Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend meiden. Ik heb geen ervaringen met menopur, is dit zo anders dan gonal f?

hier einde van de dag toch wel wat vage buik en rugklachten. Beetje ongesteldheidspijn. Kan dit met de innesteling te maken hebben. Ongesteldheid lijkt me nog een beetje vroeg. Ik vind de wachtweken nu al killing. Wanneer vind er eigenlijk innesteling plaats?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lastig he.. je kan van alles voelen ongi klachten hoor je vaak ook bij zwanger zijnn:) menopur is net als de pregnyl.. dus zelf de flesjes mengen met het water elke dag.. ik moet 3 flesjes mengen met water en dat inspuiten.. ff wennen als je normaal voorgevulde spuiten had:)

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst
Zojuist mijn echo gehad.. ben opgelucht! Het was goed dus nu starten met stimuleren.. over een weekje terug

Wat goed Eslief. Het duurde even voor je echt kon starten, dus nu moet het ook gewoon een goede ronde worden. Dat heb je wel verdiend na het lange wachten.

Heel veel succes.

Geplaatst

Minima de innesteling is tussen dag 5 en 8 na de bevruchting.

zelf ben ik er van overtuigd het gevoeld te hebben, op dag 5 savonds en dag 6 savonds een beetje steekjes ter hoogte van mijn schaambot.

maar bij mijn eerdere zwangerschappen nooit ervaren, nu was onze emmie een snelle, op dag 4 stadium van bijna blastocyste.

heel veel succes!

eslief eventueel ampullen breken met een washandje,

Ik hield het flesje met de blauwe punt naar mij gericht en brak het op die hoogte ( Naar achteren) werkte perfect!

Geplaatst

Lief okaasan! Dankjewel.. ik had eigenlijk hellemaal geen goed gevoel gezien de vorrige keer.. zal wel zelfbescherming zijn ofzo.. nu gaan we er weer voor

Tnx voor ee tip meiske! De eerste 2 flesjes brak ik al in 100 stukjes.. en iedereen maar zeggen tis een makkie.. gelukkig zitten er 5 flesjes in dus ik kan oefenen:)

Geplaatst

Thanks eslief ik weet dat het vanalles kan zijn maar het is zo zenuwslopend.

Ik vond het breken van die ampullen voor de pregnyl ook erg lastig. Ik deed er een wattenschijfje omheen. Kun je als ie verkeerd breekt ook gewoon weggooien als er klein glassplinters inzitten. Succes.

Geplaatst

Ik heb een ampullen breker, een plastic dingetje die je eroverheen schuift en dan breken ze heel veilig door.... Maar inmiddels zoveel ampullen gebroken dat ik het met een zakdoekje doe. Ik heb nu S ochtends 150ie uit de puregonpen en S avonds nog 4 ampullen menopur, dus ben benieuwd wat ik morgenochtend te zien krijg bij de 1e follikelmeting! Normaal in nl kreeg ik maar 300ie menopur in totaal. Maar nu bij de laatste poging in DD wordt alles uit de kast gehaald...

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Spannend noes!! Ik ben benieuwd wat er morgen is gaan groeien ik ga duimen.. ik neem deze keer geen genoegen met 2 dus hoop zo dat de menopur goed aanslaat

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb woensdag mijn eerste punctie, ik vind het heel spannend worden. Over zo'n drie kwartier moet ik de pregnyl nemen. Heeft iemand van jullie daar nog veel last van gehad? Tot nu toe vallen de bijwerkingen me heel erg mee.

Ik ik ben wel helemaal in de war. Aan de ene kant heb ik niks te klagen, want we hebben de stap IUI overgeslagen, dus qua teleurstellingen valt het nogal mee, het heeft alleen maar erg lang geduurd voordat ik genoeg was afgevallen om in het ziekenhuis aan de slag te mogen, maar ik maak me zorgen om hoe het zal zijn als het nu niet lukt.

sommigen van jullie hebben al zo'n lang traject achter de rug, ik heb diepe respect voor jullie en ik kan alleen maar hopen dat ik jullie doorzettingsvermogen ga hebben...

succes met de prikken en de echo's, ik pieker nog even door... :)

Geplaatst

Ik herken je strijd om de kilos.. ook ik moest eerst afvallen de eerste keer. Dat is zo moeilijk en met de hornonen vlogen de kilos eraan.. de behandeling is zwaar al denk je soms dat hrt meevalt.. ook later komen er nog klappen van.. probeer positief te blijven meer kan je niet doen.. dat alles zo goed gaat is harstikke positief.. de pregnyl zetten is altijd spannend.. dan heb je alles gedaan wat je kon.. zet hem op meid.. op naar het laatste stukje!!♥

Geplaatst

Missmup, ik herken het niet om eerst te moeten afvallen voordat je verder mag. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit vanuit het ziekenhuis willen om de kansen te vergroten maar het is allemaal al zo moeilijk. Goed van je dat je de kilo's nu kwijt bent. Pregnyl heb ik eigenlijk nooit geen klachten van gehad. Woensdag punctie, hoeveel follikels had je nu?

houdt moed dat het jullie gaat lukken hoe lastig en lang de weg ook is. Probeer positief te blijven.

Geplaatst

Zo wat een hoop berichten :)

Summerbeach ik hoop dat je je snel beter voelt!

Minima ik voelde ook krampen en steekjes vorige keer maar bij mij betekende het dus niets. Succes met het je niet laten gek maken door alles wat je voelt...

Lady-g hou je het nog vol?

Meiden die weer begonnen zijn veel succes!

Ik ben weer met de utrogestan begonnen, bah...

Geplaatst

Ik had alleen last van de prikplek van de pregnyl. Echt zo'n pijnlijk bultje.

Minima;; soms heb ik inderdaad ook die menstruatie krampjes verder voel ik niks...

Spannend dames! Leuk om weer nieuwe verhalen te volgen.

Hier gaat het wel beter. Al blijven de krampen nog wel aanwezig en waar mijn eierstokken zitten gevoelig ook als ik het aanraak.

Gisteren eindje in de auto gereden maar dat was eigenlijk niet echt fijn.

Ik moest er even uit.

Vandaag ben ik nog thuis heb ik maar besloten. Heb tthuis ook nog niet veel gedaan ben net weer beetje in de benen moet het maar even rustig opbouwen denk ik zelf.

Ik zal straks maar even overleggen want ik werk in de thuiszorg in en uit de auto klanten helpen. ..Lichamelijk wel pittig.

Geplaatst

Goed nieuws Eslief dat je exho goed was! Succes!

Summerbeach knap maar gauw op!

Minima ik had hetzelfde als Roos, krampen en steekjes blijf hoop houden maar maak jezelf niet gek, ook al is dat mega moeilijk!

Roos jij ook heel veel succes!

En alle andere ook succes met starten of wachten... ik lees voorlopig even mee maar ga even aan me eigen verwerking werken dus zal minder vaak reageren...

Meiden ik duim voor jullie, toi toi toi

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

hey Roos , jahwel hou het nog wel voll zit alweer op wachtdag 13........

Had wel last van krampen, zoals menstruatie krampen maar het is gelukkig niet gekomen.....

dus nog ff volhouden:wetpants: xxx

Geplaatst

He,

Maaike, goed dat je er voor kiest eerst dit te verwerken. Ik snap dat je hierdoor even afstand moet doen van het forum.

sterkte meid.

Lady G: wanneer ga je testen? Spannend meid! Heb al gelezen dat krampen niks zegt, haha misschien moet ik eens minder symptomen googelen.

Ik vind het fijn nog even thuis te zijn. Doe het rustig aan :-) Mijn collega's zijn ook heel begripvol gelukkig.

Ik heb net ik.o.m. mijn wederzijdse collega wij leiden zeg maar samen wijkteam, klein berichtje rondgestuurd hoe het met mij gaat.

Iedereen vraagt naar mij en er hangt een beetje een waas omheen heb ik het idee.

ik heb rondgestuurd dat ik vanwege hormoonbehandelingen waar ik heftig op heb gereageerd afwezig ben en dat ik weer in de benen ben en hopelijk vd week weer paar uurtjes kom.

Mijn collega vond het wat summier, maar vertel het iever persoonlijk als dat ik het iedereen voorkauw. Ze kunnen ook op me afstappen en vragen hoe of wat en hoe het gaat!? Toch?

Heb van paar collega's kaartje gehad en er over gesproken.

En tegen de een vertel ik meer als de ander. Nu ga ik daar weer over twijfelen erg he.......

Geplaatst

Hey Maaike heel begrijpelijk dat je je even op andere dingen gaat richten, ik hoop dat jullie fijn tot rust komen en dat je je op een gegeven moment weer sterk genoeg voelt om je werk weer helemaal op te pakken. Ik werk inmiddels weer 3 ochtenden en ik vind het zelfs weer een beetje leuk!

Sterkte! Groetjes Roos

Geplaatst

Summerbeach goed dat je er de tijd voor neemt. Op mijn werken wisten ze dat ik overspannen was dus hoefde verder weinig erover los te laten, behalve aan de familieleden met wie ik samenwerk. Had op een gegeven moment een heel lijstje van familie en vrienden die ik 'verplicht' moest informeren na elke afspraak. Gek wordt je ervan, en zelf krijg je meestal toch niet de reacties of steun waar je iets aan hebt.

Neem het er maar lekker van!

Geplaatst

Leuke site roos!

beetje gegokt maar waarschijnlijk krijgen wij een kerstkindje als alles goed mag verlopen.

duurt veel langer dan de wachtweken wil zo graag de echo en het hartje horen kloppen.

Geplaatst

hey summerbeach,

Ne zegt idd niks maar dacht dat me menstruatie zou komen vandaar...........hmmm als mijn menstruatie vrijdag niet er is ga ik testen dan zit ik op wd 16 en ben ik precies een maand niet ongesteld geworden dus ff duimen nog

Spannendddd

Mar88: Gefeliciteerd met je zwangerschapp geniet ervan !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden