Ga naar inhoud

Wie start er ook april/mei met een cryopoging?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roos: toen jij voor je eerste cryopoging ging, mocht je toen ook meteen beginnen bij de eerste menstruatie (na de verse tp)? Of moest je toen een maand wachten?

• Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Missmup, het ging bij mij een beetje anders omdat ik na de punctie last had van lichte overstimulatie, waardoor de verse terugplaatsing (op de dag zelf ) werd geannuleerd. Alles werd gelijk ingevroren. Toen moest ik stoppen met de utro en toen ik ongesteld werd aan de progynova, net als nu eigenlijk. Moest alleen aan de pil als start van de ivf voorafgaand aan de decapeptyl.

Volgens mij verschilt het per ziekenhuis... Ik zit bij het olvg in adam.

Geplaatst

He Roos wat balen! Hoop dat je nu meteen door mag voor een tp, en geen ronde hoeft te wachten. Wel fijn dat je nog 4 cryo's hebt.

Hier donderdag weer een fm gehad, en vrijdag de pregnyl gezet. Hopelijk woensdag de tp. Hoeveel dagen na een tp mag je eigenlijk testen? Wij gaan een weekje weg met mijn ouders, broer en schoonzus en ik gok dat ik precies dan kan testen. Word nog een uitdaging om een smoes te vertellen waarom ik geen wijntje drink bij het eten...

Toekie komt jouw cryo vandaag uit de vriezer? Ik duim voor een mooie ontdooiing! Wanneer krijg je bericht van het zh?

Geplaatst

Eslief wij lopen bij hetzelfde zh :-) Ik vind ze daar wel erg laat met de 18 dg na de punctie. Maar dit keer heb ik geen verse cryo, maar een diepvriespoging. Geen idee hoe je dan moet tellen.

Geplaatst

Bij de cryo moest ik 14 dagen na tp aanhouden:) beetje krom aangezien die al een paar dagen oud is.. ik was binnen een week al ongesteld

Geplaatst

Jessi, officieel mag ik 12 dagen na de tp testen maar als je vrijdag je pregnyl hebt gezet dan rekenen ze bij ons zaterdag eisprong en dan heb je je je nod dus 2 weken daarna. Gek dat je dan woensdag je tp hebt. Hoeveel dagen oud is je cryo? De mijne 5.

Mijn cryo halen ze inderdaad vandaag uit de vriezer. Morgenochtend hoor ik of die goed ontdooid is en zo ja, hoe laat ik dan mag komen.

Missmup, wij moeten na een verse tp een maand wachten maar dat wisten we gelukkig van tevoren.

Geplaatst

Ja, ik moet blijkbaar dus ook een maand wachten. Manlief heeft even naar het telefonisch spreekuur gebeld omdat dat op een nogal onmogelijke tijd is voor mij, en ik moet nu eerst weer aan de pil t/m 6 juni. Dan op dag 2 van de daarop volgende menstruatie beginnen met progynova en dan zou in week 24 waarschijnlijk de terugplaatsing zijn. Ik vind het nog erg vaag, want blijkbaar heeft ze tegen hem gezegd dat ik niet de optie met pil hoef te doen, maar als ik dit zo uitreken zou er dan dus sowieso al geen plek meer zijn, want waarom zou ze me anders bijna 4 weken de pil laten slikken ipv 3? Ik vind het heel vaag, maar morgen kan ik eigenlijk ook niet bellen...

Geplaatst

Missmup wat verwarrend! Kan je niet mailen? Wat duurt dat nog lang he. Misschien wel fijn even een beetje rust in je hoofd en lichaam, maar lijkt me niet makkelijk

Geplaatst

Ik kan niet mailen, ze geven geen mailadres uit en bij het mailadres op de website staat specifiek dat je niet mag mailen over je behandeling. Ik heb verkeerd gerekend bedenk ik me net, maar het klopt sowieso niet. Hoe lang zit er tussen de start van die progynova en de terugplaatsing? Want dan zou de terugplaatsing pas begin juli zijn ofzo... Ik ga morgen maar even iemand lief aankijken ommijn les over te nemen zodat ik kan bellen, en toch eens klagen over de manier van communicatie. Het is al vaker misgegaan en normaalgesproken heb ik nooit communicatieproblemen...

Geplaatst

Hallo Dames, Ik wil mezelf graag aansluiten bij dit forum.

Afgelopen zondag ben ik begonnen met progynova 2x daags voor onze 1ste cryo terugplaatsing.

Missmup: Wij lopen bij het Radboud. Zoals ik hierboven al zei zijn wij afgelopen zondag begonnen met progynova. (1ste dag van mijn menstruatie) de terugplaatsing zal plaats vinden in deze cyclus. verwacht eind Mei, dit ligt ook aan de ontwikkeling van mijn baarmoederslijmvlies. Ik heb vandaag gebelt om te melden dat we zijn begonnen, alleen belde ik te laat. Bij het Radboud kan je je alleen tussen 8.30 - 10.30 opgeven. Aangezien ik morgenochtend ook werk zal ik ons pas woensdag kunnen opgeven. Dan wordt ook de 1ste echo ingeplant. Bij het intake gesprek heeft de dokter uitgelegt dat dit tussen dag 10 a 15 zal zijn van mijn cyclus. Dat het aan mijn baarmoederslijmvlies ligt of het 1 of 2 echo afspraken worden. Als mijn baarmoederslijmvlies de juiste dikte heeft wordt ons 1ste rietje ontdooid, als dit goed gelukt is zal de terugplaatsing plaats vinden.

Vraag me af waarom jij zolang aan de progynova moet en waarom pas in juli de terugplaatsing, wat zijn de argumenten van jou ziekenhuis, om de behandling zo aan te pakken??

Geplaatst

Hoi Rican, welkom en heel veel succes.

Je loopt net een dag op me voor :)

Wat irritant dat die ziekenhuizen zo slecht bereikbaar zijn zeg!

Dit is mijn 3e cryo cyclus en tot nu toe is mijn 1e echo altijd op dag 14, de tp een week erna, en dan de testdag 14 dagen daarna, dus op dag 35 van mijn cyclus. De eerste keer moest ik inderdaad terugkomen voor een 2e echo voor het bms, maar de tp was ook 7 dagen na de 1e echo.

Hoeveel cryo's heb je nog hierna?

Missmup succes met bellen, belachelijk dat er zo veel tijd tussen zit! Heb je wel een gemiddelde cyclus?

Geplaatst

Roos1984: Zeker irritant had graag al de afspraken geweten ivm prive/werk planning.

Als ik goed reken hebben jullie dan rond 25 mei de echo?? Leuk dat we zo tegelijk opgaan.

We hebben in totaal 6 cryo's. Ze zijn in 2011 alleen per 2 in een rietje geplaatst, we hebben 3 kansen. We kregen te horen dat ze het protocol hebben veranderd tegenwoordig worden ze per stuk ingevroren.

Hoeveel cryo's hebben jullie nog??

Geplaatst

Rican welkom hier. Balen dat de cryo's per 2 zijn ingevroren. Plaatsen ze er wel twee terug of gaat er eentje verloren? Wij hebben nu drie cryo's, ieder apart in een rietje.

Missmup wat balen dat je zelf niet makkelijk kan bellen en dat je niet kunt mailen. Succes morgen.

Toekie ik heb een dag 3 cryo. Die halen ze op dag vier na de pregnyl uit de vriezer. Ik vraag me ook af of ze wel goed gerekend heeft, maar het zal wel kloppen.

Succes morgen, ik duim voor goed nieuws morgenvroeg!

Geplaatst

Ik kon kiezen, beginnen met progynova tijdens mijn tweede menstruatie sinds de mislukte poging, of aan de pil en dan aan de progynova tijdens de tweede cyclus. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer, ik heb voor de pil gekozen omdat ze dan konden zeggen tot wanneer ik de pil moet slikken en dan zouden ze me kunnen inplannen. Als ik het in mijn natuurlijke cyclus zou doen bestaat er kans dat er geen plek is en ik weer een cyclus moet wachten.

In principe is mijn cyclus rond de 28 dagen, maar voordat ik kon starten met de icsi behandeling moest ik ook al aan de pil, dus wil het risico eigenlijk niet nemen, voor hetzelfde geld is ie nou opeens heel lang.

Ik moest bellen wanneer ik ongesteld geworden was en ik met de pil ging beginnen en dat had mijn man dus voor me gedaan, en nou zeiden ze tegen hem: ja, ze hóeft niet aan de pil... Terwijl ik dat vrijdag al met ze had afgesproken. Het zou maar een paar dagen schelen, en de kans op een natuurlijke bevruchting is bij ons bijna nihil, dus dan maar aan de pil, weet ik tenminste zeker dat ik ongesteld word.

Ik zal in de week na Pinksteren de eerste echo hebben, dus (ik sloeg in mijn hoofd een week over), de terugplaatsing is dan eind juni. Leuk, mijn 30e verjaardag middenin de wachtweken...

Vind het niet leuk dat het zo lang duurt, maar vind het vooral verschrikkelijk achterhaald dat ze zo slecht bereikbaar zijn. Kan toch moeilijk op mijn werk zeggen: sorry jongens, maak even opdracht 10 t/m 30 want ik moet even een half uur in de wacht hangen bij het ziekenhuis...

Maar goed, ik ga gewoon hard voor jullie duimen in de tussentijd!

Geplaatst

@ Jessi79: We mogen ze allebei terug laten plaatsen, maar ivm kans op zwangerschap van een tweeling, kiezen wij ervoor om er 1 terug te plaatsen en helaas 1 verloren te laten gaan als ze alle 2 goed ontdooien.

@Missmup: Als ik het goed begrijp, ga jij eerst aan de pil, omdat jij dat prettiger vind?

Ik weet niet welk ziekenhuis jij loopt, maar herken het probleem. Ik slik al vanaf zondag progynova en het Radboud weet het nu nog steeds niet, ivm de korte tijd dat je kan bellen. Kan ik het hun pas morgenochtend door bellen.

Geplaatst

Welkom Rican!

Wat een gedoe Missmup, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Morgen voor jou een spannende dag Jessi! Laten we afspreken nu wél samen zwanger te zijn :-)

Hier een blije Toekie die een mooie beginnend blastocyt heeft opgehaald :-)

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kom me ook weer melden. Ben een tijdje niet actief geweest op het forum, omdat ik al eerder verder wilde gaan, maar een enkelblessure gooide roet in het eten. De blessure is nog steeds niet opgeknapt, maar ik had nu echt geen zin meer om te wachten.

Ben vandaag gaan menstrueren en wij gaan deze cyclus ook voor een cryo. Wij doen de tp in een natuurlijke cyclus. Ik moet op cd10, dat is volgende week donderdag voor de eerste echo. Daarna zal ik verder moeten met ovulatietesten volgens mij en misschien nog een echo. Nu wordt er bij een natuurlijke cyclus ook geen Utrogestan gebruikt, maar ik heb hier op het forum gelezen dat er dames zijn die dat wel hebben gedaan en daar goed resultaat mee hadden. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee. Ik heb namelijk nog voldoende Utrogestan liggen van de vorige pogingen.

Geplaatst

Hey Toekie, is het goed gegaan? En Jessi morgen aan de beurt? Succes

Kim heel veel succes met deze poging! Ik slik progynova, geen ervaring met tp in natuurlijke cyclus.

Geplaatst

Toekie afgesproken!

Kim welkom terug en succes deze ronde. Ik ga voor een natuurlijke cyclus zonder utro. Had er niet eens aan gedacht om de voorraad op te maken.

Mijn cryo is vandaag goed uit de vriezer gekomen en ik mag morgen voor een tp. Nu genieten van mijn (hopelijk) voorlopig laatste wijntje.

Geplaatst

Welkom Kim1980! Succes! Wij mochten kiezen natuurlijk of met medicatie. Wij hebben voor medicatie gekozen, omdat wij hier een zekerde gevoel bij hadden. Vind het knap van je, ik zou er heel onzeker van worden ;-)

Jessi79: Succes vandaag en met de spannende wachtweken, ga voor je duimen!!

Heb vandaag eindelijk het ziekenhuis aan de telefoon kunnen krijgen. Volgende wk (23 mei) is onze 1ste bms echo! Is de bms goed dan mogen we starten met Utrogestan, is de bms nog niet goed dan wordt dan de 2e bms echo ingepland!

Geplaatst

@Simba: Ja utro ik hoef geen deca te spuiten. Als ik mag beginnen met Utro moet ik 3x daagse 2 bolletjes inbrengen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden