Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey dames alles was goed volgende week weer echo

Was te laat... Super Minoes! Wat fijn dat je volgende week weer mag komen! Voor nu: geniet er lekker van!

Geplaatst

Meiden gefeliciteerd met de mooie echo's ;-) nu proberen te genieten

Hier slaat de misselijkheid goed toe al een paar dagen nu, de hele dag door draait me maag !! Maar ondanks dat blijf ik flink eten, heb overal trek in hihihihi.

Voel ook iets al in me buik, soort ballon effect heel raar. Broeken gaan niet meer dicht, dus me zwangerschapsbroeken te voorschijn gehaald, zit stukken lekkerder.

Lekker vrij na 3 avonddiensten te hebben gehad en nu genieten van het weer ;-) !!

Fijne dag meiden XxxX

Geplaatst

Hallo dames, van harte met jullie zwangerschappen! Ik ben ook pril zwanger en ben uitgerekend in februari...dat topic is er nog niet en ik wacht tot mijn eerste echo voordat ik m evt open :)Op 21 mei heb ik een tp gehad van een cryo (blastocyste). Hoe bereken ik nu hoever ik ben? De ene site zegt eerste dag laatste menstruatie, de andere zegt 2 wk voor tp... Dat scheelt bijna een wk. Van het zh geen duidelijk antwoord gekregen en ik heb PAS op 26 juni mijn 1e echo... Dat is nog ver weg...

Geplaatst

Wie is wie:

Simba: 38 jr. 2de kind, 3de IVF

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie

Wensmam:

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem : 31 jaar, 2de kind, 2de IVF

Uitgerekende datum:

Simba: 11 januari

Wensmam: 12 januari

Janneke: 12 januari

Dreetje: 15 januari

Stephie: 15 januari

Loeseke: 16 januari

Cigdem : 21 januari

Eerste echo:

Stephie 22 mei

Dreetje 26 mei

Wensmam 26 mei

Simba: 27 mei

Loeseke: 30 mei

Janneke: 30 mei

Cigdem: 3 juni

Tweede echo:

Cigdem : 18 juni

Meiden vullen jullie even de rest aan

Geplaatst

Wie is wie:

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi:

Uitgerekende datum:

Janneke: 14 januari

Wensmam: 15 januari

Dreetje: 16 januari

Cigdem: 16 januari

Minoes: 23 januari

Eerste echo:

Dreetje 26 mei

Wensmam 26 mei

Minoes: 10 juni

Moi: 26 juni

Tweede echo:

Wensmam: 05 juni

Janneke: 11 juni

Minoes: 17 juni

Dreetje: 18 juni

Derde echo:

Wensmam: 20 juni

Dreetje: 7 juli

Geplaatst

Cigdem, volgens mij is dit het laatste lijstje. Heb 'm aangepast. Ik kan ook de hele dag wel eten zeg, in golfbewegingen weeig, misselijk en honger!

Minoes wat een super nieuws! Wat zal je opgelucht zijn, heerlijk!!!

Moi, welkom en gefeliciteerd ! Op de site van Freya (google 'Freya uitgerekende datum) kan je dat uitrekenen. Zelfs met blastocyste cryo; heb voor je gekeken en dan zou je uitkomen op 6 feb '15 (en ben je nu 5 wkn en 4 dgn).

Wensmam; fijn dat je echo goed was. Geniet van je vakantie!!

Loeseke; jouw vakantie zit er weer op. Lekker ontspannen geweest zo te lezen!

Ik moet morgen naar de gynaecoloog voor intake. Ben benieuwd....toch weer even spannend!!!!

Geplaatst

Vanmorgen weer echo gehad, kloppend hartje gezien én even gehoord....wauw!!! Weer een dagje naar achter terug gezet.....grrrr.....zo kom in natuurlijk 'nooit' waar ik zijn moet haha. Over 3 wkn echo voor combinatietest en over 4 wkn weer naar gynaecoloog.

Merkte wel dat ze geen kaas hebben gegeten van eiceldonatie. Vind het wel belangrijk dat de eventuele complicaties van ecd goed bekend zijn en in mijn status worden vermeld...word niet voor niks door verwezen naar de gynaecoloog toch?

Geplaatst

Meiden ik breek even in,

Moi: een blastocyste is een 5 daags embryo, tel dan 5 + 14 dgn terug van de datum van tp en dat is dan cd1 van je cyclus ( zwangerschap)

Maar indien de tp volledig in eigen cyclus was kun je ook je werkelijke eerste dag van de menstruatie aanhouden

Allemaal van harte en veel succes!

Geplaatst

Janneke super zeg heerlijk even hartje gehoord kan ook niet wachten ;-)

En het meten is nooit nauwkeurig ukkie van ons liep ook wat achter

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi,

Ik ben vooral erg moe, zal nog wel een paar weken duren voordat de energie weer terug is.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een combinatietest laten doen, uiteindelijk blijft het maar een kansberekening.

Wij hebben besloten om op eigen kosten een nipt test te laten doen.

Daar moet ik me nog voor aanmelden.

Janneke; wat zijn de complicatie van ecd?

Geplaatst

Loeseke kun jij oo eigen kosten een nipttest laten doen?

ik heb de combinatietest inmiddels achter de rug ( wordt vergoed) bij een uitkomst van 1:200 of " ongunstiger" zou ons kosteloos de nipt aangeboden worden maar indien de uitslag gunstiger zou zijn, dan zouden we zelfs tegen betaling geen nipttest kunnen laten doen, nu hoeft dat van ons ook niet maar daarom ben ik wel benieuwd of jullie zkh ze wel op deze wijze aanbiedt

(Of ga je naar het buitenland ?)

Geplaatst

Ik ga het in amsterdam doen, ze hebben een samenwerking met gendia in Antwerpen, scheelt weer heen en weer reizen. Als je op de combinatietest moet wachten ben je weer veel tijd kwijt, nu heb ik een afspraak met 11 weken. Nederland loopt nog erg achter met het buiteland, hier zijn ze nog met de onderzoeksfase van de nipt bezig. Ondanks een goede combinatietest heb je kans op down, een risico die wij niet willen nemen.

Geplaatst

Wie is wie:

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Moi:

Uitgerekende datum:

Eerste echo:

Dreetje 26 mei

Wensmam 26 mei

Tweede echo:

Derde echo:

Afspraken:

Loeseke: 24 juni VK, 30 juni nipt afname

Geplaatst

Wie is wie:

Moi:

Uitgerekende datum:

Eerste echo:

Dreetje 26 mei

Wensmam 26 mei

Tweede echo:

Derde echo:

Janneke: 30 juni

Afspraken:

Loeseke: 24 juni VK, 30 juni nipt afname

Janneke: 7 juli gynaecoloog

Geplaatst

Mag ik nog meeschrijven? Gezien mijn geschiedenis van miskramen durfde ik niet eerder maar gisteren met bijna 7 weken een echo gehad met een vruchtje met kloppend hartje dus nu wil ik me toch aansluiten hier :-)

Ik heb af en toe wel meegelezen maar zal dat later even wat beter doen ;-)

Erop hopen dat onze zwangerschappen helemaal naar wens verlopen!

Geplaatst

Toekie welkom meid

Gezellig dat je mee komt kletsten ;-)

We gaan er gewoon van uit dat dit allemaal plak baby's zijn

Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat wel aldoor best veel ziek och ja hoort erbij

Vandaag bruiloft hopelijk hou ik het vol;-)

Heb jullie dat ook de ene x mee klachtjes dan de andere x

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dank je Minous! Leuk je loopt precies een week op mij voor!

Mijn klachtjes variëren inderdaad ook. Ik ben vooral 's morgens behoorlijk misselijk. Vannacht draaide ik te snel om en toen kwam mijn maag ook in opstand ;-) Maar ja, het hoort erbij en geeft me ook wel een gevoel dat het goed zit. Ik heb dit niet eerder zo gehad.

Voor het lijstje: Ik ben dus zwanger van de 1e cryo van de 3e icsi. Ik heb 3 juli mijn 3e echo. Het wordt mijn 1e kind. Ik ben 36. Mijn UD is 30 januari.

Geplaatst

Ik heb trouwens volgende week ook een bruiloft en vraag me af of ik het volhoud en of ik het eten weg krijg wat ik voorgeschoteld krijg ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden