Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tnx.. niks veradelijker als een vrouwenlichaam.. of eicellen;) ben over de shock heen en we gaan vol goede moed ons ukkie ophalen dinsdag.. positief zijn is het halve werk he;)

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat jammer eslief, dat het er maar 1 is, maar inderdaad, denk positief!

Ik duim ook voor die van jou noes!

Hier begint de testdrang langzaam te komen, maar ik had met mezelf afgesproken echt te gaan wachten tot de aangegeven testdag... Die is pas vrijdag...

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi meiden

ik ben nieuw hier.

ik ben bezig met m'n 2e poging nu ICSI ik heb iedere keer slechte eicellen 25 april heb ik de punctie gehad ik had 5 eiblaasjes waarvan ze er maar 2 hebben kunnen bevruchten en 1 is er mAr gaan delen.

We waren wel heel er blij want bij mijn 1ste IVF poging had ik 9 eicellen en er was er geen 1 bevrucht dus ni hadden we zoiets van het kan toch wel want ik had de hoop al opgeheven.

De 28e hadden er de terugplaatsing maar toen hoorde ik dat het maar een 3 cellige was dus toen had ik de moed eigenlijk al opgegeven.

Ik zit nu op wachtdag 8 maar heb al vanaf donderdag een beetje van die ongi pijn en af en toe hoofdpijn dus ik denk dat met ongesteldheid er aan kom maar we wachten nog maar even af.

ik wil iedereen veder heel veel succes wensen.

Gr Richenellr

Geplaatst

Hoi Richelle, wat een teleurstelling dat het zo moeilijk gaat! Dit is dus je eerste terugplaatsing? Spannend hoor! Ik zit op dag 10 met ongeveer dezelfde klachten, ik mag vrijdag testen en jij?

We gaan voor je duimen!

Geplaatst

Welkom richenelle, ik ben hier ook nog niet zo lang, maar het is een fijne plek om even je hart te te kunnen luchten en fijn om te lezen hoe het met anderen in hetzelfde schuitje gaat. Ik hoop voor je dat deze poging gaat lukken!

Roos: vandeweek was ik heel onrustig, wist ik echt niet wat ik met mezelf aan moest, maar het weekend ging goed. Wel had ik zaterdagmiddag en -avond opeens ontzettend hoofdpijn, die ook niet wegging met paracetamol.

Ik had een beetje het idee dat het niet gelukt is, omdat mijn borsten ook niet echt gevoelig meer waren (lichaam gewend aan progesteron niveau en als embryo dat zelf aan zou maken zou het hoger zijn en zou ik er dus nog last van moeten hebben, zo'n beredenering dus...), maar vanochtend toen ik wakker werd was ik opeens heel misselijk. Ben nog even gaan slapen en nu gaat het iets beter, maar nog steeds een beetje wiebelig gevoel.

Vandaag mijn laatste vrije dag, dus ik kom de rest van de de week wel door, maar ik lees toch ook overal dat er vrouwen zijn die echt al eerder getest hebben dat dat ze mochten testen dus word er een beetje ongeduldig van!

Roos: had jij nu een cryo tp, ja toch?

Geplaatst

Hoi Missmup, ja dit is een cryo tp, net als de eerste. Tijdens de eerste voelde ik me ook zo als jij, overal op letten, alles analyseren, totdat een zwangere vriendin mij vertelde dat ze pas na 6 weken de echte klachten van misselijk en gevoelige borsten kreeg etc. Ze was er heilig van overtuigd dat ze ongesteld zou worden omdat ze dat al dagen aan voelde komen... Niet dus. Ik ben ook bij vlagen misselijk, ongikrampen, hoofdpijn, koud, net als vorige keer. Het zegt dus echt helemaal niks. Ik hou het er maar op dat de bijwerkingen van de utro zijn en wacht braaf tot ik mag testen.

Heel veel succes met wachten en ik ga voor je duimen voor een goede afloop! X

Geplaatst

goedemorgen dames,

Nu al de 4de dag na de TP, voel nog niks al is het daar te vroeg voor. Gisteren wel 3 flinke steken gehad in me onderbuik.

Maar we blijven postitief en blijven broeden voor iets moois.

@Eslief, ohw wat een teleurstelling :knuf:, en ik kan het weten is precies hetzelfde als met Joshua toen, maar was ook maar 1 nodig. En nu is dat ook zo.

Dit is jullie bikkel, en precies wat je zegt positief zijn en blijven is het halve werk.

Morgen mooi een TP van een bikkeltje, dikke duimen.

@Missup en Roos84, spannend meiden, vrijdag de testdag. Positief blijven, zoals Eslief al zei : vrouwenlichaam, weet je het nooit !!!

Ik kon niet tot zo lang wachten nee, moest het weten hahahaha, Dikke duimen

@Noes, meid spannend ze komen vandaag naar huis en hopen dat ze goed door zijn gegaan, dikke duimen

@Richelle, welkom, en wat een teleurstelling, hoop niet dat je ong wordt, altijd fijn en prettig om hier je ei, gram kwijt te kunnen maar ook om erover te praten, vooral de ervaringen, en hoe het bij elkaar verloopt en gaat, dikke duimen

Geplaatst

Wij hebben nu 10 eitjes. Waarvan een aantal Nog kleiner maar toch wel zeker 8 hele mooie. woensdag weer voor controle en waarschijnlijk vrijdag punctie.

Helaas ben ik zo verkouden als Maar kan en voel me zo beroerd. Ik hoop dat het geen invloed heeft verder.

Ik denk aan jullie succes allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Geplaatst

Heel dom, 's avonds testen op wachtdag 10 (12 dagen na punctie). Hartstikke negatief natuurlijk, en mijn humeur meteen dertig graden onder nul. Dat doe ik dus nooit meer, hoe nieuwsgierig ik ook ben.

Geplaatst

Kalu spannend, het is bijna zover dat je mag broeden, top!

Missmup ah shit wat balen zeg, dag 10 is inderdaad aan de vroege kant, welke test heb je gebruikt? Het kan nog zomaar veranderen...

Cigdem goed zo lekker positief blijven, dag 4 is nog echt heel vroeg. Ik voel me goed, voel wel af en toe iets, maar zelfde als vorige keer toen het niet gelukt was dus het zal de utrogestan wel zijn...

Succes meiden!

Geplaatst

Een kruidvat test, zo'n ouderwetse van 2 voor 4,99. Ik had ergens gelezen dat die goed waren om vroeg te testen. Ik ga er nu vanuit dat het niet gelukt is en vrijdagochtend zie ik wel verder... Ik raak in ieder geval tot dan geen test meer aan!

Geplaatst

Ja klopt wel. Heb je vrijdag een bloedtest? Dat is ook de reden dat ik niet test, ik wil het gewoon nog niet weten. Anders blijf je zo'n rotgevoel houden terwijl er misschien nog een kleine kans is... Nou sterkte

Geplaatst

Nee, ik moet vrijdag zelf testen. Als ik dan nog niet ongesteld ben zal ik dat dus ook gewoon doen.

Geplaatst

Beste is ochtend testen ik had van de kruidvat 2 voor 5.

ik testte op dag 9 na tp was het heel licht volgende dag in de middag en die was donker.

Hopen dat de volgende 2 strepen geeft.

Nog tot vrijdag wachten dan hopen wij een hartje te horen ben zo zenuwachtig!

Deze weken waren slopend duurde zo lang.

Iedereen hier veel succes

Geplaatst

Hoi meiden,

ik moet maandag na het ziekenhuis voor Een test maar ik denk dat ik vrijdag of zondag al ga testen in het ziekenhuis doen ze ook gewoon een zwangerschap test dus. Het liefst wil ik morgen al een keertje testen dan zit ik op wachtdag 10.

Geplaatst

Goedemorgen meiden ;-)

Hier begint de twijfel weer toe te slaan hahahah verschrikkelijk, onrustige buik denk meteen aan ong !!!!

De utrogestan doet wel zijn zijn werk, want me tepels en borsten zijn erg gevoelig en pijnlijk.

@Eslief, hoe voel je je ? hoe ging je TP ?

Nu lekker je rust pakken en positief blijven he, bikkeltje zit er nu in ;-)

@Missmup, dom nee joh gewoon zo nieuwsgierig en inspanning als de P dus dan maar testen, maar smorgens is het beste om te testen.

Ik gebruik altijd clear bleu, denk altijd duur koop is een goede koop hahahahaha.

@Kalu, geweldig, nu op naar vrijdag de punctie, goed voor jezelf zorgen denk dat de verkoudheid niet veel invloed kan hebben, hoop het niet !!! Veel vitamines, rust en jezelf warm houden, veel beterschap en sterkte X

@Mari88, ow spannend en zo zo leuk, zeker het mooiste wat er is om te horen. Nog last gehad van afscheiding/beetje bloedverlies ? Sorry las het in topic uitgerekend nov. hoop dat het voorbij is, want is niks erger dan dat, op dit moment. Al heeft het totaaaaaal niks te zeggen.

@Richenelle, spannend, dan kan je zelf net zo goed thuis testen als ze het in het zkh op de zelfde manier doen.

Bij mij wordt er echt een bloedtest gedaan, zodat ze meteen naar het HCG (zwangerschapshormoon) kunnen kijken.

Vanavond weer werken na 8 dgn vrij geweest te zijn. Zou het liefst nog thuis blijven totdat ik weet dat het is ingenesteld, maar helaas. Durf amper iets te doen, werk in de zorg, dus genoeg loop en doe werk. Maar doe rustig aan, niks belangrijkers dan me wondertje binnen in me.

Geplaatst

Hey alles gaat super de bekende kwaaltjes alleen niet spugen gelukkig. Maar ben er blij mee dan zit et goed. Ik heb nergens last van gehad geen bloeding ofzo dat is mari-83 die heeft daar veel last van gehad maar daar gaat het super mee.

Geplaatst

Hier gaat het idd goed sinds zaterdag geen bloeding meer gehad ik doe sindsdien ook erg rustig aan dus misschien helpt het

Hier ook misselijk maar niet spugen en oh zo moe

Succes allemaal

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

@cigdem27 bedankt voor je berichtje ik kan niks terug sturen krijg een foutmelding.. als je whatsapp heb mag je me toevoegen;) 0610125827

Geplaatst

Jaah echt heel leuk.. maar ik had nu ook mijn eigen gyn bij de tp dat is dan toch anders.. vind het wel heel leuk dat ik een fototje gehad heb.. ben ook heel erg blij dat de emmy zo goed was gaan delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden