Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat super mio! Gefeliciteerd! Genieten!

vraagje: hebben/ hadden jullie ook af en toe echt idee dat je ongesteld was geworden? Nu 5,5 weken maar had dat gevoel vandaag weer sterk... :-(

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari

Dreetje: 16 januari

Loeseke: 16 januari

Cigdem : 18 januari

Minoes: 23 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Pauline: 22 februari

ECHO:

Janneke: 30 juni (3e echo nekplooi)

Loeseke: 2 juli (2e echo)

Toekie: 3 juli (2e echo)

Pauline: 4 juli (1e echo)

Daantje: 5 juli (3e echo nekplooi)

Dreetje: 9 juli (3e echo)

Daantje: 11 juli (4e echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

Afspraken:

Loeseke: 24 juni VK, 30 juni nipt afname

Minoes: 2 juli VK

Janneke: 7 juli Gyn.

Geplaatst

Moi, jahoe!!!!! Top, wat een heerlijk nieuws en wat zal je opgelucht zijn!!

Paulien, ik had wel regelmatig krampgevoel (nu nog af en toe) en dacht dan inderdaad dat ik ongi. ging worden. Je zal jezelf de komende tijd nog regelmatig dit afvragen, maar met de week....groeit het vertrouwen! Nu eerst een mooie echo....nog een week!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd moi, mooi nieuws!!! Fijn dat ze willen meedenken Janneke en inderdaad ik kan het ook al niet meer verbergen die buik. Het is de afgelopen week opeens hard gegaan.Pauline, herkenbaar hoor die krampen. Ik heb het nu niet meer, meer steekjes of een trekkend gevoel. Ik heb volgende week vrijdag de nekplooimeting dus de echo's wisselen elkaar lekker af. Voelde me afgelopen weekend opeens weer erg misselijk, maar gaat nu alweer twee dagen beter!

Geplaatst

Ik ben alweer aardig opgeknapt nu, misselijkheid evenals de bakken speeksel die ik aan bleef maken, is stukken minder geworden.

En fijn Moi, een goede echo! Gefeliciteerd! Nu genieten.

Pauline, herken ook het trekkende, bij mij vaak een soort warme krampjes, gevoel. Zolang er geen enorme buikkrampen zijn of bloedverlies, hoef je je in principe niet zorgen te maken.

Ikzelf geen last meer van, wel van vreselijk jeukende borsten! Ik kom allemaal kwaaltjes tegen die ik niet van tevoren bedacht had, hihihi.

Ik zat me vandaag ook te bedenken, dat als je eenmaal zwanger bent, ik daar best na al die jaren van proberen en geen geluk, aan moet wennen. Ben nog steeds beetje jaloers op volle buiken, terwijl ik er toch echt zelf ook aardig 1 aan t kweken ben! :)

En idd, voor die 12de week kan het ook best lastig zijn nog je zwangerschap te verbergen. Ik in ieder geval wel. dus heb t maar omarmd en laaf me ik de gefeliciteerd wensen van mensen. Zo'n ontzettend fijn gevoel om dat eindelijk te krijgen. Heel onwerkelijk ook.

En leuk verhaal op MvM Minous! Ik ben deze week begonnen met verzamelen want idd is het een kleine moeite en je kan er zoveel vrouwen een plezier mee doen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Nou hier zo ziek lig al twee dagen voor Pampus op de bank pfff kan zelfs niet plassen voor Mvm zo erg pfff

Dank je Dreetje

Ja gekke dingen krijg je he

Liefs

Geplaatst

Gefeliciteerd met de echo's!

Ik ben afgelopen week naar de week naar de verloskundige geweest.

Het alleen een intake en jammer genoeg is er nog niet niet naar het hartje geluisterd.

Komende woensdag heb ik weer een echo, ik blijf het spannend vinden.

Pauline ik had in het begin ook menstruatiekrampen, ook weer een teken dat er activiteit is.

Nog even wachten voor je echo...

Gisteren heb ik een drukke avonddienst gehad, vandaag er weer om half 8 uit met een zoon die niet helemaal in zijn hum was.

Vanmiddag ging het gelukkig weer wat beter, we hebben lekker door de stad gefietst.

Buik hier is ook aanwezig, gaat nu wel een stuk sneller.

's Avonds lijk ik meerdere maanden zwanger...

Morgen ga ik bij iemand om kraambezoek, ik wil eigenlijk nog niet vertellen dat ik zwanger ben.

Hopelijk kan een jas de boel nog een beetje verbloemen

Geplaatst

Jammer dat het alleen een intake was Loeseke... Ik snap dat je het hartje wel weer even wilt horen! Op naar woensdag!

Wij kunnen elkaar de hand schudden Minoes. Ik ben ook ziek en hoest alles bij elkaar... Niks aan!

Pauline, ik had ook regelmatig een krampgevoel. Ongesteldheidsbuikpijn.. Dacht steeds dat het mis zou gaan. Maar ik had toch echt een goede echo ;)

Geplaatst

Loeseke jammer zeg alleen intake

We mogen woensdag allebei voor een echo

Blijf het spannend vinden ik hoop dat deze zwangerschap de echo angst weg gaat

Moi balen he pfff was aldoor al niet lekker maar is nu wel heel erg

Warm koud koud warm zo gaat de hele dag ach ja gaat wel over voor ik 80 ben ;-)

Hoest met de andere dames

Geplaatst

Minoes en Moi beterschap!

Loeseke wat jammer dat je het hartje niet te horen kreeg, kan me voorstellen dat je er toch naar uitkeek. Gelukkig woensdag alweer terug en dan hopelijk beeld en geluid!!

Mag ik een voorstel doen; zal ik het lijstje steeds een beetje bijwerken en updaten? Dan zorg ik dat de lijst 1x op een blz. komt te staan en weer mee wordt genomen als we een volgende blz. starten. De info die door jullie wordt vermeld werk ik dan steeds bij in dezelfde lijst (door bericht bijwerken te gebruiken).

Vb; Loeseke schrijft dat ze woensdag een echo heeft en ik heb de data in de lijst er al bijgezet.

Zal ik ook afspraken die al geweest zijn (bv de 1e echo's) verwijderen, zodat de lijst niet te lang gaat worden?

Laat maar even weten, als jullie zelf de lijst willen bijwerken vind ik dat uiteraard ook helemaal prima!!!

Geplaatst

Wat een fijn aanbod Janneke, graag!

Ben met vlagen enorm misselijk en ben echt doodmoe. Nu is manlief ook nog eens weg dus ben alleen met de kids en ik wil eigenlijk alleen maar slapen 😉

Krampjes zijn weer even weg, nog 6 dagen tot de echo... Zooo spannend! Hoop dat ik hier lekker met jullie mee mag blijven schrijven!

Geplaatst

Wat fijn Janneke dat je het lijstje bij wilt houden! Misschien handig om 1 lijstje van de echodata te maken, dus alles onder elkaar met erachter hoeveelste het is? Super bedankt alvast ;-) En ook erg fijn dat je een fijn gesprek hebt gehad.

Loeseke, wat jammer dat ze niet even naar het hartje hebben geluisterd maar gelukkig nog maar een halve week voordat het wel zo ver is.

Pien, ik heb ook tot een week of 6 een menstruatiegevoel gehad maar omdat ik dat gevoel al vanaf de avond van de tp had, kon ik me niet voorstellen dat het dan opeens nog mis zou gaan en herkende ik het ook wel van vorige keren. Volgens mij is het alleen maar een goed teken. Zeker in combi met je misselijkheid.

Moi, gefeliciteerd meis!!!

Minous, ik heb wel eens gelezen dat die vlekjes 'gewoon' bij de zwangerschap horen. Wat zei de ha?

HIer een reactie van het zh gehad en ze zeiden dat het geen kwaad kan zolang ik goed eet. Nou, vind ik het wel meevallen hoe goed ik kan eten. Niet slecht maar wel veel te weinig dus donderdag nog maar even navragen als ik er ben. Maak me er wel minder zorgen om. Ondanks dat ik afval, heb ik ook al een klein buikje. Maar denk eigenlijk dat ik het me verbeeldt ;-) Verder wisselt het hoe ik me voel. Ik vind het toch wel weer spannend worden. Gaat het nog goed daarbinnen? 2 jaar geleden was het mis tijdens de echo die nu komt. Ik heb daarom nog best een beetje mijn reserves al heb ik gevoelsmatig die twijfel veel minder. Het is ook een stukje ongeloof denk ik; het kan toch niet 'ópeens' na 4 jaar goed komen ;-)

Geplaatst

Janneke ja super dat je dat wil doen ;-)

Via tel kan ik het niet doen

Begin me wat beter te voelen

Alleen kleine meid ontstoken teentje zo zielig straks even naar de pedicure hier

Geplaatst

Ho was nog niet klaar whahah

Pauline ik had het ook de krampjes en af en toe nog steeds goed teken dat het groeit

Toekie spannend dan he als je naar echo toe leeft dat het 2 jaar gelden mk was gaat hier net zo met de echo van woensdag was de eerste x ook mis

Ben niet bij ga geweest alleen gebeld kon geen kwaad had al eerder gezien

Oja toekie ik ben van onze dochter ook afgevallen maar dat kon geen kwaad je hebt zoveel reserves

Liefs

Geplaatst

Ik breek even in

Iedereen gefeliciteerd

Toekie ik ben bij mijn dochter 20 kg afgevallen en het enige wat kwaad kon was dat ik uitgedroogd raakte door het spugen en dus 2 weken aan het infuus moest

Mijn dochter heeft nergens last van gehad en kwam met 38.2 weken met ruim 8 pond ter wereld

Nu ben ik ook weer 5kg kwijt maar zolang je maar niet uitdroogt is het goed de tip die ik kreeg was eet wat je op dat moment wil gezond of niet als je maar eet en vooral drinkt

Succes allemaal

Geplaatst

Bedankt voor je reactie Mari. Lief dat je even je ervaringen komt delen. Jeetje, 20 kilo is echt heftig! Maar deze zwangerschap gaat het wat beter, begrijp ik? Ik eet inderdaad al waar ik trek in heb. De laatste dagen ging dat best goed. Vandaag moet ik nergens aan denken. Ik zal maar blij zijn met wat ik binnen krijg ;-)

Zielig Minous, je kleine meid!

Heb net eindelijk een nieuwe, goede bh (en 1 besteld) en onderbroeken gescoord. Wel handig, want we gaan bijna op vakantie!

Geplaatst

Oooo sorry Sandra over heen gelezen dank je ;-)

Toekie goed bezig ;-)

Ik moet voor de vakantie ook kleren hebben ;-) leuk excuus

Hier weer op de bank te hard geroepen ;-)

Dochter heeft ontsteking in de teen geen ingegroeide nagel gelukkig

Geplaatst

Wat rot lijkt me dat als je zo misselijk bent. Ik vind die vlagen gedurende de dag al heel vervelend. Had gisteravond een feestje buiten en mensen stonden te roken en ik werd zo misselijk. Rook het ook nog aan mijn kleren toen ik weer thuis was. Ben zelf net 3 maanden gestopt hahaha.

Geplaatst

Geen ervaring met afvallen eerder met aankomen, heb de hele dag hongerrrrrrr. Geef je ook over Toekie?Minous, wat een ziekenboeg bij jou!Janneke, super als jij de tabel wilt bijhouden. Ik heb trouwens aanstaande vrijdag 5 juli de nekplooimeting. Wil je dat in de tabel zetten?Herkenbaar wel van die luchtjes. Ik heb het vooral met lichaamsgeuren. Of ik vind iemand heel lekker ruiken of vies. In het tweede geval adem ik door mijn mond:)Hier een pijnlijke bil. Heb er slecht van geslapen!Oh ja, ook een behoorlijke buik 's avonds. Begint helemaal echt te worden. Heb elke keer nog het idee dat ik sta te liegen als ik zeg dat ik zwanger ben. Heel raar...

Geplaatst

Daantje, staat erin. Ik had jou ook op 11/7 voor een echo klopt dat? Hoe kom je aan je pijnlijke bil of heb je geen idee? Pfff ik heb ook zo'n honger...(begint iets minder te worden trouwens)...afgewisseld nog steeds met weeig en misselijk.

Minoes naar voor je dochter. Badje van soda of groene biotex en lekker laten weken...?

Toekie wat ga je doen met vakantie?

Ik heb de lijst ingekort, alle echo's die geweest zijn eruit gehaald anders wordt het wel een hele lange lijst. Hoop dat alle info nog klopt en anders hoor ik het wel.

Fijne zondag,

Janneke

Geplaatst

Geen idee Janneke, schoot er gister tijdens het wandelen in.11-7 heb ik geen echo. We hebben zo ongeveer dezelfde kwalen volgens mij. Soms denk ik: he, voel me beter! Dag erop weer misselijk..Fijne zondag!

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari

Cigdem : 18 januari

Minoes: 23 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Pauline: 22 februari

Hilly:

ECHO:

Janneke: 30 juni (3e echo, nekplooi)

Loeseke: 2 juli (2e echo)

Toekie: 3 juli (2e echo)

Pauline: 4 juli (1e echo)

Daantje: 5 juli (3e echo, nekplooi)

Hilly: 8 juli (1e echo)

Dreetje: 9 juli (3e echo, nekplooi)

Moi: 24 juli (2e echo)

Afspraken:

Loeseke: 24 juni VK, 30 juni nipt afname

Minoes: 2 juli VK

Janneke: 7 juli Gyn.

Geplaatst

Top Janneke, dat je t lijstje wil bijhouden! Onwijs fijn. Heb meteen dan aanvulling: bij 9 juli heb ook ik de nekplooimeting en mn uitgerekende datum is 15 januari geworden.

Hoe staan jullie tegenover de nekplooi? Ik hoorde van anderen dat hoe ouder je bent, hoe hoger die kans berekening uitvalt. Had twee koppels waarbij eentje op 1 op 46 zat en eentje zelfs op 1 op 16 maar beiden supergezonde kinderen. Zouden jullie vervolgtesten doen? Iemand ervaring mee? Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, tis zo vaag maar voelt ook zo bedreigend. En had me willen opgeven voor nipt test maar dat kostte 600 euro! Das wel heeeeel kostbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden