Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij zitten nu op zo'n 90 kaarten en nog een aantal mailen. Volgende week maar eens adressen gaan verzamelen.

Deze week nog even aan het werk. Dat is verder niet al te zwaar en ik merk dat ik, ondanks dat ik al een tijdje thuis zit, het toch nog wel kan. Maar in combinatie met slecht slapen ben ik toch wel moe.

Vorig jaar hebben ze bij mij wat endometriose richting de blaas weggehaald. Dat begint nu wel een beetje een trekkerig gevoel te geven. En nu ook best vaak het gevoel van een volle blaas, maar dan ligt Freddy er gewoon lekker op.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Johanneke wat vervelend. Ik herken het. Heb endometriose op m'n blaas, buitenkant baarmoeder, holte van Douglas, achterkant darmen en eierstokken (gehad)(daarom ook de ivf en icsi's). Heb 3 operaties gehad de afgelopen jaren en hier merk ik ook dat het echt trekt aan littekenweefsel en verklevingen.

Marga wat jammer dat je verkleurd bent van het zonnetje. Gelukkig schijnt het weg te trekken na een tijdje.

Wanneer dragen jullie de draagdoeken? Ik heb nog niet over draagdoeken nagedacht.

Adresstickers zijn allemaal geschreven. Wij gaan de kaarten paar dagen na de geboorte verzenden om nog even samen rust te hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik heb goed nieuws!!! De echo was helemaal goed! Het vruchtje loopt goed op schema en er was een stevig kloppend hartje te zien. Ik heb nog een beetje het gevoel alsof ik droom maar ik ben super blij!!!

Marga, balen van je zwangerschapsmasker en ik lees ook nog wat andere ongemakken. Vervelend. Verder flink bezig met de kaarten lees ik. Nog eventjes meiden. Ik denk aan jullie!

Geplaatst

Wauw toeki wat goed nieuws!!!!!! gefeliciteerd!!!

Tja die klachten... volgens mijn man ben ik een zeurtje haha.

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Wat goed nieuws Toekie! Hou je ons een beetje op de hoogte hoe het gaat in de toekomst.

Marga je man heeft idd makkelijk praten. De mijne denkt soms ook dat het allemaal wel gaat. Terwijl ik amper wat kan door de bloeddruk. Daarentegen loopt hij wel om alles wat ik nodig heb. Dus dat maakt alles goed .

Geplaatst

Toekie wat een geweldig nieuws en wat een spannende dag weer voor jullie, van harte proficiat meid en nu lekker doorbroeden. Op naar een prachtig kindje xx

Hier drukke week achter de rug, dus moet nog een beetje bijlezen. Ook last van de hitte gehad dit weekend, pff, iedereen lekker buiten bezig en ik dacht alleen maar aan waar in huis het nog een beetje koel was. Uiteindelijk veel suf en kortademig op de bank gehangen.

Vandaag de echo gehad en Leeuwtje ligt mooi op schema, een heel gemiddeld kindje mét behoorlijke appelwangetjes, superschattig. Hij/zij was wakker en lag lekker wat de drinken, spelen met de handjes en trappelen, heel lief. En het belangrijkste; de placenta lag nu 'gewoon' hoog op de achterwand, dus wat dat betreft moet thuis bevallen geen probleem zijn straks.

Ik heb de tricotti draagdoeken trouwens. De vorige twee keren heb ik de kindjes de eerste maanden bijna continu zo bij me gedragen . Zij en ik vonden het heerlijk en ik kon in de tussentijd toch van alles doen zoals stofzuigen enzo.

Oké ik ga snel de twee mannetjes op bed leggen en dan zelf op de bank, afgelopen nachten zó slecht geslapen door de warmte die nog in huis hangt en de snelle kramp in mijn benen...ben gesloopt.

fijne avond allemaal x

Geplaatst

Hey ik had nog wel een vraagje. Misschien weten jullie wat het kan zijn.

Ik heb sinds gisteren af en toe een soort van messteek gevoel down under. Ukje is op dat moment ook druk aan het bewegen. Maar is best vervelend gevoel, en heb geen idee wat het is... jullie?

Geplaatst

ha Marga, als je echt steken in je vagina bedoelt, zie stukje hieronder...had er ook last van en laatst opgezocht ;-)

[h=3]Steken in vagina[/h]Nog een veelgehoorde klacht: steken in de vagina tijdens de zwangerschap. Dit zijn heel vervelende en pijnlijk steken. Ook nu lijkt het alsof er een scherp voorwerp zoals een mes in de vagina wordt geprikt. Hoewel deze klacht vaak niet begrepen wordt door anderen is ze wel bij veel vrouwen aanwezig. De oorzaak ligt in de hormoonhuishouding en doorbloeding tijdens de zwangerschap. Belangrijk om te weten is dat deze hevige steken geen kwaad kunnen. Helaas is hier ook vrij weinig tegen te doen. Er is geen middel dat de steken laat verdwijnen. Ook komt het vaker voor tegen het einde van de zwangerschap. De oorzaak kan liggen in de zenuwen waartegen gedrukt wordt door de baby. Vooral wanneer de baby is ingedaald komen steken in de vagina wat vaker voor. De klachten verdwijnen na de bevalling weer.

Geplaatst

Woohoo Toekie! Gefeliciteerd! :-D

Dat gevoel ken ik Marga. Heb het vooral als ik de hele dag gewerkt heb, een harde buik heb en Freddy lekker aan het bewegen is... Dus nu maar even op de bank met de voetjes omhoog..

Geplaatst

Wow Toekie wat fijn voor jullie; een kloppend hartje.

Had je dat al eerder gezien bij vorige zwangerschappen? of is dit de eerste keer.

Ik had deze zwangerschap namelijk voor het eerst een kloppend hartje gezien en was zo onder de indruk. Geniet ervan!!

Vandaag is bij ons de kraamzorg geweest en na jullie verhalen was ik op alles vorbereid. Afkeuring van commode, plek van de box, kattenbakkies etc. Maar niets. Ze controleerde niet en keek nergens naar. Ze gaf alleen info. Heel aardig. Ze vroeg of we ideeen hadden over wat voor type kraamhulp we wilde haha

Ik heb aangegeven een oudere vrouw die niet zo klets;)

We krijgen 49 uur over 8 dagen. Heerlijk (denk ik)

Nu alleen nog de kaartjes. Heb 2 proef besteld. We hebben ineens twijfel over de volgorde van de namen. elke voornaam van de 3...tja.

We hebben nog even.

Geplaatst

Er was inderdaad al een keer eerder hartactie (maart 2012) maar ik heb het vruchtje en het hartje toen niet gezien. Nu zag ik het vruchtje meteen en het hartje een paar seconden later. Zo'n mooi gezicht. Mijn hcg was toen aan het begin ook 3x zo laag. Ik heb er een goed gevoel over maar spring pas echt een gat in de lucht over 3 weken.

Geplaatst
Er was inderdaad al een keer eerder hartactie (maart 2012) maar ik heb het vruchtje en het hartje toen niet gezien. Nu zag ik het vruchtje meteen en het hartje een paar seconden later. Zo'n mooi gezicht. Mijn hcg was toen aan het begin ook 3x zo laag. Ik heb er een goed gevoel over maar spring pas echt een gat in de lucht over 3 weken.

Ik hoop zo voor jullie dat deze kleine uk lekker 40 weken lang in jouw buikie mag dobberen.

Wij weten als geen ander wat voor wonder het is.

Ik kan het nu nog steeds niet goed bevatten en bij mij blijft de angst nog steeds dat het mis gaat:(

Kan pas echt blij als ik de kleine meid in mijn armen heb denk ik.

Prijs die ik heb moeten incasseren.....

Ons meissie was gister lekker aan het meevoetballen. Wordt vast een klein voetbalstertje haha

Geplaatst

Ik hoop ook voor jou toeki dat dit goed mag blijven gaan. Hebben jullie wel verdiend na zo'n traject. Het blijft bijzonder zo'n beebje in je buik te spartelen. Wij zien het echt als een wonder! :D

Geplaatst

En fijn dat je ons zo op de hoogte houd. Je bent nu 7 weken ofzo? En wanneer ben je uitgerekend? Xxx

Geplaatst

Vanochtend een echo gehad in het ziekenhuis. Freddy ligt 2 weken voor wat betreft groei! Donderdag heb ik een afspraak met de vk. Dan maar eens bespreken wat we doen als hij zo ver voor blijft lopen.

Geplaatst

Beter voor lopen in groei dan achter. Maar een grote baby kan ook weer complicaties met zich meebrengen. Mijn moeder heeft 4 grote baby's gekregen waarvan alleen de laatste bevalling soepel verliep omdat ze haar een week eerder hadden ingeleid. En mijn opa woog zelfs 12 pond bij geboorte. Ik ga dus vragen of ze de groei goed in de gaten willen houden en de optie van eerder halen open willen houden, mocht hij echt groot worden.

Geplaatst

Zou mooi zijn als ze het in de gaten gaan houden dus!

12pond!!! Pff dat is wel erg véél!!

Succes donderdag bij de vk.

Geplaatst

Jeetje 12 pond!! Ben toch heel blij dat ze vandaag de dag heel wat meer kunnen zien.

Goed je wensen bespreken maar idd met de VK.

Gisteren de laatste les zwangertotaal gehad. We hebben een leuke groep. Ik ben heel benieuwd naar alle beebjes. Ook van jullie hier op deze groep.

Ik heb steeds veel buikpijn steken. Het duurt kort maar is heel heftig. Schijnen oefenweeën te zijn.

Vanavond info avond op de kraamsuites, ben benieuwd.

Hier lijkt alles verder goed te gaan. Ik heb 2 kickboksende voetballers. Wat kunnen die trappen zeg .

Hoe gaat verder met jullie allemaal?

Geplaatst

Joh Johanneke, fijn dat ze het met je in de gaten houden, een lekker mollige baby is leuk, maar een 12 ponder jeminee, arme overgrootmoeder ;-) .

Ik denk dat ze gewoon van het wk houden die twee mannetjes...voetballen gewoon lekker mee Andrealine.

Hier de laatste twee dagen ook een heel actief Leeuwtje, heb het idee dat ie gisteren bijna niet geslapen heeft overdag, bleef maar schoppen/kriebelen/draaien. Blijft een heerlijk, gezellig gevoel. Vind het nu al een beetje jammer dat het over een week of 8/9 alweer voorbij is.

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug (verrassing)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug (verrassing)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug (2 jongens)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug (verrassing)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug (meisje)

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep(verrassing)

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep (jongetje)

Echo/afspraken:

Andrealine - 26 Juni gyn

Johanneke - 16 jun placentalokalisatie en bloedonderzoek, 20 jun vk

Jett - 18 juni vk

Mama2009 -

Marga13 - 19 Juni vk en inleveren geboorteplan

Lavendel -

Caro- lin - 20 juni

Arzu -

Geplaatst

Hoi Meiden!!

Actieve mini voetballertjes dus, zo te lezen! :D

Ons Ukje doet aan karate :) Hij/zij heeft zo hard gebeukt van het weekend dat ik 2 uur lang verging van de pijn. Ik had steken aan de zijkant van mijn buik, en dat trok niet weg nadat ik had gedoucht enzo. na wat google werk, toch maar besloten om de vk te bellen. Zij is langs geweest en toen opeens was de pijn weg.. (zul je altijd zien).. Gelukkig was alles goed, hartje geluisterd, urine was goed, bloeddruk ook. Conclusie: een trap tegen een spier, of een verrekte spier. Maar verder niets ernstigs.. PFFF schrok wel heel erg.

Ik heb haar ook nog even gevraagd naar die "mes" steken. Volgens haar was dat indalingspijn en hoefde ik me er niet druk om te maken. (dat deed ik ook niet)

Wat een heerlijk weertje zo hè?! lekker koel zo :D

Succes van de week bij de vk Caro-lin. of moest je naar de gyn?

Geplaatst

@Johanneke; 2 weken voor in de groei, dat is best veel.Hebben ze zich niet verekend in de zwangerschapsduur?? en ik moet er niet aan denken 12 pond.

Ergens ben ik blij met mijn kans op een kleiner kindje haha

Ik krijg steeds wel de opmerking dat ik een mooie kleine buik heb voor 30 weken dus voor in de groei zal het bij mij niet zijn.

Ik heb vrijdag een groeiecho bij echo praktijk en zaterdag een afspraak vk.

Bij ziekenhuis ben ik al lang niet meer. Die accepteerde mij niet omdat ik niet via icsi zwanger ben geworden....

Geniet elke dag van het getrappel. Wel veel maar niet hard gelukkig. Heb wel last de afgelopen 2 dagen van buikkramp. Zal eens vragen wat dat inhoud.

Ik dacht dat ik naar toillet moest maar dat was het niet dus.

Ergmoe de laatste tijd dus ga ook vragen om bloedtest op ijzer en b12.

Ik heb nog nooit een bloedtest gehad alleen heel in het begin.

Voor mij nog 6,5 week werken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden