst

Eindelijk de eerste echo gehad! Een hele prachtige echo met een mooi stevig kloppend hartje!!! Het bewoog zelf even zei ze. Ik zal proberen vanavond de foto vd echo te plaatsen. Het leek overigens net alsof het ukkie een Kuifje had hihihi zo grappig! Het is precies 2 cm en 8.5 week.

Geplaatst

Wouw goed nieuws Lavendel! Nu kun je misschien een beetje meer genieten van het wondertje. Kun je het al een beetjes geloven dat je een klein mensje in je hebt groeien?

Liefs Marga

Geplaatst

Fijn Lavendel! Voelt goed he, om hem zo te zien? Ben wel benieuwd naar het kuifje..

Marga13, wat zegt je gevoel dat het wordt? Wij willen allebei niet op voorhand weten wat het wordt, ook al ben ik wel heel nieuwsgierig. Maar mijn gevoel zegt een jongetje.

Geplaatst

Johanneke mijn gevoel zegt een meisje. En mijn man denkt een jongen. Eén van beide zal het hoe dan ook goed hebben. ;) haha. Ben best nieuwsgierig en mijn vk zei gisteren dat ik niet te veel op internet moest kijken, omdat er veel negatieve verhalen op staan of juist mooi weer verhalen... ben benieuwd of mij dat lukt om niet van alles op te zoeken. ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden