Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is ook niet niets dat zwanger zijn. Ik heb gelukkig weinig klachten gehad maar nu ik verder ben gaat er steeds meer opspelen. Ik voel me ook totaal niet sexy eerder een kamerolifant:) ik ben van nature tenger en nu met 11 kilo erbij voel ik met loodzwaar. Mijn borsten zijn van B naar D gegroeid maar die hangen nu op mijn buik. Iedereen om me heen zegt dat ik er prachtig uitzie, straal en een mooie buik hebt maar zo voelt het soms niet. Binding met de baby heb ik ook niet altijd. Ik vind het soms maar raar dat we straks opeens een gezin zijn. Meeste moeite heb ik ermee dat ik niet de bezige bij kan zijn die ik ben... Niet zwaar tillen en rust nemen bleh daar ben ik klaar mee en ook ik snak naar een wijntje en een sigaretje op een gezellig doorzak avond met vrienden! Vandaag wel naar geboortekaartjes gekeken en een paar hele leuke gezien!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Johanneke; in het begin heb ik het benoemd bij de vk dat ik zo last had van somberheid en dat ik niet kon genieten. Ze zei dat dat normaal is vanwege hormonen en dat mijn geschiedenis ook niet niets is, maar niets om mij gerust over te maken. Dus heb ik het maar geaccepteerd. Maar ik voel mij nu zo schuldig. Ik merk dat ik een soort aversie heb tegen het hele begrip "moederschap". Vond in 1 keer moederdag ook zoiets belachelijks en wilde er niet aan mee doen terwijl ik het eerst normaal vond. Ook heeft het invloed op het contact met mijn ouders. Ik kan het niet aan. Heel raar.

Ik hoop dat als de kleine er is dat het allemaal anders zal zijn.

pppffff wat een ellende. Ik zeg steeds tegen mijn man; dit doe ik echt maar 1 keer; waardeloos dat zwanger zijn. Ben helemaal mijzelf kwijt.

Gelukkig heb ik verder weinig klachten. Ben nog erg mobiel. 9 kilo erbij, geen opgezwollen lichaamsdelen, rugpijn valt mee, dus wat dat betreft mag ik niet klagen.

Krijg ook steeds complimenten over hoe bescheiden mijn buikie is en hoe ik er uit zie.

dat doet mij eerlijk gezegd wel goed.

@Lavendel; borsten zij bij mij helemaa; niet gegroeid:( blijft bij een kleine C cup

En ja....een wijntje met een sigaretje, dat lijkt mij ook weer heerlijk en lekker doorzakken met vrienden!!!

Geplaatst

Ik zit zwaar in de stress over de verbouwing en babykamer. Er zou een stucadoor komen maar die laat niets van zich horen. Gisteren iemand anders over de vloer gehad en die adviseerde toch dat het hele plafond van de kamer met riet eruit moest... Begin augustus zouden mijn meubels moeten komen. Nu moet ik al la minute iemand vinden die dit kan gaan uitvoeren... Met de bouwvak vakantie voor de deur zal dit niet makkelijk zijn. Ik ben van nature een controlefreak en heb normaal alles ruim op tijd gereed. Nu heb ik maar geluisterd naar andere die zeiden: dat is je nesteldrang en je hebt zat tijd.. Komt goed ... Dus niet! Ik heb letterlijk nog niets maar dan ook niets klaar!! Normaal had ik zelf zoveel mogelijk gedaan en het is zeer frustrerend dat ik niet mag tillen of mee kan helpen!Grrrrrr ik kan echt wel janken! Sorry moest ik ff kwijt :(

Geplaatst

Ogh meid toch! Kan me best voorstellen dat je nu in de stress schiet! Ik hoop dat je een goeie en bereidwillige klusser vind die dit zo snel mogelijk wil fixen!

Carolin pas goed op je zelf! Als je denk ik trek het niet meer, vraag dan een gesprek aan met een psycholoog. En leg de lat voor jezelf niet te hoog. Misschien dat het na de bevalling gewoon ook nog tijd nodig heeft om er aan te wennen. Je bent denk ik niet de eerste die dit overkomt. Denk om jezelf! Dikke knuffel!

Geplaatst

He wat een rotzooi weer Lavendel. Hopelijk vind je nog snel iemand die dat kan doen!

Carolin, inderdaad goed op jezelf passen. Maar volgens mij doe je dat ook wel. Je hebt in ieder geval een kinderkamertje en allemaal spulletjes en kan complimentjes ook waarderen dus helemaal hopeloos is het niet..

Hier net een extra groeiecho gehad. Hij zit nu helemaal bovenaan de curve op P97. Buikje is groot, beentjes zijn lang en het hoofdje is in verhouding dan iets kleiner maar die ligt ook voor. Ze schat het gewicht nu op 3 kg.. Over 2 weken zie ik de vk weer en dan moeten we maar even kijken wat we doen. Ik geloof dat een grote baby normaal geen reden is om eerder te halen en ik heb geen idee of dit nou extreem is of niet.

Overigens ben ik vanaf nu met verlof :-)

Geplaatst

Fijn dat je nu ook met verlof bent! Geniet er maar lekker van! Heb geen idee of je beebje nu te groot of te klein is. Hebben ze ook een. Schatting kunnen maken hoe groot de baby is met 40 weken? Of was dat dit?

Ik heb zelf geen echo's meer gehad na de 20weken, dus heb geen idee hoe het allemaal werkt.

Fijne koele dag vandaag toegewenst!

Geplaatst

Breek even in voor Johanneke:

Vanaf de 20e week in de zwangerschap liep mijn jongste al voor op groei. Vanaf week 28 is dit tot aan de bevalling (37,5 weken) elke keer 4-6 weken voor op groei geweest. Men zei elke keer; groeiecho's zijn maar een schatting, ze kunnen er heel ruim naast zitten.

Mijn zoontje is met 37,5 week geboren en woog bijna 4,5 (!) kg. Bizar veel voor die termijn. Doordat hij zo groot was, kwam hij vast te zitten in mijn bekken en is hij met schouderdystocie geboren.

Volg je gevoel, dat is vaak het enige juiste.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Thanks Melis. Met 11 weken lag hij trouwens al een week voor. De vk wilde zelfs de termijn aanpassen maar vanwege de icsi weten we precies hoe oud hij is. Mijn gevoel ga ik zeker volgen. Ik denk ook wel eens dat mijn heupen niet voor niks zijn meegegroeid ;-). Maar ik denk dat ik het wel fijn vind om de baby niet langer dan 40 weken te laten zitten.. Maar we zien wel, ik zie nog steeds niet op tegen de bevalling.

Marga, ze hebben geen schatting gemaakt van wat hij bij 40w weegt. 4 weken geleden lag hij 2 weken voor, nu zo'n 3.. Maar wie weet heeft hij zn groeispurt nu wel gehad. Hier kwamen we overigens per toeval achter omdat ze met 30w nogmaals gingen kijken of de placenta wel goed lag.

Ik heb sinds een paar dagen veel meer last van harde buiken. Met name wanneer Freddy aan het bewegen is.. Dus wie weet komt ie te vroeg is en ie mooi van formaat.

Geplaatst

Wie weet dat freddy zich wat eerder aandient. Het kan ook best zijn dat je harde buiken krijgt doordat freddy weinig ruimte heeft, en dan bij de minste of geringste bewegen een harde buik oproept. Maar laten we hopen dat alles past, en alles voorspoedig verloopt!

Zoals de temperatuur van vandaag was, wil ik de hele week wel :)

Vorige week hebben we een zwangerschapshoot gehad, erg leuk om te doen. Gaan jullie ook nog zoiets doen?

Geplaatst

Probeer je er niet al te druk om te maken Johanneke, het komt echt goed, linksom of rechtsom.

De bevalling was verder prima te doen ondanks zijn gewicht. Geniet nog even van je zwangerschap!

Geplaatst

Ja we zijn erg blij met de foto's! Heb alleen van de fotograaf een link gekregen om te kijken, en zelf kunnen we er niks afhalen. We moeten nog even een paar mooie uitzoeken om te bestellen. Maar dat is best lastig.

Geplaatst

Ziet er heel mooi uit Marga!

Ik heb voor in de wagen dekentjes laten maken. Omdat onze ligwiegjes smaller zijn dan normaal. Lijkt er wel een beetje op.

Gisteren naar het ziekenhuis geweest ivm minder tot geen beweging van de kleine boys. Toen moest ik aan het ctg en konden ze maar 1 hartje vinden. Na een tijdje iemand er bij gehaald en samen gezocht. Gelukkig toen 2 hartjes gevonden. Ik heb vaak harde buiken zei de verloskundige. Maar ik voel ze eigenlijk niet op het moment dat ze op het scherm te zien waren. Ik voel wel dat m'n buik hard is maar niet echt 'harde buiken'.

Morgen echo en meten of er al ontsluiting is... Spannend. Voeten behoorlijk dik hier en steeds het gevoel alsof ik naar de wc moet. Maar als ik er zit is er niks aan de hand. Kan al beetje verstrijken zijn zei ze. Ik vind het allemaal maar heel apart. Morgen 35 weken. Dus binnen nu en 2,5 week hebben we 2 kindjes. Echt zo onwerkelijk. Nog steeds. Pas als ze er zijn denk ik dat het echt wordt. Ik hoop dat ik heel blij met ze ben. Nu is m'n gevoel nog zo apart. Zoals jullie ook beschrijven in eerdere berichten. Ik denk ook dat het wel samen ligt met de MMM.

Geplaatst

Bah dat is schrikken! Hopelijk was dit eens eenmalige actie van de boys. En blijven ze nog 2,5 weken gezond zitten.

Wat een leuke foto! Die robijn, die denkt met je mee ;)

En dank je voor het compliment van de wieg! :D

Zonet de proefdruk binnen gekregen van het geboortekaartje zo mooi!

Nog 2 dagen en dan mag ik thuis bevallen! Spannend.

Geplaatst

Gelukkig gaat het goed met je boys.. Ze hebben natuurlijk ook niet zo veel beweegruimte meer. En zo groot vind ik je buik niet hoor. Leuke foto wel!

Het gaat opeens hard met de tijd. Jij al bijna zo ver, en Marga ook.. Maar bij Jett duurt het dacht ik ook allemaal niet meer zo lang. Straks het lijstje weer even naar boven halen, dat lukt niet zo goed op de tablet.

Ik heb gisteren nog een selfie (of eigenlijk bellie of bellfie) gemaakt. Zal hem straks even posten. Maar mijn arm is bijna te kort om mijn buik er helemaal op te krijgen.

Geplaatst

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug (verrassing)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug (verrassing)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug (2 jongens)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug (verrassing)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug (meisje)

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep(verrassing)

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep (jongetje)

Echo/afspraken:

Andrealine -

Johanneke -

Jett -

Mama2009 -

Marga13 - 16-7-14 controle vk

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Zo even weer naar boven geplaatst. Hoef jij het niet meer te doen Johanneke :)

Nu alleen nog even aanvullen, en dan zijn we weer up to date!! :D

Geplaatst

Dank je wel meiden :-).

Leuk he de geboortekaartjes. Ik heb ook een proefdrukje binnen.

Ik kan op de tablet ook het lijstje niet aanpassen.

Ik heb 16 juli een echo en 21 juli weer, beiden bij de gyn.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Ha meiden, jeetje telkens als ik even niet actief ben vliegen de berichtjes over en weer ;-) .

Caro-Lin blijf je gevoel bespreekbaar maken, zoals Marga ook zegt en probeer je verwachtingen van jezelf en je gevoel niet te hoog te hebben. Het blijft hoe dan ook een rollercoaster vind ik zelf: de ene dag happy, dan weer chagrijnig, etc etc. En hoe je je bij en na de bevalling voelt is ook niet in te schatten. Bij de eerste was ik vooral overdonderd en kwam de roze wolk wat later, bij de tweede voelde het ook weer anders. Ik zou het wel in de gaten houden, zeker als het alleen maar donkere gevoelens zijn.

Marga, spannend hoor...het is gewoon echt bijna zover. Dan ligt er vast een prachtig kindje in dat mooie wiegje. Goed gelukt!

Andrealine, mooie buik hoor en gelukkig viel het mee. Is toch schrikken. Ja gek idee dat het over twee of drie weken al zover is. Laat de boys nog maar even lekker cocoonen.

Hier ook druk met de geboortekaartjes bezig, eindelijk iets gevonden wat we heel leuk vinden. Hopelijk morgen of overmorgen een proefdruk in de brievenbus.

Johanneke, heel fijn dat geklus, not! Succes en hopelijk kan er snel een stucadoor langskomen. Hier hoop ik dat de klussers morgen of overmorgen op zijn laatst klaar zijn. Dan kunnen we de rest op ons gemakje hopelijk zelf nog verven en inrichten.

Leeuwtje lag vandaag gelukkig weer met het hoofdje naar beneden. Volgende week nog een echo om te kijken of hij/zij dat is blijven doen. Blijkt een klein kindje te zijn tot nu toe. Vind het niet zo erg met het oog op de bevalling, onze tweede kerel was ruim 4100gram en had flinke schouders die niet helemaal meewerkten op het eind, dus dit klinkt wel goed. Zou het dan toch een meisje zijn...

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug
(
verrassing
)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug
(
verrassing
)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug
(
2 jongens
)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug
(
verrassing
)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug
(
meisje
)

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep
(
verrassing
)

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep
(
jongetje
)

Echo/afspraken:

Andrealine -
16/7 en 21/7 echo gyn

Johanneke -

Jett -
22/7 vk met liggingsecho

Mama2009 -

Marga13 - 16-7-14 controle vk

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Mooi buikje hoor.

Vanmorgen naar de gyn geweest en alles was goed.

Echt bizar hoe hard ze gegroeid zijn. Allebei een kilo ongeveer. Ze wegen nu, geschat gewicht, 2500 en 2400 gram en dat met 35 weken!! Weer helemaal terug op schema van een eenling.

En ik zelf nog steeds maar 4 kg aangekomen. Ze eten overduidelijk van mij. Ik probeer zoveel mogelijk te eten maar zo lang ze zo hard groeien hebben ze wel genoeg voeding.

1 beebje al volledig ingedaald. Rechter beebje is om z'n as gedraaid dus nu liggen ze weer buik aan buik ipv buik aan rug. Dus er is nog ruimte om te draaien. Onvoorstelbaar met bijna 5 kg aan baby's in m'n buik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden